Moiks! Olen omistanut 2 kania ja aion nyt hankkia uudemman kanin kaveriksi samaan häkkiin marsun. Kasvattaja on hyvä, ystävällinen ja kertoo kaiken todenmukaisesti eli antaa varmasti aika kivan marsun. Kani taas on uros ja suvaitsee hyvin kaikkea; ei ole koskaan purrut minua, eikä ole tehnyt yhtään mitään kissoille, koirille tai hamsterille. On siis hyvin lempeä tapaus, vaikka onkin vasta reilun vuoden vanha. Saan uuden häkin joka on aika iso, joten sinne mahtuisi kaverikin. Sopiiko kani ja marsu yhteen? Kannattaako mun hankkia naaras vai uros? Kiitos (:
Kani x marsu?
5
112
Vastaukset
- Mieluummin ei
En suosittele. Kanilla sen verran vahvemmat hampaat ja muutenkin isompi eläin, saattaa tappaa marsun. Marsu saattaa kuolla myöskin kanin mahdollisesti kantamaan pasteurella-bakteeriin.
Mun ymmärtääkseen pasteurella-asiaa on myöhemmin tutkittu, eikä ole enää kovin selvää aiheuttaako kanin läsnäolo oikeasti mitään.
Älä sekoita eri eläinlajeja! Vaikka marsu ja kani ovat aika samanlaisia eläimiä, eivät ne kuitenkaan ymmärrä toisiaan täysin, ja tarvitaan vaan yksi kerta kun toinen suuttuu..Toisakseen marsu on laumaeläin, ja niitä on AINA oltava ainakin kaksi. Kanin seura, kuten ihmisenkään, ei riitä. Jos kasvattaja suostuu myymään sinulle vain yhden marsun, hän ei ole hyvä kasvattaja..
Jos tahdot myös marsuja, ota eri häkkiin kaksi marsua, ja jos ne tulevat toimeen, voit juoksuttaa niitä yhdessä. Jos taas tahdot kanillesi kaverin, leikkauta uroksesi ja hanki seuraksi tyttökani. Muuten, jos kanisi on kastroimaton, Se voi ahdistella marsu-parkoja astumalla jatkuvasti.- marsukaniihminen
En usko että leikautan kanini, riski kuolla on tosi suuri. Aion ehkä ottaa eri häkkiin kaksi marsua, en tiedä otanko uroita vai naaraita kun olis kiva päästää irti yhdessä. Kiitos vastauksista! :)
marsukaniihminen kirjoitti:
En usko että leikautan kanini, riski kuolla on tosi suuri. Aion ehkä ottaa eri häkkiin kaksi marsua, en tiedä otanko uroita vai naaraita kun olis kiva päästää irti yhdessä. Kiitos vastauksista! :)
Onko kanisi vanha? Tai sairas? Jos ei, niin riski menehtyä leikkauksessa on melko pieni. Eli jos kani on terve, voi hyvin ja ei ole mikään kovin vanhakaan, niin ihan hyvin voit viedä sen kastroitavaksi. :)
- tietoa.kaneist
Jos kanin leikkauttaa ei riski ole suuri kuolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t4113122V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!944616Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1174205- 513708
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳573433- 1203377
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul512325- 432271
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul312084On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva151753