Säätiedotuksessa juuri sanottiin huomenna olevan "koiranilman".
Ymmärtääkö joku antaa selostuksen, miksi sateista ilmaa verrataan koiranilmaksi.
Meillä on ollut kaksi koiraa lasten pieninä ollessa, mutta en koskaan huomannut niiden olevan halukkaita sadesäässä ulkoilemiseen.
Myöhempi koira jopa pelkäsi ulosmenoa kovalla sateella.
Nyt meillä on kissa ja kaikki kesät se juoksi ulkosalla, mutta kun satoi ei ovesta ulos päätänsä pistänyt.
Kuinka olen saanut sellaisen käsityksen ettei mikään eläin mielelään ulkoile huonossa säässä.
Mistähän johtunee sanonta : "koiranilma".
Koiranilma.
26
2503
Vastaukset
- Rituli
sen niin, että koiran kanssa on mentävä ulos, satoi tai paistoi.
Ihmisetkään ei mielellään lähde sadesäähän, mutta koiranomistajan on siis lähdettävä minkälaiseen myrskyyn tahansa.
Meilläkin oli koira, muutama vuosi sitten jouduimme sen nukuttamaan. Olen kyllä kaivannut tätä minun taluttajaani, koska lenkki oli tehtävä monta kertaa päivässä, vaikka ei olisi millään viitsinyt ainakaan tuuleen ja tuiskuun sukeltaa.
Näin sen ajattelen!- Lokari
Millainen on kolmenkoiran yö?
Vastauksia. Terv: Lokari. - Ellu
Lokari kirjoitti:
Vastauksia. Terv: Lokari.kamalan vaikeita kysymyksiä, enkä minä ainakaan tiedä.
Ennenkuin menen nukkumaan haluaisin kuulla millainen se kolmem koiran yö on.
Vastaisitko!!)) - Lokari
Ellu kirjoitti:
kamalan vaikeita kysymyksiä, enkä minä ainakaan tiedä.
Ennenkuin menen nukkumaan haluaisin kuulla millainen se kolmem koiran yö on.
Vastaisitko!!))Nukkumassa.
No huomena sitten kerron.
Terv.Lokari - Kirjar
Lokari kirjoitti:
Vastauksia. Terv: Lokari.vastata; sinä Lokari menet illalla nukkumaan, koirasi lepäilee siinä lattialla vierelläsi.
Heräät kesken kaiken ulkoa kuuluvaan koiran haukuntaan josta syystä oma koirasikin haukkuu sisällä.
Sinä siitä komentamaan koiraasi lopettamaan, huudat uloskin sille vieraalle haukulle että painuisi vaikka hiiteen... ja niin on kolmen koiran yö valmis. - Lokari
Kirjar kirjoitti:
vastata; sinä Lokari menet illalla nukkumaan, koirasi lepäilee siinä lattialla vierelläsi.
Heräät kesken kaiken ulkoa kuuluvaan koiran haukuntaan josta syystä oma koirasikin haukkuu sisällä.
Sinä siitä komentamaan koiraasi lopettamaan, huudat uloskin sille vieraalle haukulle että painuisi vaikka hiiteen... ja niin on kolmen koiran yö valmis.oikea vastaus.
Kirjatar vastauksesi oli hyvä kyllä , mutta väärä vastaus valitettavasti.
Heippä Lokari. - Liena
sen tosiaan voisikin tulkita.
Minulla kun on jo ajatukset jumissa niin en enää kaikkeen pysty keskittymään.
Tuo oli aika hyvä päätelmä koiranilmasta. - Lokari
Liena kirjoitti:
sen tosiaan voisikin tulkita.
Minulla kun on jo ajatukset jumissa niin en enää kaikkeen pysty keskittymään.
Tuo oli aika hyvä päätelmä koiranilmasta.Niin sanonta on intiaanien vai eskinoiten suusta,
Ja talvi aikaan sanottu.
Auttoko yhtään, vastauksen löytämiseen?
Terv Lokari. - Liena
Lokari kirjoitti:
Niin sanonta on intiaanien vai eskinoiten suusta,
Ja talvi aikaan sanottu.
Auttoko yhtään, vastauksen löytämiseen?
Terv Lokari.Tuokin on ihan ajattelun kelpoinen vastaus.
Siis mennään koiravaljakolla metsästämään, eikä jalkamiehinä.
Tuotako mahdoit tarkoittaa, niin minä sen ainakin tulkitsin? - Lokari
Liena kirjoitti:
Tuokin on ihan ajattelun kelpoinen vastaus.
Siis mennään koiravaljakolla metsästämään, eikä jalkamiehinä.
Tuotako mahdoit tarkoittaa, niin minä sen ainakin tulkitsin?Kukas sitä yöllä koiravaljakolla.
Silloinhan nukutaan.
Terv: Lokari. - Kirjar
Lokari kirjoitti:
Kukas sitä yöllä koiravaljakolla.
Silloinhan nukutaan.
Terv: Lokari.se on vaan niin kylmä yö että pitää nukkua kolmen koiran välissä...
tai voihan niitä syödä " kuumia koiria" kolmekin yhtenä yönä, jos nälkä yllättää! - Lokari
Kirjar kirjoitti:
se on vaan niin kylmä yö että pitää nukkua kolmen koiran välissä...
tai voihan niitä syödä " kuumia koiria" kolmekin yhtenä yönä, jos nälkä yllättää!Niin siittä kylmyydestä siinä oli kysymys .
1 koiraa kumpaisellekin puolelle ja se kolmat päälle peitoksi niin jotenkin tarkenee yön, niillä tulipalo pakkasilla.
Heippä .Lokari. - Kenslemanni
Lokari kirjoitti:
Kukas sitä yöllä koiravaljakolla.
Silloinhan nukutaan.
Terv: Lokari.silloin, kun koiravaljakoita yleisesti käytettiin, kuljettiin paljonkin yöllä. Syitä: Yöllä oli yleensä tyyntä, kun taas päivällä puhalsi tuuli.
Lyhyen päivän aikana ei pitkiä matkoja ehtinyt kulkemaan.
Pitkä yö nuotiolla kyllästytti; se melkein pakotti kulkijan lähtemään yön selkään.
Chinook-tuulella tai kevättalvella kun aurinko pehmitti lumen, nukuttiin päivällä, ja lähdettiin matkaan lumen pinnan jäädyttyä. Hangen alkaessa aamupäivällä pehmetä, leiriydyttiin päiväksi.
USAssa saat luultavasti käsiisi A.L.Karraksen kirjan: Face the North Wind. Se kertoo turkismetsästäjien elämästä Pohjois-Sascatchevanin erämaissa ennen lumikelkkojen aikaa. On paljon muitakin ko. asiasta kertovia kirjoja. - Lokar
Kenslemanni kirjoitti:
silloin, kun koiravaljakoita yleisesti käytettiin, kuljettiin paljonkin yöllä. Syitä: Yöllä oli yleensä tyyntä, kun taas päivällä puhalsi tuuli.
Lyhyen päivän aikana ei pitkiä matkoja ehtinyt kulkemaan.
Pitkä yö nuotiolla kyllästytti; se melkein pakotti kulkijan lähtemään yön selkään.
Chinook-tuulella tai kevättalvella kun aurinko pehmitti lumen, nukuttiin päivällä, ja lähdettiin matkaan lumen pinnan jäädyttyä. Hangen alkaessa aamupäivällä pehmetä, leiriydyttiin päiväksi.
USAssa saat luultavasti käsiisi A.L.Karraksen kirjan: Face the North Wind. Se kertoo turkismetsästäjien elämästä Pohjois-Sascatchevanin erämaissa ennen lumikelkkojen aikaa. On paljon muitakin ko. asiasta kertovia kirjoja.olikin kylmempää yöllä.
Ainakin keväällä se hanki sulaa, kovin vetiseksi päivällä.
Tässä jutussa olikin nyt vaan kyse siitä kylmästä.
Kun tarvitsi 3koiraa pysyä jotenkin lämpämänä.
No miksei voinutkin kulkea yöllä jos oli kuutamo silloin.
Niillä leveysasteilla on kovin pimeä talvella ja se kesäkään ei öiseen aikaa kovin valoisa ole.
Ai niin eihän silloin kesällä koiravaljakolla kuljetakaan , vaan kanootilla.
Nykyisin ei kai paljon kumpaisellakaan tavalla.
Terv: Lokari - Mami
Lokar kirjoitti:
olikin kylmempää yöllä.
Niillä leveysasteilla on kovin pimeä talvella ja se kesäkään ei öiseen aikaa kovin valoisa ole.
Terv: LokariSemmoisen ihmeen olen kokenut Grönlannissa kesäkuussa, lumivuorien välissä hurjaa vauhtia ahkion reunoista rystyset valkoisina kiinnipitäen, ajurin piiskatessa koiria hurjempaan juoksuun. Kyyti oli mahtavaa, mutta koiraihmisenä säälin koiria, jotka meitä turisteja vetivät. Onneksi ne saivat heti pysähtyessä makupaloja, silti teki häijyä, mutta rapsuttamaan ei saanut mennä, vaikka mieli teki.
Pelottaviahan ne olivat siinä laumassa telmiessä, kaukana kotikoirista. - Juntti
Lokar kirjoitti:
olikin kylmempää yöllä.
Terv: Lokarilumen ansiosta kyllin valoisa kulkemiseen. Siis ilman kuutamoakin.
Kesäyö pohjoisessa on hyvinkin valoisa. - Lokari
Juntti kirjoitti:
lumen ansiosta kyllin valoisa kulkemiseen. Siis ilman kuutamoakin.
Kesäyö pohjoisessa on hyvinkin valoisa.Oletkos ollut?
Toisekseen Canada ei ole kovin pohjoisessa, minusta, miten lie . Katoppas karttaa.
Tai onko mun muistssa jotain vikaa,kun minusta tuntuu että talvella oli pimeetä, ja se kesäyö oli melko pimee myös.
Se kun ei ole suomeen verrattavissa.
Heippa. Lokari. - Kirjar
Lokari kirjoitti:
Oletkos ollut?
Toisekseen Canada ei ole kovin pohjoisessa, minusta, miten lie . Katoppas karttaa.
Tai onko mun muistssa jotain vikaa,kun minusta tuntuu että talvella oli pimeetä, ja se kesäyö oli melko pimee myös.
Se kun ei ole suomeen verrattavissa.
Heippa. Lokari.siellä etelässä onkin, jo viimeistään kuudelta illalla katuvalot syttyvät ja pimeys on todella mustaa ja ikävää.
Minusta tuntuu että pimeinkään syys yö ei täällä kotimaassa ole niin pimeää, ja ehkä juuri siksi asunkin mieluummin täällä pohjoisen pakkasissa talvetkin.
Hyvää iltapäivää sinulle sinne etelään.
- Mami
Miksi sanotaan: ei ole koiraa karvoihin katsomista.
Lokari sanaseppona löytää varmaan tähänkin vastauksen, ehkä joku muukin.
Koiraihmisenä kaikki koira-aiheet kiinnostaa.))))- Lokari
Sen näin:Koirahan voi olla vaikka kuinka ruma, mutta silti on hyvä ja mukava koira.
Yleensähän koirat on uskolisia ihmiselle johon kiintyvät ,kuten omistajansakin kiintyy koiraansa, vaikka olisi minkä näkönen, no se koira.
No miksei se omistajakin voi olla vaikka minkä näkönen , ei koira sitä niin kovin paljon välitä onko kaunis vai ruma. HAHA
Näin minä sen sanoisin, onko oikein vai väärin?
Terv: Lokari - Mami
Lokari kirjoitti:
Sen näin:Koirahan voi olla vaikka kuinka ruma, mutta silti on hyvä ja mukava koira.
Yleensähän koirat on uskolisia ihmiselle johon kiintyvät ,kuten omistajansakin kiintyy koiraansa, vaikka olisi minkä näkönen, no se koira.
No miksei se omistajakin voi olla vaikka minkä näkönen , ei koira sitä niin kovin paljon välitä onko kaunis vai ruma. HAHA
Näin minä sen sanoisin, onko oikein vai väärin?
Terv: Lokarise meni. En minäkään mikään kaunotar ole, mutta koira tykkää kuitenkin. Voisipas miehistä sanoa samoin, mutta ehkäpä se on niin, että kyllä koira koiran tuntee.)))
- Rituli
soveltaa ihmistenkin maailmaan.
Olipa vaikka kuinka suttuinen ja ulkoisesti surkea ihminen, niin sisällä sykkii lämmin sydän ja voi olla hyvinkin empaattinen ihminen.
Koirat ovat muuten niitä ihmisen parhaita ystäviä.- Lokari
Tässä kertomuksessa on kyllä jotaia muutakin ,kun se koira miehen paras ystävä.
Tarina alkaa : Kaksi turistia oli eksynynyt
Alpeilla, ja kova lumi tuisku tuli, no miehet löysivät luolan johon menivät myrskyä pakoon.
Olivat olleet jo muutaman päivän ja kun toinen sanoi näin : Tuolta tulee miehen paras ystävä, kun suuri Benhartilais koira tuli pelastaan heitä.
Johon toinen sanoi: Niin tulee ja helkkarin suuri koiran rumilus kantaa sitä.
Olikohan se ihan Conagagia vai sitä munkki liköriä?
Heippä . Lokari. - ZeroOneZero
Lokari kirjoitti:
Tässä kertomuksessa on kyllä jotaia muutakin ,kun se koira miehen paras ystävä.
Tarina alkaa : Kaksi turistia oli eksynynyt
Alpeilla, ja kova lumi tuisku tuli, no miehet löysivät luolan johon menivät myrskyä pakoon.
Olivat olleet jo muutaman päivän ja kun toinen sanoi näin : Tuolta tulee miehen paras ystävä, kun suuri Benhartilais koira tuli pelastaan heitä.
Johon toinen sanoi: Niin tulee ja helkkarin suuri koiran rumilus kantaa sitä.
Olikohan se ihan Conagagia vai sitä munkki liköriä?
Heippä . Lokari.Tuo oli hyvä !!!
Otampa talteen... - Kirjar
heräsi taas tänä aamuna.
Koiran kanssa menin pitkälle lenkille, satoi tai paistoi. Laitoin saunan pesään puita ja tulet ennen lähtöä, kävelimme , osin juoksimme, yli 7 km lenkin pakkasillakin ja kotiin tultua saunan lämpöön hikisenä ja reippaana.
Nyt kun koirani on pois, en saa sitten millään sitä intoa päälle, lenkki jää lyhyeksi ja pää asiassa kävelyksi, juoksemaan en enää ole niin innokas.
Koirasta on aina huolehdittava ja päätin etten ota uutta koiraa, se sitookin tavallaan, mutta ja mutta, taas tuli mieleen tuolla lenkillä, jos kuitenkin... koiranilmallakin tulisi tehtyä kunnon lenkki.
Kissä lähtee mukaani lenkille, mutta se on aina kannettava takaisin kun mouruaa syliin, eikä se suostu kulkemaan remmissä, juoksee vain jaloissani.
Onko aurinkoinen sää kissanilma? - Rituli
Kirjar kirjoitti:
heräsi taas tänä aamuna.
Koiran kanssa menin pitkälle lenkille, satoi tai paistoi. Laitoin saunan pesään puita ja tulet ennen lähtöä, kävelimme , osin juoksimme, yli 7 km lenkin pakkasillakin ja kotiin tultua saunan lämpöön hikisenä ja reippaana.
Nyt kun koirani on pois, en saa sitten millään sitä intoa päälle, lenkki jää lyhyeksi ja pää asiassa kävelyksi, juoksemaan en enää ole niin innokas.
Koirasta on aina huolehdittava ja päätin etten ota uutta koiraa, se sitookin tavallaan, mutta ja mutta, taas tuli mieleen tuolla lenkillä, jos kuitenkin... koiranilmallakin tulisi tehtyä kunnon lenkki.
Kissä lähtee mukaani lenkille, mutta se on aina kannettava takaisin kun mouruaa syliin, eikä se suostu kulkemaan remmissä, juoksee vain jaloissani.
Onko aurinkoinen sää kissanilma?sitä niinkin nimittää. Lämpöähän kissat rakastaa.
Olin äsken hoitelemassa tyttäreni tyttöjä kotiin koulusta ja eskarista.
Ensimmäinen työ siellä kotiin mentyä, on pistää kissoille pannat ja ulos.
Vettä tuli solkenaan. Kissat jäivät portaille istumaan ja ihmettelemään. Ei tainnut olla niille aivan ihanne sää.
Minulla on sama ongelma. En viitsisi millään lähteä yksin lenkille. Koiran kanssa se oli aikoinaan niin rattoisaa. Lenkin varrella tapasi aina mukavia koiraihmisiä.
En ota koiraa enää,koska en halua enää itkeä koirien takia. Luopuminen on aina niin tosi surullista.
Täytynee tässä ottaa itseään niskasta kiinni ja ponkaista silloin tällöin tien päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197