Holovi

holovii

Mites sellanen juttu jos kun mulla olisi ylimääräistä tillaa kellarissa niin tekisin sinne aseille parin neliön vahvarakenteisen(tyyli pommisuoja) holovin teräs ovella.ja tietenkin viranomainen tarkistamaan tila .mitä hyötyä tästä olisi muuta kun että aseet olisi varmassa tallessa.joku sanoi että poliisit voi ehottaa asekeräily lupaa kun on kumminkin useita aseita jaa harrastus-aika pikä.

5

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleensänäin

      Käsittääkseni lukot pois ja erillisissä paikoissa jotta ei voi varastaa ja ottaa käyttöön heti jos tulee rosvo, tai muillakeinon laitettu ampumakelvottomaan kuntoon.

      Lukot naapurissa :D

    • Hyvä homma

      ja toimiva.

    • ei huva

      kellari on liian kostea tila aseille ja pateille

    • holovii

      Mulla on ollu harraste/remontti tilat kellarissani niin ainaki niihin ei ole kosteus tarttunu(hitsit porakoneet jne..)Aattelin että jos siihen asehuoneeseen laittas lattialämmityksen tai ainakin patterin ja kunnollinen ilnanvaihto mutta mitä hyötyä tälläisetä holvista olisi verrattuna tavalliseen asekaappiin

      • hyvä..

        Yksi tekijä olisi varmaan aseiden määrä. Jos sinulla on useampia puoliautomaattiaseita, kuten pistooleita. Lakihan edellyttää ns. turvakaappiluokiteltua tilaa, jos puoliautomaattiaseiden lukumäärä ylittää (olikohan se nyt 5 kappaletta)
        Lakihan ei tällä hetkellä edellytä muuta kuin, että säilytystila on oltava lukittava, eli mikä tahansa lukittava tila kelpaa, jos kyseessä on ns. tavallisten aseiden säilyttäminen.
        Kellaritilaan tehtävä huone on erinomainen vaihtoehto. Ikkunoihin vain kalterit, jos sellaisia on. Ovi ja lukitus sitä tasoa, ettei sinne nyt ihan sorkkaraudalla mennä sisälle eikä rälläköimällä saranapuolelta saa ovea vielä auki.
        Poliisi myös tulee tarkastamaan säilytystilasi ja hyväksyy sen tai kertoo, mitä sinun on vielä otettava huomioon, ennen tilan hyväksymistä.
        Kun tilasi on hyväksytty poliisin toimesta, pyydä poliisilta myös dokumentti tai tee itse paperi johon otat konstaapelin allekirjoituksen, jotta sinulla on mustaa valkoisella tilasi hyväksymisestäsi. Voit tästä sopia myös etukäteen. Jos viranomainen sanoo, ettei anna mitään todistusta, voit kuitenkin perustellusti pyytää dokumenttia, olkoon se sitten vaikka S-ilmoitus josta selviää käynnin tarkoitus. Poliisin myös pitäisi laittaa hyväksymisestä tieto asejärjestelmään tietojesi kohdalle.
        Itse tekisin myös samanlaisen tilan jos olisi mahdollisuus.
        Kaapin voi aina anastaa, mutta kellarikomeroa ei vie kukaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe