Holovi

holovii

Mites sellanen juttu jos kun mulla olisi ylimääräistä tillaa kellarissa niin tekisin sinne aseille parin neliön vahvarakenteisen(tyyli pommisuoja) holovin teräs ovella.ja tietenkin viranomainen tarkistamaan tila .mitä hyötyä tästä olisi muuta kun että aseet olisi varmassa tallessa.joku sanoi että poliisit voi ehottaa asekeräily lupaa kun on kumminkin useita aseita jaa harrastus-aika pikä.

5

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleensänäin

Käsittääkseni lukot pois ja erillisissä paikoissa jotta ei voi varastaa ja ottaa käyttöön heti jos tulee rosvo, tai muillakeinon laitettu ampumakelvottomaan kuntoon.

Lukot naapurissa :D

• Hyvä homma

ja toimiva.

• ei huva

kellari on liian kostea tila aseille ja pateille

• holovii

Mulla on ollu harraste/remontti tilat kellarissani niin ainaki niihin ei ole kosteus tarttunu(hitsit porakoneet jne..)Aattelin että jos siihen asehuoneeseen laittas lattialämmityksen tai ainakin patterin ja kunnollinen ilnanvaihto mutta mitä hyötyä tälläisetä holvista olisi verrattuna tavalliseen asekaappiin

• hyvä..

Yksi tekijä olisi varmaan aseiden määrä. Jos sinulla on useampia puoliautomaattiaseita, kuten pistooleita. Lakihan edellyttää ns. turvakaappiluokiteltua tilaa, jos puoliautomaattiaseiden lukumäärä ylittää (olikohan se nyt 5 kappaletta)
        Lakihan ei tällä hetkellä edellytä muuta kuin, että säilytystila on oltava lukittava, eli mikä tahansa lukittava tila kelpaa, jos kyseessä on ns. tavallisten aseiden säilyttäminen.
        Kellaritilaan tehtävä huone on erinomainen vaihtoehto. Ikkunoihin vain kalterit, jos sellaisia on. Ovi ja lukitus sitä tasoa, ettei sinne nyt ihan sorkkaraudalla mennä sisälle eikä rälläköimällä saranapuolelta saa ovea vielä auki.
        Poliisi myös tulee tarkastamaan säilytystilasi ja hyväksyy sen tai kertoo, mitä sinun on vielä otettava huomioon, ennen tilan hyväksymistä.
        Kun tilasi on hyväksytty poliisin toimesta, pyydä poliisilta myös dokumentti tai tee itse paperi johon otat konstaapelin allekirjoituksen, jotta sinulla on mustaa valkoisella tilasi hyväksymisestäsi. Voit tästä sopia myös etukäteen. Jos viranomainen sanoo, ettei anna mitään todistusta, voit kuitenkin perustellusti pyytää dokumenttia, olkoon se sitten vaikka S-ilmoitus josta selviää käynnin tarkoitus. Poliisin myös pitäisi laittaa hyväksymisestä tieto asejärjestelmään tietojesi kohdalle.
        Itse tekisin myös samanlaisen tilan jos olisi mahdollisuus.
        Kaapin voi aina anastaa, mutta kellarikomeroa ei vie kukaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8176
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3792
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3299
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      255
      2551
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2185
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2035
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1980
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    Aihe