Nyt olen kohdannut ensimmäisen iän tuoman rajoituksen. Eivät voi enää ottaa vertani veripalvelussa. 66 vuotta tuli täyteen tänä aamuna ja viimeinen veripussi eilen.
Viimeinen kerta verenluovutuksessa
11
942
Vastaukset
- Kaupunkilainen
Hienoa, että olet pystynyt luovuttamaan. Minulta se ei onnistunut.
Kävin nuorempana muutaman kerran verenluovutuksessa, mutta lopetin, kun olin joka kerta pyörtyä luovutuksen jälkeen. Vaikka kuinka jäin puoleksi tunniksi pitkälleni luovutuksen jälkeen, siitä huolimatta alkoi aina pyörryttää, kun siitä nousi.
Tiedän, että se ei ole vaarallista, mutta sen verran epämiellyttävä kokemus oli, että lopetin Veripalvelussa käynnit. - ....
Luovutin, niin kauan kuin kelpasin.
Verikin on sen verran harvinaista, että hälytettiin kesken työpäivänkin. - cadadiamás
Jonkin aikaa viimeisestä kerrasta, 66 kun on tosiaan rajana.
Eikö sulle antaneet mitään "kiitosta" ahkerasta (?) luovuttamisesta? Minulle antoivat ystävällisesti valkean Teema-mukin, minkä alareunassa kiertää teksti: Ojenna Kätesi. Lend an Arm. Kiva pieni kiitos, jäi iloinen hyvä mieli.
Olisin luovuttanut useamminkin, mutta Hb:ni on aika alhainen joten aina ei kelvannut vaan tyrkkäsivät rautatablettipurkin mukaan. Puoliskokin innostui luovuttamaan ja hyvä niin, hänen hemoglobiiniarvonsa oli jossain 150 paikkeilla niinkuin miesten usein.- aloituksen kirjoitta
En minä niin ahkera ollut jäi alle sadan kerran, enkä viitsinyt plasmaakaan luovuttaa luuytimestä puhumattakaan. Sain erityisen mieleisen muistolahjan. - Otin takkatilkkuaskin mukaan. Kivihaassa niitä on jaettu ennenkin.
- en enää luovuta
aloituksen kirjoitta kirjoitti:
En minä niin ahkera ollut jäi alle sadan kerran, enkä viitsinyt plasmaakaan luovuttaa luuytimestä puhumattakaan. Sain erityisen mieleisen muistolahjan. - Otin takkatilkkuaskin mukaan. Kivihaassa niitä on jaettu ennenkin.
Sain kauniissa pussissa erityisen mieleisen lahjan ja lämpimät hyvästelyt. Hoitajan mielestä olin kuulemma tullut hänellekin tutuksi - yhden tietyn pikkujutun vuoksi. Täydensin, kun huomasin väärinkäsityksen mahdollisuuden.
- '''''''''
Minun mieleisin kahvimukini on tuo mieheni veripalvelusta saama muki. Sehän on samalla muotilla tehty, kuin muumimukit.
Monen moista muutakin pientä lahjaa sai, kävi lähes 100 kertaa luovuttamassa.
Itsellensä sai hyvän olon fyysisestikin. Nyt ei enää kelpaa, liikaa lääkkeitä.
Miehillehän homma on tosi terveellinen itselleenkin.
- O - O
Olen jo toisen polven verenluovuttaja. Aloitin käynnit jo pikkutyttönä vanhempieni kanssa ja olen käynyt säännöllisesti aina, kun ei ole ollut esteitä.
Isälleni asia taisi olla erityisen tärkeä. Hän ilahdutti äitiä ja minua herättyään leikkauksen jälkeen sairaalassa ja kysyi heti ensimmäiseksi: "Oletteko käyneet luovuttamassa verta? Minä sain monta pussia leikkauksen aikana." Nauroimme melkein hillittömästi, koska isä oli maannut tiedottomana ennen leikkausta ja me luulimme hänen kuolevan.
Suosittelen kaikille nuoremmille aikuisille, koska siitä saa samalla hyvää tietoa itsekin. HB ja jokin aikoinaan hyvin yleiseksi tullut viirus tutkittiin ainakin joka kerran. Vuosikausia merkittiin virukseton veri ja sitä voitiin antaa vastasyntyneillekin. Vähällä vaivalla hyvä mieli ja vähän kestitystäkin. Kivihaan veripalvelussa on suorastaaan ylelliset olot. Tervemenoa tutustumiskäynnille nuorempien kanssa. Yli 60 vuotiaana ei voi enää aloittaa. - reppuriika
Kun ikää tulee, niin yhä useammin elämässä tulee tilanteita, että viimeisen kerran. Se on aina pieni surnkin hetki. Onhan se liikuttavaa hyvästellä esim. kaukana asuva iäkäs sukulainen tai ystävä. Olin puolitoista vuotta sitten hautajaisissa ja tapasin eräitä erittäin iäkkäitä sukulaisia: järki pelaa, mutta liikunta ja fyysinen kunto on heikkoa. Aika harvaan on nähty ja itsekkin liikun paikkakunnalla harvoin ja erotessa tuli ymmärrys, että viimeisen kerran täällä nähdään. Itse voisin kyllä sinne matkustaa, mutta sen verran etäisiä ollaan että eipä sinne tule lähdettyä. Ja missä yöpyis ym. Ja onhan heillä ne lapsensa ja lastenlapset. Kyllähän sitä siinä toivotaan, että jospa tulisit käymään ja vielä nähdään, mutta siihen se jää.
Tänä yönä tulee täyteen kolme viikkoa kun eräs hyvä, kauantuntemani mieshenkilö menehtyi muutaman päivän sisällä sairauteen. Eipä olisi uskonut viikko ennen kun viimeisen kerran tapasin miehen eräässä tilaisuudessa, että se oli viimeinen rupatteluhetki. Aikoinaan olimme hyvin läheisiä kun miehen vaimo eli. Viikon on maannut haudan levossa. - hexa
Olin aktiivinen luovuttaja aiemmin, mutta sitten veri ei enää kelvannutkaan.
Oli liikaa dopinkia veressä. Kahta eri verenpainelääkettä. - ei käy
Haluaisin kovasti luovuttaa verta mutta se ei kelpaa kenellekään. Nimittäin matkustelen ympäri maailmaa ja vaikka kussakin kohteessa (tyomatkoja kaikki) olen vain max 48 tuntia ja nekin 4tähden hotelleissa, siitä huolimatta "ei käy".
Ja se kun on niin hyvä veren uudistaja!!!- muuten kävis
Verenluovutus vähentää huomattavasti sydän- ja verenkiertosairauksien vaaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006414
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869