Ikkunoiden tiivistyteippiä, mistä?

cittarista?

Löytyykö ihan tavallisesta citymarketista, vai pitääkö lähteä rautakauppaan?

13

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanha tapa

      Rautakaupasta löytyy muovisia tiivistysteippejä. Paperiteippejä löytyy wanhoja tavaroita myyvistä erikoisliikkeistä esim rakennusapteekki.
      Teipit on uusittava periaatteessa joka vuosi. Tiiviiksi saat nykyaikaisilla tiivisteillä ja voit siten avata ikkunoita koska haluat.

    • Mie

      Ikkunaliimapaperi on hyvä ja toimiva konsti edelleenkin. Itse tilasin liimapaperia turusta rakennusperinteen ystäviltä. Se oli sitä vanhanaikaista, eikä muovipäällysteistä (irtoaa myös maalit karmaista)
      joita myydään jossain halpakaupoissa.

    • kn kinhj08 ihknj

      Paperia ja liisteriä. Ajaa täsmälleen saman asian.

      • Tuunaajat

        Limattua ikkunaa ei sitten talvella aukaista. Lisäksi keväällä peset ja liotat paperiliuskoja pitkän tovin. Ja taas syksyllä työllistät itsesi liimaamalla uudet paperit. Ja tämä toistuu vuodesta vuoteen. Voi itaruus, onko järkeä?


    • aloitttajaa

      Ikkunoissa on normaalit tiivisteet, mutta vuokranantaja puheli aiemmin syksyllä että täytyy tiivistää. En kehdannut sanoa, etten tiedä asiasta hölkäsen pöläystä, vaan olin niinku tietäisin. Ajattelin ettei se nyt voi kovin hankala homma olla.
      Kovalla tuulella verhot saattavat kyllä heilua, joten kyllä sieltä jostain puhaltaa. Ajattelin että hän varmaankin tarkoitti sellaista teippiä, sillä tosiaan muuten tiivisteet löytyy, ikkunat on nimittäin uusittu vajaa vuosi sitten.
      Tiedän nyt asiaan perehdyttyäni sen verran että teipatessakin täytyy jättää ilmaraot, mutta tosiaan en tiedä mistä lähden moista teippiä etsimään.
      Kiitos vastauksista :)

      • Netistä tietoja

        Katso tiivistysohjeet sekä tietoja eri tiivistelaaduista: Ympäristöministeriö, Korjaustieto.fi tai Ikkuna-asiantuntija.fi
        Ole hyvä vaan


    • Haloo hei

      Jos ikkunat uusittu vajaa vuosi sitten ja jo nyt verhot heiluu tuulella kääntyisin remontin toteuttajan puoleen mieluummin kuin lähtisin teippiä ostamaan.

      • Kenttaauriina 16

        Meillä ikkunat on myös uusittu vain pari vuotta sitten, joten luotan siihen, että tiivisteet ovat niin kuin olla pitää. Verhot kyllä heiluvat ihan urakalla silloin, kun sähköpatteri lyö lämmityksen päälle ja lämmin ilma kiipeää luonteensa mukaisesti ylöspäin ja heiluttelee mennessään minun vaaleanpunaisia verhojani. ;-)


    • Älä jämähdä

      Ikkunat ja ovet, viestiketjussa on linkkejä sekä ohjeita oikeista tiivistystavoista.

      Lippa kertaa kantti autokin oli joskus hyvä auto.
      Uusia hyviä sekä toimivia tiivistystuotteita ja tapoja on roppakaupalla.

    • Tiivis ok talo

      Onko ikkunoiden ja ovien tiivistysopastusta esim omakotiliiton järjestämissä tilaisuuksissa. Eri tiivistystapojen sekä tiivistelaatujen oikeaoppinen tiivistystaito voisi selkeyttää kirjavaa käytäntöä. Tiivistys olisi yksi tehokas energiatehokkuustapa.

    • Silikoni=paras

      Villapunos, superlon eivät ole tiivisteitä.
      Oikein asennettuna sekä rakoon nähden riittävän paksut nykyaikaiset tiivisteet ovat tiivisteitä.
      Liimapaperi on tiiviste. Tosin joka vuosi paljon lisätöitä aiheuttava tiivistystapa.

    • jaskajokunen1

      itse kun asuin kerrostalossa jossa 2krs aukeavat lasit, laitoin hyvällä menestyksellä valkosta mailaerkkaa pesun jälkeen kesällä. jätin vain muutaman sentin rakoa kulmiin, ei jäätytnyt, huurustunut ja ulkoa äänetkin hieman vaimeni (aika huono äänieristys noissa kyllä oli).

    • 15-18 vuotta

      Silikoni putkitiiviste toimii ja tiivistää 15-18 vuotta.
      Aika kalliiksi tulee tuo mailaerkka, kun uudelleen tiivistys on suoritettava joka syksy, eli lasipesujen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe