Ensimmäinen matka Kreikkaan

Valinnan vaikeus

Mitä saaria te kokeneemmat suosittelisitte Kreikkaa erittäin vähän tuntevalle matkalaiselle. Rantaelämä kiinnostaa jonkin verran, mutta kaunista luontoa ja hyviä ruokapaikkojakin olisi mukava löytää. Snorklaus kirkkaassa vedessä kiinnostaa aina. Ehkäpä Kos, Lefkas tai Santorini?

6

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkiksi1

      Mene Rhodokselle tai Zakinthokselle.
      Kaikkihan nuo saaret periaatteessa tarjoaa lähes samaa, mutta noilla kahdella saarella olen itse käynyt ja ovat kauniita saaria.

    • Pattersby

      En ole itsekään koskaan käynyt Kreikassa, mutta kiva olisi.
      Kai nuo saaret ovat kaikki vähän erilaisia kuitenkin, jos tarkemmin aletaan vertailla.
      Santorini on lukemani mukaan mäkinen ja vuoristoinen, laavahiekkainen, erikoinen paikka. Ei sovi ehkä kaikille, mutta varmasti kaunis ja massasta poikkeava, jos korkeuserot eivät pelota. Ehkä myös hieman kalliimpi kuin monet muut kohteet. Lefkas on rannoiltaan varmasti huippupaikka. Paljon muuta en noista osaakaan sanoa.

    • ex-ateenalainen

      Santorini on aina taynna turistteja, ja hyvin kallis paikka. Parempi jokin hiljaisempi saari, kuten Lefkas, Naxos yms.
      Kos turistirysa saari. En suosittele.
      Ehka Rhodos, kaikkein lampimimmin suosittelen Kreetan saarta, jossa itsekin monta kertaa vieraillut.
      Se on niin suuri saari etta tarjoaa luontoa, rantaa yoelamaa joka makuun.
      Valitkaa kohde esim Chania, josta vuokraatte auton, jolla katsella paikkoja ja pikkukylia. Tai bussilla paasee helposti sielta joka paikkaan.

      Pohjois Kreetalla Chania, Heraklion, etele Kreetalla Sfakia, fantastinen paikka.

    • Kreikkafani y

      Kyllä Santorini pitää kerran nähdä. On se se verran upea saari. Mutta mene mikäli mahdollista alkukesästä touko-kesäkuussa.
      Kreeta ja Hania tai Rethymnon tukikohtana ovat antoisia paikkoja. Jos vuokraa auton, voi ajella etelärannikolle.
      Lefkaksella en ole ollut, mutta se on itsellävielä toiveena.

    • ehdotuksia

      Lefkas on mainitsemistasi paras.
      Älä ainkaan kreetalle mene, siellä on tylyjä ihmisiä.
      Samos ehkä? Saaria on paljon, sen varmaan tiedät eli valinta ei ole helppo.
      Kefalonia?

      • MONOPATI2

        EHDOTTOMASTI SAMOS !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe