iPAD, mikä malli kannattaa hankkia?

iPad käyttäjäksi?

Olemme päättäneet hankkia IPADin, mutta ei ole mitään hajua millaisilla ominaisuuksilla oleva laite pitäisi hankkia.

Alkuun laitetta käytettäisiin kotona wifi:n kautta, jatkossa siihen ostettaisiin mahdollisesti liittymä -tai käytettäisiin kännykän liittymän kautta -onnistuuko tämä?
Tarkoitus on käyttää laitetta lähinnä surffailuun, ohjelmien katsomiseen, pelailuun, ehkä kuvien ottamiseen, mutta ei ole tarkoitus säilyttää koneella paljon tavaraa, läppäreitä on kotona sitä varten.
Pärjääkö 16 megasella vai pitääkö olla vähintään 32 meganen?

Malleja riittää, iPAD, iPAD2, iPAD mini..... mikä uusin?
Retina-näyttö LED-taustavalaistuksella, LCD-näyttö LED-tekniikalla... mitä eroa näytöillä on, onko väliä kumman valitsee?

Kiva jos joku oikeasti ko. laitteista perillä oleva pystyis valottamaan vähän millainen kannattaa ostaa ja mistä. Hintaeroa lienee ostopaikasta riippuen. Onko ko. laitetta yleensä tarjouksessa vai onko tasahintainen kunnes tulee uusi malli? Eli kannattaako ostaa ennen joulua, vai tuleeko kenties tarjoukseen joulun jälkeen?

32

2300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta liittymäasiasta sen verran että jos ostaa Wifi mallin niin siinä ei ole sim-korttipaikkaa. Tämä tarkoittaa sitä että yhteys pitää muodostaa matkanpäällä esimerkiksi puhelimen kautta wlanin yli jos puhelimessa on tällainen toiminto.

• Kalakkuna

Kysyt sen verran paljon että annan vähän linkkiä josta pääset tutkimaan myös itse asiaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/IPad

16gb mallilla voi pärjätä, mutta kyllä minä suosittelen ostamaan 32gb mallin niin saa jotain ohjelmia asennellakin siihen laitteeseen eikä tila ihan heti lopu kesken, tosin ainahan myös erillisen langattoman muistikortinlukijan ja usb tikun voi laitteeseen kytkeä jolloin tilaa saa enemmän.

Suosittelen vähintään ipad3 tai siitä uudemma ipad4 hankkimista.
      Mutta ainahan uusin on aina uusin, mihin nyt varaa riittää.
      Näytön tarkkuus ei kakkos ipadissä päätä huimaa.

Myös se minkä kokoisella näytöllä haluat, mini tai ns. normikokoinen.
      Suosittelen normaalikokoista ipadiä, toki mini luonnollisesti kulkee sitten mukana paremmin.
      ipad air on se uusin malli ja ipad mini.

Eipä ipadeissä hirveitä ominaisuus eroja ole kun käyttis sen aika paljon määrittelee ominaisuuksia, näytön tarkkuus ja prossu teho on uudemmissa parempi kuin vanhemmissa malleissa, siksi aina uudempi on yleensä parempi valinta, ja onhan se päivitystuki silloin myös pitempi.

Tuoltakin voi katsella tietoa.
      http://hopeinenomena.net/viewforum.php?f=71&sid=3fa3425b6780d1120c2baec2a4ce5b28

Jatkaa!

• 1stMacFinn

Aika harva täällä jaksaa koko ajan pitää selvillä mistä saa minkäkin mallin milläkin hinnalla.

Mutta sanoisin sen verran, että todennäköisesti joulun jälkeen ei tule mitään erityisiä tarjouksia. Ennemmin päinvastoin.

Nyrkkisääntönä sanoisin, että Retina-malli kannattaa aina ostaa. Air tai mini, se on aika tavalla henkilökohtainen valinta, minä tykkään isommasta näytöstä.

Sekin on täysin käyttäjästä kiinni riittääkö 16 gigainen vai pitääkö olla isompi. Mulla on nyt 32 gigan iPhone ja 16 gigan iPad. Jälkimmäisessä vähän siivoamista välillä, ettei täyty.

• uutta pukkaa

minun piti jo ostaa tuo retina näyttö 3g 16gt, mutta nyt tuli tuo air, ja se maksaa melkein saman verran. Et kannattaisiko sitten ostaa se Air, vai tuleeko kuukauden päästä taas joku uusi malli? :D

• Kalakkuna

Aina tulee uusia malleja, jos aina odottaa uutta ei voi ikinä ostaa mitään.
        Apple syytää tosiaan vähän turhankin usein malleja pihalle.

Kyllä se air varmaan kannattaa ostaa, ompahan tuettu pitempään, tuskin ne nyt ihan heti taas on uutta puskemassa ulos mutta kukapa tietää.

• 1stMacFinn
        Kalakkuna kirjoitti:

Aina tulee uusia malleja, jos aina odottaa uutta ei voi ikinä ostaa mitään.
        Apple syytää tosiaan vähän turhankin usein malleja pihalle.

Kyllä se air varmaan kannattaa ostaa, ompahan tuettu pitempään, tuskin ne nyt ihan heti taas on uutta puskemassa ulos mutta kukapa tietää.

Vai että turhankin usein uusia malleja... edelliset uudet mallit tuli lokakuussa 2012. Montako uutta mallia esim. Samsung on tunkenut markkinoille tässä viimeisen vuoden aikana?

• Kalakkuna
        1stMacFinn kirjoitti:

Vai että turhankin usein uusia malleja... edelliset uudet mallit tuli lokakuussa 2012. Montako uutta mallia esim. Samsung on tunkenut markkinoille tässä viimeisen vuoden aikana?

No kyllä mun mielestä on liian usein kun katsoo milloin ipad1 on valmistettu, jos on rahaa kui p.skaa niin mikäpä siinä.

• Kalakkuna
        1stMacFinn kirjoitti:

Niin, ja siis vaikka se alunperin jäi sanomatta niin kaikki nykyään tunkee mun mielestä liian usein laitteita ulos, oli merkki mikä tahansa.

Kun ostat nyt puhelimen, on puolen vuoden päästä puskettu muutama uus roska malli ulos, pikkusen ainakin itseä tuo ärsyttää, mutta meitähän on joka junaan, kuten tiedät.

• 1stMacFinn
        Kalakkuna kirjoitti:

No kyllä mun mielestä on liian usein kun katsoo milloin ipad1 on valmistettu, jos on rahaa kui p.skaa niin mikäpä siinä.

Miten tuonki ottaa, mun iPadin jälkeen on tullut kaksi iPad-mallia ja noi kaikki minit. Eikä multa ole mennyt niiden takia senttiäkään.

Tietysti jos on aina pakko olla kaikesta se uusin, rahaa menee. Elämä on.

• Kalakkuna
        1stMacFinn kirjoitti:

Miten tuonki ottaa, mun iPadin jälkeen on tullut kaksi iPad-mallia ja noi kaikki minit. Eikä multa ole mennyt niiden takia senttiäkään.

Tietysti jos on aina pakko olla kaikesta se uusin, rahaa menee. Elämä on.

Niinhän se on, mutta Onhan se naurettavaa pelleilyä että puolen vuoden välein syydetään muka "uus" ipad pihalle.

No eipä tuo oma ipad tosin sen huonommaksi muutu vaikka uusia malleja tuleekin, olen tyytyväinen ipad kolmoseeni.

• ipadin omistaja
        Kalakkuna kirjoitti:

Niin, ja siis vaikka se alunperin jäi sanomatta niin kaikki nykyään tunkee mun mielestä liian usein laitteita ulos, oli merkki mikä tahansa.

Kun ostat nyt puhelimen, on puolen vuoden päästä puskettu muutama uus roska malli ulos, pikkusen ainakin itseä tuo ärsyttää, mutta meitähän on joka junaan, kuten tiedät.

Komppaan kalakkunaa, tosin haluan korostaa että Samsung kyllä työntää noita malleja jatkuvalla syötöllä ulos, varsinkin puhelimia. Huippumalleja lukuunottamatta ne vaikuttavat olevan aina samoja koneita hieman erilaisella konfiguraatiolla. Tulee mieleen eräs kotimainen pian ex-puhelinvalmistaja...

Applekin valitettavasti on jossain määrin lähtenyt tähän päivitysleikkiin mukaan mutta on kyllä ehdottomasti konservatiivisin top-5 laitevalmistaja. Turhia Apple-julkaisuja ei tule hirveästi mieleen... ehkäpä iPad 3? Ja alkuperäiset iPhone 4 & 5 olisi voinut suoraan julkaista S-malleina.

• päädi

eli kumpi, retina näyttö padi vai air?
      kumpikohan on näin pidemmän päälle ajateltuna parempi? onko jompi kumpi noista vain semmoinen "kokeilu" joka tulee pian unohtumaan?

• 1stMacFinn

No, tuo Retina iPad on vuoden vanha malli eikä sitä enää valmisteta. Ja Air on juuri tullut markkinoille, vajaa kuukausi sitten.

Onhan tuo uusi Air ihan eri tason laite kun edellinen malli. Siinähän on samaa vain näytön koko ja resoluutio.

• jaapa jaa6

Eli tuo air ois sit se, joka kannattaa nyt hommata, ja se ei ole vuoden päästä ihan museokamaa? :)

• Kalakkuna

Edes pad3 ei ole vuoden päästä museokamaa.

• iPAD käyttäjäksi?

Kiitos asiallisista vastauksista ja linkeistä :) Nyt vaan hankkimaan laitetta

• iPad Air vai Galaxy?

Kumpi kannattaa ostaa - iPad Air, vaiko Samsungin Galaxy Tab 3? Tarvitsen tablettia mm. e-kirjakäyttöön (ulkomaan matkoilla) ja tekstin kirjoittamiseen. IPad maksaa suolaisesti 679€, vuoden takuu. Galaxystä on nyt tarjouksia - mm. Soneran liittymän kanssa laite vain" 360€. Suositelkaa, viisaat, kiitos!

• Toppe1

Tykkään itse enemmän Ipadistä kuin androidia käyttävistävistä tableteista, joten suosittelen airia. Tossa Samsung tab 3:ssa on paljon huonompi näyttö ja kamera. Toki Ipad on paljon kalliimpi, mutta tulee säilyttämään pitkään vielä arvonsa.

• noandroid

Jos puhelimenasi on ollut Iphone, hanki silloin ihmeessä Ipad.
        Minä tein kamalan virheliikun ostamalla Galaxynoten, Iphone
        miehelle ihan kamala käyttää...jos puhelimenasi on ollut android-käyttis, niin se on eri asia...

• Toppe1
    • Airi?

Miten tekstinkäsittely Airilla?

• Ipad/Air

Entä kuinka Areenan tai Katsomon ohjelmien seuraaminen käy iPad Air- laitteella?

• Kalakkuna

Oikein hyvin näkyy katsomon live lähetyksetkin ja Yle Areenan ohjelmat.
        Androidissa Katsomo tökkii vielä, toimii tosin siinäkin.

• Ipad/Air

Kiitos!

• Airin uusi käyttäjä

Ostin iPad Airin. Liikkeessä laite otettiin käyttöön ja luotiin tili yms.
      Kun kone alkoi lataamaan edellä mainittuja Garagebandia ja Pages sun muita ohjelmia, jatkoin sieltä kotiin odottelemaan latauksia.

Kotona ne eivät latautuneetkaan, moneen tuntiin. Lisäksi minulle oli epäselvää, miksi sim-kortti "oli lukossa". Kävin liikkeessä uudestaan. Lukitus poistetiin (sehän oli ihan simppeli homma - tuon olisi voinut tietää itsekin). Siellä myös näkyi, että em. ohjelmat oli latautuneet.

Tulin jälleen kotiin ja nyt - monen tunnin jälkeen, ohjelmien kohdalla lukee edelleenkin "odotetaan". Eli en voi niitä käyttää.

Miksi? Osaako joku sanoa?

• Kalakkuna

Garageband ei sitten ole kokoversio vaikka siitä nykyään saakin demon, maksua vastaan saa täydet instrumentit ja toiminnot.
        Parempiakin on tosin, kuten Cubasis.

• Kalakkuna

Ainiin, ja klikkaa sitä odota kuvaketta ja katso alkaako se lataamaan tai poista koko kuvake/ohjelma ja lataa uudestaan.

Jos ei lataa niin et ole nettiyhteydessä.

• Air1
        Kalakkuna kirjoitti:

Garageband ei sitten ole kokoversio vaikka siitä nykyään saakin demon, maksua vastaan saa täydet instrumentit ja toiminnot.
        Parempiakin on tosin, kuten Cubasis.

"Pad Air on mainio kumppani jokaiseen päivään. Siksi, koska sen mukana tulee ohjelmia, joiden avulla voit tehdä mukavimpia arjen asioita, kuten tarkistaa sähköpostisi tai puhua äidille FaceTimessa. iPhoto, iMovie, GarageBand, Pages, Numbers ja Keynote tulevat nyt ilmaiseksi iPad Airin mukana.3 Voit siis kirjoittaa seuraavan menestysromaanisi, hioa esityksesi loppuun ja säveltää musiikin kotivideotasi varten omalla iPad Airillasi. Kaikki nämä ohjelmat on optimoitu 64-bittiselle arkkitehtuurille. Ne toimivat sujuvasti ja tehokkaasti ja tekevät iPad Airista ja sinusta kyvykkäämmän kuin koskaan. Siitä hetkestä lähtien, kun laitat ne päälle."

Näin ainakin mainostetaan!

• Kalakkuna
        Air1 kirjoitti:

"Pad Air on mainio kumppani jokaiseen päivään. Siksi, koska sen mukana tulee ohjelmia, joiden avulla voit tehdä mukavimpia arjen asioita, kuten tarkistaa sähköpostisi tai puhua äidille FaceTimessa. iPhoto, iMovie, GarageBand, Pages, Numbers ja Keynote tulevat nyt ilmaiseksi iPad Airin mukana.3 Voit siis kirjoittaa seuraavan menestysromaanisi, hioa esityksesi loppuun ja säveltää musiikin kotivideotasi varten omalla iPad Airillasi. Kaikki nämä ohjelmat on optimoitu 64-bittiselle arkkitehtuurille. Ne toimivat sujuvasti ja tehokkaasti ja tekevät iPad Airista ja sinusta kyvykkäämmän kuin koskaan. Siitä hetkestä lähtien, kun laitat ne päälle."

Näin ainakin mainostetaan!

No kokeilemallahan se selviää, ainakaan kommenttien mukaan näin ei ole, ja ohjelmaan on muutenkin tullut lisäostettavaa joka avaa täysiversion.
        Jospa ne sitten antavat kokoversiot sinulle, kokeile.

• kamalasti vaihtoehto

Jos ostaa tuon air padin, niin voiko vaan kävellä johonkin soneran kauppaan, ja sanoa, että hommatkaas tähän joku liittymä :D En jaksa selata noita liittymäpaketteja ja ihmetellä niiden ominaisuuksia, haluaisin vaan että se netti toimis ja lasku olis kohtuullinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7054
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3391
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe