Ärsyyntynyt

Ärsyyntynyt

Kertokaa mielipiteenne. Ostin dobermanni/rotikan 17 vuotiaalta tytöltä. Koiran sanottiin olevan arka, ja että sen edellinen omistaja oli pilannut. Otin sen silti. Koira oli 3kk meillä, ja sain koulutettua kaikkeen muuhun, paitsi siihen ettei käy ihmisten päälle, enkä arkuutta saanut pois. Koira siis pelkäsi jopa pientä tuulta, kissoja, toisia koiria (chihuahuan kokoisia) ja ihan kaikkea muuta. Viimeinen niitti oli kun oli tuttumme naamaan käymässä ihan tosissaan kiinni ja siskonpoikaan (2v). Järjellä ajatellen koira oli pakko antaa pois, tai sit se puree vielä jotain. Niimpä sopimuksessa luki että kasvattajalle pitää koira palauttaa jos siitä pitää luopua.No otin tähän tyttöön yhteyttä eilen illalla, ja sanoin ettei voida pitää koiraa koska ei tykkää ihmisistä, eikä muutenkaan lapsista. Vastaus oli että pidätte sen siihen asti että toinen koti löytyy. Sanoin ettei voida kauempaa pitää, ja 6kuukauden ikäiselle koiralle ei niin nopeaa koti löydy, eikä voida lähteä ilman sitä mihinkään, eikä sitä tohdi ottaa mukaankaan. Kasvattaja jankkas ja jankkas kunnes tiesin millä keinolla se hakee sen samantien. No hermostuksissa tuli kirjotettua viesti " haette sen ennen kello 24 tai koira on pakko lopettaa" Koira haettiin sitten heti. Tänä päivänä koiraa myytiin netissä ei arkana, ei vihasena, lapsirakkaana yms. Ja nettiin oli kirjotettu kuinka mä annan koiran pois sen takia että se karkaa?!?!?! Miten tähän pitäis suhtautua???

12

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkrjdkrj

      Et voi tehdä muuta kuin laittaa oman ilmoituksesi vaikkapa yhteystietojen kera näkyville ja selittää, millainen koira todella on sekä tarjoutua kertomaan enemmän :/

      Typerää toimintaa myyjältä. Jos koiralla ei pää kestä normaalia elämää, niin se on pelkkä riski itselleen ja kaikille lähiympäristössä oleville.

      • nii in

        Joo niin kyllä pitäisi tehdä. :/ On se kumma kun mua syytettiin etten arkuutta ole saanut pois. Se oli kahdessa perheessä ennen minua, niin olisi sielä edelliset omistaja voinut kans edes yrittää. Itse yritin, mutta ei se koira vaan muuttunut. :/


    • Nukkumatti

      Koiraparka. Kärsii tuollaisesta. Siis 17-vuotias teini kasvattajana? Ei ihme, ettei koira ole edes tasapainoinen.

      Minusta tuon koiran olisi parempi pilvenpäällä. Ikävästi sanottu, mutta löytyykö kotia, joka tosissaan tahtoisi kitkeä ihmisarkuuden tuolta pois? Mikään helppo tapaus koira ei varmastikaan ole.

      On hyvin todennäköistä, että koira päätyy lievänä egonjatkeena jollekin poikamiehelle, jonka koiran ei edes tarvitse tulla lasten kanssa toimeen. Kaikki tietävät, miten näissä helposti käy. Illanvietto ja pari, koira käy kiinni tai sitten sitä kohdellaan kovalla kädellä.

      • jjuu

        Joo ja kasvattaja kuulemma potkinut omaa dobermanniansa. Vielä syytti etten piitannut omasta koirastani yhtään. Rakastin sitä mutta pakko oli luopua.. joo ja normaalilla järjellä ajatellen koirahan olisi puremisen takia pitänytkin lopettaa, tiedän vain mikä valitus olisi tullut kun sopimuksessa palautus luki. Ja viidennessä perheessä koira on tällähekellä, pilalla on jo... pure kyllä vielä jotaki


    • ?????

      Onkohan tämä ärsyyntynyt nk trolli?

    • Huooh
    • Jos tarina on tosi

      Niin tuossa on koiran kanssa mokannut aloittaja ei kasvattaja. Ja pennut ei vielä tuon ikäisenä todellakaan ole ihmisille agressiivisia, vaikka tilanne olisi mikä. Pentu on aina pentu ja välillä niiden leikit voi olla todella rajuja ja juuri siksi pentu on koulutettava ja opetettava tavoille.

      • No eihän tilanne nyt yksin ole aloittajan vika, jos koira on vaihtanut perhettä jatkuvasti ja alusta lähtien koulutus on mennyt vikaan tai sitä ei ole ollut, pohjana vielä epämääräinen rotusekoitus. Enää tosin tilannetta ei taida pelastaa hyväntahtoinen harrastaja, vaan pitäisi olla kokemusta ja näkemystä miten kootaan epävakaa kouluttamaton koira ja rakennetaan sille taas luottamus ihmisiin.


      • niiin

        No koira oli 2 perheessä ennen minua, eli koira mennyt siinä jo sekaisin....


      • juuu
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        No eihän tilanne nyt yksin ole aloittajan vika, jos koira on vaihtanut perhettä jatkuvasti ja alusta lähtien koulutus on mennyt vikaan tai sitä ei ole ollut, pohjana vielä epämääräinen rotusekoitus. Enää tosin tilannetta ei taida pelastaa hyväntahtoinen harrastaja, vaan pitäisi olla kokemusta ja näkemystä miten kootaan epävakaa kouluttamaton koira ja rakennetaan sille taas luottamus ihmisiin.

        Näinpä! Itse en sitä tohtinut enää pitää, se olisi pitänyt pennusta asti olla yhdessä perheessä, eikä pompotella edestakaisin. Koirasta huomas ettei enää tiennyt kuka sen omistaja oli....


      • jep

        No koira oli 2 perheessä ennen minua, eli koira mennyt siinä jo sekaisin....


      • niiin

        ja kasvattajahan ei pentuja ruokkinut, jaan piti ulkona häkissä kun pennut syntyi...on sieläkin päässä jotain vikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe