All inclusivessa aina samaa ruokaa!!

Bentleys

Aika monesti saa lukea palautteista,että hotelli oli hyvä,mutta all inclusive oli pettymys.tuntui,että viikon sai syödä lähes samoja ruokia. Onko se nyt ihan näin...? Pöydät notkuu erilaisia ruokia niin onko se joka päivä pakko laittaa se oma lautanen samanlaista ruokaa täyteen? Ei varmaankaan olisi vaikeaa vähän itse katsoa mitä lautaselle laittaa.vai onko se niin,että nyt on pakko syödä kaikkea,kun kerran maksettu on? Oonko vähän outo, kun ajattelen asian näin,että lapsiperheessä(ainakin meillä!) arkena ruoat pyörii aika lailla samoissa.ei siellä viikolla mitään ihme gurmee aterioita tehdä. Eli totuttu on ettei joka viikko ilmesty "ruokalistaan" uutta ja ihmeellistä ruokaa. Itselleni on ainakin tärkeintä,että lomalla ei tarvitse sitä ruokaa tehdä ja ruoka on helposti saatavilla,jos nälkä yllättää! Tämä on syy miksi me otetaan allinclusive. Eri asia,jos haluaa todella erikoisia makuelämyksiä joka päivä = silloin ei varmaankaan kannata ottaa all inclusivea, jos pettymys tulee olemaan sen takia suuri.

22

1442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cafe

Tismalleen samaa mieltä.

Tarjolla yleensä pääruokien lisäksi vielä mahtavat salaatti/kylmäleikkele/kala/jälkiruokapöydät juomapisteistä puhumattakaan.

Ja tähän kun lisätään vielä aamiainen, lounas ja kahvi/välipalatarjonta, niin mikä ettei.

Joa haluat voit syödä viikon lomalla vaikka joka päivä erilaisen ateriakokonaisuuden.

Mutta kuka tykkää mistäkin ja meitähän on joka lähtöön ja osa jää vielä asemallekkin. Ja hyvä niin ....

• kulttuuri erot

Välimeren ruokakulttuuri sopii paremmin naisille kaikkine marmeladi hössötyksineen. Tyttömäisiä ruokalajeja. Eivät ymmärrä pihvien ja makkaroiden päälle mitään. Tyttömäisiä " miehetkin" ajelevat skoottereillaan.

• Näin se on. Olen kahdella viimematkalla Kreetalla ottanut inclusivessan lähinnä siksi, että matkustan yleensä yksin ja silloin ei tule laitettua ruokaa yhdelle, kun on vielä lomallakin. Ei se tarjonta paljon vaihtele ja aina on tietyt ruuat jokapäivä, ainakin spagetti ja jauhelihkastike. Olen lisäksi geliaatikko mutta aina olen saanut ruokaa sen mitä olen tarvinnut ja päälle kahvi ja metaxsa. Mutta Kreikkalainen aamiainen on hotelleissa kyllä hyvä ja monipuolinen.

• pakkauspuuhissa

Minä valitsen vain sellaisen valmispaketin, jossa voi listalta tilata ala carte annoksen. Harvinaista kylläkin. Yleensä se onnistuu esim. ottamalla puolihoidon pienestä hotellista.
      Kyllä se vain alkaa maistua samalle, jos 2 viikkoakin syö seisovasta pöydästä, vaikka ottaisi eri ruokia, niin ne on kuitenkin vähän sellaista tusinaruokaa ja mikä pahinta, tulee syötyä liikaa, kun tarjoilua on niin runsaasti.
      Mikään ei voita kunnon pihviä illalla jossain tunnelmallisessa ravintolassa, kun on jo oikea nälkäkin, kun ei koko päivää puputa niitä buffettiruokia. Mutta jokainen saa vapaasti valita haluamansa vaihtoehdon. Hyviä lomia vaan kaikille. Kohta nokka Kanarialle.

• juushi

Ompa hyvä että on valinnanvapaus,joku tykkää äitistä joku taasen tyttärestä.Aika
      usein meillä ollu allinclusive,mutta taas toisinaan kiva kierrellä eri paikoissa.
      Pihinä ottanut allinclusiven,n.30 e /pv,kun taasen kahdestaan syömään muualle
      menee nätisti satanen ruokajuomineen esim.illallisella.Hauskaa matkaa menijöille!
      Nyt siivoomaan ,matkaan vielä reilu kuukaus.

• ihmettelen13

Olen ollut kolme kertaa ai-lomalla. Kalliissa, halvassa ja keskihintaisessa hotellissa. Missään niistä ei ollut samat ruoat koko viikkoa. Joka päivä oli eri pääruoat ja salaateista ja jälkkäreistä paljon eri vaihtoehtoja. Kurkut, tomaatit, salaatit, juusto, makkarat ja juomat nyt on luonnollisesti aina samanlaisia ja ilmeisesti pasta ja ranskalaiset perunat tekee joka päivä kauppansa, mutta eihän niitä ole pakko ottaa. Myöskään allissa ollessa ei ole tullut koskaan puputettua koko päivää buffettiruokaa!

• Yks pointti

Hyvä ketju. Olen itsekin huomannut ihmisten kovasti moitiskelavan Ai-tarjoilua. Asialla on tietty näkökulmansa.

Itse ajattelen niin, että vaikka olisi AI, niin otan vain sitä mitä mieleni tekee, esimerkiksi aamiaisella en juuri koskaan syö muutenkaan mitään, niin miksi teksin niin matkoilla, vaikka toki aina olen matkoilla tullut syöneeksi enemmän kuin kotioloissa, koska on niin vaivatonta mennä valmiiseen pöytään.

Pidän aamuisin teen juomisesta (noin litra lehteä selatessa), ja jo se, että voi joskus mennä hotellin aamiaiselle jonkun valmiiksi keittämälle teelle ja syödä ohessa vaikka juustoa, leikkeleitä, kananmunia ja leipäpalan (näitä ainakin on aina ollut tarjolla) , kattaa minusta hinnan. Jonain aamuna sitten taas voi syödä jotain lämmintä ruokaa, jos maistuu.

Ei AI tarkoita, että kaikkea on syötävä niin paljon kuin mahtuu. Itse en syö perunaa, pastaa enkä riisiä, mutta aina päivällisilläkin olen tullut ihan hyvin syöneeksi. AI on helppoutta, jota toisinaan riippuen esimerkiksi matkakohteesta arvostaa. Esimerkiksi Egyptissä Ai on ollut erittäin järkevää.

Eikä Ai tarkoita mielestäni sitäkään, että aina pitää ruokailla hotellilla, kun on siitä maksanut, vaan itse ainakin käymme myös välillä ulkopuolella tutustumassa muihin ravintoloihin.

Niin, vai ajattelevatko ihmiset, että kun on maksettu niin sitten syödään siitä jo maksetusta urakalla. Ehkä. Pettymyksiä tulee väkisinkin, jos odotukset ovat korkealla.

Kukin tietysti tavallaan, mutta ehkä olisi hyvä vähän joustaa ajatuksissa siitä, että Ai:lta odotetaan gourmeeta. Riippuen tietty matkaajasta, niin kyllähän jo eri juomatarjontakin kaupasta kantamisvapauksineen yleensä kattaa jo maksettua hintaa, jos näin ajattelee.

Onnistuneita matkoja kaikille, Ai:lla tai ilman.

• Lanzan akkanen

Minä lähden lomalle juurikin lomailemaan. En kokkailemaan. Meillä on aina tietuillä matkoilla all inc. Ja on ollut monipuolista tarjontaa. Jotkut perusasiat nyt löytyy leivät/salaatit osa, mutta nälkä on lähtenyt :)
      All inc lomilla tulee syötyä hieman enemmän, kuin kotioloissa. Toki meillä on aina vaan viikon matkoja. Kuitenkin missä on otettu täyshoito niin eipä ole tainnut viikon aikana edes kaikkia ehtinyt maistaa.
      Ei olla kokeiltu muita, kuin 4* hotellia, joten ei ole kokemusta pienimmän tähdityksen all inc tarjonnasta.

Arvosteluita lukiessa esim tripvisorissa niin melkein jo kirjoittajan kansalaisuudesta voi päätellä onko tyytyväinen hotelliin/aterioihin. Nämä olen huomannut nistä mitä olen lukenut ja koskee niitä missä olemme itse majailleet.

• Minulla on kokemuksia kuudesta all inclusive -hotellista Riu Paraiso Puerto del Carmenissa, San Felipe Puerto de la Cruzissa, Dunas Maspalomas, Jardin del Atlantico Playa del Inglesissä ja Las Marismas Corralejossa sekä Horizon Beach Hersonissoksessa.

Riu Paraiso, San Felipe ja Dunas Maspalomas (sviittipuoli) ovat 4 tähden hotelleja, joissa oli valtaisa ruokatarjonta, joka kaiken lisäksi vaihteli päivittäin. Riu Paraisossa sai kerran viikossa käydä kiinalaisessa ravintolassa ja Espanjan eri alueiden perinneruokia tarjoavassa ravintolassa. San Felipessa sai puolestaan kerran viikossa vierailla ravintolassa, jossa ruoka valittiin suppealta listalta ja se tarjoiltiin pöytiin. Dunas Maspalomasissa viini ja olut tarjoiltiin pöytiin. Riu Paraisossa olin kaksi viikkoa enkä huomannut edes toisella viikolla, että ruokatarjonta olisi ollut samanlainen kuin ensimmäisellä. Mahdollista se toki oli, koska tarjonta oli niin iso, että niistä saattoi koota erilaisia annoksia. Noista kolmesta hotellista Riu Paraiso oli suosikkini lähinnä siksi, että siellä kaikilla oli all inclusive eli oluen ja viinin sai automaatista. Vain drinkit jonotettiin baarista. Drinkkejäkään ei tarvinnut kovin kauaa odotella, koska rahaa ei liikuteltu. San Felipen ja Dunas Maspalomasin all inclusive oli kallis melkein 40 euroa per päivä.

Jardin del Atlantico oli sitten toisesta päästä tarjontaa. Viikon all inclusive maksoi muistaakseni alle 100 euroa. Ruoka olisi sellaista suomalaista lounasravintolatasoa. Hotellissa oli vain allasbaari ja ruokaravintola. Ruoka vaihteli viikon aikana mutta tarjonta oli huomattavasti suppeampi kuin noissa neljän tähden hotelleissa. Oluen ja viinien lisäksi oli tarjolla muistaakseni vain kolmea erilaista drikkiä. Hintaan nähden olin tyytyväinen. Kävin useampana iltana muualle syömässä. Playa del Jardinissa epäilytti se, että juomat haettiin allasbaarissa eri tiskiltä, jos oli AI-ranneke. Kävi mielessä olikohan juomat samoja. No minulle ainakin maistui.

Horizon Beachissä ruoka oli hivenen parempaa mutta juomatarjoilu vieläkin suppeampaa. Tarjolla oli oluen ja viinien lisäksi Metaxaa ja ouzoa mutta ei minkäänlaisia drinkkejä. Hotelli on upealla paikalla rannasta ja näkymät ovatkin parasta hotellissa. Maksoin 500 euroa viikosta. All inclusive kuului hintaan kaikilla. Hintalaatusuhde oli erinomainen ja henkilökunta ystävällistä. Pari kertaa jouduin venäläisten taklaamaksi ruokaa jonottaessani. Tämä oli ainoa paikka, jossa välillä jouduin todellakin jonottamaan ruokaa. Aamiaiset olivat rauhallisia, koska menin sinne heti kun ravintola aukesi.

Hotellina paras näistä oli Las Marismas, jonka all inclusive oli yllättävän halpa muistaakseni noin 160 euroa viikolta. Ruoka oli pikkaisen vaatimattomampaa kuin Riu Paraisossa, San Felipessä ja Dunas Maspalomasissa mutta tarjonta oli silti laajaa ja ruoka vaihteli viikon aikana. Toisella viikolla oli samanlainen ruokalista kuin ensimmäisellä. Drinkkejä ei saanut ilmaiseksi vaan niistä all inclusive -asiakas joutui maksamaan puolet hinnasta. Baarista sai kyllä vodkaa, giniä, viskiä, rommia... raakana ja automaatista niihin saattoi liruttaa virvoitusjuomaakin sekaan. Parasta Las Marismaksessa oli siistit tilavat kaksiot ja viihtyisä piha-alue sekä mukava henkilökunta. Huonoistoissa oli hyvin varustellut keittiöt, joten itsekin saattoi laittaa ruokaa.

• vähän vinkkiä

Noita "paremman luokan" (neljä tai viisi tähteä) AI-lukaaleja on tullut koluttua ainakin viisi kertaan Kanarialla ja lisäksi Meksikossa, Dommareissa, Bulgariassa, Egyptissä ja Marokossa. Joten jonkin verran on vertailupohjaa kertynyt.

Ensiinäkin - suomalaisten matkatoimistojen hotellit eivät ole parasta mahdollista, ainakaan hinta-laatusuhteessa. Itse varaten voi saada aika paljon paremman samalla rahalla. Varsinkin AI-kohteista.

Ruoka on joka kerran ollut hyvää ja monipuolista, mutta jos syöt joka päivä samassa ravintolassa tai ainakin hotellissa, alkaa se väkisinkin tuntua, että se on sitä samaa.

Tähän auttaa pari hyväksi havaittua keinoa:
      -- Tee itse sitä vaihtelua. Älä yritä syödä joka kerta kaikkea lajeja- yhdellä kerralla kalaa, sitten lihaa, sitten pastaa, pitsaa jne.
      -- Noissa paikoissa on kait jokaisessa ollut "show-cookiing" - tyyppinen piste, jossa tarjonta vaihtelee joka ilta. Hyödynnä näitä
      -- Monessa AI-hotellissa on myös a-la-carte, jonne voi varata paikan erilaisten käytäntöjen mukaan (esim. kerran per viikko per ravintola)

Kun tuon ruoan samankaltaisuuden on oppinut taklaamaan, häiritseväksi voi tulla hälinä buffassa. Tämän takia tämän vuoden loma on varattu premium tason AI-paikkaan, jossa illallinen on joka ilta (triipadvisorin mukaan) todella hyvässä a-la-cartessa.

• jokaiselle jotakin

Minä taas miehenä tykkään valmistaa lomallakin itse ateriat. Erityisen mukavaa on käydä paikallisissa kaupoissa ja kauppahalleissa ja ostaa sellaisia raaka-aineita, jotka Suomessa ovat huonosti saatavilla tai kalliita.

Itselleni ruuan laitto ei ole rasittava ja vastenmielistä ja lomallahan jokainen tekee sitä mistä itse tykkää. Joku makaa auringossa ja joku vetää tärpättiä hartaasti, joku tutkii ympäristöä ja luontoa, puhumattakaan kulttuurista ym.
      Saan sitä mistä perheeni ja itse tykkään koska liharuokia emme oikeastaan syö ollenkaan, Keittiövarustus huoneistoissa ja hyviloissa josksus pistää mielikuvituksen koville.

Olen joskus lomaillut toki hotellin tarjonnalla viikon, mutta loppuviikosta jo alkaa tökkiä saman tarjonnat. ja ravintoloiden ruoka ei yleensä ole kovin kummoista. Toki jos ei itse ole kiinnostunut tai ole taitoa valmistaa ateroita itse, onhan mukava saada jotain erilaista ja päästä helpolla.

• Juushi

Olipa kiva lukea komentteja erilaisist paikoist ja ihmisistä .Meillä on kumminki mahdollisuus mennä sinne ja tänne.Ite oon kokki omasta mielestäni??

• Skinny

Kiva lukea kerrankin positiivista Kanaria-ketjua!
      Olen myös asustellut useissa eri hinta/tähtiluokitusten allinc.hotelleissa ja
      kyllähän esim.Riu-ketjujen ruoka- juoma -välipala ja päivä ja iltaviihde on ollut
      sitä parasta antia
      Oikein huonoon allinc.-tarjontaan en ole törmännyt missään.
      Muutama vuosi sitten Plya del Inglesissä olimme Broncemar hotellissa ja en voinut olla ottamatta al inculsiveä (ei tainnut taipua oikein) koska oli niin edullinen.
      Sekin oli yllätävän hyvä ja monipuolinen.
      Yli40-vuotta naimisissa ollut aviopari ei välttämättä kaipaile romanttisia kynttilä illalisia eri ravintoloissa.
      Nautimme alinc hotellien runsaasta valinnanvarasta esim.salaattipöydissä ja ihanista jälkiruokaherkuista.
      Tammikuussa odottaa taas kuukauden Goan-matka ja siellä sitten nautitaan taas toisentyylisestä, mutta myös tosi herkullisesta ruokamaailmasta.
      Oikein ihania lomailuja kaikille jokiselle makunsa mukaan.
      Pääasia että loma on juuri sellainen kuin itse haluaa

• Kreikkafani y

Olen monen kymmenen vuoden matkustelun aikana vasta muutamana viime vuotena ottanut AI:n. Ja sekin sen takia, että hotelli, jonka valitsin oli AI-hotelli Teneriffalla Los Cristianosissa. Hotellisssa oli lounaalla ja päivällisellä kolme ja joskus neljäkin viisimetristä pöytää ruokalajeja.Ei kai kukaan syö ne ri iltoina eri ruokalajeja, Ja lajit vielä vaihtelivat päivittäin. Oli erilaisia maan tai kulttuurin mukaan olevia teemapäiviä. Oli positiivinen yllätys.

• 27-v

Meidän kokemamme A-I ruokatarjonta on vaihdellut mutta joka paikassa se on ollut riittävän monipuolinen.

Havaintojeni mukaan sen tekee yksitoikkoiseksi monen tapa mättää eri sapuskat samanaikaisesti samalle lautaselle.
      Pieni harkinta edesauttaisi vaihtelussa.

Monessa paikassa on aamiaisella ollut mahdollisuus paistattaa munakkansa valitsemallaan täytteellä.
      Ukko on ollut valmiina vuolemaan useamman lajisesta liikkiöstä lihasiivuja.
      Lounaalla ja varsinkin päivällisellä on voinut itse valokoida haluamansa raaka, valmiiksi leikattu pihvi tai leike ja paistattaa se haluamaansa kypsyyteen.
      Valikoima on supistunut nautaan, sikaan ja lampaaseen.
      Jne.

Toistan. Kunhan ihmiset eivät sotkisi useita, erikseen syötäväksi tarkoitettuja lajeja sekaisin niin havaitsisivat helpommin valikoiman.

• Niin samanlaista mättöähän se on jos joka kerta mättää lautaselleen kaikki tarjolla olevat lämpimät liha ja kalaruoat. :)

• joulunalomalle

Olemme myös perheen matkalla usein ottaneet all inclusive tarjonnan. Teinien kanssa loistava juttu. Lisäksi olemme lähes joka matkalla tutustuneet hotellissa toiseen perheeseen ja myös all inclusive ruokailu juomien kera voi olla isolla porukalla mukavaa ajanvietettä.

• -,-

Tapansa kullakin tuon ruokailun suhteen. Eräällä matkalla hieman oudoksuin ruokailijan tapaa mättää kaurapuuron sekaan, niin prinssinakit kuin muita lisukkeita.

• Olikohan venäläinen? Venäjällä saattaa aamiaiseksi saada kaurapuuroa, jossa lilluu makkara. :)

• Satunnainen matkaaja

makuasioista ei voi kiistellä, mutta itse olen todennut hyväksi "konseptiksi" aamiainen hotellilla ja muu ruokailu ja juominen oman valinnan mukaan ;-)) (lasten kanssa matkustaessa AI saattaa olla ihan hyvä)

• don Luis

En ole ollut milloinkaan All Inclusive palvelujen piirissä,sensijaan olin Playa del Inglesin Il Rondo/Miraflores hotellissa johon kuului n.s. puolihoito.Kahden viikon aikana en ennättänyt (jaksanut) koemaistaa kaikkia tarjolla olevia ruokalajeja,vallankin kun esim. lämpimiä ruokia oli usasti tarjolla erikseen kiinalaistyyppinen vaihtoehto sekä mahdollisuus käydä naapurihotellin grilliravintolassa jossa myös oli aina vähintään kolme eri pääruoka vaihtoehtoa.Voin sanoa ,että sääliksi käy vanhojen tuttujen ravintoloiden kohtalo ,ne kun eivät millään kykene vastaamaan tällaiseen ruokatarjontaan.kävin silti muutaman kerran "ulkona"syömässä ja hyvää ruokaa saa myös vanhoista tutuita paikoista,mutta suunta näyttää menevän hotelliruokailuun.Puolihoitoon ei kuulu juomat,joten päivittäin meillä kului hotellissa nautittuihin juomiin noin10-15 euroa(kaksi henkilöä).Esim. viinipullo maksoi 6 euroa. Hotellin melko aikaiset ruoka-ajat antavat mahdollisuuden jatkaa iltaelämää muualla,joten tämäkään ei ole mikään ratkaiseva asia.

• pihvimies

All inclusiv on paras vaihtoehto jos ei osaa kieliä tai liikkuminen on rajoitteista.
      Mutta täytyy todeta etten koskaan kokkaa lomalla , enkä missään nimessä syö enään AI ruokia, kun parhaat eväät saa muualla. Kerran päivässä kunnon tukeva ateria on paikallaan eikä niin, että olet kuin ilmapallo koko loman ajan ja monta kiloa lihonneena palaat matkalta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1785
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1160
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      442
      1129
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      814
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      763
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      681
    Aihe