Hei!
Haluaisin kuulla keskosvauvan vanhempien kokemuksia sairaalahoidosta. Mitä kaikkea hoitoa keskonen saa vastasyntyneiden teholla? Jos keuhkot eivät ole tarpeeksi kehittyneet tai hengityksen kanssa on muuten jotain ongelmia, lapsi ilmeisesti saa nenäylipainehoitoa..miten kaikki ne letkut, maskit ym. vaikuttavat lapsen hoitoon?
Keskosen sairaalahoito
1
203
Vastaukset
- Keskosen äiti
Meillä vauva syntyi 2,5kk etuajassa. Vauvan synnyttyä hänet pistettiin heti nasaaliin jota hänellä pidettiin 3 vuorokautta. Sitten neidillä alkoi keskosille ominaisia apneoita. Niistäkin selvittiin keskoskaappiin laitettavalla pienellä määrällä happea. Vauva itse aina havahtui että nyt pitääkin muistaa hengitellä..
Keskosvauvalla on melkeinpä väistämättä nenämaha-letku (riippuen tietysti raskauviikoista) sekä ravintoliuosta tiputetaan suoneen. Parhaimmillaan meidän neidillä oli 3 kanyylia ympäri kehoa. Niistäkin päästiin melko nopeasti pois kun vauva oppi itse syömään.
Meillä keskosuus aika sairaalassa meni todella hyvin, ilman suurempia komplikaatioita vaikka neiti syntyikin viikolla 29
Eikä keskosuudesta jäänyt onneksi mitään jälkeä meidän tytölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949