Miten olla fiksu kasvattaja.....

minä äitinä,mitäteen

kuuntelin tässä yks päivä yhtä keskusteluohjelmaa missä erityisopettaja selitti että se on hyvä juttu että opettajalla olisi aikaa huonosti käyttäytyvälle oppilaalle että muut väistävät vaikka pois luokasta toisen opettajan tai avustajan kanssa... hmmm hankalasti tai huonosti käyttäytyvä oppilas siis oppii että häsäämällä tai kun itse voi huonosti niin saa muut oppilaat pois tilanteesta poistumaan ja opettaja antaa kaiken huomion vain hälle..... hmmm nyt siis jos teen tämän saman kotioloissa.... miten se toimii... eli kun lapsi käyttäytyy uhmakkaasti eikä suostu tottelemaan esim ruokapöydässä kunnolla niin ajan muut lapset pois ruokapöydästä ja jään kahden sen lapsen kanssa syömään ja keskustelemaan asiasta???? WHAT???? Miten tällainen oppilas käyttäytyy sitten tulevaisuudessa työpaikalla. Nuorta työntekijää ahdistaa kun pomo käskee tekemään.... työntekijä suuttuu..... vaatii erityishuomiota.... mitä seuraa..... työntekijä koulumaailmassa tottunut että "pomo" eli opettaja jää keskustelemaan asiasta mikä harmittaa..... ööh. toimiiko tämä siis työmaailmassa näin. Miten voimme ihan oikeasti auttaa nuoria ymmärtämään mikä on vastuu ja mitkä on lasten velvollisuudet elämässä... Entä jos lapsi on luonteeltaan sellainen että haluaa olla vain keskipiste ja haluaa että opettaja huomio vain häntä. Ja jos lapsi tekee näin vain saadakseen huomion....

1

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla neljä

Toivottavasti sulla ei ole lapsia!!!
      Onko?? Älä vaan sano että on!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      84
      1796
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1429
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      119
      1240
    4. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      87
      1182
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      67
      997
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      56
      952
    7. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      41
      933
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      920
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      874
    10. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      46