Romu, jolla on hyvä maine!

vvdfsdfg

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

Käytettyjen markkinoilla folkkarit ovat olleet haluttua tavaraa, vaikka tuotteiden laatu on Kiinasta peräisin ja usein luokattoan huonoa.


Toisaalta esim. Peugeotin maine on huono, mutta siitä huolimatta autot ovat teknisesti erittäin laadukkaita ja hyvin tehtyjä.

Maine ja todellisuus eivät aina kohtaa.

40

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mineraaliöljy korjaa

      "Kaikista autoista tulee ennen pitkää ooppeleita" -sanonta ei taida pitää enää paikkaansa.

      • sen tietää kaikki

        "Kaikista autoista tulee ennen pitkää ooppeleita"

        Tosin ooppeli on kyllä parempi kuin volkkari tänä päivänä.


      • never buy opel
        sen tietää kaikki kirjoitti:

        "Kaikista autoista tulee ennen pitkää ooppeleita"

        Tosin ooppeli on kyllä parempi kuin volkkari tänä päivänä.

        ainakin uusissa Insigniassa on ollut moottoriongelmia...alle 1000km ja moottori laukesi remmin katkeamisen takia...


      • never listen a troll
        never buy opel kirjoitti:

        ainakin uusissa Insigniassa on ollut moottoriongelmia...alle 1000km ja moottori laukesi remmin katkeamisen takia...

        Tämä oli hyvä. :)
        Toisaalta eräässä toisessa saksalaismerkissä taas...


    • FucknGlonksWagen

      Ai että mä NAUTIN !!!

      Kerrankin klonkswagenistit saa sitä mitä tilaa:
      -Maaliskuussa 2012 Kiinan valtion muun muassa laadunvalvonnasta ja tarkastuksesta vastaava hallintovirasto vaati Volkswagenia tutkimaan tapaukset. Vielä saman kuun aikana Kiinan Volkswagen myönsi, että seitsemänvaihteisessa DSG-vaihteistossa saattoi olla vika.

      Ja mikä tärkeintä:
      -Ei ollutkaan vain Kiinalainen ilmiö.
      -Korjausten ja muutosoperaatioiden lopullista hintaa yhtiölle voi vain arvailla.

    • Peräluukkumerkki

      Ei vaikuta käytettyjen DSG-volkkareiden hinnanmuodostukseen Suomessa.
      Vai mitä autokaupan kiltit myyntisedät?

      • osssss

        Juttu kiertää.Ainakin tuttavapiiri osaa karttaa dsg ja tsi autoja.


      • myynti loppuu
        osssss kirjoitti:

        Juttu kiertää.Ainakin tuttavapiiri osaa karttaa dsg ja tsi autoja.

        Sana konsernin tuotteiden laadusta on alkanut levitä vauhdilla ja kohta ylittää pisteen, jonka jälkeen vaaditaan useampi sukupolvi unohtamaan se.
        Nyt liikkkuu jo niin legendaarisia ongelmakertomuksia, että aikoinaan Opelissa olleet laatuongelmat tuntuu ihan pikkuvioilta.
        Ihmettelen että kuka nitä ylipäätänsä enää uskaltaa ostaa uutena, käytetystä puhumattakaan. Autoissa kaikkein huonoin takuu ja eniten tosi pahoja ongelmia.


      • suuret riskit
        myynti loppuu kirjoitti:

        Sana konsernin tuotteiden laadusta on alkanut levitä vauhdilla ja kohta ylittää pisteen, jonka jälkeen vaaditaan useampi sukupolvi unohtamaan se.
        Nyt liikkkuu jo niin legendaarisia ongelmakertomuksia, että aikoinaan Opelissa olleet laatuongelmat tuntuu ihan pikkuvioilta.
        Ihmettelen että kuka nitä ylipäätänsä enää uskaltaa ostaa uutena, käytetystä puhumattakaan. Autoissa kaikkein huonoin takuu ja eniten tosi pahoja ongelmia.

        Uusissa on takuu ja jos autoa ei ole tarkoituskaan pitää montaa vuotta ei laatuongelmilla ole ainakaan omaa taloutta rasittava vaikutus. Mahdollinen hyvityshinnan heikentyminen huonon maineen levitressä laajempaan tietoisuuteen on silti marginaalinen tekijä koska parin vuoden välein vaihtaessa menettää joka tapauksessa huomattavasti rahaa.

        Ennemmin huono maine vaikuttaa jo kerran käytettynä ostettuun, jo yli 100 tkm ajettuun Volkswageniin, siitä alkaa olla jo mahdoton päästä rahalla eroon. Kuka ostaisi esimerkiksi 10000 eurolla TSI-DSG Golfin, jos tekniikan pettäessä joutuu laittamaan remontteihin toiset 10000 euroa?

        Virhevastuu ei korvaa mitään 100 tkm ajetusta viisi vuotta vanhasta autosta. Jos ketju löystyy ja jako menee sekaisin niin venttiilivaurio on väistämätön. Vahinko on niin masiivinen että kannattaa koko moottori vaihtaa jostain kolariautosta. Mutta vain siinä tilanteessa ettei operaatiosta tarvitse maksaa yli 5000 euroa. Tämän jälkeen saa alkaa jännäämään DSG:n kestämistä.


      • boikottissa on jo
        suuret riskit kirjoitti:

        Uusissa on takuu ja jos autoa ei ole tarkoituskaan pitää montaa vuotta ei laatuongelmilla ole ainakaan omaa taloutta rasittava vaikutus. Mahdollinen hyvityshinnan heikentyminen huonon maineen levitressä laajempaan tietoisuuteen on silti marginaalinen tekijä koska parin vuoden välein vaihtaessa menettää joka tapauksessa huomattavasti rahaa.

        Ennemmin huono maine vaikuttaa jo kerran käytettynä ostettuun, jo yli 100 tkm ajettuun Volkswageniin, siitä alkaa olla jo mahdoton päästä rahalla eroon. Kuka ostaisi esimerkiksi 10000 eurolla TSI-DSG Golfin, jos tekniikan pettäessä joutuu laittamaan remontteihin toiset 10000 euroa?

        Virhevastuu ei korvaa mitään 100 tkm ajetusta viisi vuotta vanhasta autosta. Jos ketju löystyy ja jako menee sekaisin niin venttiilivaurio on väistämätön. Vahinko on niin masiivinen että kannattaa koko moottori vaihtaa jostain kolariautosta. Mutta vain siinä tilanteessa ettei operaatiosta tarvitse maksaa yli 5000 euroa. Tämän jälkeen saa alkaa jännäämään DSG:n kestämistä.

        Noiden käytettyjen autojen ongelmien kanssa tuo konserni istuu nyt oksalla ja sahaa sitä juuresta poikki. Kun laitetetaan kuluttajien maksettavaksi ongelmat huonosta suunnittelusta ja heikosta laadusta niin se ei autojen kohdalla käytännössä unohdu koko elinikänä.
        Autojen hankinta yleensä menee niin että ensin hankitaan niitä käytettyjä autoja ja sitten vanhemmiten siirrytään uusiin.
        Jos siitä käytetystä on todella huonoit kokemukset, niin samaa merkkiä ei taatusti harkita uutena ja tämä tieto siirtyy sitten vielä perimätietona seuraavalle sukupolvelle.


      • entinenmersukuski
        boikottissa on jo kirjoitti:

        Noiden käytettyjen autojen ongelmien kanssa tuo konserni istuu nyt oksalla ja sahaa sitä juuresta poikki. Kun laitetetaan kuluttajien maksettavaksi ongelmat huonosta suunnittelusta ja heikosta laadusta niin se ei autojen kohdalla käytännössä unohdu koko elinikänä.
        Autojen hankinta yleensä menee niin että ensin hankitaan niitä käytettyjä autoja ja sitten vanhemmiten siirrytään uusiin.
        Jos siitä käytetystä on todella huonoit kokemukset, niin samaa merkkiä ei taatusti harkita uutena ja tämä tieto siirtyy sitten vielä perimätietona seuraavalle sukupolvelle.

        Tuo on ihan totta. Minulla ei ole ollut Volkkaria, mutta yksi käytetty Mersu tuli muutama vuosi sitten ostettua. Se oli kyllä sellainen vekotin, kaikenlaisia vikoja, etten enää toista Mersua osta, en edes uutta. Varmaan ne vois olla ihan hyviä, mutta tuo oma kokemus yhdestä huonosta vaikuttaa kyllä.


      • ffsdasdfafd
        entinenmersukuski kirjoitti:

        Tuo on ihan totta. Minulla ei ole ollut Volkkaria, mutta yksi käytetty Mersu tuli muutama vuosi sitten ostettua. Se oli kyllä sellainen vekotin, kaikenlaisia vikoja, etten enää toista Mersua osta, en edes uutta. Varmaan ne vois olla ihan hyviä, mutta tuo oma kokemus yhdestä huonosta vaikuttaa kyllä.

        Heh heh heh, hyvä vitsi!


    • ......

      Folkkareissa on PALJON MUITAKIN VIKOJA.

      120.000 ajettu saksalainen on jo saanut uudet laturit, ohjaustehostimet, polttoaineen suihkutuksen muutamat mystiset sähköviat, peilin jne.

      Suosittelen Peugeotin tuotteita, mikäli et halua notkua korjaamolla.

      • no jos toi vaihtoeht

        Jos on mahdollisuus ostaa ihan mitä muuta tahansa niin ei ranskalaista ja vielä vähemmän italialaista. Jos otetaan ihan kylmät faktat ja unohdetaan p*skapuheet, niin huolettoman auton saat kun otat jonkun korealaislähtöisen 7 vuoden takuulla. Se on omasta itsetunnosta kiinni välittääkö jonkun nenääkaivelevan vesipääpojan huuteluista automerkin suhteen. Itselleenhän sitä auton ostaa eikä naapurilleen.


      • laatuvaikutelma
        no jos toi vaihtoeht kirjoitti:

        Jos on mahdollisuus ostaa ihan mitä muuta tahansa niin ei ranskalaista ja vielä vähemmän italialaista. Jos otetaan ihan kylmät faktat ja unohdetaan p*skapuheet, niin huolettoman auton saat kun otat jonkun korealaislähtöisen 7 vuoden takuulla. Se on omasta itsetunnosta kiinni välittääkö jonkun nenääkaivelevan vesipääpojan huuteluista automerkin suhteen. Itselleenhän sitä auton ostaa eikä naapurilleen.

        "Jos on mahdollisuus ostaa ihan mitä muuta tahansa niin ei ranskalaista ja vielä vähemmän italialaista. Jos otetaan ihan kylmät faktat ja unohdetaan p*skapuheet"

        Kyllä näin on! Volkkari on kuulemma laatuauto ja kestävä, italialaiset ja ranskalaiset eivät. Olikohan edellisellä kirjoittajalla kokemusta italialaisista tai ranskalaisista? No tuskin. Osta sinä vaan se tuttu ja turvallinen Volkkari ja lisää Talvivaaran osakkeita, kuten muutkin kaltaisesi imbesillit.

        Itselläni on ollut vm 2008 uutena ostettu Fiat Grande Punto. Autossa ei ollut 3 vuoden ja 70tkm aikana ainuttakaan vikaa, eikä ole nykyisessä Bravossakaan ollut 40tkm aikana. Vertaa vagarenan ja Fiat-merkkipalstan kirjoituksia tyyppivioista. Huomaatko mitään eroa?


      • ....
        no jos toi vaihtoeht kirjoitti:

        Jos on mahdollisuus ostaa ihan mitä muuta tahansa niin ei ranskalaista ja vielä vähemmän italialaista. Jos otetaan ihan kylmät faktat ja unohdetaan p*skapuheet, niin huolettoman auton saat kun otat jonkun korealaislähtöisen 7 vuoden takuulla. Se on omasta itsetunnosta kiinni välittääkö jonkun nenääkaivelevan vesipääpojan huuteluista automerkin suhteen. Itselleenhän sitä auton ostaa eikä naapurilleen.

        Höpön höpön! Ranskikset voittaa mennen tullen volkkarit, mitä tulee auton elinkaarikustannuksiin! Ota selvää asioista. Esimerkiksi firmani 407 pösöissä ei ole montaa satasta laitettu korjauksiin, vaikka yhteensä ajosuoritettu tullut jo yli 600.000km.


    • 223344

      "Nyt yhtiö sanoo korjaavansa DSG:tä vaihtamalla alkuperäinen synteettinen vaihteistoöljy mineraalipohjaiseksi. Sen pitäisi poistaa sähköhäiriöt vaihteistosta."

      Elektroniikka inssinä en ymmärrä mihin tämä perustuu. Voisiko joku voodoo pappi vähän avata asiaa ...??

      • osssss

        Soitappa VW Tirkkoselle..
        Naurava pomo...


      • kepuli konsti

        No ei tällä varmaan mitään tekemistä vian korjauksen kanssa olekaan, vaan tarkoitus lienee kepulikonsteilla yrittää siirtää ongelmaa takuuajan ulkopuolelle ja kuluttajien maksettavaksi.


      • maäkin_oon

        ""Nyt yhtiö sanoo korjaavansa DSG:tä vaihtamalla alkuperäinen synteettinen vaihteistoöljy mineraalipohjaiseksi. Sen pitäisi poistaa sähköhäiriöt vaihteistosta."

        Elektroniikka inssinä en ymmärrä mihin tämä perustuu. Voisiko joku voodoo pappi vähän avata asiaa ...?? "

        Et pääse ainakaan meille töihin elektroniikka-ammattilaiseksi. Sinun pitäisi tietää, että DSG:n mekatroniikka (mekaniikka elektroniikka) ui öljyssä ja se öljy johtaa sähköä. Joko alata hiffata?


      • NeverVag
        maäkin_oon kirjoitti:

        ""Nyt yhtiö sanoo korjaavansa DSG:tä vaihtamalla alkuperäinen synteettinen vaihteistoöljy mineraalipohjaiseksi. Sen pitäisi poistaa sähköhäiriöt vaihteistosta."

        Elektroniikka inssinä en ymmärrä mihin tämä perustuu. Voisiko joku voodoo pappi vähän avata asiaa ...?? "

        Et pääse ainakaan meille töihin elektroniikka-ammattilaiseksi. Sinun pitäisi tietää, että DSG:n mekatroniikka (mekaniikka elektroniikka) ui öljyssä ja se öljy johtaa sähköä. Joko alata hiffata?

        No ei tainnut DSG-vaihteiston suunnittelijatkaan mitään järjen jättiläisiä olla.

        Koko VW alkaa olla vitsi saksalaiselle insinööritaidolle, jota en nyt kovin kummoisena ole koskaan itse edes pitänyt. Siis VW:tä ja saksalaisinssiä :)


      • resistanssi

        >>> Elektroniikka inssinä en ymmärrä mihin tämä perustuu. Voisiko joku voodoo pappi vähän avata asiaa ...??

        Ei tarvita pappeja. DI riittää. Tai käytännöllä marinoitu sähköteknikko. Inssit taitaa olla pahasti väliinputoajia??!


    • NoKia puhelimessakin

      Autolla ajetaan. Ei Kiassa mitään seitsemän vuoden takuuta ole. 150 000 km on takuu, josta maksat melkoisen korvauksen eri muodossa. Kun suuri osa vioistakin omistajien kertomana ei kuulu takuuseen, vaan normaaliin kulumiseen, ihmettelen puheita seitsemästä vuodesta. Kävin katsastamassa paikassa, jossa Kian takuu. Olihan tyytymättömiä ihmisiä, odotellessani vuoroa katsastukseen.

      Entä ne autot, joita kymmenen käyttövuoden ja paljon pitemmän jälkeen rahdataan toimivina Afrikkaan? Mikä vika niissä on.

      Siinä olen samaa mieltä, että olen myös kääntänyt kelkkani Ranskaan päin. Ennen sieltä sanottiin tulevan hyvää vain pullossa.

      • pöököttisavutti

        No nyt on rtanskanpullakauppias ollut aktiivinen hehhehehhehehehhehhehe


      • Hyviä ranskalaisia

        voi saada myös grillistä ja nakkkarilta. Autokaupasta saa vain
        kalliita murheita ja naapurin herjailuja.


      • sumutorvi soi

        Kian takuu kestää tarkastelun, ja se on myös rajaton kilometrien suhteen kolmivuotiaaksi. Kovasti vaan joillakin on tarve levitellä huhuja sen huonoudesta. Kertokaa mieluummin kuinka VW:n takuu korvaa toiselle omistajalle DSG-askin korjauksen 2,5 vuotiaasta autosta?

        Olen myös hieman kartoittanut työpaikalla kuinka moni aikoo VW-kuskeista aikoo pysyä merkissä. Ei kovinkaan moni.


      • riskipelit
        sumutorvi soi kirjoitti:

        Kian takuu kestää tarkastelun, ja se on myös rajaton kilometrien suhteen kolmivuotiaaksi. Kovasti vaan joillakin on tarve levitellä huhuja sen huonoudesta. Kertokaa mieluummin kuinka VW:n takuu korvaa toiselle omistajalle DSG-askin korjauksen 2,5 vuotiaasta autosta?

        Olen myös hieman kartoittanut työpaikalla kuinka moni aikoo VW-kuskeista aikoo pysyä merkissä. Ei kovinkaan moni.

        Ei se takuu korvaakaan vaan myyjäliikkeen virhevastuu. Alle satatonnia ajetusta pitää tulla vastaan. Kuinka paljon on tapauskohtaista eikä sille ole valmista taulukkoa.

        Jos ostat yksityiseltä TSI GSG:n olet pelkästään hölmö. KUKAAN EI KORVAA SIINÄ TAPAUKSESSA MITÄÄN.


      • NeverVag
        Hyviä ranskalaisia kirjoitti:

        voi saada myös grillistä ja nakkkarilta. Autokaupasta saa vain
        kalliita murheita ja naapurin herjailuja.

        "Autokaupasta saa vain
        kalliita murheita ja naapurin herjailuja."

        Sellaista se volkkarin ostaminen on. Tosin vielä ei olla tilanteessa että naapurit päin näköä herjaisivat, mutta huomaat varmaan vahingoniloiset virneet kun rutiinirukouksen jälkeen starttaat klonksvagenia ja toivot ettei ylimääräisiä kilinöitä kuulu.

        Ensimmäiset hikipisarat volsukuski tirauttaa siinä vaiheessa kun ovi pitäisi saada talvella auki ilman että pellit vääntyy.

        Ihanan kallista.

        Kyllä teillä murheita riittää.


      • Hyviä ranskalaisia kirjoitti:

        voi saada myös grillistä ja nakkkarilta. Autokaupasta saa vain
        kalliita murheita ja naapurin herjailuja.

        Mitä Ranskalaisia murheita sinulla on ollut arvioitavana.....paskanpuhujat ovat paskanpuhujia loppuun asti.
        Varsinkin jos ovat riippuvaisia naapurin herjoista....


      • Op.
        Hyviä ranskalaisia kirjoitti:

        voi saada myös grillistä ja nakkkarilta. Autokaupasta saa vain
        kalliita murheita ja naapurin herjailuja.

        Olet vitsinkertojana säälittävä, tietotaitosi on apukoulu tasoa.


      • Op.5
        Op. kirjoitti:

        Olet vitsinkertojana säälittävä, tietotaitosi on apukoulu tasoa.

        Tämä oli nimimerkille Hyviä Ranskalalaisia, muut älkää pahastuko.


    • sitron

      Käytettyä vanhempaa ranskista en enää ostaisi, mutta jos sellaisen uutena hankkii, pitää max. 3 vuotta ja sen jälkeen kiertoon niin sitten ehkä. Vanhemmasta sitikasta on huonoja kokemuksia, enimmäkseen ongelmia sähköissä ja lukoissa.

      • Miksi kiertoon....onhan siinä esim. kori joka ei ruostu.
        Säännöllisesti huollettuna hyvä ja huoletonta ajoa...myös ajo'ominaisuuksien puolesta.
        Sähkö...lukot on ja olivat korjattavissa omatoimisesti....voitelu, kontaktipintojen puhdistus. On huomioitava Suomen vaihtelevat ilmasto'olosuhteet...usein tämä riittää.


    • Oyutta

      Menneisyys painaa vaa'assa paljon, todella paljon.

      Kupla oli aikoinaan myös sangen suosittu. Monen nykyliikenteessä olevan naisen isä ajoi aikanaan -60- ja 70 luvulla kuplalla. Nämä naiset kantavat nyt mukanaan tätä menneisyytensä taakkaa. Eivät tiedä muista merkeistä kuin VW !! Siksi naisten valinta on VW, vaikka se vikapesä onkin....

    • P.askatti....

      Joo mutta samanlainen tötterö se on audi ja skodakin,samaa pas-kaa on nyt suomi täynnä.

      Muttenkin volkkarin laatu on ollut jo 1980 luvulta asti pas.kaa ja olisia on mennyt tähti tieteellisesti.minullakin meni 1983 vuoden turbo dieseliin aikoinaan yhdessä vuodessa 17000mk ja se on paljon,kerittiin koko autoa ja osa tuona aikana useampaan kertaan kun ei kestänyt.

      Ne on niin hemmettin kylmiäkin ettei niitä kannata haalia jos on järissään,meille ei tietenkään enään tule kyseistä autoa,oppirahat meni noihin kolmea pas,kattia yritin pitää mutta yhdenkään kanssa ei onnistanut.

      Onneksi lopulta tuohon aikaan tajusin mersun 124 ja sitä kun vertasin niin ei ollut korjaamo käyntejä enään tuohon tapaan.

      • VWex

        Folkkari tarkoittaa paskaa! Sen kun pidät mielessäsi, niin pärjäät jo pitkälle!


    • Osakas

      VW:n laatu on aivan kohdillaan kun mallit ovat myyntilistojen kärkipaikoilla. Ennen vw suunniteltiin kestämään 200tkm kunnes johto vaihtui ja huomattiin että 100tkm riittää. Silloin yleensä ensimmäinen ostaja vaihtaa auton ja tulosta alkaa tulla varaosa myynnin kautta. Yhtiön takoitus on tehdä tulosta ja se on siinä onnistunut hyvin.

    • vagvagvag

      Lukuunottamatta vaihteiston hajoamista ja jakoketjujen paukkumista sekä reilua öljynkulutusta Volkkari on ehdottomasti Suomen paras ja luotettavin automerkki, testivoittaja varmasti jatkossakin jos maahantuojan kukkaro antaa myöten.

    • dsgtsitdi

      Voi pilata maineen??? Olen molemmilla ajanut jonkin verran, DSG6:lla ja DSG7:lla, nehän on eri alihankkijoilta. Vikoja on molemmissa. Tutuilla lisäksi ollut myös molempia, ne todellakin voi hajota jo muutaman kymppitonnin jälkeen. VW:n käyttämä LUK:n valmistamat laatikot hajoaa myös muissa merkeissä. Ilmeisesti halvalla suunniteltuja. Suurempi ihme on miten niitä onnistutaan myymään vuodesta toiseen niin valtavia määriä. Se on selvää että valmistajan pitäisi kantaa vastuu noissa vaihteistoasioissa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa näin menetelläänkin. Kuluttajasuoja siellä toimii vastuullisemmin kuin täällä. Eipä ne jakoketjutkaan VW:llä sitä parasta antia olleet, mutta se olisi toinen tarinan aihe, tosin jotkut autolehdet on asiaan perehtyneet.

    • Anonyymi

      😂😂

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      72
      4388
    2. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      58
      2945
    3. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      14
      2518
    4. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      16
      2393
    5. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      86
      1751
    6. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1486
    7. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      193
      1302
    8. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      80
      1213
    9. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      84
      1177
    10. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      27
      884
    Aihe