Onko sinulla oma Facebook-sivu ?

Tykkäätkö sä musta

Miksi tai miksei ?
Montako kaveria ?

Lasten lasten vuoksi.
25 kaveria ja muutama tykkäämissivu.

79

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvokkain omalla ni

On ja suuri ihana tuttujen verkosto. Lapsista vanhoihin. Moni vanhoista leilkkikavereista on löytänyt minut. Onneksi ei ole kaimoja.
      Saan koko ajan uutta mielenkiintoista tietoa.

Alle sata kaveria. Kaupallisia sivuja en avaa, enkä käy tykkäämässä, vaikka lupaisivat mitä.

• Yritäpä löytää se...

En viitsi näkyä naamakirjassa koska olisi kurjaa selitellä sille ja sille tutulle miksi en halua just niitä kavereikseni asioitani vakoilemaan...

• Eikös siellä pysty rajaamaan kuka näkee mitäkin?

• ludzia kirjoitti:

Eikös siellä pysty rajaamaan kuka näkee mitäkin?

En todellakaan viitsi vaivautua viilaamaan jokaisen profiilia erikseen...

• yohuuhkaja kirjoitti:

En todellakaan viitsi vaivautua viilaamaan jokaisen profiilia erikseen...

Ei sun tarvitse sekaantua muiden profiileihin, jokinen vuolee ne ihan ite. Yksinkertaisesti voit vaan säädellä omat päivitysesi ja kenelle ne näkyvät. Mutta jos ei viitsi ni ei viitsi, ei sekään ole mikään ongelma. Itselleni lähinnä hupia ja vuosikymmenten takaisia tuttujakin olen siellä löytänyt uudelleen ja se on vähintäinkin mukavaa :).

• ludzia kirjoitti:

Ei sun tarvitse sekaantua muiden profiileihin, jokinen vuolee ne ihan ite. Yksinkertaisesti voit vaan säädellä omat päivitysesi ja kenelle ne näkyvät. Mutta jos ei viitsi ni ei viitsi, ei sekään ole mikään ongelma. Itselleni lähinnä hupia ja vuosikymmenten takaisia tuttujakin olen siellä löytänyt uudelleen ja se on vähintäinkin mukavaa :).

Niin.. sitä just tarkoitin tuolla profiilien viilailemisella, aivan turhaa työtä viilailla sitä mikä saa näkyä kellekin.

Vanhasta elämästä jääneet kaverit miulla on muutenkin, eikä ole tapana raportoida perin tavallisesta elämästäni kovin ahkerasti heillekään...

• ...
        yohuuhkaja kirjoitti:

Niin.. sitä just tarkoitin tuolla profiilien viilailemisella, aivan turhaa työtä viilailla sitä mikä saa näkyä kellekin.

Vanhasta elämästä jääneet kaverit miulla on muutenkin, eikä ole tapana raportoida perin tavallisesta elämästäni kovin ahkerasti heillekään...

Niin, onhan se hankalaa ja aikaavievää laittaa ruksi onko se julkinen vai kavereille tai peräti vain perheelle tarkoitettu viesti.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Minusta se on olleellinen osa Facea, että voin määritellä mitä näkyy kenellekin.Sinulle se on vastus, minulle suola :). Ei minullakaan ole siellä tarkoitus selostaa joka mutkaa ja kuvata sinne vaate- tai jääkaappinei sisältöä, joidenkin kanssa viesteillään yksityisesti ja sellaiset yleiset hupailut ja tykkälyt näkyy sitten julkisemmin.

• Lusiina
        ludzia kirjoitti:

Minusta se on olleellinen osa Facea, että voin määritellä mitä näkyy kenellekin.Sinulle se on vastus, minulle suola :). Ei minullakaan ole siellä tarkoitus selostaa joka mutkaa ja kuvata sinne vaate- tai jääkaappinei sisältöä, joidenkin kanssa viesteillään yksityisesti ja sellaiset yleiset hupailut ja tykkälyt näkyy sitten julkisemmin.

Sitä kuitenkin olen rajoittanut jotta en kauheasti klikkaile mainoksia tai osallistu hupailuihin joka edellyttää tuottajan saamaa lupaa käyttää profiiliani ja kaverilistaani joihinkin asioihin.

• ludzia kirjoitti:

Ei se ole vastus koska en sitä tee.

Naamakirja on nyt vain mielestäni kohtalaisen turha aikasyöppö, sen päivittämiseen ja kaverien kuulumisien selailuun kuluvan ajan voi käyttää paljon paremminkin.

• Mikä oma nimi?
        ludzia kirjoitti:

Oletko tyttönimelläsi Facebookissa vai oletko mennyt koskaan naimisiin?
        Miten vanhat tutut vuosikymmenien takaa löytävät jos eivät tiedä uutta sukunimeä?

• Mikä oma nimi? kirjoitti:

Oletko tyttönimelläsi Facebookissa vai oletko mennyt koskaan naimisiin?
        Miten vanhat tutut vuosikymmenien takaa löytävät jos eivät tiedä uutta sukunimeä?

Puhuitkos mulle?
        Facessa pystyy laittamaan sekä nykyisen että tyttönimen näkösälle. Käsittääkseni molemmat nimet näkyvät tuolloin myös hauissa.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Ei se ole vastus koska en sitä tee.

Naamakirja on nyt vain mielestäni kohtalaisen turha aikasyöppö, sen päivittämiseen ja kaverien kuulumisien selailuun kuluvan ajan voi käyttää paljon paremminkin.

No ei kait siellä sen kauemmin mene kuin täälläkään.Jos turhuutta katsotaan niin tämä vielä turhempi :). Itse saan Fb:stä enempi mutta se lienee kuitenkin makuasia josta ei voi kiistellä.

• ludzia kirjoitti:

No ei kait siellä sen kauemmin mene kuin täälläkään.Jos turhuutta katsotaan niin tämä vielä turhempi :). Itse saan Fb:stä enempi mutta se lienee kuitenkin makuasia josta ei voi kiistellä.

Ei täältäkään mitään saa, mutta näiden juttujen lukeminen sujuu minuutissa ja vastaaminen toisessa. Naamakirjassa on aina vaara että loukkaa jotakin nimettyä persoonaa, täällä voi ääliötä sanoa huoletta ääliöksi.

Harvoin täällä enää on mitään järkevää.

Ja tytär vaati just minua naamakirjaan, tuskin jaksan sittenkään vaivautua, liikaa riskejä...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Ei täältäkään mitään saa, mutta näiden juttujen lukeminen sujuu minuutissa ja vastaaminen toisessa. Naamakirjassa on aina vaara että loukkaa jotakin nimettyä persoonaa, täällä voi ääliötä sanoa huoletta ääliöksi.

Harvoin täällä enää on mitään järkevää.

Ja tytär vaati just minua naamakirjaan, tuskin jaksan sittenkään vaivautua, liikaa riskejä...

No saahan täällä ainakin viihdettä :)), hupia, ajankulua, siis ei aina just silloin satu muuta tekemistä olehen. Naamakirjassahan useimmin EI loukkaa kun puhutaan omalla nimellä ja jopa naamalla.

• RosaLiiin

On oma sivu, mutta ei omaa naamaa ja voisin ehkä tykätä sinustakin.

Välillä olen innokas kuvaaja ja kuulumisteni kirjoittaja, varsinkin matkoilta on kiva laittaa kuvia ja välillä vain seurailen mitä muut kirjoittelevat.

Tykkään jos tykkään. En käytä tai kuvittele tykkäämistä mitenkään vallan välineenä, niin kuin joku tutkimus muka väitti.

Kolmisenkymmentä kaveria ympäri mualimoo.
      Varsinkin nuorison sivuja ja tempauksia on kiva katsella.
      Joskus tutuilta saa hyviä linkkejä mielenkiintoisille sivuille.

Sivulla pyöriviä mainoksia tai kilpailuja en edes katso, kunhan siinä sivulla vilistävät omia aikojaan.

Voisin elää ilman fasebookkiakin.
      Yhteydenpidot onnistuvat muutenkin.

• .....FFF

Minulla on kavereita 71, tykkään käydä silloin tällöin. Ukomailla, toisellapuolella suomea olevat sukulaise ja lapsuudenaikaiset ystävät ovat taas koneen mitan päässä.
      Minä tykkään vaikka en mikään kovin innokas fani olekaan.
      Ei sinne pidä kirjoitella kaikkien näkyviin mitä vain, huomaa että pöllö ei ole perehtynyt asiaan. Jos haluan pitää asioita pienessä piirissä voi cattailla tai laittaa yksityisviestin.

• ollaan vaan

Sopii mainiosti,oma kaverien ja sukulaisten yhteyden pito onnistuu suljetussa piirissä,sekä kyläyhteisössä viestitys toimii, kun kaikki on helppoa vaivatonta,sekä ilmaista.60 voi lorpötellä ei paljon muuta

• Hei kun keikuskelen

Kahdeksan kertaa ei. Ei ole ja toivottavasti ei tulekaan. Pari ystävääni on yrittänyt yli-puhua minut, mutta sitä jääräpäisemmäksi tulen, mitä enemmän yrittävät houkutella. Noh, nyt ovat olleet siitä asiasta hiljaa, kun tuntevat, etten tee yhtään mitään, mikä mua ei huvita tai ispuroidu.

Lapsenlapsia näen viikottain. Niiden kanssa tahdon seurustella naamat vastakkain. Lähiystävät on kans semmosia, joita tahdon tavata tai puhua puhelimessa. Puhelimessa rupattelenkin hyvin pitkään.

En tunne halua edes lisätä ystäviäni. Ei ole aikaa pitää yllä monia kaverisuhteita. Vähempikin riittää, jos ovat laadukkaita. Siis semmosia, jotka ovat tosi-tosi yhtäviä.

Enkä tahdo kirjoitella joka tekemisistä muille. Muiden asiat ei kiinnosta mua ja itseäni ei kiinnosta kertoilla muille. Ainoastaan yhdelle ystävälle kerron joka knapsahuksen ja hän minulle. Meillä on toisistaan ikäänkuin elämän jatkokertomus pienine ja suurine asioineen.

Oon ennenkin sanonut täällä, että olen jos nyt en erakko, niin pikkunen erakko mun sisällä asuu.

Tunnen suorastaan vastenmielisyyttä Facebookiia kohtaan.

• -----

Jos sinä tunnet vastenmielisyyttä niin ethän vaadi toisia tuntemaan samoin :)
        Minä olen erakko, ehkä pahemmin kuin keikuskelija, juuri face on kaltaiselleni sopiva paikka. Voi avata koska tahtoo, vastata kenenlle tahtoo, pysyy kärryillä kaukaisemmankin suvun asiaoista.
        Voi käydä sivuilla niin ettei kukaan huomaa, olen sulkenut catin joten minua ei saa kiinni kuin halutessani.
        Nytkin vaihdettiin mielipiteitä Australiassa asuvan sukulaisen kanssa, eikä maksa mitään.

• Hei kun keikuskelen
        ----- kirjoitti:

Jos sinä tunnet vastenmielisyyttä niin ethän vaadi toisia tuntemaan samoin :)
        Minä olen erakko, ehkä pahemmin kuin keikuskelija, juuri face on kaltaiselleni sopiva paikka. Voi avata koska tahtoo, vastata kenenlle tahtoo, pysyy kärryillä kaukaisemmankin suvun asiaoista.
        Voi käydä sivuilla niin ettei kukaan huomaa, olen sulkenut catin joten minua ei saa kiinni kuin halutessani.
        Nytkin vaihdettiin mielipiteitä Australiassa asuvan sukulaisen kanssa, eikä maksa mitään.

En tietystikään vaadi keneltäkään yhtään mitään. Kerroin, että minä en tykkää facebookista ja muut saa tykätä ihan hirveesti jos siltä tuntuu.
        Ei saa ymmärtää väärin, jos kerron omista tuntemuksista. Tuolla yhdessä toisessa ketjussa kirjoitin, että en suurin surminkaan tahtoisi muuttaa kerrostaloon, niin johan tuli kommentteja, että kuinka kerrassaan hyvä on asua kerrostalossa. Mikä kenellekin sopii.
        Jos kysytään ja siihen vastaan, niin hyväksyn ruusun terälehdillä ympäröidyin mielipitein myös ne, jotka tykkäävät ihan toisella tavalla, kuin minä.:)

• Pirre*

Taitaa asua minunkin sisällä semmoinen pieni erakko, nyt tykkäsin heikunkeikku :))

• Naamakirja tekee nykyään eetvarttia kuin munkin naama.
      Yhtä huutoa ylitse toisten.
      Minä en ole siihen liittynyt.
      Mietin muinoin, kun se alkoi että liittyisinkö?
      Olisihan se tavallaan ollut kivaakin.
      Pitää yhteyttä "tosiaikaisesti" ihmisiin ympäri maailmaa, vanhat kaverit,
      totiset torven-soittajat.
      Ajan virrassa etenevälle nörtille se tuntui vähän pakolliseltakin, olla niin kuin
      edellä-kävijänä.
      Nyt olen hyvilläni että en liittynyt.
      Kuten yo-huuhkaja kirjoitti, olisi liian työlästä enää pitää yhtä kainalossa ja tyrkkiä
      toista pois, ja varoa ettei kolmas levittele minua ympäri maailmaa.

H.

• On ja mulla on facebook auki käytännöllisesti katsoen koko päivän. On ludzian kanssa samoilla linjoilla: facebookin käyttö on helppoa ja kivaa kun viitsii nähdä vaivan opetella sen kunnolleen, siis laittaa asetuksensa jne.ja oppia minne viestit ja kommentit laitetaan ja miten ne jaetaan ja osoitetaan.Mulla on hieman alle 200 kaveria, suuri osa sukua sekä Suomessa että ympäri maailmaa, etenkin Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, mutta ehdottomasdti ahkerin kontakti...lutusen kannsa joka istuu sohvalla ja näprää läpäriänsä ja tyttären kanssa joka on facessa samsungillaan. Eikä tää tarkoita sitä että laiminlöisin jotenkin yhteydenpitoa, sosiaalisia kontaktejani livessä, ainoastaan että facebook rikastuttaa ja laajentaa niitä.

Minä olen myös löytänyt tosi paljon vanhoja ystäviä ja alkanut pitää yhteyttä ihmisiin joista olin jo ainoastaan pitkien välimatkojen ja vuosien eron takia etääntynyt. Avaan facebookin joka aamu, ensimmäisen kahvikupposen kanssa ja selaan nopeesti yön tapahtumat verkostossani, voi olla että heitän jonkun nopeen kommentin ja sitten jatkan matkaa postilaatikoilleni ja lopuksi keskustelupalstoilleni, eli foorumeille. Hyvää huomenta perhe, suku, ystävät, kaverit. Hyvää huomenta maailma. Rise'n shine!

• Kivasti kirjoitettu ja toinen kappale asiaa kuin minun kirjoittamaani. Samalla kaavalla edetään, joskin minun kaverimääräni suppeampi.

• tiina@

sam täällä mulla on kans koko päivän facetuuppi auki jos oon kotona.

• ei kiinnostaisi
        tiina@ kirjoitti:

sam täällä mulla on kans koko päivän facetuuppi auki jos oon kotona.

Siis koko päivän fb-tuubi päällä, voi kauhistuksen kananjalka.

• ei kiinnostaisi kirjoitti:

Mikä on "fb-tuubi"?
        Onko se jonkinlainen yhdistelmä facebookia ja youtubea?

• ei kiinnostaisi
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mikä on "fb-tuubi"?
        Onko se jonkinlainen yhdistelmä facebookia ja youtubea?

Ymmärrätkö jos kirjoitan tuuppi kuten edellinen kirjoitti. Onko se selvempää tekstiä?

• tiina@
        ei kiinnostaisi kirjoitti:

miks se ei vois olla päällä ei se nyt kumminaan sitä tarkoita että siellä kokoajan kirjoittelen on mulla tääkin palsta tässä aina saatavilla toisilla on koko ajan radio päällä toisilla televisio mikä kullain enkä sitä tosiaankaan pidä sen takia päällä että toiset sitä sais päivitellä se on vaan mun juttu.

• ei kiinnostaisi kirjoitti:

Ymmärrätkö jos kirjoitan tuuppi kuten edellinen kirjoitti. Onko se selvempää tekstiä?

Eka kertaa näin senkin sanan. Mutta se on tiinan ihan oma, luulen :) ja onhan tiina kuitenkin sanojensa takana seisova ihminen (rekisteryity ja kuvallinen).
        Voihan olla että se on paikallista murretta tai puhekieltä, mistä minä tiedän.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Eka kertaa näin senkin sanan. Mutta se on tiinan ihan oma, luulen :) ja onhan tiina kuitenkin sanojensa takana seisova ihminen (rekisteryity ja kuvallinen).
        Voihan olla että se on paikallista murretta tai puhekieltä, mistä minä tiedän.

Siis rekisteröity (errata...anteeksi painovirhepaholainen) :)

• tiina@ kirjoitti:

miks se ei vois olla päällä ei se nyt kumminaan sitä tarkoita että siellä kokoajan kirjoittelen on mulla tääkin palsta tässä aina saatavilla toisilla on koko ajan radio päällä toisilla televisio mikä kullain enkä sitä tosiaankaan pidä sen takia päällä että toiset sitä sais päivitellä se on vaan mun juttu.

Mulla sama juttu se on vain aina auki miksei olisi, mulla on seitsemän kahdeksan ikkunaa aina auki ja FB on yksi niistä. En sulje ikkunoita enkä konetta kuin illalla nukkumaan mennessäni. On mulla kans jokunen joka luulee että olen aina paikalla, mutta olen sanonut jengille että laittaa vaan viestiä olen tai en, vastaan kun on aikaa.

• tiina@
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mulla sama juttu se on vain aina auki miksei olisi, mulla on seitsemän kahdeksan ikkunaa aina auki ja FB on yksi niistä. En sulje ikkunoita enkä konetta kuin illalla nukkumaan mennessäni. On mulla kans jokunen joka luulee että olen aina paikalla, mutta olen sanonut jengille että laittaa vaan viestiä olen tai en, vastaan kun on aikaa.

se facetuuppi on yks fb:stä käytetty sana samoin kun naamakirja mulla on näitä akateemisia sukulaisia jotka päivittää sinne monta kertaa päivässä monet pitää blogeja omasta elämästään nää on taas näit media puolen tyyppejä hyvin pysyy perillä sinne tulee enakkoilmoitukset kaikenmaailman kekkereistä että tietää varata päivän häät ristiäiset synttärit ym mun mielestä se on kätsympää kun ruveta soitteleen neljällekymmenelle ihmiselle kerrassaan hieno keksintö.

• Böööö.

Suljettu kaveri piiri,niin ei ylimääräiset hunksit kiusaa.

• Mä voisin ottaa hunksin vaikka kaveriksi faceen, ei kiusaa pätkääkään. Mulla on oudompiakin otuksia siellä :))

• joon
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mä voisin ottaa hunksin vaikka kaveriksi faceen, ei kiusaa pätkääkään. Mulla on oudompiakin otuksia siellä :))

en haluaisi kaikenlaisten hörhöjen puhumassa outoja,kun kyse on suljetusta piiristä,jos ite on outo niin mikäs sitten.

• joon kirjoitti:

en haluaisi kaikenlaisten hörhöjen puhumassa outoja,kun kyse on suljetusta piiristä,jos ite on outo niin mikäs sitten.

meinaat että mä olen kanssa aika outo...niinkin asiat voi nähdä. Minä taas tykkään että sinä olet hieman outo kun otat kantaa ihmisiin joita et tunne.

• joon
        Paloma.se.co kirjoitti:

meinaat että mä olen kanssa aika outo...niinkin asiat voi nähdä. Minä taas tykkään että sinä olet hieman outo kun otat kantaa ihmisiin joita et tunne.

Outo ei huohaa itsessään outoa

• joon kirjoitti:

"joon"

Mikä vika tuossa hunksissa aina on?
        Lempeä tyyppi, moneltakin puolelta otettava?
        Ja tota...monin tavoinkin.
        Fiksu ja filmaattinen, aina siltä saa mitä haluaakin.
        Pitää tietysti varoa mitä haluaa, koska vastaus voi kalahtaa omaan kalloonkin.
        On se niin fiksu tyyppi.
        Parhaiten voisi älykkyyttään osoittaa kirjoittamalla suoraan hänelle, eikä käyttää
        viattomia, älykkäänpiä nimimerkkejä keppi-hevosenaan.

H.

• joon kirjoitti:

Mun tarvii nyt hieman puolustaa itseäni ja samalla vähän hunkszia kans, koska meissä on hieman samaa: me keskisuomalaiset ollan hieman outoja, kun emme ole selvästi lintuja eikä kaloja. Elikkä siis, eteläinen K.Suomi (Jämsänjokilaakso ja etenkin Kuhmoinen) ovat historiallisesti ja murteellisesti Pohjois-Hämettä, pohjoinen K-Suomi (etenkin Jyväskylästä eteenpäin vahvasti jo savolaisvaikutteinen (ajaa päälle etenkin murteessa). Muutama isompi elämänmuutos, kaupunkilaistuminen, ulkomailla asuminen ja työskentely jne. tekee meistä vieläkin "oudompia". Me ei vaan itse hahmoteta sitä outoutta, koska meistä se on normaalia.

Pyydän anteeksi hunkszilta jo etukäteen nämä yleistykseni ja uhkarohkean oletukseni tettä tajuaisin jotain sinun psyykestäsi mitä oikeesti en tietenkään tee, Eihän me oltu edes samassa koulussa samaan aikaan ;)

Mutta palatakseni asiaan: beauty is in the eye of the beholder. Or the beer holder. Samoin outous.

• rasittavaa löpinää
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mun tarvii nyt hieman puolustaa itseäni ja samalla vähän hunkszia kans, koska meissä on hieman samaa: me keskisuomalaiset ollan hieman outoja, kun emme ole selvästi lintuja eikä kaloja. Elikkä siis, eteläinen K.Suomi (Jämsänjokilaakso ja etenkin Kuhmoinen) ovat historiallisesti ja murteellisesti Pohjois-Hämettä, pohjoinen K-Suomi (etenkin Jyväskylästä eteenpäin vahvasti jo savolaisvaikutteinen (ajaa päälle etenkin murteessa). Muutama isompi elämänmuutos, kaupunkilaistuminen, ulkomailla asuminen ja työskentely jne. tekee meistä vieläkin "oudompia". Me ei vaan itse hahmoteta sitä outoutta, koska meistä se on normaalia.

Pyydän anteeksi hunkszilta jo etukäteen nämä yleistykseni ja uhkarohkean oletukseni tettä tajuaisin jotain sinun psyykestäsi mitä oikeesti en tietenkään tee, Eihän me oltu edes samassa koulussa samaan aikaan ;)

Mutta palatakseni asiaan: beauty is in the eye of the beholder. Or the beer holder. Samoin outous.

Kaikki muutkin ovat mielestään hieman"erikoisia ja outoja", teissä ei ole mitään mikä poikkeaisi muista. Ei yhtään mitään, paitsi omissa pienissä mielissänne voi olla jonkinlaista leuhkimista.

• rasittavaa löpinää kirjoitti:

Kaikki muutkin ovat mielestään hieman"erikoisia ja outoja", teissä ei ole mitään mikä poikkeaisi muista. Ei yhtään mitään, paitsi omissa pienissä mielissänne voi olla jonkinlaista leuhkimista.

Eihän kysymys ollutkaan siitä miten minä näen itseni ja olenko omasta mielestäni outo vaan siitä miksi "joon" tai "rasittavaa löpinää" pitää minua outona. Ei nyt sekoteta taas marjoja ja hilloja. Mistä sinä tiedät että olen "leuhka"? Olenko koskaan sanonut että olen jotenkin parempi kuin muut? OLEN erilainen kuin keskivertosuomalainen ja olen tietoinen siitä, mutta tekeekö se minusta paremman vai huonomman? Ei mielestäni kumpaakaan. Ole ystävällinen ja pidättäydy luonneanalyyseistä kun et tunne henkilöä.

• rasittavaa löpinää
        Paloma.se.co kirjoitti:

Eihän kysymys ollutkaan siitä miten minä näen itseni ja olenko omasta mielestäni outo vaan siitä miksi "joon" tai "rasittavaa löpinää" pitää minua outona. Ei nyt sekoteta taas marjoja ja hilloja. Mistä sinä tiedät että olen "leuhka"? Olenko koskaan sanonut että olen jotenkin parempi kuin muut? OLEN erilainen kuin keskivertosuomalainen ja olen tietoinen siitä, mutta tekeekö se minusta paremman vai huonomman? Ei mielestäni kumpaakaan. Ole ystävällinen ja pidättäydy luonneanalyyseistä kun et tunne henkilöä.

En pidä sinua outona vaan pelkästään snobina. Älä komentele yeisellä palstalla kirjoittavia, luonneanalyysin voi tehdä melko helposti, kun noin paljon kirjoittaa kuten sä teet.

• tiina@
        rasittavaa löpinää kirjoitti:

hatsansaa mikään outo oo sanoisinko että erittäin fiksu ja asiallinen mies palomasta en tiedä kun en sen kummemmin tunne mutta uskoisin että että ihan normaali fiksu ja asiallinen tyyppi hänkin.

• tiina@ kirjoitti:

hatsansaa mikään outo oo sanoisinko että erittäin fiksu ja asiallinen mies palomasta en tiedä kun en sen kummemmin tunne mutta uskoisin että että ihan normaali fiksu ja asiallinen tyyppi hänkin.

Uuuhh, no kyllä on hatsansaa vähän outo, mutta kukapa meistä ei olisi.. :)
        Enkä ole facebookissa, yhtään ei kiinnosta.

YP.

• Korppis*

On. Facebooksivusto on helppo pitää yhteyttä ulkolaisiin ystäviin ja nähdä kuvia heidän arjestaan kuin myös.

• L - L

On. Syy ei oikeastaan tule nyt mieleeni.

8-kaveria. Riittävät hyvin.

Käytän harvakseltaan. En ole tuntenut tarvetta laajempaan tai aktiivisempaan käyttöön.

Ehdottelin vaimolle omaa mutta hän ilmoitti perheessä yhdenkin riittävän.
      Hän selaa ja kommentoi omalla, tai minun koneellani jos haluaa. Aika vähän haluaa.
      Tunnuksemme ja salasanamme ovat yhteisiä.

• O - O

On. Alunperin avasin sen työnantajani toivomuksesta, vaikkei minulla mitään julkista sivua olekaan.

Vähitellen ystäviä ja tuttuja on ilmestynyt sinne aina vaan lisää, jopa ikäihmisiä. Iloitsen siitä, että saan monenlaisia uutisia eri puolilta maailmaa - joskus jopa ennen niiden leviämistä median kautta.

Kun itsellä on jotain erityistä kerrottavaa - tai kysyttävääkin - ei tarvitse lähettää monia s-postiviestejä, kun päivittää vain omat tietonsa. Joskus saa tarvitsemansa tiedon samantien yhdessä silmänräpäyksessä. Samoin saa tietää kavereiden kuulumisia, eikä kenenkään tarvitse istua pitkään tietokoneen tai puhelimen ääressä.

Erilaiset verkostot toimivat siellä hyvin. Ennen lähetettiin kirjeitä, nyt samat asiat hoidetaan nopeasti ja kaikki ehtivät halutessaan osallistua jo ennen päätöksen tekoa.
      Verkostojen tiedot voidaan pitää vain ryhmään hyväksyttyjen ihmisten keskeisinä.

Aktiivisille ihmisille, jotka toimivat erilaisissa kuvioissa ja joilla on paljon tuttuja, fb voi merkitä ajan säästöä ja helpotusta. Lapset, nuoret ja suuret etäisyydet voivat tulla hieman lähemmäksi.

Kännykkäkamerat ovat tuoneet uudenlaisia päivityksiä ja toisinaan kaverit haluavat jakaa havaitsemiaan mielenkiintoisia uutisia. Fb on nopeuttanut ja helpottanut tiedon kulkua ja yhteydenpitoa. Sekin on hyvä renki, mutta huono isäntä.

• Juu, oikeesti sieltä saa tietoo monista asioista. Mä oisin mm. tänään ajanut 20 km per siivu turhaan uimahalliin. Onneks halli ilmotti FB-sivuillaan, että on sähkökatkon takia tänään kiinni.

• t.l.

Onhan minulla, mutta mitään tietoa ei ole eikä kuvaa. Laitoin alkusyksystä, kun yhteydenpito kaukana maailmalla asuvaan lapseeni on helpompaa.

• onko tiedossa

Mitenkä tällä palstalla onnistuu yhteyden pito salaisesti, onko joku yrittänyt ?

• ,,,,
        onko tiedossa kirjoitti:

Mitenkä tällä palstalla onnistuu yhteyden pito salaisesti, onko joku yrittänyt ?

Salaisesti? Voihan kaksi rekattua jutella keskenään profiilissaan.

• O - O
        onko tiedossa kirjoitti:

Rekisteröityneille voi lähettää s-postia, kuka tahansa voi sopia chat-kuvioihin siirtymisestä ja tietysti voi tehdä enemmän mielikuvitusta vaativia sopimuksia kun kirjoittelee palstalla, siirtyy toiselle tai sopii jotain hauskaa täällä.

• onko tiedossa
        O - O kirjoitti:

Rekisteröityneille voi lähettää s-postia, kuka tahansa voi sopia chat-kuvioihin siirtymisestä ja tietysti voi tehdä enemmän mielikuvitusta vaativia sopimuksia kun kirjoittelee palstalla, siirtyy toiselle tai sopii jotain hauskaa täällä.

Täällä olevat keskustelut eivät ole korkeatasoisia, sanoisin pitemmän päälle aika tylsiä.

• Viksut kirjoittajat
        onko tiedossa kirjoitti:

Täällä olevat keskustelut eivät ole korkeatasoisia, sanoisin pitemmän päälle aika tylsiä.

Sinä itse olet vastuussa palstakirjoitusten tasosta, samoin kuin kaikki muutkin. Mikä on sinun panoksesi? Teepä itse korkeatasoinen aloitus ja auta kommenteillasi tasoa pysymään korkeana. JOS kykenet antamaan jotain.

• tiina@4
        onko tiedossa kirjoitti:

onko tiedossa sit minkä takia roikut täällä jos ei oo sulle koreetasoisia keskusteluja kannattaa sillon mennä vertaistensa seuraan.

• Me seurustelemme Essolla

Meistä essolaisista kukaan ei ole liittynyt Facebookiin, sillä tykkäämme enemmän jutella face to face Esson baarissa. Kaveripyynnötkin on paljon helpompi esittää samassa kahvipöydässä, ja Seksi-Sulon on helppoa esittää baarissa myös saatollepyynnötkin.

Jos Sulo joutuisi kirjaamaan kaikki suunnitelmansa Facebookiin, niin moni saattoreissu saattaisi epäonnistua, sillä hän ei ole oikein taitava näpelöimään näppäimistöä. Muu näpelöinti häneltä kyllä onnistuu riittävän hyvin.

• demeter1

Pelkään, että fb veisi liikaa aikaani. Elävässä elämässä on riittävästi kontakteja, hoidettavaakin. En välittäisi enemmästä. Minulle riittää kirjoittelu tänne ja satunnaisesti jonnekin muualle.

Nuoremmat ystäväni soittavat tai lähettävät sähköpostia, jos heillä on asiaa. Vanhemmista eivät kaikki edes käytä tietokonetta. Soitellaan ja tavataan mieluummin.

Saattaahan olla, että fb pysyttäisi minutkin paremmin kartalla, olisin ikäänkuin vahvemmin olemassa sen kautta, kun ihmisten elämä nyt entistä enemmän siirtyy virtuaalipuolelle. Kai minä kuitenkin haluan varjella omaa yksityisyyttäni ja sitä eheyttä, minkä valtavirrasta syrjässä olo antaa.

• Se vaara on aina olemassa; aika kuluu todella nopeasti tietokoneen ääressä, oli se sitten sosiaalista media, surfailua, tietojen hakua, pelien pelaamista. Minä ratkaisen sen omien kaavojeni mukaan: aamukahvin omistan somelle, sitten alan päivän muut askareet. Pistäydyn koneella pari kertaa aamusta (ikäänkuin paussilla) ja sitten voin istua ja blogata pari tuntia iltapäivällä ja illalla, riippuen siitä mitä filmejä on menossa tai mitä kulta touhuaa (hän istuu paljon tietokoneen ääressä myös). Olen illan virkku ja nyt jo eläkkeellä, joten istun koneella myöhäänkin, mutta en toki facebookissa kuin hetkittäin.

Yleisesti ottaen, se aika jonka vietän facebookissa ei ole poissa muista ihmissuhdekontakteista; päinvastoin rikastuttaa ja laajentaa niitä joka päivä.

• Pidän.

No. Aika paljon riippuu siitä omasta itsestäsi. Minkälaiseksi tuo fb-sivustosi sitten ajan kanssa ikäänkuin muotoutuu ja minkälaisiin ryhmittymiin myös itsesi liität ja mihinkälaisiin "verkostoiniin" sitoudut joko työsi tai vapaa-aikasi kautta. Jos, olet ennen ollut aktiivinen vaikka järjestö-elämässä. Tämähän on siinäkin oiva apu. Saanut olen itse myös uusia ystäviä tätä kautta. Joita olen sitten tavanut myös live-elämässä.. Miten näitä liitepalveluita kuten tapahtuma-kalenteria sitten käytät..jne. Itse pidän tästä fb-kuukista. Tulee käytettyä päivittäin. En niinkään käytä puhelinta päivittäin. Oikeastaan sen käyttö on vähentynyt. Tämän fb-kuukin käytön myötä. Koska niin moni ystävistäni ovat jo siellä.. Tätä kautta kulkee myös ystävien lähtämät kutsut erilaisiin yhteisiin tapahtumiin. Viimeksi se yhteinen tekijä tai tapahtuma oli täällä Pääpostissa avattu valokuva-näyttely. Eräänlainen yhteistilaisuus jossa, varat sitten käytettiin uuden Lasten Sairaalan hyväksi. Ihmiset joita kutsuttu tulivat paikalle. Fb-kuukki itselleni siis muutakin kuin sähköinen yhteyden pito ystäviin. Käytämme sitä erittäin paljon myös näissä muissa jutuissa. Sp:tiin voit myös jättää sitten henk.koht. viestejäsi. Kuten tuossa laitoin esimerkkinä..Eli tykkään. Nopea tapa. Pitää yhteyttä ja jakaa myös ystävilleen vaikkapa nyt valokuvia tai haluaamansa muuta informaatiota..Kätevä.

• mataleena69

Huomaan olevani poikkeus: oli oma sivu, käytinkin aika ahkerasti mutta sitten jokin tässä tyrkyttelyssä alkoi tökkiä; maailma tuntui olevan varma, että jokainen kunnon ihminen löytyy tästä täysin kaupallisesta ulkomaan firmasta.
      Suutuin ja erosin.
      Muistaakseni lopettamisesta on nyt marraskuussa 3 vuotta.
      Enkä ole kaivannut.

• Pidän yhteyksiä ystävieni ja sukulaisteni kanssa FB:n välityksellä, kuulun pariin käsityöryhmään, toinen suljettu ryhmä ja pariin paikkakuntien historiaa käsittelevään ryhmään.
      FB:n avulla saan nopeasti tietoa ympäri maailmaa oleviin ystäviin, voin lähettää heille yksityisesti kuvia ja tiedostoja.
      Olen rajannut kaiken turhan tiedon omilta sivuiltani, estänyt niiden kavereiden näkymisen, jotka päivittävät kaikki p:llä käyntinsäkin, eivät he tiedä sitä, että olen estänyt.
      Pelipyynnöt voi myös estää.
      Minulle tärkeiden ihmisten päivityksistä saan etusivulle merkinnän, silloin ei tarvitse etsiä heidän päivityksiään.
      Kavereita on karvan verran kolmatta sataa ja niistä vain muutama on sellainen jotka on ainoastaan netistä tulleet tutuiksi.

• Vietin reippaan tunteroisen kirjoittamalla kirjeitä fb:n kautta.

Kiireisiin vedoten tai niillä itseäni puolustellen tunsin syyllisyyttä kun en ole pitänyt yhteyttä ystäviini Japanissa, Hollannissa ja Kreikassa. Nyt on hyvä mieli ja jään odottamaan viestejä maailmalta. Sisarenikin sai viestini. Hän on ollut hyvin hiljainen sitten viime kesän sukukokouksen, sattuikohan siellä, jotain jota en tiedä, poistuin pitojen vielä jatkuessa. Mitä vanhemmaksi tuumme sitä oudoimmiksi sisarsuhteet kehittyvät.

• voitko kertoa

Minkä nimisen suvun sukukous

• voitko kertoa kirjoitti:

Minkä nimisen suvun sukukous

Kultzenoff-Ferbersuvun ; )

• niin että

ei kerenyt Aila lyömään Leilaa eikä Leila Ailaa. Tiedä mikä karhunpaini olisi tullut.

• ei tykkää
        niin että kirjoitti:

ei kerenyt Aila lyömään Leilaa eikä Leila Ailaa. Tiedä mikä karhunpaini olisi tullut.

Mitähän tuokin tarkoittanee,on se kummaa kirjoitusta,kaipa kirjoittaja itse edes tietää.

• ei tykkää

Ei ole eikä tule,ei vaan kiinnosta tietää kenenkään asioita,eikä kaivella vanhoja kamujakaan.Puhelinnumerokin on salainen että ei kukaan löydä vaikka haluiskin.

Vanhoja ehtii muistella sitten kun on niin vanha ettei ole enää mitään uutta ajateltavaa vaan palaa lapsuuteen ja siihen ns.hyvään aikaa, olen kuullut sanottavan.

Lähinnä netti on asioitten hoitoa varten,nyt poikkesin kun on sopiva ilma tehdä-ei mitään muuta.

• Pirre*

Ei ole, en jaksa päivittää, tykätä, tökätä..jne...mieluummin odotan puheluja, ja soitan itse niitä, lapsia näen, jos haluan vaikka joka päivä, tai ainakin jokatoinen viikko, miusta fase veisi liikaa aikaani.

• Omituinen käsitys, että face veisi aikaa liikaa. Minulta se vie vähemmän aikaa kuin keskustelut. Ei siellä tarvitse tykätä, tökätä jne. Se muuten on helpointa mitä kaikkea muuta siellä voi tehdä.

Tekee vain sitä, mitkä milloinkin tuntuu kivaltä. Onhan se niinkin, jotta tietotekniikka pitää olla pikkaisen hallussa jos haluaa fb:stä saada parhaat palat irti.

Siellä voi myös liittyä itseään kiinnostaviin paikkakunnan yhteisöihin. Olen liittynyt kirppisyhteisöön, jossa myydään vaihdetaan ja ostetaan käytettyjä vaatteita, esineitä jne. Olen mm. myynyt Sorsakosken lusikoita ja nyt laitoin ilmoituksen, että vaihtaisin sinisen Iittalan Alvar Allto kynttilätuikun valkoiseen.

Olen saanut ajan saatossa kaksi iittalan sinistä lyhtyä, valkoinen puuttuu.

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Omituinen käsitys, että face veisi aikaa liikaa. Minulta se vie vähemmän aikaa kuin keskustelut. Ei siellä tarvitse tykätä, tökätä jne. Se muuten on helpointa mitä kaikkea muuta siellä voi tehdä.

Tekee vain sitä, mitkä milloinkin tuntuu kivaltä. Onhan se niinkin, jotta tietotekniikka pitää olla pikkaisen hallussa jos haluaa fb:stä saada parhaat palat irti.

Siellä voi myös liittyä itseään kiinnostaviin paikkakunnan yhteisöihin. Olen liittynyt kirppisyhteisöön, jossa myydään vaihdetaan ja ostetaan käytettyjä vaatteita, esineitä jne. Olen mm. myynyt Sorsakosken lusikoita ja nyt laitoin ilmoituksen, että vaihtaisin sinisen Iittalan Alvar Allto kynttilätuikun valkoiseen.

Olen saanut ajan saatossa kaksi iittalan sinistä lyhtyä, valkoinen puuttuu.

On vai, ei miusta :)

• xyzyäö

tottakai ! täytyy olla ajan hermolla kokoajan ja kertoa kavereille matkoista ja menestymisestä urallani...kavereita n.200.. ja kaikki tykkää kovasti

• nähtyon

Ainoa vakavasti otettava paikka yhteydenpitoon, omassa kaveripiiriissä toiminut hyvin ilman kinailua, 60 palstaa ei voi ottaa vakavasti, täällä vallitsee luottamuspula.

• Mamselli

Facebook on aivan oivallinen tapa pitää yhteyttä !
      Siellähän voi rajailla minkä verran tahtoo kenestäkin tietää ja kenen
      päivityksiä seurata.
      Perhe
      Ystävät
      Tuttavat
      janiin edeleen ,,,,,,
      Olen sen kautta alkanut pitää yhteyttä tuttaviini jotka ovat muutaneet
      kauaksi minusta,aivan avartavaa tietää miten asutaan Ruandassa,
      Pattajalla tai vaikka Saksassa.
      Perheenkin kuulumiset toiseltapuolen Suomea sujuvat sutjakaasti !
      Ei siihen aikaa paljon mene jos niin ei halua !
      No minulla taitaa olla vain 40:tä kaveria joten mukavaa touhua ystäväpiirissä.

• Ei Miu eikä Mie

Ei, en ole face bookissa. Miksi olisin?

• maruna_alkuperainen

Ei ole omaa fb-sivua eikä ole koskaan ollutkaan!
      Ne joiden kuuluu tietää asiani, tietävät ne ilman fb-tiedottamistakin. (Yksityiseen yhteydenpitoon, ilman ylimääräistä yleisöä riittävät sähköposti ja kännykkä.)

• Stalkkari

Eihän sinne tarvitse mitään kirjoittaa mutta voi seikkailla toisten FB-sivuilla lukemassa;D

• L - L

Toimin hyvin pitkälle samoin! Vaikka olen ollut fb:ssa muutaman vuoden ja siellä on kaikki 8 kaveria ml. lapseni ja miniäni, niin en ole tuntenut tarvetta kaksiseen seurusteluun.

Muiden sepitelmät eivät minua pahemmin kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3451
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2816
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2630
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2321
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1704
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1174
    Aihe