Millaiset ihmiset kirjoittavat tänne?

ihan itsekseni

Olisi kiva kuulla, millaisia ihmisiä täällä keskustelee. Millaisissa oloissa ja porukoissa elellään ja mikä kiinnostaa. Ketä kiinnostaa.

Kyselee eläkkeelle siirtymässä oleva kauppamatkustaja, ei kovin raju. Ja lähtee reppu olalla ja kiikareiden kanssa polkuja kulkemaan.

216

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutama avautuja on kirjoittanut elämäkertansa tänne, muut tuskin haluavat kertoa mitään...

• Korppis*

Itseasiasssa jokainen, joka tänne kirjoittaa on kirjannut tietoja elämästään, sinäkin yohuuhkaja.

Jos jaksaa ja haluaa voi pistää kirjoituksia hakuun ja lukea tekstejä. Kirjoituksista selviää minkalainen ihminen on kirjoituksien takana. Mitä kirjoittaja harrastaa, parisuhteesta tietoja, onko lapsia, eronnut, naimisissa vaiko uusioavioliitossa ja missä päin Suomea asuu, koulutus, elämän työ, matkailu ja matkojen kohteet ja henkiset arvot. Kaikki jos jakasaa lukea ei vain kirjoittaa.

Minä tykkään lueskella kirjoituksista, sieltä paljastuu mielenkiintoisia yksityiskohtia ihmisen elämästä.

Minulla vain on huono nimimuisti, mutta joskus välähtää ja tunnistan nikinvaihtajan siksi ja siksi entiseksi kirjoittajaksi.

• (♥)))
        Korppis* kirjoitti:

Itseasiasssa jokainen, joka tänne kirjoittaa on kirjannut tietoja elämästään, sinäkin yohuuhkaja.

Jos jaksaa ja haluaa voi pistää kirjoituksia hakuun ja lukea tekstejä. Kirjoituksista selviää minkalainen ihminen on kirjoituksien takana. Mitä kirjoittaja harrastaa, parisuhteesta tietoja, onko lapsia, eronnut, naimisissa vaiko uusioavioliitossa ja missä päin Suomea asuu, koulutus, elämän työ, matkailu ja matkojen kohteet ja henkiset arvot. Kaikki jos jakasaa lukea ei vain kirjoittaa.

Minä tykkään lueskella kirjoituksista, sieltä paljastuu mielenkiintoisia yksityiskohtia ihmisen elämästä.

Minulla vain on huono nimimuisti, mutta joskus välähtää ja tunnistan nikinvaihtajan siksi ja siksi entiseksi kirjoittajaksi.

Tuntuu jotkut ottavan vakavasti kun aamusta iltaan pyörivät, ohimenennen vilkaisen, ei aihetta avautumiseen.

• huomannut
        Korppis* kirjoitti:

Luulotautia on tällä palstalla paljon.

• älä siit välitä
        huomannut kirjoitti:

Se on mielikuvitusta, eikä luulotautia.

• jo on.
        älä siit välitä kirjoitti:

Se on mielikuvitusta, eikä luulotautia.

Luulotautisilla vasta mielikuvitusta on

• Korppis*
        (♥))) kirjoitti:

Tuntuu jotkut ottavan vakavasti kun aamusta iltaan pyörivät, ohimenennen vilkaisen, ei aihetta avautumiseen.

Minusta taas nimimerkit vaikka niitä vaihtaa kertovat omaa kieltänsä kuten tämä sinunkin sydän. Ihmisellä on tapana toistaa itseään esim. merkeillä.

Suurin osa kirjoittajista piipahtaa pitkin päivää vilkaisemaan kirjoituksia ja jos aihetta löytyy se innostaa kirjoittamaan. Vain pieni osa roikkuu ns. kokoaikaisesti.

• Korppis*
        jo on. kirjoitti:

Mielikuvitus on lahja ja jos sitä ei ole, ei ole luovuutta.

• ota selvää asioista
        jo on. kirjoitti:

Googletas, "jo on.", mitä luulotauti on oikeasti, niin et huperehdi joutavia. Tarkoitat kai luulotaudilla jotain harhakuvitelmia tai sellaista.

• ,,,,
        huomannut kirjoitti:

@huomannut

Et ole ainoa, joka sen on huomannut, huolestuneena.

• sivusta***
        ota selvää asioista kirjoitti:

Googletas, "jo on.", mitä luulotauti on oikeasti, niin et huperehdi joutavia. Tarkoitat kai luulotaudilla jotain harhakuvitelmia tai sellaista.

Vaikka sitäkin, se vasta huvittaa kun kirjoitetaan tietävän varmasti ja menee niin metsään kuin mennä voi.
        Mielikuvitus pelaa liian vilkkaasti jos se on samaa kuin luulotauti?
        Paha sairaus se on, hyvin paha.

• saat vatsahaavan...
        ,,,, kirjoitti:

@huomannut

Älä ota turhia huolia päällesi...

• noinko epäluuloinen?
        sivusta*** kirjoitti:

Vaikka sitäkin, se vasta huvittaa kun kirjoitetaan tietävän varmasti ja menee niin metsään kuin mennä voi.
        Mielikuvitus pelaa liian vilkkaasti jos se on samaa kuin luulotauti?
        Paha sairaus se on, hyvin paha.

Mistä sinä voit näin kaukaa tietää, etteikö kysymyksessä ole oikea sairaus, eikä kuviteltu?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hypokondria

Ettet vain nyt käytä itse liikaa mielikuvitustasi.

• Korppis* kirjoitti:

No jaaa... ne (hyvin harvat) jotka tuntevat kirjoitukseni täällä ja persoonani siviilissä, huomaavat kyllä erittäin nopeasti minkä verran niissä on yhtäläisyyttä...

• yohuuhkaja kirjoitti:

No jaaa... ne (hyvin harvat) jotka tuntevat kirjoitukseni täällä ja persoonani siviilissä, huomaavat kyllä erittäin nopeasti minkä verran niissä on yhtäläisyyttä...

"yo-huuhkaja"

Nimeni mainittiin, ja niin on aina hyvä.
        Mutta mielestäni sinä saat nyt ansiotonta saastaa niskaasi.
        Ihmetellen mietin miksi sinä?
        Miksi en enää minä...
        Vaikka haastan aina kaikista eniten.
        Voiko siis olla totta vanha tarina,
        Ääretön viha ja ääretön rakkaus ovat vain hipaisun verran erossa toisistaan.
        Ehkä Höyhenenkin verran :)

Mutta älä sinä murehdi minusta koskaan, toistaiseksi olen sinua kohtaan vain
        ystävällinen.
        Ota minut vastaan aina, kuin tuulen-puuska terassilla.
        Tai kuten kaverina, jolla on vuotta nuorenpi auto kuin sinulla.

H.

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Nimeni mainittiin, ja niin on aina hyvä.
        Mutta mielestäni sinä saat nyt ansiotonta saastaa niskaasi.
        Ihmetellen mietin miksi sinä?
        Miksi en enää minä...
        Vaikka haastan aina kaikista eniten.
        Voiko siis olla totta vanha tarina,
        Ääretön viha ja ääretön rakkaus ovat vain hipaisun verran erossa toisistaan.
        Ehkä Höyhenenkin verran :)

Mutta älä sinä murehdi minusta koskaan, toistaiseksi olen sinua kohtaan vain
        ystävällinen.
        Ota minut vastaan aina, kuin tuulen-puuska terassilla.
        Tai kuten kaverina, jolla on vuotta nuorenpi auto kuin sinulla.

H.

En näe mitään mainintaa, taisit nähdä unta...

• yohuuhkaja kirjoitti:

En näe mitään mainintaa, taisit nähdä unta...

Nii, riittävän kauan kun täällä kirjoittelee, alkaa nähdä sellaistakin mikä ei ole olemassa :))

• Ruma ääni
        ota selvää asioista kirjoitti:

Jotkut pilaavat päänsä viinalla toiset huumeilla on myös kateuden ja katkeruuden pilaamia päitä joilla ei ole muuta enää jäljellä kuin pelkkä rutina mistäkin.

• Pääsiäisenä noidat
        Korppis* kirjoitti:

Minusta taas nimimerkit vaikka niitä vaihtaa kertovat omaa kieltänsä kuten tämä sinunkin sydän. Ihmisellä on tapana toistaa itseään esim. merkeillä.

Suurin osa kirjoittajista piipahtaa pitkin päivää vilkaisemaan kirjoituksia ja jos aihetta löytyy se innostaa kirjoittamaan. Vain pieni osa roikkuu ns. kokoaikaisesti.

Ompeluseuroilla on taipumus vetää aina tarkkailija puolelleen plyysisiin totuuksiinsa.

• Tarkkailijan yö-nakit
        Korppis* kirjoitti:

Oli niin kivaa syödä pari nakkia ja piirakan rillillä torilla.Maukasta punasta ketsuppia ja sinappia samaan hintaan,voi juku et kelpas?Katsotaan jos oli tarkkailijankin mieleen?

• Ottaisi vain luokseen
        ,,,, kirjoitti:

@huomannut

olen havainnut myös suunsoiottajan joka ei tiedä minne panisi viimeisen harmaan aivosolunsa?Kai hän itse sen paikan löytää tai Taivaan Isä?

• hyökkää sekaan vaan

Mahtuuhan tällaiselle palstalle monenmoista viilettäjää, niinkuin muuallekin. Tylsää se olisikin jos kaikki olisivat keskenään identtisiä.

Yksi yhteinen piirre meillä kaikilla lienee, että osaamme avata tietskarin.

• ;)))

:)) Ei tunnu mahtuvan, jos juntta ei anna lupaa.

• Eiköhän kirjoittajat ole ihan samanlaisia kuin sinäkin. Tavallisia ihmisiä.

• ihan erilainen ihmin

Eivät ole! Minä olen erilainen.

• veeännä

Muista en tiedä, vain itsestäni, ja toisaalta, minun ei ole tarve avautua täällä, tuntemattomille, tietämättömille.
      Minulla, kas, kun on oma rakas, jolle voin syömmeni availla.

Useista paistaa yksinäisyys.

• kuka välittää...?

Aivan hyvin voit puskasta "avautuakin"...

• veeännä
        kuka välittää...? kirjoitti:

En katso joka ihokarvan putoamista palstalle kirjoitettavan arvoisena.

• kuka välittää...?
        veeännä kirjoitti:

En katso joka ihokarvan putoamista palstalle kirjoitettavan arvoisena.

Senverran jo varovasti avauduitkin, että sinulla on oma rakas ja sinulta putoilee ihokarvat. Anna tulla lisää vaan...

• juttuja juttuja

Moni kertoo tekemisistään ja elämänsä ihanuudesta, totuus kun on toisenlainen. Tunnetaan ja jutut on helppoja leviämään täällä 60 :kin.
        Tutut ja ystävät eivät ehkä olekaan niin luotettavia , vai onko?

• Korppis*

Senverran jo varovasti avauduitkin, että sinulla on oma rakas ja sinulta putoilee ihokarvat. Anna tulla lisää vaan...

Naulankantaan...näin avaudutaan puskasta.

• .....

@kuka välittää...?

MIstä sinä sen voit tietää? Tuskin täällä kaikki ovat rehellisiä. Voinhan olla karvaton ja erakko.

Vain lapsi uskoo kaiken, mitä sanotaan.

• kuka välittää...?
        ..... kirjoitti:

@kuka välittää...?

MIstä sinä sen voit tietää? Tuskin täällä kaikki ovat rehellisiä. Voinhan olla karvaton ja erakko.

Vain lapsi uskoo kaiken, mitä sanotaan.

Sellaistahan se "avautuminen" täällä monesti onkin, etenkin meillä puskiksilla...

Mutta hyvänen aika, ne karvathan sitten oikein lensi lähtemään, jos nyt olet jo karvaton ja äsken vasta putoili.

• mitäpä se haittaa
        juttuja juttuja kirjoitti:

Moni kertoo tekemisistään ja elämänsä ihanuudesta, totuus kun on toisenlainen. Tunnetaan ja jutut on helppoja leviämään täällä 60 :kin.

On se huomattu, että jotkut kirjoittavat todella olevansa sellaisia kuin haaveissaan haluaisivat olla. Näkee siitä ainakin sen, minkälainen kenenkin ihanneihminen on.

• bessie*

Sinulle, "veeännä"

"Useista paistaa yksinäisyys".

Kas kun tuollaisen itsestäänselvyyden viitsit edes kirjoittaa?

Yksinäisyys minusta on yksi ymmärrettävimmistä ja 'hyväksyttävimmistä' syistä täällä kirjoittamiseen. Siis nimenomaan tällä ikäluokka ja 'yleispalstalla'.

Oli se yksinäisyys nyt sitten sen hetkistä tai pysyvää. Itselleni se on oikeastaan aina ainoa syy, en minä ainakaan tänne tule aikaani kuluttamaan jos minulla on muuta (aikuista) seuraa.

• RosaLiiin
        juttuja juttuja kirjoitti:

Sinä tiedät totuuden, se on hyvä juttu.

Ystäväni ovat luotettavia. Tuttujenkin juttuja uskon.

Uskon kaiken täällä, katsos kun se ei ole minun häpeä, joka luen näitä.
        Tuntuisi typerältä lukea ja koko ajan miettiä ja vaivata päätään mikä on totta ja mikä suurta fantasiaa.

Tuskin täällä kukaan pitkin öitä miettii ja paneutuu niin palstalaisten elämään, sehän on vain se hetki kun lukaisen jutun. Sitten saattaa hetkeksi aktivoitua ja kirjoitella...

• Ymmärrys hoi, äly...

Tuskin aloittaja yksityisasioita kyselee. Ihminen voi kertoa, millaiseen joukkoon lukeutuu, vaikkei kerro sanaakaan omasta yksityisestä elämästään.

Hämmästyttää kirjoitus, jossa tuodaan esille toisten palstalaisten yksinäisyys ja oman rakkaan olemassa olo.

• RosaLiiin

Juuri nyt ei mitään muuta tekemistä,
      niin voin avata sinulle koko elämäni.

Ruusuja ja omenapuita kasvatan.
      Juoksentelen metsissä.
      Rakastan...no jaa, sipulia ja siveltimiä.
      Kirjoistani en malta luopua.
      Räsymattoja lattioilla.
      Otin just karjalanpiirakat uunista.
      Elämä näyttänyt minulle onnellisen puolensa.
      Tykkään mummoista ja papoista.
      Odotan joulua, sen valoa ja tunnelmaa.
      Pelkään kun tuo hiiskatin Eino repii peltikattoani.

Siis aivan tavallinen tallaaja.

• miten?

Saatko sinä ladattua konettasi, jos sähkökatko kestää kauankin?

• RosaLiiin
        miten? kirjoitti:

Saatko sinä ladattua konettasi, jos sähkökatko kestää kauankin?

Kun sähköt katkeaa, niin ne katkeaa, ei sen koommin latailla.
        Nurkissani ei ole agrikaattia, vai mikä kumma se vehje on jolla sähköä tehdään.

Otetaan vaan kudin käteen ja neulotaa...

• Korppis*

Minustakin on kiva kirjoitella se on yksi harrastukseni ja minähän harrastan kaikkea mahdollista. Nyt on menossa kirpputorihuuma. Kävin jo heti puolelta päivin paikallisessa Tarina Galleriassa kohentamassa loosiani.

Siveltimetkin pysyvät sievästi käsissäni, nyt vain se ei ole ajankohtaista. Vanhat esineet kiehtoo nyt aterimet, joit aolen kiilloittanut. Löysin oman maastojuoksukilpailun tytöt 9-vuotta palkinnon se oli koko hopeinen pieni haarukka. Se on nyt kallein aarteeni ; )

Lisäksi korjailin juuri äitini aplikoimia keittiöliinavaatteita kuten säilytyslokerikko naruille, korkeille, paperille jne. Sekä avokaapin peiteliinan.

Päsymatot ovat minunkin kyökissä ja eteisessä. Jouluksi vaihdan kirjavat punasävyiset. Eino tuntuu viheltävän korvenkin nurkissa. Onneksikävin eilen mökillä ja otin puutarhakalusteiden muovipeitteen pois, että ei lähde tuulenmukana liitelemään..

• helpolle tottunut
        RosaLiiin kirjoitti:

Kun sähköt katkeaa, niin ne katkeaa, ei sen koommin latailla.
        Nurkissani ei ole agrikaattia, vai mikä kumma se vehje on jolla sähköä tehdään.

Otetaan vaan kudin käteen ja neulotaa...

Ja pimeän laskeuduttua kynttilän valossa...

Minulla oli joskus aikoinaan lähes viikon sähkökatko. Olihan se mielenkiintoista kokeilla, minkälaista se on ollut ennenvanhaan, kun ei sähköjä ollut. Oli aika hankalaa, kun lapset olivat vielä pieniä. Priimuskeittimellä touhusin niille ruokaa ja kynttilän valossa luettiin satuja.

• Hei kun keikuskelen

Hyvin erilaisia ihmisiä kirjoittelee. Välillä suuni muotoutuu Ooksi hämmästyksestä, välillä naurattaa niin pirhanasti ja välillä tuhisen paheksuvia tuhahduksia epäkohteliaille kirjoituksille. Kaikenkaikkiaan mielenkiintoisia ihmisiä kirjoittelemassa.

Minä olen vielä työelämässä. Luultavimmatusti vielä kauan aikaa.
      Olen hieman vallatonta plaatua, mutta pysyen kohtuudessa. Ikä on hidastanut liiallista energisyyttä.
      Palstalle kirjoitan silloin, kun ei ole erityisesti mitään tekemistä tai kuten nyt, olisi tekemistä, mutta pirun tylsää tekemistä ja näin saan viivyteltyä työn alkamista:)
      Kirjoitan pitkiä kirjoituksia, suurin osa palstan väestä ei jaksa lukea koko tekstirypäskää. Luulen näin.

Harrastan taiteita. Piirrän, maalaan, kuuntelen paljon musiikkia, soitan itse ja myös opetan musiikkia. Luen kirjoja älyttömästi. Runoja rakastan, aforismit ja muut sen semmoset, joo kyllä kelepaa.

Olen tosikko. Joskus kyllä pikkusen nauran, mutta ihan vaan pikkusen.

Kiikareilla minäkin tihruttelen saaressa paljon. Melkein aina on kiikarit roikkumas kaulalla. Merilintuja jos jonkinmoisia lähinnä.

• Kukin kirjoittaja on kirjoitustensa summa.

• Siis tietenkin sillä edellytyksellä että kirjoittajan voi tunnistaa nikistään. Tosin jonkun voi tunnistaa kirjoitustyylistäänkin.

• koukutetut

Tämä on koukkuun jääneitten palsta,jota pyörittää oma ryhmänsä,jos koukutetut jäisivät pois niin tämä olisi yhtä hiljainen kuin muutkin palstat.

• oh, koukku katkes...

Ikävää, jos olet jäänyt koukkuun. Mitäpä se oikeastaan, jos aikaa on ja tuntee olonsa viihtyisäksi, niin ihan mukava koukku tämä voi olla. Minua häiritsee vielä toistaiseksi työssäkäynti, mutta sitku, sitku jään eläkkeelle, niin voi olla, että vietän täällä kokonaisen päivänkin. Joskus täällä on tosi hauskaa, ei aina.

• Korppis*

Onhan tämä koukku/ansa johon lankeamme hiljaisina hetkinämme vaan kivenpaa tää on kuin ikkunasta ulos tuijottelu tai nenän kaivuu..

Hiljaiseksi todellakin menisi jos avainhenkilöt lopettaisivat.

• ||||
        Korppis* kirjoitti:

Onhan tämä koukku/ansa johon lankeamme hiljaisina hetkinämme vaan kivenpaa tää on kuin ikkunasta ulos tuijottelu tai nenän kaivuu..

Hiljaiseksi todellakin menisi jos avainhenkilöt lopettaisivat.

Sitähän ei tiedä, kuinka kukkivaksi kunnaaksi tämä voisi ikuisen saman jankkauksen jälkeen villiintyä.

• Korppis*
        |||| kirjoitti:

Sitähän ei tiedä, kuinka kukkivaksi kunnaaksi tämä voisi ikuisen saman jankkauksen jälkeen villiintyä.

Ei tämä miksikään muutu.

Asia-aiheet kiehtoisivat minua, mutta kun ne eivät pysy kokonaisina kun niistä poistetaan kommentteja. Tai jopa koko ketju lähtee jos siihen tulee "liikaa" kommentteja.

Tällaistä jonninjoutavaa voidaan jauhaa kun ei ole muutakaan tekemistä kun on sunnuntai ja ulkona sataa ja tuulee.

Läpäläpälänplää...

• hentunkaapo
        Korppis* kirjoitti:

Ei tämä miksikään muutu.

Asia-aiheet kiehtoisivat minua, mutta kun ne eivät pysy kokonaisina kun niistä poistetaan kommentteja. Tai jopa koko ketju lähtee jos siihen tulee "liikaa" kommentteja.

Tällaistä jonninjoutavaa voidaan jauhaa kun ei ole muutakaan tekemistä kun on sunnuntai ja ulkona sataa ja tuulee.

Läpäläpälänplää...

Eikö sinusta ole kivaa tietää, kuka julkkis milloinkin vuosia täyttää.

• ________))
        Korppis* kirjoitti:

Ei tämä miksikään muutu.

Läpäläpälänplää...

Korppis
        Älä naurata, luuletko että täällä voi keskustella järkevästi, tämä on vihonviimeinen paikka siihen.♥

• Korppis*
        ________)) kirjoitti:

Korppis
        Älä naurata, luuletko että täällä voi keskustella järkevästi, tämä on vihonviimeinen paikka siihen.♥

Olen onnistunut vetämään monta mielenkiintoista ketjua, mutta ikäväkseni viime aikoina niitä karsittu siihen malliin, että ei kokonaisuus tökkii ei siis kiinnosta aloittaa uutta, josta tulee kuitenkin torso.

Torsosta puheenollen kävin kirppisloossissani tarkistamassa menekit ja puin vanhan Peräpohjolan kansallispukuni, torson ylle, nyt se tuli paremmin esille josko vaikka joku ostaisi.

Sinähän et ole ikinä oppinut kirjoittamaan asiaa sinä höpöjät jonninjoutavia.

Tentunkaapo@ minulla on tässä työpöydälläni kalenteri, josta nää joka aamu mikä vuosi, mikä päivä on ja kenellä on syntymäpäivä, se riittää ; ) Ei siihen tarvii lisätä Jaakkoa ja Teppoa.

• -kieromato-
        hentunkaapo kirjoitti:

Hihihi, jos ei julkkikset täyttäis niin millähän joku päivänsä täyttäis ------------

• Korppis* kirjoitti:

Olen onnistunut vetämään monta mielenkiintoista ketjua, mutta ikäväkseni viime aikoina niitä karsittu siihen malliin, että ei kokonaisuus tökkii ei siis kiinnosta aloittaa uutta, josta tulee kuitenkin torso.

Torsosta puheenollen kävin kirppisloossissani tarkistamassa menekit ja puin vanhan Peräpohjolan kansallispukuni, torson ylle, nyt se tuli paremmin esille josko vaikka joku ostaisi.

Sinähän et ole ikinä oppinut kirjoittamaan asiaa sinä höpöjät jonninjoutavia.

Tentunkaapo@ minulla on tässä työpöydälläni kalenteri, josta nää joka aamu mikä vuosi, mikä päivä on ja kenellä on syntymäpäivä, se riittää ; ) Ei siihen tarvii lisätä Jaakkoa ja Teppoa.

Korppis, myyt kansallispuvun!?

Miks, älä ihmeessä, kadut vielä.

• hih hih
        minttupuu kirjoitti:

Taitaa rahapula olla, kyllä reissaaminen maksaa...

• minttupuu kirjoitti:

Huomenta Minttu@

Kansallispuvullani on toki tunnearvoja sillä sen on tehnyt tätini kolkytluvun lopulla ompeluopistossa. Kangaskin on hänen oma tekemänsä.Hän kuoli nelikymppisenä ja sain puvun häneltä lahjaksi. Kuitenkin kaikilla on aikansa.

Se on ollut päälläni viimeksi ylioppilasjuhlissa vuonna1981. Kaunishan se on.
        Pieneksi jo käynyt ja vuositolkulla kaapissa roikkunut. Tietenkin voisin tehdä siihen isomman puseron sillä liivihameessa on laajentamisen varaa.

Esikoiseni on painottanut kun tyhjennän mummin asuntoa, myyntiin kaikki. No, olen toki myynytkin paljon arvokaita esineitä viimeaikoina. Tunnearvot ovat laitettava syrjään. Nuorilla on omat sisustusja kalustustoiveensa. Kuopus on tullut minuun ja on kiinnostunut vanhoista aarteista. Osa onkin siirtynyt hänen omistukseensa.

Siis tarkoitan kansallispuvulla on vain tunnearvo. Käyttöarvoa ei, sillä se on roikkunut kolmekymmentä vuotta käyttämättömänä. On aika siivota kaapit jos minä kuolen yhtä äkkiä lapsille jää vähempi roinaa ja niukemmat kyyneleet.

• hih hih kirjoitti:

Niin totta jos on rahaa ja tavaraa ne sitoo ja niistä luopuminen on vaikeaa. Luopuminen esineistä tulee vaikeammaksi mitä vanhemmaksi ihminen elää.

Tiety jos sairastuu dementiaan, omaisuus katoaa kuin varkain eikä sitä enää kaipaakaan.

• tiina@
        hih hih kirjoitti:

sulle rikkaalle voin sanoo ettei aina tartte rahapula olla jos vanhoja tavaroitaan myy hukkuuhan ihminen tavaraan jos kaikka aina säilyttää meillä oli oma huusholli sit saatiin miehen koti ja mun äidin kolmenhuoneen ja eittiön rivarin kamat paljon on myyty pois missä niitä kaikkia olis säilyttäny en muutenaan tykkää asua missään muinaisjäännösten keskellä joillekkin ne tavarat joilla me ei tehdä mitään on aarteita ei muuta kun kiertoon oli sit rahapula tai ei.

• korppis kirjoitti:

Huomenta Minttu@

Kansallispuvullani on toki tunnearvoja sillä sen on tehnyt tätini kolkytluvun lopulla ompeluopistossa. Kangaskin on hänen oma tekemänsä.Hän kuoli nelikymppisenä ja sain puvun häneltä lahjaksi. Kuitenkin kaikilla on aikansa.

Se on ollut päälläni viimeksi ylioppilasjuhlissa vuonna1981. Kaunishan se on.
        Pieneksi jo käynyt ja vuositolkulla kaapissa roikkunut. Tietenkin voisin tehdä siihen isomman puseron sillä liivihameessa on laajentamisen varaa.

Esikoiseni on painottanut kun tyhjennän mummin asuntoa, myyntiin kaikki. No, olen toki myynytkin paljon arvokaita esineitä viimeaikoina. Tunnearvot ovat laitettava syrjään. Nuorilla on omat sisustusja kalustustoiveensa. Kuopus on tullut minuun ja on kiinnostunut vanhoista aarteista. Osa onkin siirtynyt hänen omistukseensa.

Siis tarkoitan kansallispuvulla on vain tunnearvo. Käyttöarvoa ei, sillä se on roikkunut kolmekymmentä vuotta käyttämättömänä. On aika siivota kaapit jos minä kuolen yhtä äkkiä lapsille jää vähempi roinaa ja niukemmat kyyneleet.

No se nyt on tietenkin tosi, että on järkevää luopua jostain, jota ei käytä.

• toukokuu
        hentunkaapo kirjoitti:

ei

• Tavallinen tasamaan tallaaja ,toisten roskien siivooja jokapaikan höylä.
      Semmonen kotikiusattu jolla on vilkas mielikuvitus ja pohjaton eläinrakkaus.
      En ainakaan sutena silmille tule ilman aihetta.

• Korppis*

No moiks K/K, et sitten lukenut ketjua. Mielikuvitusrikas ihminen määriteltiin tuolla alkumetreillä luulotautiseksi, tai niin paljon kun sinua osaan tulkita, luit sinä sen tietty ; ).

• Korppis* kirjoitti:

No moiks K/K, et sitten lukenut ketjua. Mielikuvitusrikas ihminen määriteltiin tuolla alkumetreillä luulotautiseksi, tai niin paljon kun sinua osaan tulkita, luit sinä sen tietty ; ).

Morjens vaan
        Luin mä tän ketjun ja meinasin sinne väliinkin vastailla samast aiheest josta kirjotit.
        Sielt välistä on nykyään niin hankalaa hakea uusia viestejä et annoin olla.
        Useinkin kun luen eri nikkien juttuja niis on sanoja,lauseita ja sanontoja määrätyissä järjystyksissä.
        Mulla on vaan tapana omaksua nopeesti eri kirjoittajien tyylejä ,uskoisin pystyväni matkimaan jos haluaisin ja sama taito on varmaan monilla.
        Mielikuviin tää palsta perustuu ,pakko uskoa mitä kirjoitetaan ei oo muuta tietoa ellei soittele jollekkin nikille,tai treffaile .
        Onneks tää palsta on vaan iltojen ratto.

• voihan sitä luulla
        Korppis* kirjoitti:

Luulosairailla luuleminen tekee mielikuvituksen rikkaaksi !

• Korppis*
        koti-kiusattu kirjoitti:

Morjens vaan
        Luin mä tän ketjun ja meinasin sinne väliinkin vastailla samast aiheest josta kirjotit.
        Useinkin kun luen eri nikkien juttuja niis on sanoja,lauseita ja sanontoja määrätyissä järjystyksissä.
        Mulla on vaan tapana omaksua nopeesti eri kirjoittajien tyylejä ,uskoisin pystyväni matkimaan jos haluaisin ja sama taito on varmaan monilla.
        Mielikuviin tää palsta perustuu ,pakko uskoa mitä kirjoitetaan ei oo muuta tietoa ellei soittele jollekkin nikille,tai treffaile .

Niinpä, kiivaus voi joskus paljastua tiukassa tilanteessa vaikka muuten luo itsestä lupsakan mielikuvan. Samoin kirjoitustyyli paljastaa kuka on viestin takana tai joku toinen nikki lipsauttaa vahingossa jonkun sisätiedon. Nikki voi itsekin paljastaa itsensä kertomalla jotain jonka on vuosien saatossa jo ennen kertonut. Huomasin yhdestä tekstistä, että entinen nikkiläinen uudella nikillään paljasti itsensä juuri tällä tavoin.

Vapauttavaa kirjoitella kun ei tarvitse varoa paljastuvansa.

• ???
        Korppis* kirjoitti:

Niinpä, kiivaus voi joskus paljastua tiukassa tilanteessa vaikka muuten luo itsestä lupsakan mielikuvan. Samoin kirjoitustyyli paljastaa kuka on viestin takana tai joku toinen nikki lipsauttaa vahingossa jonkun sisätiedon. Nikki voi itsekin paljastaa itsensä kertomalla jotain jonka on vuosien saatossa jo ennen kertonut. Huomasin yhdestä tekstistä, että entinen nikkiläinen uudella nikillään paljasti itsensä juuri tällä tavoin.

Vapauttavaa kirjoitella kun ei tarvitse varoa paljastuvansa.

Paljastua?? Kirjoitti ihminen millä nikillä tahansa, mitä paljastumista siinä on, kun kirjoittaa muita loukkaamatta.

• Korppis*
        ??? kirjoitti:

Paljastua?? Kirjoitti ihminen millä nikillä tahansa, mitä paljastumista siinä on, kun kirjoittaa muita loukkaamatta.

Älä viitti vouhottaa. Onhan se hirveää jos joku tunnistaisi sinut suomi24 sivustoilla kirjoittavaksi kuten olen palstalta saanut lukea, tai että vielä kuvallinen profiili ei ikinä joku voi vielä tunnistaa. En tiedä onko se huonoa itsetuntoa vai tunnetuksi tulemisen pelkoa, mutta jokainen tyylillään.

On sitten heitä jotka loukkaa ja se tekee asian mielenkiintoisemmaksi. Itse olen yli seitsämän vuoden ajan saanut herjaviestejä, niiden takana on vain yksi henkilö, peesaajia joitakin, mutta ei monta.

• hu sentään.
        Korppis* kirjoitti:

Älä viitti vouhottaa. Onhan se hirveää jos joku tunnistaisi sinut suomi24 sivustoilla kirjoittavaksi kuten olen palstalta saanut lukea, tai että vielä kuvallinen profiili ei ikinä joku voi vielä tunnistaa. En tiedä onko se huonoa itsetuntoa vai tunnetuksi tulemisen pelkoa, mutta jokainen tyylillään.

On sitten heitä jotka loukkaa ja se tekee asian mielenkiintoisemmaksi. Itse olen yli seitsämän vuoden ajan saanut herjaviestejä, niiden takana on vain yksi henkilö, peesaajia joitakin, mutta ei monta.

Seitsemän vuottako olet tuhlannut aikaasi tähän, mikset kirjoita lehtiin tai vastaaviin onhan näitä, nämä ei ole viisaitten keskustelu paikkoja, sinunlaisille kyllä.

• väittelijä, tuleva..
        hu sentään. kirjoitti:

Seitsemän vuottako olet tuhlannut aikaasi tähän, mikset kirjoita lehtiin tai vastaaviin onhan näitä, nämä ei ole viisaitten keskustelu paikkoja, sinunlaisille kyllä.

"hu sentään" kirjoittaa: "...nämä ei ole viisaitten keskustelupaikkoja..."
        Mielenkiintoista. Millaisena keskustelijana "hu sentään" pitää itseään?

Logiikan mukaan vedetyt johtopäätökset tuskin miellyttävät häntä. Jään odottelemaan vasta väitteitä.

• tiina@
        hu sentään. kirjoitti:

hu senttään on just tyypillinen esimerkki täällä kirjoittajista joka itse istustkelee koneen vieressä vuodesta toiseen ja panettelee muita kirjoittajia niikun nytkin ...olet tuhlannut aikaasi tähän... uskon että ainoastaan me jotka kirjoitamme nimemerkeillämme pystymme seisomaan sanojemme takana.

• ei haittaa
        tiina@ kirjoitti:

hu senttään on just tyypillinen esimerkki täällä kirjoittajista joka itse istustkelee koneen vieressä vuodesta toiseen ja panettelee muita kirjoittajia niikun nytkin ...olet tuhlannut aikaasi tähän... uskon että ainoastaan me jotka kirjoitamme nimemerkeillämme pystymme seisomaan sanojemme takana.

Hu sentään 7 v. muutaman viikon katellu tätä,nyt jo kyllästyttää,jokaisella valinnannan vapaus,se siitä.

• tiina@
        ei haittaa kirjoitti:

Hu sentään 7 v. muutaman viikon katellu tätä,nyt jo kyllästyttää,jokaisella valinnannan vapaus,se siitä.

no kannattaako sitä sit täällä edes käydä kattelemassa jos alussa jo kyllästyttää mää en ainakaan viittis olla täällä päivääkään jos tää ei kiinnostas vaan kyllästyttäs.

• tiina@
        koti-kiusattu kirjoitti:

Morjens vaan

jos me kaikki ajateltas niinkun kookoo että meinasin kyllä kirjoittaa jo oltas vaan kumminkin ihan hiljaa niin kyllä me oltas sitten kivoja kirjoittajia mutta eipä tulis ketjuihinkaan tekstiä ja kävis niinkun viiskymppisissä ettei kohta olis ketään kirjoittamassa ettei vaan sano mitään väärää mihinkään kohtaan ja jos tähän loppuun vielä kirjoitan että tää ei oo moite ketään kirjoittajaa vastaan ainoastaan oma mielipiteeni luettuani tosta pari pätkää.

• k/k
        tiina@ kirjoitti:

jos me kaikki ajateltas niinkun kookoo että meinasin kyllä kirjoittaa jo oltas vaan kumminkin ihan hiljaa niin kyllä me oltas sitten kivoja kirjoittajia mutta eipä tulis ketjuihinkaan tekstiä ja kävis niinkun viiskymppisissä ettei kohta olis ketään kirjoittamassa ettei vaan sano mitään väärää mihinkään kohtaan ja jos tähän loppuun vielä kirjoitan että tää ei oo moite ketään kirjoittajaa vastaan ainoastaan oma mielipiteeni luettuani tosta pari pätkää.

Kerrohan tiina ,harmittaako sinua mun hyvinvointi?
        Jos olisit vähemmän kiireinen niin olisit varmaan ymmärtänyt että kirjoitin hetalle sen minkä sinne väliin meinasin.

• tasa paksu

Tasamaalla on tasanen ajatus !

• Viisaasti ajateltu

• tasapaksu
        koti-kiusattu kirjoitti:

Viisaasti ajateltu

Vaikka tämä päivä ei ole ollu tasapaksua Einon takia, sähköt tuli kuntoon tunti sitten.

• mykäksi opetteleva

En tiedä kuin itsestäni. Täällä ei tunnu kaikilla olevan äänioikeutta.

• tasa paksu

Eikai täällä sitä vaaditkakkaan, ja täällä voi möläyttää mitä sylki suuhun tuo ja viisauksista puhumisesta saa nenilleen.

• L - L

Millaiset vai miksi? Hieman samasta asiastahan siinä taitaa olla kyse.

Kotona ollessa ei juurikaan ole askartelemista ja vaimon kanssa ehtii seurustelemaan vaikka täälläkin roikkuu.

Alun perin ryhdyin kilkuttelemaan hieman ärsytys mielessä.
      Ihmiset kirjoittelivat ympäripyöreitä haamuiluja ja huomattava osa välttäen henkilökohtaisia kannanottoja.

Olen itse pitäytynyt vain kokemassani ja asioissa joissa pystyn mielestäni perustelemaan kantani tarvittaessa myös kasvokkain.

Alkuun en juurikaan piitannut vaikka joku saattoi kommentoida lausumaani vaan olin kiinnostunut hengentuotteiteni avaajien määristä.
      Nyttemmin olen joidenkin suhteen prosoitunut siihen pisteeseen, etten vahingossakaan lue heidän kirjoitelmiaan vaikka kyse olisi minulle vastaaminen.

Muutama tuttavamme on tunnistanut minut ja viime kuukausina vaimokin on harrastanut hieman näillä palstoilla luumuilua.
      Enemmänkin ja epäsäännöllisen harvoin tuolla suhdepuolella.

Itse olen häiriköinyt kuntoiluissa, matkoilla ja jonkin verran taloudessa.

Millainen ihminen? Ennen aikojaan syrjäytynyt, sairaalloinen pieneläkeläinen.

• mummo täällä

Korppis kirjoittaa avian kuten lapsenlapseni ja samoista asioistakin. Ei ikä aina tuo viisautta. Toivottavasti lapsenlapseni oppii ja muuttuu, kun ikää tulee ja täysi-ikäisyys lähestyy.

• tiina@

no ei oo sullaakaan paljon asiaa kun et muusta kirjoittaan kun korppis sitä... eiköhön aloittaja kyselly minkälaisia kirjoittajia tällä palstalla käy jokainen osaa kirjoittaa kyllä itsestään ei hän kaivannut kirjoittajien mielipiteitä toisista kirjoittajista.

• nyt ilman

Johan tässä ketjussa alkaa olla riittävästi materiaalia vastaukseksi aloittajan esittämään kysymykseen. Jotkut pitävät kaappiensa ovia auki nimimerkillä, jotkut ollessaan puskissa ja on joitakin nikkejä jotka eivät edelleenkään avaudu, eivät nikillä eivätkä ilman.

Reppu olalla ja kiikarien kanssa livessä vaeltaessa tulee vastaan varmasti kiinnostavampaa väkeä.

• Korppis*

Minunkin mielestäni tämä ketju on erinomaisen hyvä ja kattava otos palstasta ja palstalaisista. Nyt alkaa oma iltaelämä.

Hyvää illan jatkoa!

• tiina@
        Korppis* kirjoitti:

Minunkin mielestäni tämä ketju on erinomaisen hyvä ja kattava otos palstasta ja palstalaisista. Nyt alkaa oma iltaelämä.

Hyvää illan jatkoa!

samaa mieltä vaikka nyt vasta tätä lueskelen kun olin pimennossa toista vuoroautta mutta näköjään korppis sitä korppis tätä... oot suosittu kirjoittaja :)

• Millainen ihminen kirjoittelee O-O:n tai rekkautuneena tällä pitemmällä nimimerkillä?
      Aikuinen, tämän ikäluokan edustaja, monenlaisissa kuvioissa maailmaa erilaisista näkökulmista ja erilaisissa rooleissa katsellut ihminen.

Aloitin palstakirjoitukset aikoinaan kahvitunnin merkeissä lähes 10 vuotta sitten. Tarkoitukseni oli samalla opetella kirjoittamaan taas kohtuullisen kelvollista suomea, koska en ollut käyttänyt sitä "virallisissa" merkeissä moniin vuosiin. Välillä saatan seikkailla täällä usein ja kirjoitella paljonkin. Välillä saattaa tulla pitkiä taukoja, etten ehdi tai ei näytä olevan mitään kiinnostavaa.

Iloitsen siitä, että täällä aikuisten palstoilla voi kirjoitella melko huolettomasti oman vireen mukaan. Huvittaa, miten aina välillä pelkkä nimimerkkini näkeminen saattaa herättää joissain "puskakirjoittajissa" halun ilkeilyyn tai henkilökohtaisiin arvosteluihin.
      Harvoin kommentoin sellaisia.

Keskustelujen on mielestäni tarkoitus käsitellä erilaisia asioita ja vaikka hyvinkin henkilökohtaisia näkökulmia, ei kirjoittajia. Anonyymina voi joskus olla käsitellä itselleen vaikeitakin aiheita. Itse olen valmis keskustelemaan melkein mistä tahansa aiheesta suhteellisen avoimesti melkein kenen kanssa tahansa sekä keskustelupalstoilla että kasvokkain. Jokaisella on mielestäni oikeus omaan mielipiteeseensä, enkä yleensä ryhdy väittelemään niistä pitempään.

• O - O@

Aloitin palstakirjoittelun 2000- luvun puolen välin jälkeen lopetettuani yritykseni. Kokoaikainen työteko jäi ja aikaa siunaantui harrastuksilleni. Halusin kehittää kirjoitustaitoani. Ongelmaiset konsonanttirikkaat vierasperäiset sanat ovat olleet ja ovat vieläkin ongelmani samoin yhdyssanat. Kirjoitusvirheitä en laske ongelmaksi ne tulevat nopeiden sormien ja hitaan älyn kohtauspisteessä ; )

Meillä oli eilen illalla Petzen kanssa keskustelu engannin kielen kääntämisestä suomen kielelle. Käännökset eivät aina ole suoria linjoja ymmärtämykseen.

Esim. She is in her twenties oli tulkinnan alaisena. Koska sisäistin sen ajatuksella noin kaksikymppinen. Englannin kielessä se käsittää välin kahdestakymmenestä 29 ikävuoteen.

Kielen tulkintojen opettelu puhuttaessa on samaa kuin kirjoittamisen hiominen. On löydettävä oikeat sanamuodot äänteinä, ymmärtämisena ja kirjoitettuna.

Toisaalta osallistuminen palstakirjoitteluun opettaa ihmistuntemusta.

• korppis kirjoitti:

O - O@

Aloitin palstakirjoittelun 2000- luvun puolen välin jälkeen lopetettuani yritykseni. Kokoaikainen työteko jäi ja aikaa siunaantui harrastuksilleni. Halusin kehittää kirjoitustaitoani. Ongelmaiset konsonanttirikkaat vierasperäiset sanat ovat olleet ja ovat vieläkin ongelmani samoin yhdyssanat. Kirjoitusvirheitä en laske ongelmaksi ne tulevat nopeiden sormien ja hitaan älyn kohtauspisteessä ; )

Meillä oli eilen illalla Petzen kanssa keskustelu engannin kielen kääntämisestä suomen kielelle. Käännökset eivät aina ole suoria linjoja ymmärtämykseen.

Esim. She is in her twenties oli tulkinnan alaisena. Koska sisäistin sen ajatuksella noin kaksikymppinen. Englannin kielessä se käsittää välin kahdestakymmenestä 29 ikävuoteen.

Kielen tulkintojen opettelu puhuttaessa on samaa kuin kirjoittamisen hiominen. On löydettävä oikeat sanamuodot äänteinä, ymmärtämisena ja kirjoitettuna.

Ilmaisu "in her twenties" ei käänny kunnolla suomeksi koska se pitäisi kai suomentaa 'kaksikymmentä täyttänyt' ja sellaisena se on liikaa tuota kahtakymmentä osoitteleva, samoin "in her late twenties" olisi 'alle kolmikymppinen'.

Kielillä on oma ajatusmaailmansa, se, joka määrää minkälaisia sanoja ja käsitteitä siinä on, eikä sitä voi suoraan kääntää.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Ilmaisu "in her twenties" ei käänny kunnolla suomeksi koska se pitäisi kai suomentaa 'kaksikymmentä täyttänyt' ja sellaisena se on liikaa tuota kahtakymmentä osoitteleva, samoin "in her late twenties" olisi 'alle kolmikymppinen'.

Kielillä on oma ajatusmaailmansa, se, joka määrää minkälaisia sanoja ja käsitteitä siinä on, eikä sitä voi suoraan kääntää.

"yo-huuhkaja"

Oikea käännös on elää ...kymppisiään.
        Se pitää ymmärtää myös kuvauksena miten kuvaaja itse näkee tuon elämän-vaiheen.
        Minä, sinä tai joku muu, antaa tuohon kuvaukseen aina jotain omaa ajatustaan.

Suomalainen kuvaus voisi olla: No, sehän on vasta teini.
        Painotus sanalla vasta.
        Ihan hyvä haaste kääntäjälle, jolla on ehkä vain vähän tilaa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Painotus sanalla vasta.

H.

"Elää kaksikymppisiään" on anglismi, ei suomea. Just sen takia koska suomen kieli ajattelee nämä asiat toisin.

• yohuuhkaja kirjoitti:

"Elää kaksikymppisiään" on anglismi, ei suomea. Just sen takia koska suomen kieli ajattelee nämä asiat toisin.

"yo-huuhkaja"

Elää lapsuuttaan.
        Uudelleen tai taas....
        Odota bessietä.

H.

• Nuori 6-kymppinen
        hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Painotus sanalla vasta.

H.

Yli 20-vuotias teini?

• sitäkin näkee
        Nuori 6-kymppinen kirjoitti:

Yli 20-vuotias teini?

Joku voi olla ikuinen teini ja hippi.

• Nuori 6-kymppinen kirjoitti:

Yli 20-vuotias teini?

Teinihän on laina englannista: 13-19-vuotias. Ei sillekään ole aitoa suomenkielistä vastinetta.

Suomen kieli käsittelee noita lukuja aika lailla toisin. Englannin kieli keskittyy noihin kymmenen vuoden kausiin, suomen kieli siirtymävaiheisiin vuosikymmenten välillä.

• O - O
        korppis kirjoitti:

O - O@

Tervehdys @ Korppis,
        Kiitän minulle osoittamastasi tekstistä, jota en "reaaliajassa" kommentoinut muuten kuin peukuttamalla. Sen herättämän vilkkaan keskustelun vuoksi ei tuntunut tarpeelliselta, kun te ehditte sanoa jo kaiken. ;)

Hyviä päiviä ja keskusteluhetkiä myös jatkossa palstan persoonallisuuksille.

• Pirre*

Tällainen eläkkeellä oleva mummelihan täällä. Olin perhehoitaja kehitysvammaisille, eli hoidin heitä kodissamme johon heidät oli sijoittettu.

Maalla asuttiin muutettiin keskikaupungissa sijaitsevaan kerrostaloon, jossa asuminen pitemmän päälle alkoi olla liian helppoa, joten ostimme tämän maalaiskodin josta nyt kirjoittelen, tänne tulemme aina kun kaupunkiasunnon seinät kaatuvat päälle, - äsken laskeutui akkateeri koivun oksalle..:)

• päätelmä

Parempi Pyy pivossa ,kuin 10 oksalla

• Pirre*
        päätelmä kirjoitti:

Parempi Pyy pivossa ,kuin 10 oksalla

He...läks lentoon, ei jäänyt odottamaan että pääsee meitin pataan.

• päätelmä
        Pirre* kirjoitti:

He...läks lentoon, ei jäänyt odottamaan että pääsee meitin pataan.

Yhä useampi kaipailee takaisin maalle,minunkaan ei tarvitse kaipailla,kun asun siellä,kaupingissa on kiva pistäytyä.

• Pirre*
        päätelmä kirjoitti:

Yhä useampi kaipailee takaisin maalle,minunkaan ei tarvitse kaipailla,kun asun siellä,kaupingissa on kiva pistäytyä.

Maalla syntynyt on sydämeltään aina maalainen, siis puhun vain omasta puolestani :)

• Täällä taas yksi maailmalta palannut mutta "mustikkaan" juuttunut ulkosuomalainen, kouluja käyty, jotkut loppuun, jotkut jätetty somasti kesken, kahden äiti, kahden mummo ja suhteellisen tuore eläkeläinen. pitkä työura takana, enimmäkseen opetustyötä sekä lasten (kaksikielistä esikouluopetusta ja tavallista esikoulu plus esikoululuokkaopetusta) että aikuisten parissa (opettanut lähinnä englantia).

Facebookin ja somen ystävä, sosiaalinen ja aika ulospäin suuntautuva mutta harrastan myös ruuanlaittoa ja sci fi/sci fantasy-filmejä ja kirjallisuutta. kuuntelen musaa, ja pikkusen teen puutarhatöitä, mitä blogaamiseltani kerkiän.

Tavannut ja kuukauden seurustelun jälkeen muuttanut yhteen puolitoista vuotta sitten oman kullan kanssa ja talvella ostimme klassisen 20-luvun omakotitalon puutarhan kera Dala-joen rannalta, jonne kulta pääsee sitten keväällä (nyt kun olen ostanut hänelle veneenkin ;) kalastelemaan. Mä lähden mielellään mukaan. Lohia olisi tarkoitus ottaa ylös keskivirrasta.

Olen huumorintajuinen valitettavasti kyllä huumoriani ei tahdo ymmärtää (ainakaan netissä) kuin minä itse.

• Unohtui vain sanoa että nimimerkkini Paloma tarkoittaa kyyhkystä niinkuinkaikki varmaan jo tiesivätkin ja symbolisoi rauhaarakastavaa luonnettani.
        Se. co. ei tarkoita skoa eikä jonkun afrikkalaisen diktaattorin sukua, vaan yksinkertaisesti kaksi kansallistunnusta; ne viittaavat kahteen "kotimaahani" silloin kun en ole Suomessa.

• demeter1

Mitäpä tuohon sanoisi ? Kai me sen verran erilaisia olemme, että mielenkiinto säilyy ja keskustelua syntyy...
      Itse olen ollut mukana viitisen vuotta, eli tulin silloin, kun lopettelin työelämässä.
      Melkein sanoisin, että alkuun palsta korvasi minulle puuttuvaa työyhteisöä. Oli mukava "tutustua" uusiin ihmisiin, vaihtaa mielipiteitä ja saada ajattelemisen aihetta - ilman sitoutumista ja etukäteisjärjestelyjä, mitä live-kontaktit usein vaativat.

Olen ehkä turhankin innokas keskustelija silloin kun paikalla olen ja siitä syystä haluan pitää taukoja osallistumisessa. Että jäisi aikaa myös niille muille poluille, eikä tulisi istuttua niin paljon, kun sekin on todettu kovin vaaralliseksi..))

• Keinutuoli voisi olla hyvä vaihtoehto vaikka työpöydän ääressäkin. Ihastuin Salmelassa ja Habitaressa näihin: www.colmio.com
        Mietin vielä ostaisinko laiskan lepotuolin vai vaikka pari pientä, monikäyttöisempää.
        Luin jostain, että keinutuolin liike tekisi monenlaista hyvää istujalle.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Keinutuoli voisi olla hyvä vaihtoehto vaikka työpöydän ääressäkin. Ihastuin Salmelassa ja Habitaressa näihin: www.colmio.com
        Mietin vielä ostaisinko laiskan lepotuolin vai vaikka pari pientä, monikäyttöisempää.

Mä haluaisin kanssa tuoda yhden mamman keinutuoleista tänne mutta en oikein löydä sille paikkaa. Kivoja ja ihania istua mutta tilaavieviä.

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mä haluaisin kanssa tuoda yhden mamman keinutuoleista tänne mutta en oikein löydä sille paikkaa. Kivoja ja ihania istua mutta tilaavieviä.

Juu, O-O & Paloma. Täytyy heti kehaista, että löysin kirpparilta oikein mahtavan keinutuolin, vähän tuota muotoilua kuin O-O:n linkissä, mutta mielestäni vielä kauniimman. Ja mikä parasta, se tukee selkää oikealla tavalla ja tarvitsee vain vähän tilaa...
        Terveysvaikutuksia tuolla keinumisella tosiaan on, vatsalihasten vahvistajana ainakin, ja eteenpäin heijaaminen aktivoi, sivulle heijaus rauhoittaa - muistelen oppimaani...

• demeter1 kirjoitti:

Juu, O-O & Paloma. Täytyy heti kehaista, että löysin kirpparilta oikein mahtavan keinutuolin, vähän tuota muotoilua kuin O-O:n linkissä, mutta mielestäni vielä kauniimman. Ja mikä parasta, se tukee selkää oikealla tavalla ja tarvitsee vain vähän tilaa...
        Terveysvaikutuksia tuolla keinumisella tosiaan on, vatsalihasten vahvistajana ainakin, ja eteenpäin heijaaminen aktivoi, sivulle heijaus rauhoittaa - muistelen oppimaani...

Hehe mä taidan tarvii sellasen mikä heittää katapultin tavoin pois tuolista kun en viitsisi tehdä mitään "oikeita" hommia tänään :)

• k/k
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Keinutuoli voisi olla hyvä vaihtoehto vaikka työpöydän ääressäkin. Ihastuin Salmelassa ja Habitaressa näihin: www.colmio.com

orvokille
        Olen saanut 30v lahjaksi keinutuolin ja olen intohimoinen keinutuolin puolustaja.
        Se on ottanut mut syliinsä niin murheen kuin ilonkin päivinä.
        Siinä on hyvä nojata taaksepäin läppäri sylissä, työnnellä hiljaa vauhtia ja ajatella pahaa mailmaa ja sen kiemuroita.
        Sen keinutuolin pitää olla aito pohjalainen ei mikään epämääräinen rimakasa .
        Silloin sen tuolin pelkkä ulkonäkö saa lähestyjän asennoitumaan tulevaan rentoutus tuokioon.

• O - O
        k/k kirjoitti:

orvokille
        Olen saanut 30v lahjaksi keinutuolin ja olen intohimoinen keinutuolin puolustaja.
        Se on ottanut mut syliinsä niin murheen kuin ilonkin päivinä.
        Siinä on hyvä nojata taaksepäin läppäri sylissä, työnnellä hiljaa vauhtia ja ajatella pahaa mailmaa ja sen kiemuroita.
        Sen keinutuolin pitää olla aito pohjalainen ei mikään epämääräinen rimakasa .
        Silloin sen tuolin pelkkä ulkonäkö saa lähestyjän asennoitumaan tulevaan rentoutus tuokioon.

@ k/k
        30-vuotislahjaksi! Kuulostaa mielenkiintoiselta. Muut ovat kai yleensä joutuneet odottamaan pari kymmentä vuotta kauemmin.

Pitääkin kokeilla läppäriä keinutuolissa, kun saan joskus hankittua sen uuden tuolin.
        Se aito pohojalaanen voisi olla mukava, mutta vie varmasti paljon tilaa. Taidan tyytyä pienempään, kun Helsingissä ovat asuntoneliöt niin kalliita. ;)

• k/k
        O - O kirjoitti:

@ k/k
        30-vuotislahjaksi! Kuulostaa mielenkiintoiselta. Muut ovat kai yleensä joutuneet odottamaan pari kymmentä vuotta kauemmin.

Pitääkin kokeilla läppäriä keinutuolissa, kun saan joskus hankittua sen uuden tuolin.
        Se aito pohojalaanen voisi olla mukava, mutta vie varmasti paljon tilaa. Taidan tyytyä pienempään, kun Helsingissä ovat asuntoneliöt niin kalliita. ;)

Orvokille
        Mä oon hyvin vanha sielu

• Pirre*
        O - O kirjoitti:

@ k/k

k/k:lla on huumorintajuisia omaisia - sukua, lapsiako jne.,.minuakin huvitti tuo lahja suhteessa saajan ikään :))

P.s. ostan kiikkutuolin mieki, kunhan semmoisen sopivan jostain yhytän, tai saan lahjaksi (toivoo joulupukilta).

• k/k
        Pirre* kirjoitti:

k/k:lla on huumorintajuisia omaisia - sukua, lapsiako jne.,.minuakin huvitti tuo lahja suhteessa saajan ikään :))

P.s. ostan kiikkutuolin mieki, kunhan semmoisen sopivan jostain yhytän, tai saan lahjaksi (toivoo joulupukilta).

Pirrelle
        Kun minä lapsena katselin ison talon isäntää keinutuolissaan niin siin näyssä oli jotain niskavuorimaista mahtia.
        Toivoin itse keinutuolia siin on mun pyhä paikka,ei eres hurja vaimoni uskalla sen paikkaa siirtää,jossain kulkee raja hänelläkin.

• Aloittaja on nyt saanut kattavan oppitunnin siitä kaikesta mitä palstalla voi tapahtua. Iloisen viikonlopon jälkeen on suursiivous puhdistanut tuhmat viestit Eino myrskyn vietäviksi jonnee kauas taivaitten tuuliin. Hyvä, mutta eikös ollutkin hauskaa ; ))

• nolotti

Oli, meillä lukijoillakin. Muutama mummu esitti palstaälykköä muiden nauraessa sivussa. Ei ikäkään perusteluna selitä tärkeilyä joita mummoryhmä esitti. Hyvä, eikö ollutkin hauskaa, seuraavaan minä minään voi vierähtää aikaa?

• Korppis*
        nolotti kirjoitti:

Oli, meillä lukijoillakin. Muutama mummu esitti palstaälykköä muiden nauraessa sivussa. Ei ikäkään perusteluna selitä tärkeilyä joita mummoryhmä esitti. Hyvä, eikö ollutkin hauskaa, seuraavaan minä minään voi vierähtää aikaa?

Aloittajalle uutta oppia palsta ilmiöistä.... ja, että me naurettiin ...

Mummu, istuu ja tuijottaa keskustelun viestejä vierellään virtuaaliystävät. Hän nauraa hekottaa olemattomien kanssa.

Poikiakin nauratti ; D Keitä poikia, pyykkipoikia.

• __)))
        Korppis* kirjoitti:

Aloittajalle uutta oppia palsta ilmiöistä.... ja, että me naurettiin ...

Mummu, istuu ja tuijottaa keskustelun viestejä vierellään virtuaaliystävät. Hän nauraa hekottaa olemattomien kanssa.

Poikiakin nauratti ; D Keitä poikia, pyykkipoikia.

Niinpä niin

• Kertokaa heti
        nolotti kirjoitti:

Oho, mistähän täällä on taas jäänyt paitsi?

• et jäännyt
        Kertokaa heti kirjoitti:

Oho, mistähän täällä on taas jäänyt paitsi?

Voiko täällä jäädä jostain paitsi,ei ainakaan mistään tärkeästä lörpöttelystä,tärkeistä asioita ei täällä käsitellä.

• Kertokaa heti
        et jäännyt kirjoitti:

Voiko täällä jäädä jostain paitsi,ei ainakaan mistään tärkeästä lörpöttelystä,tärkeistä asioita ei täällä käsitellä.

Pidän "tärkeästä lörpöttelystä" :).

• tiina@
        nolotti kirjoitti:

nolotti mistäs tiedät oliko ne mummuja vai vaareja no se siitä olin viikonlopun pimennossa eikä se mua oikeen iinnostakkaan kunhan vaan tapani mukaan pistän kommentin.

• nolotti minuakin
        tiina@ kirjoitti:

nolotti mistäs tiedät oliko ne mummuja vai vaareja no se siitä olin viikonlopun pimennossa eikä se mua oikeen iinnostakkaan kunhan vaan tapani mukaan pistän kommentin.

Se selviää lukemalla. Rekisteröityneet nimimerkit naisina? eihän silti voi varmuudella sanoa. Tärkeästi keskustelivat palstalla viihtymisestään, muutamat vakiokirjoittelijat seurasivat mihin itsekehu yltää ja eivät turhaa kuten voi lukea.

• Pirre*
        nolotti minuakin kirjoitti:

Se selviää lukemalla. Rekisteröityneet nimimerkit naisina? eihän silti voi varmuudella sanoa. Tärkeästi keskustelivat palstalla viihtymisestään, muutamat vakiokirjoittelijat seurasivat mihin itsekehu yltää ja eivät turhaa kuten voi lukea.

Voip olla raskasta aina epäillä toisten palstalla kirjoittavien motiiveja, ja rehellisyyttä, - mikä ilo on aina mitätöidä ja ilkkua täällä kirjoittavia, ikäänkuin asettuen heidän/meidän yläpuolelle ja millä lihaksilla muka?

• Suomalainen perisynt
        Pirre* kirjoitti:

Voip olla raskasta aina epäillä toisten palstalla kirjoittavien motiiveja, ja rehellisyyttä, - mikä ilo on aina mitätöidä ja ilkkua täällä kirjoittavia, ikäänkuin asettuen heidän/meidän yläpuolelle ja millä lihaksilla muka?

No sitä minäkin olen miettinyt että miten jotkut ovat tietävinään toisten motiiveista paremmin kuin kirjoittaja itse. Täytyy olla mahtavan huono itsetunto että tuolla tavoin pitää omaa häntää nostaa toisten ilkkumisella.

• 9-5

Pidän viisaista ihmisistä, koulutus voi olla hyvä tosin en kaipaa vaan järkeä oli asia mikä tahansa.

Seura tänään hyvin akateeminen, elämän tiet- hunksz on aina hyvää seuraa ja muutamat...

• Ihan tavalliset kuuskymppiset. Luulisin. Meitäkin on moneksi ;-)

Olen aika myöhään tänään liikkeellä, mutta siihen on syy. Liittyy ekstra-kuntoiluun ja sen jälkeiseen ylimääräiseen torkahtamiseen. Tässä yritän saada jotain tuntumaa tämänhetkisiin kirjoitusaiheisiin, mutta aika huonolla menestyksellä. Jättänyt kai liian paljon väliin?

Tuosta keinutuolijutusta sen verran, että vanha kotimainen perinteinen malli on ehdottomasti se mitä kannatan, perheelläni on ilo ja kunnia omistaa sellainen. Läppäri on ja pysyy täällä alakerran nurkkahuoneessa (häpeämässä?).

Keinustuolissa istuskelen katselen takkatulta - sitten kun sen aika on. Linkin colmio-malli ei ehkä oikein tähän huusholliin istuisi, niinkuin sanotaan, enkä oikein usko että se on yhtä hyvä istuskellakaan.

• kiikuskella

Keinutuoli oli mukava niinkauan kun se kesti,120 kg.vartalon alla pitäisi olla tukevaa mallia,jollain puusepällä voisi teettää mieleisensä,harkitaan.

• Ihan keskiverto suomalaisia, olettaisin (vastaten aloittajan kysymykseen). Olen nyt ollut pari kuukautta ahkerasti mukana ja minulle on syntynyt jonkinlainen mielikuva painopisteestä itä-ja pohjois-Suomeen, vaikka kaikki maakunnat ja kaupungit ovat edustettuina. Illalla tuntuu olevan eri ihmisiä näppäimistönsä ääressä kuin aamupäivästä. Onhan meitä muutama kovaksikeitetty blogaaja täällä aamusta myöhään yöhön, mutta monille on syntynyt tietty rutiini johon mahtuu kauppareissut, treenaamiset, huushollit ja suosikkiohjelmat tv:ssä. Niin ja pakollinen iltalehden luku. Eiköhän foorumi kuvasta aika hyvin nyky-yhteiskuntaa kotimaassa, ruohonjuuritasolta akateemikkoihin, synkimmästä korvesta kaupunkiin.

• bessie*

No tuosta olen kyllä eri mieltä, tuosta että tämä palsta kuvastaisi aika hyvin nyky-yhteiskuntaa kotimaassa, ruohonjuuritasolta akateemikkoihin?!. Tai että palstan kirjoittajat edustaisivat keskiverto (?) suomalaisia.

Sehän kyllä olisi toivottava tilanne, tietenkin.

• bessie* kirjoitti:

No tuosta olen kyllä eri mieltä, tuosta että tämä palsta kuvastaisi aika hyvin nyky-yhteiskuntaa kotimaassa, ruohonjuuritasolta akateemikkoihin?!. Tai että palstan kirjoittajat edustaisivat keskiverto (?) suomalaisia.

No mitä mieltä itse olet millaiset ihmiset tänne kirjoittavat?

• bessie* kirjoitti:

Keskiverto, tässä: läpileikkaus. Nimenomaan ikäryhmästämme.
        Ulkoapäin katsottuna sellaisen kuvan kyllä saa. Voihan se olla virheellinenkin. Kerro lähemmin, asia kiinnostaa.

• varma tieto

Hah, kukahan akateemikko viitsisi tuhlata aikaa tälle foorumille kirjoittamalla, ihqu varmasti on tärkeempääkin tekemistä. Tänne kirjoittelevat ovat suurelta osin joutosakkia, joiden elämässä netti näyttelee pääosaa.Kuvittelevat olevansa älykkäitä ja sanavalmiita ja esittävät jotain muuta kuin ovat.

• L - L

Kuulunen sitten "taviksiin"?

Arkiaamuisin "tarpeellisten" asioiden kurkkaaminen ja silmäys tänne.
        Meillä kummallakin on arkisin aamupäivät varattu omille harrastuksille josta minä kotiudun aikasemmin ja muun ohessa piipahdan täällä kuten nytkin.

Iltaruskoni lämpö tulee kohta omista riennoistaan ja jatkamme tavallista arkea.
        Iltapäivällä, oikeasti tarpeellisten ohessa, käväisen jälleen.

Alkuilta, iltamyöhä riippuu tilanteista ja asioista.

Lienen melko lähellä tuota perushahmoa?
        Tarttis varmaan keksiä jotain yksilöllistä ja sävähdyttävää!
        Kaakkois-Suomikin sopinee kaavailuihisi?

• L - L
        L - L kirjoitti:

Kuulunen sitten "taviksiin"?

Arkiaamuisin "tarpeellisten" asioiden kurkkaaminen ja silmäys tänne.
        Meillä kummallakin on arkisin aamupäivät varattu omille harrastuksille josta minä kotiudun aikasemmin ja muun ohessa piipahdan täällä kuten nytkin.

Iltaruskoni lämpö tulee kohta omista riennoistaan ja jatkamme tavallista arkea.
        Iltapäivällä, oikeasti tarpeellisten ohessa, käväisen jälleen.

Alkuilta, iltamyöhä riippuu tilanteista ja asioista.

Lienen melko lähellä tuota perushahmoa?
        Tarttis varmaan keksiä jotain yksilöllistä ja sävähdyttävää!
        Kaakkois-Suomikin sopinee kaavailuihisi?

Tää perkeleen rakenne sotki jälleen. Oli tarkoitettu palomalla

• tieto varma
        varma tieto kirjoitti:

Hah, kukahan akateemikko viitsisi tuhlata aikaa tälle foorumille kirjoittamalla, ihqu varmasti on tärkeempääkin tekemistä. Tänne kirjoittelevat ovat suurelta osin joutosakkia, joiden elämässä netti näyttelee pääosaa.Kuvittelevat olevansa älykkäitä ja sanavalmiita ja esittävät jotain muuta kuin ovat.

Miten ne jaksaa olla koukussa,luulisi väsyvän tyhjänpäiväseen.

• tieto varma kirjoitti:

Eikö sinua väsytä räksyttää?

• siitä vaan
        tieto varma kirjoitti:

Kun ei elämään muuta mahdu, täytyy täällä todistella omaa olemistaan ja älynsä laajuutta,

• bessie*
        Paloma.se.co kirjoitti:

Keskiverto, tässä: läpileikkaus. Nimenomaan ikäryhmästämme.
        Ulkoapäin katsottuna sellaisen kuvan kyllä saa. Voihan se olla virheellinenkin. Kerro lähemmin, asia kiinnostaa.

Ymmärrän kyllä mitä keskiverrolla tarkoitetaan Paloma, ja siitähän minä ilman muuta lähden että kirjoitamme 60-70 vuotiaista.

Ulkoapäin minäkin katselen, ja voihan minunkin kuvani olla virheellinen. Eniten ehkä olen ihmetellyt sitä, että tällä palstalla tehdään niin kovasti numeroa iästä. Siihen en ole tottunut missään muualla.
        Politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista ei juurikaan keskustella, mielestäni sekään ei ole erityisen 'keskivertoa'. Ja jos keskustellaan, niin on kyllä vahva tuntuma, että täällä olisi mm. perussuomalaisten kannattajia enemmän kuin missä tahansa satunnaisessa, esim. 100 ihmisen otannassa.
        Lisäksi, ottaen huomioon että tämä on yleinen, kaikille avoin keskustelupalsta, täällä esiintyy aivan tyrmistyttävän paljon sietokyvyn puutetta, mielestäni keskiverto ihminen yleensä ymmärtää ja hyväksyy muitta mutkitta erilaisuuden.
        Rasismia on keskivertoa enemmän, samoin nimenomaan 'keskivertoihmisiin' kohdistuvaa ivallista ja ylenkatsovaa asennetta.

• bessie* kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mitä keskiverrolla tarkoitetaan Paloma, ja siitähän minä ilman muuta lähden että kirjoitamme 60-70 vuotiaista.

Ulkoapäin minäkin katselen, ja voihan minunkin kuvani olla virheellinen. Eniten ehkä olen ihmetellyt sitä, että tällä palstalla tehdään niin kovasti numeroa iästä. Siihen en ole tottunut missään muualla.
        Politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista ei juurikaan keskustella, mielestäni sekään ei ole erityisen 'keskivertoa'. Ja jos keskustellaan, niin on kyllä vahva tuntuma, että täällä olisi mm. perussuomalaisten kannattajia enemmän kuin missä tahansa satunnaisessa, esim. 100 ihmisen otannassa.
        Lisäksi, ottaen huomioon että tämä on yleinen, kaikille avoin keskustelupalsta, täällä esiintyy aivan tyrmistyttävän paljon sietokyvyn puutetta, mielestäni keskiverto ihminen yleensä ymmärtää ja hyväksyy muitta mutkitta erilaisuuden.
        Rasismia on keskivertoa enemmän, samoin nimenomaan 'keskivertoihmisiin' kohdistuvaa ivallista ja ylenkatsovaa asennetta.

En epäillyt hetkeäkään ettetkö ymmärtäisi sanan "keskiverto" merkitystä, halusin vain tarkentaa sitä mitä itse tarkoitin. Ei siis keskivertoa vaan jonkinlaista läpileikkausta, En ole asunut Suomessa sitten v. 1970 ja nämä keskustelupalstat ovat perustana tulkinnalleni mistä iSuomi yleensäkin puhuu ja meidän ikäluokkamme erityisesti, koska joka ikäluokalla on omat puheenaiheensa. Käyn toki Suomessa ainakin kerran vuodessa, mutta perheen ja sukulaisten kanssa keskustelu on täysin erilaista : intiimiä, henkilökohtaista,vaikeita asioita ei kauheesti vatvota.

Jos maantieteellinen jakautuma olisi sitä mitä esitin tuossa ylempänä niin samalla se selittäisi perussuomalaisten ja rasistien suuren määrän? Eikö heidän kannatuksensa oli suurempi mitä kauemmas "sivistyksen" keskuksista menemme?

Herkkähipiäisyys minuakin hämmästyttää; nimenomaan se että nilkkoista nipistelijöitä riittää ja louskutus kaikuu mutta samalla kaikki otetaan henkilökohtaisesti ja loukkaannutaan verisesti pienestäkin.

• L - L kirjoitti:

Tää perkeleen rakenne sotki jälleen. Oli tarkoitettu palomalla

Oikeeseen paikkaan se taisi tulla, L-L, sähköpostiini tuli ilmoitus uudesta vastauksesta.
        Kyllä, Kaakkois-Suomi ja Pohjanmaa jossain määrässä.

• bessie* kirjoitti:

"bessie*"

Täällä ei joudu televisioon, kun mielipiteensä kertoo.
        Joten saa olla facellaan rauhassa.
        Olen lukenut tutkielman, jossa pikkuisen todistettiin että tämänlaiset palstat
        ennustavat vaalien tulokset paremmin kuin kakara ja kamera tekniikka.

Sama ilmiö näkyy myöskin kommenteissa.
        Ja siksi onkin moni media alkanut vaatimaan jonkinlaista tunnistautumista.
        Muuten eivät ihmisten ajatukset kohtaa toimittajan toiveita ja tarkoitus-hakuisuuksia.
        Jos rajoituksia ei olisi asetettu, olisi maamme Suomi yhtä persusta nykyään.
        Ja niin olisi mielestäni hyvä.
        Olethan huomannut median pelokkaita uutisointeja EU-vaalien toden-näköisistä tuloksista Euroopassamme.

Lue siis rauhassa palstamme kommentteja, silloin voit olla sata-varma että elät
        Suomalaisten keskuudessa.

Odottaen perinteisiä vänkäilyjänne.
        H.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Oikeeseen paikkaan se taisi tulla, L-L, sähköpostiini tuli ilmoitus uudesta vastauksesta.
        Kyllä, Kaakkois-Suomi ja Pohjanmaa jossain määrässä.

Keskiverto palstakirjoittaja voisi löytyä ikäryhmätilastosta.

Keskimääräinen eläke hänellä on 1373 euroa/kk.
        Hän katsoo televisiota keskimäärin 4 t 41 minuuttia/vuorokaudessa.
        Keskimääräinen verenpaine 135/85 mmHg
        Asuu noin 70 m2 omistusasunnossa.

Yleistä internetin käytöstä ikäryhmässämme.

Koulutustaso vaikuttaa internetin käytön yleisyyteen vanhemmissa ikäryhmissä.
        Vuonna 2013 60–69-vuotiaista vain kansakoulun (perusasteen) suorittaneista kaksi kolmasosaa, keskiasteen suorittaneista kolme neljäsosaa ja korkea-asteen suorittaneista lähes kaikki (96 %) käyttivät internetiä.

Internetin käyttö on 70 ikävuoteen asti yhtä yleistä sekä naisilla että miehillä. Sen sijaan 70–89-vuotiaissa miehet käyttävät internetiä yleisemmin kuin naiset.

• tiina@
        varma tieto kirjoitti:

eihän niitä akateemikoita ole suomessa edes montaa mistäs tiedät minälaisia me kirjoittajat täällä ollaan sanavalmiita varmaan mutta en muutenkaan laittas ihmisiä älykkyysjärjestykseen ja liika älykkyys on niin lähellä hulluutta toivon ainain minä ettei täällä montaa sellasta oliskaan mutta näitä joilla on varma tieto ihan kaikesta kyllä pyörii täällä ihan liiankin kanssa ja jos ajatellaan tätä ikähaarukkaakin niin eiköhän suurin osa meistä oo jo ansaituilla joutopäivillä ja ulos kun kattoo niin ei paljoo lenkkeily innosta eikä sitä kai viitti joka päivä nurkkiakaan nuohota väkisinkin jää tätä luppoaikaa ja mikäs sen mukavampaa kun arvostella toisia kirjoittajia huomashan sen sunkin kirjoituksestas.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Täällä ei joudu televisioon, kun mielipiteensä kertoo.
        Joten saa olla facellaan rauhassa.
        Olen lukenut tutkielman, jossa pikkuisen todistettiin että tämänlaiset palstat
        ennustavat vaalien tulokset paremmin kuin kakara ja kamera tekniikka.

Sama ilmiö näkyy myöskin kommenteissa.
        Ja siksi onkin moni media alkanut vaatimaan jonkinlaista tunnistautumista.
        Muuten eivät ihmisten ajatukset kohtaa toimittajan toiveita ja tarkoitus-hakuisuuksia.
        Jos rajoituksia ei olisi asetettu, olisi maamme Suomi yhtä persusta nykyään.
        Ja niin olisi mielestäni hyvä.
        Olethan huomannut median pelokkaita uutisointeja EU-vaalien toden-näköisistä tuloksista Euroopassamme.

Lue siis rauhassa palstamme kommentteja, silloin voit olla sata-varma että elät
        Suomalaisten keskuudessa.

Odottaen perinteisiä vänkäilyjänne.
        H.

Yritätkö sanoa, että koska kaikki Suomen mediat ja mm. tällaiset foorumit rajoittavat rasistien ja tavallisiin, perheistään ja yhteiskunnan tilasta huolta kantaviin keskiluokan edustajiin jopa vihamielisesti suhtautuvan pienen vähemmistön kirjoittelua, "KANSAN" todellinen tahto ei pääse toteutumaan.

En ole huomannut PELOKKAITA uutisointeja. Olen huomannut aivan normaalia huolestumista.

Aivan rauhassa ja rauhallisenahan minä aina luen. Tiedän myös oikein hyvin missä elän.

Olet siis sitä mieltä, että tämä vastaukseni sinulle on "perinteistä vänkäilyä"?

• tiina@ kirjoitti:

eihän niitä akateemikoita ole suomessa edes montaa mistäs tiedät minälaisia me kirjoittajat täällä ollaan sanavalmiita varmaan mutta en muutenkaan laittas ihmisiä älykkyysjärjestykseen ja liika älykkyys on niin lähellä hulluutta toivon ainain minä ettei täällä montaa sellasta oliskaan mutta näitä joilla on varma tieto ihan kaikesta kyllä pyörii täällä ihan liiankin kanssa ja jos ajatellaan tätä ikähaarukkaakin niin eiköhän suurin osa meistä oo jo ansaituilla joutopäivillä ja ulos kun kattoo niin ei paljoo lenkkeily innosta eikä sitä kai viitti joka päivä nurkkiakaan nuohota väkisinkin jää tätä luppoaikaa ja mikäs sen mukavampaa kun arvostella toisia kirjoittajia huomashan sen sunkin kirjoituksestas.

Ok, sana akateemikki oli harhaanjohtava, tarkoitin lähinnä koulutustasoa: kansakoulutasosta tohtoreiksi väitellyitä. (Ei taida olla montaa :) Älykkyystasoa en kommentoi, koska verbaalinen lahjakkuus on vain yksi älykkyyden alalaji ja se on ainoa mitä voi tulkita näiden kirjoitusten perusteella. Siis, joillakin on parempi ulosanti kirjallisesti, joillakin suullisesti.

• varma tieto kirjoitti:

"varma tieto"

Kait se on pakko kommentoida, minä kun olen sitä akateemikko-tasoa.
        Ja olen vielä jouto-sakkiakin.
        Vähän sillee Emeritus.

Mutta päätään on paha mennä vaihtamaan, sillä on mentävä loppuun saakka.
        Ja hyväksyttävä mitä se saa ja on saanut aikaan.
        Ja niin se menee vajaammillakin, sama pää kesät talvet, vaikka he toivoisivatkin
        itselleen tasokkaanpaa ajatus-maailmaa.
        Uskoisin olevan tuskallista aina jäädä jälkeen.

Niin harvat ymmärtävät Puijon tornilaisia, jotka ilakoiden kirjoittavat pudottaneensa ikkunasta jöötinsä.
        Tai muuta "hauskaansa".

H.

• bessie*
        korppis kirjoitti:

Vuonna 2013 60–69-vuotiaista vain kansakoulun (perusasteen) suorittaneista kaksi kolmasosaa, keskiasteen suorittaneista kolme neljäsosaa ja korkea-asteen suorittaneista lähes kaikki (96 %) käyttivät internetiä.

Internetin käyttö on 70 ikävuoteen asti yhtä yleistä sekä naisilla että miehillä. Sen sijaan 70–89-vuotiaissa miehet käyttävät internetiä yleisemmin kuin naiset.

Varmastikin joku tänne kirjoittavista nuo ikäryhmätilaston kriteerit täyttää.

Kysymys kuitenkin taisi olla siitä, millaiset ihmiset tänne kirjoittavat.

• bessie* kirjoitti:

Yritätkö sanoa, että koska kaikki Suomen mediat ja mm. tällaiset foorumit rajoittavat rasistien ja tavallisiin, perheistään ja yhteiskunnan tilasta huolta kantaviin keskiluokan edustajiin jopa vihamielisesti suhtautuvan pienen vähemmistön kirjoittelua, "KANSAN" todellinen tahto ei pääse toteutumaan.

En ole huomannut PELOKKAITA uutisointeja. Olen huomannut aivan normaalia huolestumista.

Aivan rauhassa ja rauhallisenahan minä aina luen. Tiedän myös oikein hyvin missä elän.

Olet siis sitä mieltä, että tämä vastaukseni sinulle on "perinteistä vänkäilyä"?

"bessie*"

Olipa kerran kansa, jonka tahto toteutettiin sensuurilla.
        Sen johtajien unelmat romahtivat Nurnburgissa.
        Ja tuon kansan kärsimystä venytetään vielä tänä-päivänäkin.
        Eikä tuon kansan johtaja ole nimeltään Golda Meir, vaikka nainen onkin.

Kommenttisi kertoo hienosti miten asenteesi on syntynyt.
        Ja miksi.
        Asenteestasi puuttuu avoin tulevaisuus.

Tällä kertaa en katso sinun perinteisesti vänkäilleen.
        Tunnut olevan ihan oikeasti huolestunut kolikon toisesta puolesta.
        Ja sehän on aina se sensuurin tarkoituskin.

puss

H.

• bessie* kirjoitti:

Varmastikin joku tänne kirjoittavista nuo ikäryhmätilaston kriteerit täyttää.

Kysymys kuitenkin taisi olla siitä, millaiset ihmiset tänne kirjoittavat.

"bessie*"

Usko vaan korppiksen kopioon, jonka lähdettä hän ei raukkiksena maininnut.:)
        Se on ainoa keino arvioida palstalaisia.
        Täällä kun ei päitä voi koskaan avata.
        Vaikka kallojaan jotkut pyrkivät kutistelemaankin.
        Tässä sinä jankutat.

H.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Olipa kerran kansa, jonka tahto toteutettiin sensuurilla.
        Sen johtajien unelmat romahtivat Nurnburgissa.
        Ja tuon kansan kärsimystä venytetään vielä tänä-päivänäkin.
        Eikä tuon kansan johtaja ole nimeltään Golda Meir, vaikka nainen onkin.

Kommenttisi kertoo hienosti miten asenteesi on syntynyt.
        Ja miksi.
        Asenteestasi puuttuu avoin tulevaisuus.

Tällä kertaa en katso sinun perinteisesti vänkäilleen.
        Tunnut olevan ihan oikeasti huolestunut kolikon toisesta puolesta.
        Ja sehän on aina se sensuurin tarkoituskin.

puss

H.

Lässyn lässyn taas, Hunkzs

Sinä et ikinä pysty ymmärtämään minua, etkä voi tietää mitään siitä, miten minun asenteeni on syntynyt. Kunhan löpiset. Ja asenteista ja syntymisestä puheen ollen, olen saanut jo syntyessäni tietyn 'asenteen', eikä siitä tosiaankaan puutu 'avointa tulevaisuutta' mitä ikinä nyt tuolla sitten tarkoitatkaan.

Kovin mielelläsi sinä kirjoitat alentuvaan sävyyn täysijärkiselle ihmiselle?

Elämme demokratiassa ja meillä on sananvapaus, se sensuurista.

• luvaton kopio
        korppis kirjoitti:

Mistä kopioitu?

• luvaton kopio kirjoitti:

Mistä kopioitu?

Katso Urkundilla esim.

• Korppis*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Usko vaan korppiksen kopioon, jonka lähdettä hän ei raukkiksena maininnut.:)
        Se on ainoa keino arvioida palstalaisia.
        Täällä kun ei päitä voi koskaan avata.
        Vaikka kallojaan jotkut pyrkivät kutistelemaankin.
        Tässä sinä jankutat.

H.

Ehtoota.

Jos vaivauduin kiertelemään eri lähteitä esim. ikäihmisten asuminen, -terveys, -mediankäyttö, -koulutustaso/ internetin käyttö jne. niin sitten lienen laajaa aineistoja referoidessani ollut raukkis.

Sovitaan niin.

• Korppis*

• Lusiina

• soon siten
        Korppis* kirjoitti:

Ehtoota.

Jos vaivauduin kiertelemään eri lähteitä esim. ikäihmisten asuminen, -terveys, -mediankäyttö, -koulutustaso/ internetin käyttö jne. niin sitten lienen laajaa aineistoja referoidessani ollut raukkis.

Sovitaan niin.

Toisten tekstien Referointikin on kopioimista ja tuolloin lähde on mainittava.
        Oli referoitu ainoista sitten kuinka laaja tahansa.

• vajaampi
        hunksz kirjoitti:

"varma tieto"

Kait se on pakko kommentoida, minä kun olen sitä akateemikko-tasoa.
        Ja olen vielä jouto-sakkiakin.
        Vähän sillee Emeritus.

Mutta päätään on paha mennä vaihtamaan, sillä on mentävä loppuun saakka.
        Ja hyväksyttävä mitä se saa ja on saanut aikaan.
        Ja niin se menee vajaammillakin, sama pää kesät talvet, vaikka he toivoisivatkin
        itselleen tasokkaanpaa ajatus-maailmaa.
        Uskoisin olevan tuskallista aina jäädä jälkeen.

Niin harvat ymmärtävät Puijon tornilaisia, jotka ilakoiden kirjoittavat pudottaneensa ikkunasta jöötinsä.
        Tai muuta "hauskaansa".

H.

Tuskallista on sulla tuon pään kanssa mennä loppuun saakka.

• pupunkorvien alla
        bessie* kirjoitti:

Keskimääräistä enemmän keskiverto-persuja!!! - Terävä ja osunut päätelmä.
        Yritetään me muutkin jaksaa ja pitää omaa tilaa hallussa. Aika hyvältä näyttää mielestäni tällä hetkellä.

• Sekä muut pilhomiset
        bessie* kirjoitti:

Keskivertoa mutta miksi nähdään sitten ruohonjuuri tasoa ihmisinä?

• Viksuille Tietäjille
        varma tieto kirjoitti:

@varma tieto ja tieto varma Kysymys teille: Mikä sai teidät tulemaan tänne ja osallistumaan kirjoitteluun? Millaisessa koukussa te olette? Vai esitättekö "asiantuntevia" lausuntojanne vai satunnaisen kertavierailun tuloksena?

• kurkibaari

Ihan tavallinen veronmaksaja.Pitkään työnsä tehnyt, nyt vapaa.
      Jotain sairastanutkin, yhä pimeän varjossa, sairaus voi uusia milloin vaan.
      Tavallinen kirjoittelija joka haluaa joskus sanoa sanottavansa, ei sillä väliä, kuka sen kritisoi.

• Kuuskymppinen maalaisihminen, vaimo, äiti ja mummo.
      Elämä kiinnostaa kaikkine lieveilmiöineen.
      Lukeminen, musiikki ja liikunta ovat tärkeimmät harrastukset.
      Erittäin tavallinen, ellen jopa tylsä ihminen.

• k/k

Et oo tylsä, hyvin läpäisit suojamuurin.

• k/k kirjoitti:

Et oo tylsä, hyvin läpäisit suojamuurin.

Pumpulista se on tehty.

• en ymmärrä

Mä lehden luin ja oli juttu, et tulevat eläkeläiset tilaa ruokaa netin kautta, koska tämä on tuttua.
      Vaikka itselle on aika monimutkaista ymmärtää tietokonetta, jos jotain ongelmia? Pitäs mennä jonnekkin kurssille, et osais itse poistaa vaikka tiedostoja ym.

• pulveri

Tänne kun kirjoittelisi useamman vuoden, muuttuisi aika kuivaksi ( secco )

• tiina@

epätavallinen ihan kohta 56 vuotta elänyt nainut nainen äiti ja mummu entinen kauppias dw mulle aina veetuili siitä asiasta mutta ei tarvi enää kun ei oo koko kauppaa enään avoin mutta ei oo mitään salattavaakaan lämmin herkkä empaattinen ja luotettava ystävä eläväinen ja utelias harrastan kuorolaulua näyttelen harrastaja teatterissa ja joskus jopa liikuntaakin karaoke on myös lähellä sydäntä aina olen valmis kaikkeen uuteen jos vaan joku uskaltaa pyytää.

• tiedetäänkö

Montakymmentä kirjoittajaa täällä oikein on,aika pieni joukko otaksun.Voisi olettaa olevan paljonkin, kun tämä on valtakunnallinen,., Utelias sivullinen.

• ....

Mistä sitä voi tietää??

• tiina@

ainakin paljon näitä juttuja luetaan mutta kirjoittajista on vaikee sanoo onko noitten nimettömien takana 20 vai 100.

• tiedättekö ?
        tiina@ kirjoitti:

ainakin paljon näitä juttuja luetaan mutta kirjoittajista on vaikee sanoo onko noitten nimettömien takana 20 vai 100.

Aika pienellä joukolla meette kun voisi isokin, mistähän johtuu ?

• tiina@
        tiedättekö ? kirjoitti:

no tietenkinkihän se johtuu just minusta mää kun täällä just kirjoittelen joka ketjussa ja ilkeilen kaikille kirjoittajille ja olen maailman typerin ja tylsin.

• meeriamanda
        tiedättekö ? kirjoitti:

Onko faktoja tuosta joukkueen koosta? Kiinnostaisi.

• meeriamanda

Oletko käynyt tutustumassa alueittain kirjoittaviin palstoihin?

Minä olen jokusia lueskellut ja todennut olevan todella hyvä niiden olemassa olon.;//

• Semmoinen suomalaisen miehen kainaloon sopiva, vaalea vamppi. Ystävä sai houkuteltua minut tänne palstalle. Ikää kuudenkympin ja kuoleman välillä. Joogaan, zumbaan ja bodypumppaan. Etsin vielä sitä oikeaa, kolme avioliittoa takana, 6 lasta ja 8 lastenlasta. Kaikki muu jääköön salaisuudeksi.

• Mamselli

Vielä nautin uutuden viehtyksestä tällä forumilla jossain muualla olenkin
      sitten kirjoitellut tylsistymiseen sakka !
      Kohta varmaan alan miettiä eläkkelle jäämistä,saa noi nuoremmat täytää
      paikkani.
      Mielelläni kuljeksin omia polkujani,kameraa ulkoiluttaen.
      Tääläkin taidan vaan vierailla omilla ehdoillani ;) ) )
      Saa arvostelle ja arvailla, kaikki otetaan vastaan,itse kuitenkin arvostan
      itseäni,elämääni,olemistani,siinä se !
      Teen paljon kirjoitus virheitä sillä ajatukseni ovat jo seuravassa lausessa,
      hyväksyä ei tarvitse,hymyillä saa ja jopa ääneen hekotaa toilailulleni,
      niin minäkin teen.Joten iloisiin kirjoitelmisiin !

• Mamselli

Tänks ! Minut otetiin miinuksin vastaan,se onkin oikein hyvä alku !
      Aina voi toivoa parempaa ja ajatella että on jonnekin tervetullut ;)
      Ilta on siltikin ihana, aijon nauttia joka solullani,tehkää tekin niin !

• ++ ++

Ällös ollos pahoillasi. Uudet ovat täällä joidenkin "vihaamia/pelkäämiä".
        Toisaalta miinus on merkki, että teksti on luettu.
        Minä otin toisen pois.

• tiina@
        ++ ++ kirjoitti:

Minä otin toisen pois.

ruvetkaa te nyt sit ottaan toistenne miinuksia pois mulle joku sano että antaa mun jokaisesta kirjotuksesta miinuksen jostain syystä olisko se ollu se että mää oon jonkun kaveri en nyt muista tarkkaan miten se oli ja kuka sen sano mutta syyt on monet mää en jaksa ennää miinustaa ein lussata en mitään painun pehkuihin niin että hyvää yötä vaan kaikille plussille ja miinuksille flunssaakin pukkaa.

• älä aijo

Mamselli eli korppis, aijot huijata vähäsen.

• hyvä hyvä
        ++ ++ kirjoitti:

Minä otin toisen pois.

Usko sinäkin kaikkee.

• Mamselli
        älä aijo kirjoitti:

Mamselli eli korppis, aijot huijata vähäsen.

Mamselli toteaa ettei ole korppis ;)
        Mainio nimimerkki korppis !
        Olen aivan oma itseni mamselli mikä mamselli,etkös
        huomaa kuinka sipsuttelen päivänvarjo vissisti avattuna
        hauskasti keikkuen !

• jooh näin

Taasko sinä aijot?
        Miten aikuinen ihminen jaksaa tehdä näitä jatkuvia vedätyksiä.

• ++ ++

@tiina@ Enpä minä ainakaan mitään rupea. Monen monta kertaa olen plussannut sinuakin, kun ei ole mennyt jakeluun, että sinua on miinustettu.
      Anna anteeksi!
      Tykkään tyylistäsi, sanot suoraan, et kiemurtele ja kaartele, ja v-tuile "diplomaattisesti".

Älä kaikkia syytä, jos joku on jotain sanonut.

• Mamselli

kiitos ! Tulin huomioiduksi ja sehän on jo puoli voittoa !
      Ihanaa kuitenkin että miinukset vähenivät.
      Taidan kyllä jo tietäkin ettei kaikkia voi miellytää, eikä toki tarviksekaan.
      Olisihan myönteinen kommentointi on mukavampaa,vaikka ei asioista
      samaa mieltä olisikaan !
      Nyt luvutan tältä tältä päivältä mutta taidanpa palata huomenna
      katsomaan olisiko mitään ajatuksia kirvoittavaa tällä palstalla !
      Rattoisaa iltaa !

• Mamselli

Huomenia palasin kun tuli luvattua,tutustun vielä ja meinaan eksyä
      tähän moninaisuuden viidakoon.
      Toivotavasti tiina@ voi jo paremmin eikä flunssa pääsyt päsmäröimään.
      Pitää noitakin muita tämän ryhmän alla olevia tekstejä vilkaista,
      kovin laajaalaiseksi en aijo kirjoituksillani ryhtyä.
      Toivon vaan että toisiakin uusia tulee mukaan.
      Kevyesyi Keskiviikoon !

• tiina@

oon tehny tässä aamunmittaan diagnoosin oon niissä aika hyvä muistelen että viimeiset noin seitsemän vuotta oon ollu aina tähän aikaan ns flunssassa mutta sillon altistuin homeelle ja nyt taitaa olla ulkoilmassa jotain sellasta hometta joka saa mun nenän ja kurkunpään tukkoiseksi ehkä olis parempi pysytellä täällä sisätiloissa mutta ei oo mulle vaikeeta kun katsoo tonne ulos synkkyyteen.

• Huomenta Mamselli@

Kun tulee epäillyksi puskaviesteistäni se tekee kirjoittajan mielenkiintoiseksi ja saa palstanäkyvyyttä.

Niin et ole minä. Pitäisi sen ymmärtää jo viestin sisällöstä ja erilaisista plussista ja huutomerkeistä.

Käytin aikoinaan runsaasti hymyöitä, mutta olen luopunut niistä jo ajat sitten. Lisään hymiön vain silloin kun minua todella huvittaa tai jopa naurattaa tai lisään sen kun kirjoitan kamuille.

Eilen illalla kello 20.30 jälkeen katselin uutisia ja sen jälkeen siirryin Downton Abbey:n kiehtovaan maailmaan.

Mitäs kivaa tänään keksittäis, mulla on hieman aikaa hupajahtaa.

• pap papparappa pahh

Et sinä ole minä, sinä olet minäminäminäminäminä itse !

• ,, ,,

Entäs pilkun ulkonäöstä?

• pap papparappa pahh kirjoitti:

Et sinä ole minä, sinä olet minäminäminäminäminä itse !

Olen tietävinäni, että olet plus seitsenkymppisten osastolta tänne ilkeilemään tullut vanha ukon käppänä.

• Ostaisin vokaalin
        ,, ,, kirjoitti:

Entäs pilkun ulkonäöstä?

Tai puuttuvat konsonantit.

• Ostaisin vokaalin kirjoitti:

Tai puuttuvat konsonantit.

Mihin sinä konsonantteja tai vokaaleja saati pilkkuja tarvitset? Kolmen sanan kommenteihisiko?

• Ostaisin vokaalin
        korppis kirjoitti:

Mihin sinä konsonantteja tai vokaaleja saati pilkkuja tarvitset? Kolmen sanan kommenteihisiko?

Kyse oli kirjoittajan tunnistamisesta jos et sattunut oivaltamaan.

• kankkulasta
        korppis kirjoitti:

Olen tietävinäni, että olet plus seitsenkymppisten osastolta tänne ilkeilemään tullut vanha ukon käppänä.

Juuuuu tippavaaran isäntä tässä selkäsi takana

• tiina@
        Ostaisin vokaalin kirjoitti:

Kyse oli kirjoittajan tunnistamisesta jos et sattunut oivaltamaan.

jääkää te tänne pohtiin kirjoittajien tunnistusta ja vokaaleja ja konsonantteja mää lähden ulos jos vähän virkistys jospa sit vaikka iltapäivällä olis joku tehny taas jonkun mielenkiintoisen aloituksen arvaa kuka on kuka nyt muuten aurinko pilkistää joulumaa kutsuu... joulumaa on muutakin kun tunturi ja lunta joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta... rakennan sen tonne meidän vanhaan mökkiin.

• Mamselli

Sää tosiaan suosi iltapäivälllä,hieman kirkampaa ja kuivenpaa,
      aivan hyvä ulkoilu sää !
      Mietin tuossa profilin laatimista mutta näytää siltä ettei liene tarpeen !
      Voin kirjoitella täältä aivan ilman sen kummempaa tunettavutta.
      Joulumaa, kumpa tulisi jo lunta ! Joulu valoja voisi alkaa suunittelemaan.
      Tuikut olen jo kaivanutkin esiin,se tosin on Einomyrskyn syytä.....
      Jasso eikun iltaa viettelemään !

• Mamselli

Miksi miinustit kyselee mamselli,oliko viestini liian tylsä kultaseni ;)

• Mamselli

Niinkö meinaat ! Aloittelian moka mokoma en huomannut että viesti
      oli jo lähtenyt ja lähetin sen uudestaan,nytpä opin että älä hätäile
      vaan katso ensn !

• sugga

Ei ole niin nöpön nuukaa. :)) Joskus jää jonnekin nurkantaa taa, ja tulee esiin vasta, kun tulee sen jälkeen uusi viesti palstalle.
        Pitää lähteä Taivaan Tulien tuijotukseen. :))

• Mamselli

Taivaan Tulien aika :) jospa minäkin sitä vilaseisin !
      Muuten olen aika huono telkkarin katselia vaan poikeus
      vahvistaa säännön.
      Tosin Teema mainosti Elokuva viikkoa olisikohan siellä
      mitään katseltavaa ?

• sugga

Ei tänään, en ainakaan huomannut. Teemalta tulee onneksi muutakin, kuin amerikkalaisia paukeleffoja.
        Nyt syttyi Tulet.

• Mamselli

Kylläpä Kemijärvellä tapahtuu meinaan näissä Taivahan tulissa !
      Selkeää sanailua ja rattoisan soljuvia juonen käänteitä.
      Taidan katsoa toistekin.
      Teemalla on mukavampaa elokuvatarjontaa, taisi olla nytkin
      yksi lempielokuviini kuuluva tulossa, Minun Afrikani.
      Pidän draamoista,niissä on vahvan elämän maku !

• sugga

Olipa ihan hyvä jakso vaihteeksi. Jotenkin nämä uusimmat jaksot ovat olleet vähemmän kiinnostavia, kuin aikaisemmat.
        Eilen sai jopa nauraa, ainakin hymyillä.
        Arja Koriseva oli kuin aina, miun maun mukainen, iloinen ja kaunis.

Minulla on tapana aina tallentaa Teeman sunnuntai-illan leffat, jos eivät satu olemaan vastakatsottuja.

• Talouskäyrä

Ihmiset joilla pysyy myös kynä kädessä ja ovat valmiit keskustelemaan ja arvioimaan asioita niin hyvässä kuin pahassakin sekä joilla harmaat aivosolut eivät ole jumiutuneet esteeksi toiminnalle.Joidenkin täytyy tehdä aloitteita niin pienissä kuin suurimmissakin muut ratkaisevat mille annetaan näistä luvat ja rahoitukset toimia ja useat toteuttavat palkkansa edestä mitä valtiomme velkavaroista on jäänyt kustantaa.EU.n menot Kreikan apuineen tulisi pienentää velkaisen maamme kuten Tavivaaran tilalle voisi keksiä pienempääkin bisnestä kunnes meillä olisi taas koko maammekin talous taas korkean elintason maan tasalla.

• örts.

Näille kirjotuksille ei voi antaa minkäänlaista arvosanaa, ompahan ajanvietettä, niin köyhää ettei viitti lähemmin tutustua.

• örts. kirjoitti:

Näille kirjotuksille ei voi antaa minkäänlaista arvosanaa, ompahan ajanvietettä, niin köyhää ettei viitti lähemmin tutustua.

Miksi ihmeessä pitäisi arvioida ja arvostella?
        Hyvässä keskustelussa nousee esille erilaisia näkökulmia, ja ajatusten vaihto voi käydä välillä kiivaana. Ihmiset voivat siitä huolimatta olla hyviä ystäviä, vaikka asiat riitelisivät rajusti.;)

Jokainen kirjoittaja vaikuttaa palstan kirjoitusten tasoon, joten arvostelijoiden kannattaa katsoa peiliin. "örts" voisi ottaa projektikseen palstakirjoitusten ja palstan tason kohentamisen. Ehdotan, että teet muutaman haastavan tai muuten innostavan aloituksen... ja taso nousee pilviin.

• O - O

Anteeksi häiriköintini. Kännykkä sekosi ja monisti viestini - tai sitten töpeksin ihan itse.;)

• Jorma.
    • ???? mitä missä

@ jorma Linkistäsi aukesi Lehtiapajan etusivu. ???

• ??????

Eläkkeellä, aviossa, toistaiseksi terve, poika, talo, rivari, mökki vajaan 20 km.n säteellä.
      Uskossa. Kukkahattutätityyppiä. Talonpoikaista ja tavallista tyyliä. Autoilen mielelläni.
      Arvaako Korppis?

• Korppis*

Kerro paljonko sinulla on rahaa tililläsi?
        Missä uskossa olet?
        Millä autolla autoilet?
        Asutko rivarissa vai talossa?
        Kauanko olet ollut avioliitossa?
        Oletko ikinä pettänyt puolisoasi?
        Tykkäätkö vanhoista huonekaluista sellaisista talonpoikaistyylisistä?
        Paljonko saat eläkettä kuussa?
        Mitä teit työksesi?
        Oletko onnistunut poikasi kasvatuksesssa?
        Asutko maalla vai kaupungissa?
        Mikä olet koulutukseltasi?
        Osaatko puhua englantia?
        Kuinka pitkä olet?
        Onko sinulla karvoja leuassa?

Kipaisen ostoksilla ja kun palaan toivon, että olet vastannut kysymyksiini jonka jälkeen yritän arvat kuka olet?

• bessie*
        Korppis* kirjoitti:

Kerro paljonko sinulla on rahaa tililläsi?
        Missä uskossa olet?
        Millä autolla autoilet?
        Asutko rivarissa vai talossa?
        Kauanko olet ollut avioliitossa?
        Oletko ikinä pettänyt puolisoasi?
        Tykkäätkö vanhoista huonekaluista sellaisista talonpoikaistyylisistä?
        Paljonko saat eläkettä kuussa?
        Mitä teit työksesi?
        Oletko onnistunut poikasi kasvatuksesssa?
        Asutko maalla vai kaupungissa?
        Mikä olet koulutukseltasi?
        Osaatko puhua englantia?
        Kuinka pitkä olet?
        Onko sinulla karvoja leuassa?

Kipaisen ostoksilla ja kun palaan toivon, että olet vastannut kysymyksiini jonka jälkeen yritän arvat kuka olet?

Hohhoijaa taas...

• Korppis*
        bessie* kirjoitti:

Hohhoijaa taas...

Mikä se bessietä huokasuttaa. Kyllähän minä tiesin, että ei hän vastaa kuitenkaan joten pistin aloitusvinkkejä jos lukijoilla ei ole mitään tähellistä mielessä.

• siitä vaan
        Korppis* kirjoitti:

Mikä se bessietä huokasuttaa. Kyllähän minä tiesin, että ei hän vastaa kuitenkaan joten pistin aloitusvinkkejä jos lukijoilla ei ole mitään tähellistä mielessä.

Vastaa itse ensin, kyllä muutkin sitten muutkin.

• Korppis*
        siitä vaan kirjoitti:

Vastaa itse ensin, kyllä muutkin sitten muutkin.

Vastaan Vehkasaaren Hillevi.

Ketjusta on poistettu 75 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      52
      3355
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2796
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2600
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2301
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2023
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1644
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1283
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe