Jänskättää...

-M-

Kävin eilen ekan kerran akupunktiohoidossa polvisäryn takia. Polvi on oireillut viimeiset 4 vuotta välillä vähemmän ja välillä enemmän. Se tähystettiin kolmisen vuotta sitten ja diagnoosi oli kondromalasia, jota lääkäri ei edes sillon kertonut mulle, sanoi vaan että polvessa ei ole mitään vikaa. Polvisärky väheni tuon tähystyksen jälkeen, en tiedä miksi, mutta kova kipu iski vasta tämän vuoden alussa uudelleen. Menin lääkäriin, joka tilasi tähystyspaperit sairaalasta ja luki sieltä diagnoosin mulle. Olin ihan pölkyllä päähän lyöty, koska mulle oli sanottu että polvessa ei ole mitään vika?!?!?! Olin rasittanut polvea aika pahastikkin ja nyt kun kävin uudelleen kirurgisessa sairaalassa erikoislääkärin vastaanotolla, hän kielsi polven kovan rasittamisen. En tiedä onko kova rasitus syynä kipujen palaamiseen... En olisi rasittanut niin, jos mulle ois kerrottu tuo diagnoosi jo sillon 3 vuotta sitten...

No eilen siis kävin akupunktiossa ekan kerran ja sain viime yönä nukuttua ekan kerran reiluun puoleen vuoteen ilman särkylääkettä :o) Nukuin levottomasti, kun odotin koko ajan että särky palaa hetkellä millä hyvänsä, mutta ei ole vieläkään palannut :o) Outo olo, kun oli niin tottunut siihen kovaan kipuun... IHANAA kun ei särje, mutta pelottaa, että kipu palaa... Mulla on seuraava aika akupunktioon 2 viikon kuluttua, saas nähdä pysyykö kipu pois sinne asti...

Mulla ei ollut minkäänlaisia ennekko-odotuksia tuon akupunktion suhteen, olin jo niin menettänyt toivoni, että pääsen tuosta kivusta eroon. Eli en voi sanoa, että olisin uskonut hoidon auttavan, mutta en voi sanoa uskoneeni, ettei se auta. En odottanut mitään, mutta nyt olen todella yllättynyt ja positiivisesti hämilläni, että kipu tosiaan helpotti jo ekan hoitokerran jälkeen :o) Ehkä ainut ennakko-odotus mulla oli se, että neulat ei satu, mutta se ennakko-odotus oli väärä... Kyllä ne vähän sattui ja koko jalkaa kuumotti ja kihelmöi koko hoidon ajan, mutta se oli lintujen laulua verrattuna siihen kipuu mikä tuossa polvessa on ollu :o)

8

3004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lymfa

      Otan nyt rinnalle lymfahoitoja. Neste kierto paranee ja elimistö puhdistuu särkylääke jäämistä ja olo senkun paranee?
      Sama kokemus polven hoidosta! Eikö olekin uskomaton tunne?! Sitä vaan odottaa säryn alkua mutta minulla on mennyt jo kaksi kuukautta säryittä.Otin akut viiden päivän putkessa.

      • -M-

        Jes, on upeeta kun ei särje koko ajan, eikä tarvi nappailla särkylääkkeitä :o) Kyllä mä koko ajan odotan millon se kaamee särky iskee taas... Mutta mä toivon todella hartaasti, ettei se enää koskaan palaa!!! :o)

        Pitääpä miettiä tuota lymfaa, se on mulle ihan outo hoitomuoto eli mistä löydän hyvä hoitajan jne... Pitää kuulostella :o)


      • lymfa
        -M- kirjoitti:

        Jes, on upeeta kun ei särje koko ajan, eikä tarvi nappailla särkylääkkeitä :o) Kyllä mä koko ajan odotan millon se kaamee särky iskee taas... Mutta mä toivon todella hartaasti, ettei se enää koskaan palaa!!! :o)

        Pitääpä miettiä tuota lymfaa, se on mulle ihan outo hoitomuoto eli mistä löydän hyvä hoitajan jne... Pitää kuulostella :o)

        On jossain palstalla jo kertonut olleeni Pärnuussa terveyskylpylässä.
        Siellä on niin vaivaton kokeilla akua ja lymfaa ja monia muita hoitoja.Hinnat ei päätä huimaa ja saa samalla olla lomalla.
        Jos sinulla vain on mahdollista niin mene ihmeessä sinne.Aku lääkäri on Estonia terv.kylpylässä.Kylpylä on ihan hyvällä paikalla!

        Nyt kuitenkin olisi tärkeää saada jalan aineenvaihdunta käyntiin.Tiedän kokemuksesta että liikut ovat olleet vähäiset. Koeta löytää sopiva ,aluksi kevyt ,jalkajumppa. On aivan ihana tunne kun jalkoihin tulee lämmin ,kihelmöivä kutka kun on saanut jumpattua pitkästä aikaa!


      • -M-
        lymfa kirjoitti:

        On jossain palstalla jo kertonut olleeni Pärnuussa terveyskylpylässä.
        Siellä on niin vaivaton kokeilla akua ja lymfaa ja monia muita hoitoja.Hinnat ei päätä huimaa ja saa samalla olla lomalla.
        Jos sinulla vain on mahdollista niin mene ihmeessä sinne.Aku lääkäri on Estonia terv.kylpylässä.Kylpylä on ihan hyvällä paikalla!

        Nyt kuitenkin olisi tärkeää saada jalan aineenvaihdunta käyntiin.Tiedän kokemuksesta että liikut ovat olleet vähäiset. Koeta löytää sopiva ,aluksi kevyt ,jalkajumppa. On aivan ihana tunne kun jalkoihin tulee lämmin ,kihelmöivä kutka kun on saanut jumpattua pitkästä aikaa!

        Mun tekis kauheesti mieli liikkua, mennä kuntosalille, käydä kävelyllä, uimassa jne. mutta pelottaa, jos se/ne saa kivun palaamaan... :-( Mä vieläkin varon ihan kauheesti, etten vaan rasita polvee, mutta tuo on kyllä ihan totta, että aineenvaihduntahan siinä pitäis saada käyntiin... hmmmm... Pitää varmaan alottaa tosi varovasti pienellä kevyellä jumpalla, ettei heti liikaa rehki.


      • lymfa
        -M- kirjoitti:

        Mun tekis kauheesti mieli liikkua, mennä kuntosalille, käydä kävelyllä, uimassa jne. mutta pelottaa, jos se/ne saa kivun palaamaan... :-( Mä vieläkin varon ihan kauheesti, etten vaan rasita polvee, mutta tuo on kyllä ihan totta, että aineenvaihduntahan siinä pitäis saada käyntiin... hmmmm... Pitää varmaan alottaa tosi varovasti pienellä kevyellä jumpalla, ettei heti liikaa rehki.

        Aloitin todella varovasti koska takaraivossa oli pelko uudesta kivusta.
        Aluksi tein vain reiden jumppaa jalan ollessa sängyllä l. jännitin reisilihaksi ja samalla vedin nilkkaa koukkuun.Sitten poljin "pyörää" makuultaan. Näin jatkoin ainankin viikon.

        Toisella viikolla aloin tekemään polven ojennuksia istaaltaan ja nousuja ylös penkiltä,toistoina.

        Kun reisiin oli tullut vähän voimaa niin sitten tulivat yhdellä jalalla kyykistymiset.

        Minä en taida koskaan enää juosta mutta olen tenyt juoksuharjoituksia pitämällä oven pielistä kiinni ja juossut paikoillaan.Se on tuntunut ihanalle polvessa jälkeenpäin.


      • tiina
        -M- kirjoitti:

        Mun tekis kauheesti mieli liikkua, mennä kuntosalille, käydä kävelyllä, uimassa jne. mutta pelottaa, jos se/ne saa kivun palaamaan... :-( Mä vieläkin varon ihan kauheesti, etten vaan rasita polvee, mutta tuo on kyllä ihan totta, että aineenvaihduntahan siinä pitäis saada käyntiin... hmmmm... Pitää varmaan alottaa tosi varovasti pienellä kevyellä jumpalla, ettei heti liikaa rehki.

        oletko kokeillut vyöhykettä tuohon polvisärkyyn.tiedä vaikka olisi apua.Siitähän on moneen vaivaan apua.Auttaa myös aineenvaihduntaan.olen myös itse kokeillut.


      • -M-
        tiina kirjoitti:

        oletko kokeillut vyöhykettä tuohon polvisärkyyn.tiedä vaikka olisi apua.Siitähän on moneen vaivaan apua.Auttaa myös aineenvaihduntaan.olen myös itse kokeillut.

        Siis vyöhyketerapiaa? En oo kokeillu ja nyt täytyy myöntää, että ei ihan heti leikkaa mitä se on... ;o) Tarvii mennä lunttaamaan googlen kautta :o) Millee tuo vyöhyketerapia auttaa polvisärkyyn?

        Mä kävin eilen pitkästä aikaa kävelylenkillä ja jouduin kaatosateen yllättämäksi vähän ennen kun olin kotona ja laitoin tietysti juoksuksi...¤%&#?&¤ Polvi ei oikeen tykänny siitä pyrähdyksestä ja pelkäsin jo, että se alkaa taas särkemään oikeen urakalla, mutta ei onneksi!!! Vähä aikaa se jomottelin ku menin kotiin, mutta kyllä se siitä sitte rauhottu. Eli nyt on menny jo viikko ilman särkylääkkeitä :o)


    • piia

      Jeess!!! Hienoa että osasit etsiä hoitoa akusta.
      Minä olen käyttänyt ko. hoitomuotoa jo puolitoista vuotta ja aina auttaa... migreeni parani ja muut rempat. Itse olen ottanut akua puolivuosittain ylläpitohoitona, ettei vaivat vain palaisi uudelleen. Piristää kummasti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe