nii... olen miettinyt pitkään jo tolleria (novascotiannoutaja). se olisi mahtava rotu minulle. ainut mitä olen enää vailla on:
-kokemukset
-huonot puolet
-tietenkin hyvätpuoletkin ;) !
-millaiselle ihmiselle se sopii
-miten kannattaa kouluttaa (en tarvitse mitään 'romaania' tähän kohtaan vaa enimmäkseen niitä ohjeita miten saa ((kokemusta)) huonoja puolia vähennettyä esim. haukkuminen.)
-pysyykö lähellä millaiselle asuinpaikalle sopii
olen tietenkin lukenut nähin vastauksia yms. mutta kokesmuksia ja tollereita tuntevia ihmisten tietoa vielä kaipaisin varmistukseksi. kiitos paljon jo etukäteen !
Tolleri..
4
369
Vastaukset
- lk2008
Hei! Meillä on 5-vuotias tolleriuros ensimmäisenä koirana kolmilapsisessa perheessä omakotitalossa vilkkaan kadun varrella. Koira on ihana, mutta todellakin kovapäinen niin halutessaan.Koiran kanssa tulee olla tarkkana, että perheen pieninkin sen alistaa. Kurin tulee olla kova ja kasvatuksen johdonmukaista. Ulkonäkö todellakin pettää luonteen suhteen. En tarkoita, että koira olisi peto, ei todellakaan vaan pikemminkin nallekarhu, kunhan tietää kaapin paikan ja saa touhata tarpeeksi. Tolleri oppii vaikka mitä temppuja ja seuraa perhettään vaikka kuuhun. Me emme harrasta koiran kanssa mitään virallista, mutta lenkkeilemme vapaana paljon, piilotamme ruokia, koti-agilitya, piilosta metsässä, leikkiä toisten koirien kanssa yms. Joka päivä liikuntaa parisen tuntia. Perustoko-käskyt oppi myös helposti ja pysyy yksinkin pihassa irti rajojensa sisällä. Tulee toimeen kaikkien koirien kanssa.
- kuli
Parikin tolleria tiedän joutuneen lopetettavaksi juuri tuon lapsiin kohdistuneen argession vuoksi, että todellakin tarkkana tuon rodun kanssa saa siinä suhteessa olla
- ryju36
Ok, en ole itse kuullut, näin varmaan on. Meillä 6-v poika ja hyvin on mennyt kolmen pikkulapsen kanssa. Toki kovaa kuria tarvii, kiva kaveri kuitenkin monin puolin.
- ...
Meillä on tolleri, mutta kun ei ole tyypillinen tolleri, niin en viitsi tuohon kasvatuspuoleen sanoa mitään. Meillä on tuollainen "helppo tapaus", jota kasvattaja moittii "ei tollerimaiseksi", mutta siis meidän koira on todella hiljainen. Räksytti jossain vaiheessa (pentuna, kun pelkäsi uusia asioita) saatiin se haukkuminen pois, kun kannustettiin ja tutustuttiin näihin pelottaviin asioihin. Nyt ei hauku koskaan (okei kerran 2kk:ssa voi haukahtaa). Tarvii kyllä liikuntaa ja aktiviteetteja paljon. On älykäs ja varmasti oppisi ne huonotkin asiat, jos niihin antaisi mahdollisuuden opetella. On aktiivisen omistajan koira ehdottomasti. Mun mielestä on helppo, mutta meidän koira on siis "ei tollerimainen". On hyväksynyt paikkansa lauman alimpana muutaman painimatsin jälkeen....eikä enää edes yritä sohvalle (siinä asiassa oli kyllä vääntämistä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1061938- 2471711
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K63997En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67957Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37837The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805