Kiinnostaisi tuo LVI-insinöörin koulutus. Pohjalla lukio ja lyhyt matikka sekä lyhyt fysiikka. Mitkä ovat oleelliset pitkän matikan ja fysiikan osa-alueet insinöörikoulutuksessa? Olen alkanut lukea pitkän matikan kirjoja ja tehdä vanhoja pääsykoetehtäviä. Mikä on vaikein matikan osa-alue amk:ssa?
Olen käsittänyt, että töitä on ja paljon lvi-insinööreille.
- anni 28
TAMK/LVI-insinööri
4
1110
Vastaukset
- Tohtorikoulutettava
Insinööriopinnot alkavat matematiikan ja fysiikan osalta siitä, mihin pitkässä matematiikassa lopetettiin lukiossa. Näin oli ainakin 1970/1980 lukujen vaihteessa ylioppilaspohjaisella insinöörilinjalla teknillisessä opistossa. Pääsyvaatimuksenakin oli pitkä matematiikka lukiossa ja muistaakseni vähintään C kirjoituksissa, että pääsi edes pääsykokeeseen. Nykykäytännöstä en osaa sanoa mitään.
- anni 28 and
Kiitos vastauksesta. Ammattikorkeassa taitaa olla jonkin verran helpompaa kuin teknillisessä yliopistossa. Itse luin lukiossa vain lyhyen matematiikan ja lyhyen fysiikan eli töihin täytyy ryhtyä ja olen ryhtynytkin, paljon on opittavaa.
- minä
anni 28 and kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Ammattikorkeassa taitaa olla jonkin verran helpompaa kuin teknillisessä yliopistossa. Itse luin lukiossa vain lyhyen matematiikan ja lyhyen fysiikan eli töihin täytyy ryhtyä ja olen ryhtynytkin, paljon on opittavaa.
Ei kannata liikaa stressata tuon matikan suhteen. Ammattikorkeisiin päästään myös pelkilläamiksen papereilla. Tamkissa järjestetään alottaville insinööriopiskelijoille matikan valmennuskursseja jonka jälkeen kyllä pärjää hyvin muissa kursseissa
- myös kiinnostunut
Millaisia työtehtäviä noi lvi-insinöörit (amk) saa? Onko mahdollisuus takoa paljon rahaa eli tehdä paljon ylitöitä? Onnistuisikohan laskutus omalla firmalla eli myisin työpanostani esim. osakeyhtiön kautta rakennusliikkeelle, suunnittelutoimistolle tai ymv.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395