kuittailua

tyttörukkapikkukukka

Täälä joku tahtoi, että perhe muuttaa omasta kodistaan, metsän keskeltä "sivistyksen" pariin, kun ei lapsi ole alkanut puhua. Joku oli aivan varma, että anoppi on asialla, kun lapsenlapsi ei puhu ja lapsen äiti ei reagoi. Joku teki kehitysvammadiagnoosin, kun perheessä oli kaksi puhumatonta ja olipa vielä sitä mieltä, että tämän perheen lapsiluku olisi tullut jättää nollaan ettei tällaisia kammotavuuksia olisi syntynyt.

No minäpä vähän kuittaan. Vanhin poikamme 4v sai oman diagnoosinsa pari vuotta sitten, vaan eipä ole kukaan kehitysvammasta puhunut. Poika ei sanonut sanaakaan ja vielä yli 3 -vuotiaana sanoja tuli n.10. Tästä sitten tämä anoppi ei pitänyt, kun olin sitä mieltä alusta asti, ettei pojalla ole kaikki kunnossa, eli äidinvaisto kunniaan, mutta voi se pahapaha anoppikin olla jäljillä. Toinen poikamme alkoi puhua vuosi sitten parin vuoden ikäsenä ja opettipa sinä samalla veljeäänkin. Nyt nuorempi puhuu hyvin, vanhempi käy terapioissa. Sitten viimeinen kakara, likka 1v8kk, puhuu jo neljän sanan lauseita. Ja missä me asutaan? Peräkorvessa. Ei naapureita, saati sitten lapsiperheitä. Eikä olla ajateltu kodistamme lähteä.

Tämä palsta, kuten lähes koko suomi24 sivusto, saattaa olla ensimmäinen paikka, mistä yritetään saada edes jonkinlaista neuvoa/vertaistukea. Jostain syystä täälä löytyy aina joku/joitakin, jotka haluavat mollata ketjun aloittjaa tai asiallista kommenttia ketjussa. Yleensä lopputulos on, että koko ketjusta tulee sotatanner ja alkuperäinen asia jää pommituksen jalkoihin. Homma on todella ikävä näin herkällä alueella, kuin oma lapsi. Ja toki muuallakin tämä ilmiö on kurja. Ihmisistä on tullut odella ilkeitä oisiaan kohtaan. Ja sitten on nämä ns. provoilijat... hankkisivat elämän, että olisi edes oikeaa asiaa, mistä valittaa.

3

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja333

      Yhteiskunnalta ei pidä vaatia kaikkea.

      Se oli tämän peräkorven-ketjun juju. Valittaa, että asuu kaiken julkisen liikenteen ulottumattomissa ja penska ei puhu mitään.... itse ei käy töissä. Pitäisi saada jotkut saakelin taksisetelit käyttöön.

      siitä oli kyse.

      • ...

        Kyllä siellä peräkorvissakin on työttömiä.


      • hepulikohtaus
        ... kirjoitti:

        Kyllä siellä peräkorvissakin on työttömiä.

        Ja näköjään järjen jättiläisiäkin.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. Mistä kaupungeista tai kunnista olette ?

      Mistä ? ?
      Ikävä
      46
      813
    Aihe