Miksi Opera-selain ei ole menestynyt?

Kum-mas-te-li-ja

Ei varmaankaan liity sinänsä käyttöjärjestelmäkeskusteluun mutta tietyllä tavall sivuaa sitä. Opera-selain on visuaalisesti kauniisti suunniteltu, hyvä, nopea, toimiva ja sillä on kohtuullisen hyvät lisäosat nykysin. Kaikesta tästä huolimatta se näyttää jääneen selainmarkkinajaossa heikoilla. Sitä käyttää vain 2-3% pc-käyttäjistä.

Mitkään rationaaliset syyt eivät näytä olevan esteenä sillä miksei Opera ole menestynyt tuon paremmin. Onko näin että suljetun koodin ja avoimen koodin ajattelussa keskitytään vain yhteen tai kahteen valintaan?

10

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avoin lähdekoodi

      Olkoon se esimerkki siitä että suljetun koodin selaimelle ei ole riittävää kysyntää. IE:takin käyttää ehkä enää vain neljäsosa pc-koneiden omistajista.

      • isoveli google

        onx muka chrome avoimen koodin selain? no ei taida olla

        opera on vaan niin KÖKKÖ


      • Operalla netissä nyt
        isoveli google kirjoitti:

        onx muka chrome avoimen koodin selain? no ei taida olla

        opera on vaan niin KÖKKÖ

        Ei ole kökkö.


    • Operation

      Viimenen hyvä opera oli Opera 12. Nää uudet Webkit-kurttaukset selaimesta ja Opera Mailista on ihan hanurista. Ei enää käyttöliittymän muokkausta, keskusteluryhmiä eikä sähköpostia (samassa ohjelmassa).

      Siirryin Firefoxiin Thunderbirdiin pari kuukautta sitten 7 vuoden Opera-putken päätteeksi. Paljosta olen joutunut luopumaan ja vieläkin netin käyttö takkuaa vaikka minkälaista lisäosaa olen kokeillut.

      Ennen ehkä olisin ihmetellyt miksi ei menesty. En enää. Firman uudella johdolla koko homma hukassa ja kehittäjät lähteneet kävelemään.

      • norjalaista kuraa

        ei se roska koskaan menestynyt, kun piti ympätä sähköposteja ja muuta roskaa samaan ohjelmaan

        lisäksi monet sivut olivant ihan hanurista, koska Opera ei ollu missään muotoa standaria noudattava, ja sekä kaikkein hidas, tahkos joka sivulla


      • eipä vääristellä
        norjalaista kuraa kirjoitti:

        ei se roska koskaan menestynyt, kun piti ympätä sähköposteja ja muuta roskaa samaan ohjelmaan

        lisäksi monet sivut olivant ihan hanurista, koska Opera ei ollu missään muotoa standaria noudattava, ja sekä kaikkein hidas, tahkos joka sivulla

        Opera on ollut jo pitkään parhaiten standardeja noudattava ja ehdottomasti nopein.


      • näitä riittää

      • presidente

      • tyhmiä riittää
        presidente kirjoitti:

        Tässähän on Operan vanha versio testissä, uudemmat ovat paljon nopeampia

        Viisaammat kokeilee ihan itse eivätkä usko mainostarinoita. ;)


    • Moni ei tiedä tätä, mutta opera on mailman käytetyin selain eri muodoissa vain. Pelkästään Nokian symbia alustan kännyköissä oli operan tekemä mobiiliselain Nokian kuorutuksella. Eli ei tunnistanut hevillä Opera miniksi.
      Tosin Nokia käytti vanhaa versiota pitkään. Olisikohan ollut jokin 3 versio Opera ministä.

      Nintendo Wiin selain oli myös Operan tekemä. Pitkään Opera mini selain oli kännykkässä se ainoa millä teki jotain ihan oikeasti. Vasta Apllen iPad ja IPhonen safari ja Androidin oma toivat muutosta tähän.
      Opera oli se selain jonka uudet ominaisuudet muut kopsasivat itselleen.

      Vahinko että Operasta poistettiin s-posti ja muut keskusteluryhmä ominaisuudet. Ei ne ketään haitannut tai hidastanut, kun ei niitä tarvinnut ottaa käyttöön jos ei halunut.
      Muutenkin tuo nopeusvertailu selainten välillä on lähinnä koomista sadasosien viilailua, missä harvoin on edes eliminoitu verkkon ruuhkapiikit sivuille. Eli jos kaikki selaimet aukaisevat sivun alle 3sek niin hyvä ja nopeita ovat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe