Ei kelpaa enää 40 työnhakijana oiken muualle kuin hoito-alalle.Tosin vakituiset työpaikat menee nuoremmille.me 40 ollaan työnhakijoina jo vanhoja ja nuoret menee ohitse.Haastateluihin ei enää pyydetä vaikka kokemusta on ja lapsetkin jo nuoriso-ikäisiä.Herätkää työnantajat -meissä on vielä potentiaalia.
Ei kelpaa!
4
253
Vastaukset
- nainen 43
Niinpä! Kun reilu kymmenen vuotta sitten koitin hakea töitä, olivat etusijalla ne joilla oli kova työkokemus. Olin 90-luvun laman kasvatti ja työtön, jolle ei kokemusta ollut kertynyt olosuhteiden pakosta. Nyt kun sitä jonkin verran on saanut kasaan, niin paikat vievät nuoret, joilla ei sitä kokemusta ole sitäkään vähää.
Onko kohtaloni olla ikuinen väliinputoaja?- Nainen 44
No se on ainakin minun kohtaloni.
- vt-emäntä
Nainen 44 kirjoitti:
No se on ainakin minun kohtaloni.
Sehän on täysin alakohtainen kysymys. Näitä alan vaihtajia näkyy tulevan välillä aina ryöppyinä tuonne meitinkin navetan nurkalle. Ilmeisesti siivoavat näillä kurssituksilla kortistosta väkeä pois, niin osa hakeutuu sitten maatalouslomittajaksi.
Ja usein näistä keski-ikäisistä tulee vielä kelpo lomittajia, kunhan kunto kestää. Tuo kunto kysymys oli enemmänkin tapetilla silloin vielä, kun talikko ja kottikärry oli työpäivän ehdoton kumppani. Mutta nyt alalla olisi kevyempääkin ja tarvetta atk-taitoiselle väelle. Lypsyrobotti kaipaa osaavaa tekijää. Sellaisen kouluttaminen tyhjästä vie aikaa ja voimia, mutta jos hallitsee jo tietokoneen, niin siitä on helppo lähteä liikkeelle.
Lehmistä tässä hommassa on vaan tykättävä tai ei niitä rakastaa tarvi, mutta osattava lukea ja tulkita, ettei aivan jää jalkoihin, mutta siihenkin oppii.
Lähihoitajia nyt tulee joka suunnasta, ja tuntuu olevan suosittu kouluttautumis vaihtoehto. Työtä ei vaan kaikille ole sielläkään tarjolla. - Läheltä nähnyt
vt-emäntä kirjoitti:
Sehän on täysin alakohtainen kysymys. Näitä alan vaihtajia näkyy tulevan välillä aina ryöppyinä tuonne meitinkin navetan nurkalle. Ilmeisesti siivoavat näillä kurssituksilla kortistosta väkeä pois, niin osa hakeutuu sitten maatalouslomittajaksi.
Ja usein näistä keski-ikäisistä tulee vielä kelpo lomittajia, kunhan kunto kestää. Tuo kunto kysymys oli enemmänkin tapetilla silloin vielä, kun talikko ja kottikärry oli työpäivän ehdoton kumppani. Mutta nyt alalla olisi kevyempääkin ja tarvetta atk-taitoiselle väelle. Lypsyrobotti kaipaa osaavaa tekijää. Sellaisen kouluttaminen tyhjästä vie aikaa ja voimia, mutta jos hallitsee jo tietokoneen, niin siitä on helppo lähteä liikkeelle.
Lehmistä tässä hommassa on vaan tykättävä tai ei niitä rakastaa tarvi, mutta osattava lukea ja tulkita, ettei aivan jää jalkoihin, mutta siihenkin oppii.
Lähihoitajia nyt tulee joka suunnasta, ja tuntuu olevan suosittu kouluttautumis vaihtoehto. Työtä ei vaan kaikille ole sielläkään tarjolla.Työtähän olisi mielettömästi, vaan palkanmaksajia ei ole. Rahat ei tahdo riittää edes paperinpyörittäjien taskuihin. Itse asiaan yhä vähemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511