Ei kelpaa!

dead line

Ei kelpaa enää 40 työnhakijana oiken muualle kuin hoito-alalle.Tosin vakituiset työpaikat menee nuoremmille.me 40 ollaan työnhakijoina jo vanhoja ja nuoret menee ohitse.Haastateluihin ei enää pyydetä vaikka kokemusta on ja lapsetkin jo nuoriso-ikäisiä.Herätkää työnantajat -meissä on vielä potentiaalia.

4

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 43

      Niinpä! Kun reilu kymmenen vuotta sitten koitin hakea töitä, olivat etusijalla ne joilla oli kova työkokemus. Olin 90-luvun laman kasvatti ja työtön, jolle ei kokemusta ollut kertynyt olosuhteiden pakosta. Nyt kun sitä jonkin verran on saanut kasaan, niin paikat vievät nuoret, joilla ei sitä kokemusta ole sitäkään vähää.

      Onko kohtaloni olla ikuinen väliinputoaja?

      • Nainen 44

        No se on ainakin minun kohtaloni.


      • vt-emäntä
        Nainen 44 kirjoitti:

        No se on ainakin minun kohtaloni.

        Sehän on täysin alakohtainen kysymys. Näitä alan vaihtajia näkyy tulevan välillä aina ryöppyinä tuonne meitinkin navetan nurkalle. Ilmeisesti siivoavat näillä kurssituksilla kortistosta väkeä pois, niin osa hakeutuu sitten maatalouslomittajaksi.
        Ja usein näistä keski-ikäisistä tulee vielä kelpo lomittajia, kunhan kunto kestää. Tuo kunto kysymys oli enemmänkin tapetilla silloin vielä, kun talikko ja kottikärry oli työpäivän ehdoton kumppani. Mutta nyt alalla olisi kevyempääkin ja tarvetta atk-taitoiselle väelle. Lypsyrobotti kaipaa osaavaa tekijää. Sellaisen kouluttaminen tyhjästä vie aikaa ja voimia, mutta jos hallitsee jo tietokoneen, niin siitä on helppo lähteä liikkeelle.

        Lehmistä tässä hommassa on vaan tykättävä tai ei niitä rakastaa tarvi, mutta osattava lukea ja tulkita, ettei aivan jää jalkoihin, mutta siihenkin oppii.

        Lähihoitajia nyt tulee joka suunnasta, ja tuntuu olevan suosittu kouluttautumis vaihtoehto. Työtä ei vaan kaikille ole sielläkään tarjolla.


      • Läheltä nähnyt
        vt-emäntä kirjoitti:

        Sehän on täysin alakohtainen kysymys. Näitä alan vaihtajia näkyy tulevan välillä aina ryöppyinä tuonne meitinkin navetan nurkalle. Ilmeisesti siivoavat näillä kurssituksilla kortistosta väkeä pois, niin osa hakeutuu sitten maatalouslomittajaksi.
        Ja usein näistä keski-ikäisistä tulee vielä kelpo lomittajia, kunhan kunto kestää. Tuo kunto kysymys oli enemmänkin tapetilla silloin vielä, kun talikko ja kottikärry oli työpäivän ehdoton kumppani. Mutta nyt alalla olisi kevyempääkin ja tarvetta atk-taitoiselle väelle. Lypsyrobotti kaipaa osaavaa tekijää. Sellaisen kouluttaminen tyhjästä vie aikaa ja voimia, mutta jos hallitsee jo tietokoneen, niin siitä on helppo lähteä liikkeelle.

        Lehmistä tässä hommassa on vaan tykättävä tai ei niitä rakastaa tarvi, mutta osattava lukea ja tulkita, ettei aivan jää jalkoihin, mutta siihenkin oppii.

        Lähihoitajia nyt tulee joka suunnasta, ja tuntuu olevan suosittu kouluttautumis vaihtoehto. Työtä ei vaan kaikille ole sielläkään tarjolla.

        Työtähän olisi mielettömästi, vaan palkanmaksajia ei ole. Rahat ei tahdo riittää edes paperinpyörittäjien taskuihin. Itse asiaan yhä vähemmän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe