auttakaa mummoa:)

rhb

Minulla on Samsung 32 LCD tv.
Tv:stä hävisi kuva ja tuli sininen ruutu tilalle.
Boxin kautta ohjelmat kuitenkin näkyy.

Olisiko kenelläkään hajua,mistä on kysmys?
Mitä tapahtui?

Pienellä eläkkeellä ei ole mahdollisuutta tilata korjaajaa.
Nyt pelkään,että boxi(tallentava) hajoaa ja joudun hankkimaan kaksi laitetta kerralla.

25

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antennijohto rikki?

      Koska olen kyllästynyt huonoihin mitäänsanomattomiin ja sisällyksettömiin otsikkoihin, vastaukseni on tällainen...

      Otsikkosi on huono, koska se ei kerro ongelmasta mitään. Olisit laittanut otsikoksi vaikkapa
      "Samsung-tv:hen tuli sininen ruutu".

      Sitten kun tuo viesti ei ole enää kolmen uusimman joukossa, siinä näkyy vain "auttakaa mummoa:)" ja miksi kukaan sitä sitten sen lukisi? Ja silloin ei tule vastausta... Tai ehkä jotkut, jotka lukemvat muutenkin joka ikisen viestin...

      Ja tarkoittaako hymiö perässä, että "auttakaa :)" eli ei tosissaan tarvita apua... vai "mummo :)" eli ettet olekaan mummo?

      Vastaan nyt, että
      Antennijohto lienee irti tai rikki tai ei ole tv-lähetyksiä tai talon antenni tai antennivahvistin rikki.... Tai tv:si digiviritin on rikki. Takuu korjannee (jos sillä on takuu vielä voimassa).

      • antennijohto rikki?

        Ja haluan vielä tarkentaa, että pysyn siinä teoriassani, että antennisignaalissa voi olla vikaa, vaikka digiboksin kautta toimiikin, sillä ainakin osassa Samsungeista on epäherkkä viritin eli ongelmia voi olla, vaikka jollain muulla digi-tv-laitteella toimiikin.


      • auttakaa mummoa

        mummo vastaa..
        Olen pahoillani,etten osannut argumentoida asiaani sinua tyydyttävällä tavalla.

        Siis,koska todellakin olen mummo,en käytä näitä keskuskustelupalstoja juuri koskaan.
        En siis tiedä miten täällä tullaan ymmärretyksi.

        Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

        Tarkennan vielä kysymystäni koska huomasin kirjoituksessani toisenkin puutteen.
        Aikani yritettyäni sain siihen ruudulle näkyviin sen pelätyn ei singnaalia tekstin.
        Luettuani muiden ongelmia huomasin,että juuri tämän merkin LCD tv:ssä ko.vika on yleinen.

        Mutta voiko sille tehdä mitään.
        Ja,sinulle lähetän tämän :) ilman muita tarkoituksia kun ehkä hyvän mielen.
        Kiitos


      • Lisätietoja, kiitos?
        auttakaa mummoa kirjoitti:

        mummo vastaa..
        Olen pahoillani,etten osannut argumentoida asiaani sinua tyydyttävällä tavalla.

        Siis,koska todellakin olen mummo,en käytä näitä keskuskustelupalstoja juuri koskaan.
        En siis tiedä miten täällä tullaan ymmärretyksi.

        Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

        Tarkennan vielä kysymystäni koska huomasin kirjoituksessani toisenkin puutteen.
        Aikani yritettyäni sain siihen ruudulle näkyviin sen pelätyn ei singnaalia tekstin.
        Luettuani muiden ongelmia huomasin,että juuri tämän merkin LCD tv:ssä ko.vika on yleinen.

        Mutta voiko sille tehdä mitään.
        Ja,sinulle lähetän tämän :) ilman muita tarkoituksia kun ehkä hyvän mielen.
        Kiitos

        Otetaan rauhallisesti vaan..

        Kysymyksen otsikossa vöisi mainita ongelman kuten tuossa aikaisemmassa viestissä mainittiin. TV:n mallin kertomistakaan ei kannata hävetä, koska sillä pääsee netistä katsomaan opaskirjasta vinkkejä. Myös digiboksin malli auttaa asiassa, ja onko kysymyksessä kaapeli- vai antenniverkko? Ei kannata viedä tv:tä suoraan korjaukseen vaan yritetään vastata, kun saadaan lisää tietoa..

        Oletuksena on, että tallentavassa digiboksissa antennikaapelit ovat ja myös se digiboksin viritinten välinen lyhyt loop-kaapelikin on paikallaan.

        Joissakin televisioissa on kaukosäätimessa painike DTV/ATV tai Digital/Analog tai jotain sinne päin. Onko sillä valittu vahingossa katseluun vanha analoginen verkko? Samsungilla on televisioita satoja malleja, joten ei kannata arvata, vaan jos se malli saadaan niin asia etenee..


      • rhb
        Lisätietoja, kiitos? kirjoitti:

        Otetaan rauhallisesti vaan..

        Kysymyksen otsikossa vöisi mainita ongelman kuten tuossa aikaisemmassa viestissä mainittiin. TV:n mallin kertomistakaan ei kannata hävetä, koska sillä pääsee netistä katsomaan opaskirjasta vinkkejä. Myös digiboksin malli auttaa asiassa, ja onko kysymyksessä kaapeli- vai antenniverkko? Ei kannata viedä tv:tä suoraan korjaukseen vaan yritetään vastata, kun saadaan lisää tietoa..

        Oletuksena on, että tallentavassa digiboksissa antennikaapelit ovat ja myös se digiboksin viritinten välinen lyhyt loop-kaapelikin on paikallaan.

        Joissakin televisioissa on kaukosäätimessa painike DTV/ATV tai Digital/Analog tai jotain sinne päin. Onko sillä valittu vahingossa katseluun vanha analoginen verkko? Samsungilla on televisioita satoja malleja, joten ei kannata arvata, vaan jos se malli saadaan niin asia etenee..

        Yritän vastata kysymyksiisi.

        Siis,ensin mallit.
        TV:Samsung lcd/LE32
        Boxi:Topfield TF100PVRc HDMI
        ja verkko on kaapeli.

        Kyllä minä ne johdot kävin ihan ensin läpi.
        Se loop-kaapelikin on kiinni.(tarkistin nimen ohjekirjasta).
        Vaikka olen nämä itse yhdistellyt,niin koko helahoito on toiminut vuosia.

        Mitä tulee tuohon oikeaan verkkoon,en uskalla sanoa mitään.
        Menua painaessa saan näkyviin vain ruudun? johon tulevat kuva,ääni,asetukset ja tulo.
        Siitä en pääse eteenpäin.
        Paitsi,että juuri äsken yritin vielä!painoin sitä TV/TDV painiketta niin se vaihtui sille DTV:lle.Muuta ei tapahtut kuin salainen signaalin tekstin tilalle tuli teksti kanavaa ei löydy.

        Näitten säätöjen jälkeen koko masiina saattaa olla ihan sekaisin,joten lopetan.

        (Olen usein joutunut hakemaan kanavat uudelleen Soneran kaapelitöiden
        takia.)
        SUURI KIITOS vastauksestasi.Olen ollut ihan hädissäni koska epäjumala tuolla nurkassa on melkein ainoa ajanviete.


      • Suvulta apua?
        rhb kirjoitti:

        Yritän vastata kysymyksiisi.

        Siis,ensin mallit.
        TV:Samsung lcd/LE32
        Boxi:Topfield TF100PVRc HDMI
        ja verkko on kaapeli.

        Kyllä minä ne johdot kävin ihan ensin läpi.
        Se loop-kaapelikin on kiinni.(tarkistin nimen ohjekirjasta).
        Vaikka olen nämä itse yhdistellyt,niin koko helahoito on toiminut vuosia.

        Mitä tulee tuohon oikeaan verkkoon,en uskalla sanoa mitään.
        Menua painaessa saan näkyviin vain ruudun? johon tulevat kuva,ääni,asetukset ja tulo.
        Siitä en pääse eteenpäin.
        Paitsi,että juuri äsken yritin vielä!painoin sitä TV/TDV painiketta niin se vaihtui sille DTV:lle.Muuta ei tapahtut kuin salainen signaalin tekstin tilalle tuli teksti kanavaa ei löydy.

        Näitten säätöjen jälkeen koko masiina saattaa olla ihan sekaisin,joten lopetan.

        (Olen usein joutunut hakemaan kanavat uudelleen Soneran kaapelitöiden
        takia.)
        SUURI KIITOS vastauksestasi.Olen ollut ihan hädissäni koska epäjumala tuolla nurkassa on melkein ainoa ajanviete.

        Yleensäkin mummojen ja pappojen kannattaa kysyä lapsiltaan ja heidän lapsilta apua. :)


      • Suku on pahin..?
        Suvulta apua? kirjoitti:

        Yleensäkin mummojen ja pappojen kannattaa kysyä lapsiltaan ja heidän lapsilta apua. :)

        Kerran tuttava mummeli sekoili kaukosäätimien kanssa, kun pieni 4:3 kuvaputki-tv vaihdettiin suuremmaksi 16:9 putkeksi. Meille soitti yksi sukulainen, ettei mummo näe nyt edes jumalanpalvelusta tv:stä. Kun meillä ei ollut välimatkaa kuin 160 km, niin mentiin vaimon kanssa häntä katsomaan. Tv ja digiboksi oli ok, mutta tv:n kaukosäätimestä oli vahingossa paineltu systeemi sekaisin. Mikäs siinä, huumorilla tuo kuitattiin ja mummeli sentään keitti meille kahvit;)

        Sovittiin sitten, että vastaavassa tapauksessa paikallisena tukena toimii hänen tyttärenpoikansa, joka muutenkin käy usein kylässä. Hän oli oikeastaan iloinen, että voi auttaa mummoaan ja nyt on taas tilanne ok. Hyvin mummeli 89 v tulee tekniikan kanssa toimeen, kun hän ei enää sotke vanhan tv:n kaukosäätimen toimintaa tähän uudempaan malliin...

        Suku auttaa nyt, jos tuesta on sovittu etukäteen ja kaikki osapuolet tietää, keneen otetaan tarvittaessa yhteys. Tuossa em. tapauksessa sukulaiset soittivat minulle, koska se tv oli meidän hankkima. "P*skan veitte, laittakaa kuntoon". Ikuinen takuu tuntuu seuraavan näitä mummeleille tehtyjä laitelahjoituksia;)


      • 32LE malleja liikaa
        rhb kirjoitti:

        Yritän vastata kysymyksiisi.

        Siis,ensin mallit.
        TV:Samsung lcd/LE32
        Boxi:Topfield TF100PVRc HDMI
        ja verkko on kaapeli.

        Kyllä minä ne johdot kävin ihan ensin läpi.
        Se loop-kaapelikin on kiinni.(tarkistin nimen ohjekirjasta).
        Vaikka olen nämä itse yhdistellyt,niin koko helahoito on toiminut vuosia.

        Mitä tulee tuohon oikeaan verkkoon,en uskalla sanoa mitään.
        Menua painaessa saan näkyviin vain ruudun? johon tulevat kuva,ääni,asetukset ja tulo.
        Siitä en pääse eteenpäin.
        Paitsi,että juuri äsken yritin vielä!painoin sitä TV/TDV painiketta niin se vaihtui sille DTV:lle.Muuta ei tapahtut kuin salainen signaalin tekstin tilalle tuli teksti kanavaa ei löydy.

        Näitten säätöjen jälkeen koko masiina saattaa olla ihan sekaisin,joten lopetan.

        (Olen usein joutunut hakemaan kanavat uudelleen Soneran kaapelitöiden
        takia.)
        SUURI KIITOS vastauksestasi.Olen ollut ihan hädissäni koska epäjumala tuolla nurkassa on melkein ainoa ajanviete.

        Tuolla LE32 -mallilla päästiin jo hieman jyvälle, sillä tukisivulla on enää 32 mallia tuolla alkunumerolla, joten olisiko mahdollista saada mallikoodiin muutama merkki lisää, esim. tyyliin LE32B355F1W. Jos muualta tätä ei saa selville, niin tv:n takaseinän tyyppikilvessä se on mainittu. LE32 eri malleissa on niin suuria keskinäisiä eroja, että ohjeiden anto ei oikein onnistu...


      • rhb
        32LE malleja liikaa kirjoitti:

        Tuolla LE32 -mallilla päästiin jo hieman jyvälle, sillä tukisivulla on enää 32 mallia tuolla alkunumerolla, joten olisiko mahdollista saada mallikoodiin muutama merkki lisää, esim. tyyliin LE32B355F1W. Jos muualta tätä ei saa selville, niin tv:n takaseinän tyyppikilvessä se on mainittu. LE32 eri malleissa on niin suuria keskinäisiä eroja, että ohjeiden anto ei oikein onnistu...

        Kiitos taas kun vastasit.
        Löysin mallinumeron LE 32R86BC.Laitan vielä type numeron vaikka sillä kai ei ole väliä,siis BP32EO.

        Näille sukurakkaille:)
        Minulla ei ole sitä mahdollisuutta.On melkein 1000 km matkaa.
        Eikä muutenkaan.
        Olen vuosikausia,senjälkeen kun mies kasvoi aikuiseksi ja lähti maailmalle:) hoitanut nämäkin asiat itse.
        Kun rahat ei riitä niin halusin vaan tietää miten toimia.
        Onneksi on vielä auttavaisia ihmisiä.
        Kiitos kaikille.


      • 32LE malleja liikaa
        rhb kirjoitti:

        Kiitos taas kun vastasit.
        Löysin mallinumeron LE 32R86BC.Laitan vielä type numeron vaikka sillä kai ei ole väliä,siis BP32EO.

        Näille sukurakkaille:)
        Minulla ei ole sitä mahdollisuutta.On melkein 1000 km matkaa.
        Eikä muutenkaan.
        Olen vuosikausia,senjälkeen kun mies kasvoi aikuiseksi ja lähti maailmalle:) hoitanut nämäkin asiat itse.
        Kun rahat ei riitä niin halusin vaan tietää miten toimia.
        Onneksi on vielä auttavaisia ihmisiä.
        Kiitos kaikille.

        Tuolla mallitiedolla löytyi ohjekirjakin Samsungin sivuilta. Ohjekirja on vuodelta 2007, mutta eiköhän se liene oikea.. En ole koskaan pitänyt Samsungin ohjekirjoista, sillä ne ovat hankalia, mutta tässä on sentään järkevää tasoa oleva ohjekirja. Kaukosäädin on monimutkainen, sillä sillä voi ohjata neljää muuta laitetyyppiä TV:n lisäksi. Tämän ominaisuuden mukana on tullut turhia painikkeita kaukosäätimeen..

        Kanavien uudelleenhakua voisi tietenkin kokeilla siten, että laitat Topfieldin digiboksin valmiustilaan ja suoritat tv:llä ohjekirjan mukaisesti kanavahaun kaapeliverkosta (tai kuten olet aikaisemmin sen tehnyt). Jos kanavia ei löydy, niin ohita Topfield ja laita tv:n antennijohdon suoraan seinän antennirasiaan ja uusi kanavahaku. Jos kanavia ei nytkään löydy, niin missä mahtaa olla sitten vika? Ihmetellään sitten lisää...


      • rhb
        32LE malleja liikaa kirjoitti:

        Tuolla mallitiedolla löytyi ohjekirjakin Samsungin sivuilta. Ohjekirja on vuodelta 2007, mutta eiköhän se liene oikea.. En ole koskaan pitänyt Samsungin ohjekirjoista, sillä ne ovat hankalia, mutta tässä on sentään järkevää tasoa oleva ohjekirja. Kaukosäädin on monimutkainen, sillä sillä voi ohjata neljää muuta laitetyyppiä TV:n lisäksi. Tämän ominaisuuden mukana on tullut turhia painikkeita kaukosäätimeen..

        Kanavien uudelleenhakua voisi tietenkin kokeilla siten, että laitat Topfieldin digiboksin valmiustilaan ja suoritat tv:llä ohjekirjan mukaisesti kanavahaun kaapeliverkosta (tai kuten olet aikaisemmin sen tehnyt). Jos kanavia ei löydy, niin ohita Topfield ja laita tv:n antennijohdon suoraan seinän antennirasiaan ja uusi kanavahaku. Jos kanavia ei nytkään löydy, niin missä mahtaa olla sitten vika? Ihmetellään sitten lisää...

        Kiitos taas kun jaksoit vastata.
        Minusta on tullut oikea maanvaiva.

        Tein neuvomasi asiat.
        Ohitin boxin ja yritin vaikka mitä.

        Sain näkyviin kaksi kanavaa silloin kun siinä lähdeluettelossa valitsin sen dvd:n.
        Eli kanavapaikalla 15 näkyvä Bloomberg ja 17 RV Docomenter.Muitten kanavien kohdalle tulee se kanavaa ei löydy tai kaupallisille kanaville se salattu teksti.

        Yritin saada näkyviin sen ikkunan jossa ylhäällä lukee kanavat(ohjekirja sivu 10)
        Olisin hakenut uudestaan kanavat ja tallentanut.
        Mutta juuri sitä ei löydy?
        Kun olen hakenut aikaisemmin kanavat,olen aina tehnyt sen boxin kaukosäätimen kautta.

        Mielestän,ainakin yksi ongelma on ,että tuossa "ikkunassa"näkyvä antennin kuva josta pitäisi kai päästä niihin kanava tallennuksiin ei tule näkyviin.
        Ensin on kuva sitten ääni,sitten on se antennin kuva jonka yli se hyppää!? sitten tulee asetukset ja tulo.
        En tiedä miksi tämä jää välistä pois.
        Eli en saa haettua kanavia uudelleen.

        Tämä on tietenkin joku juttu mitä en juuri käsitä,tajua,osaa.

        Saat papukaijamerkin jos ymmärsit tämän selityksen;)


      • rhb
        rhb kirjoitti:

        Kiitos taas kun jaksoit vastata.
        Minusta on tullut oikea maanvaiva.

        Tein neuvomasi asiat.
        Ohitin boxin ja yritin vaikka mitä.

        Sain näkyviin kaksi kanavaa silloin kun siinä lähdeluettelossa valitsin sen dvd:n.
        Eli kanavapaikalla 15 näkyvä Bloomberg ja 17 RV Docomenter.Muitten kanavien kohdalle tulee se kanavaa ei löydy tai kaupallisille kanaville se salattu teksti.

        Yritin saada näkyviin sen ikkunan jossa ylhäällä lukee kanavat(ohjekirja sivu 10)
        Olisin hakenut uudestaan kanavat ja tallentanut.
        Mutta juuri sitä ei löydy?
        Kun olen hakenut aikaisemmin kanavat,olen aina tehnyt sen boxin kaukosäätimen kautta.

        Mielestän,ainakin yksi ongelma on ,että tuossa "ikkunassa"näkyvä antennin kuva josta pitäisi kai päästä niihin kanava tallennuksiin ei tule näkyviin.
        Ensin on kuva sitten ääni,sitten on se antennin kuva jonka yli se hyppää!? sitten tulee asetukset ja tulo.
        En tiedä miksi tämä jää välistä pois.
        Eli en saa haettua kanavia uudelleen.

        Tämä on tietenkin joku juttu mitä en juuri käsitä,tajua,osaa.

        Saat papukaijamerkin jos ymmärsit tämän selityksen;)

        Taisit kyllästyä?
        Jää papukaijamerkki saamatta:)
        Osaako kukaan muu auttaa?


      • Apua kotiin nyt
        rhb kirjoitti:

        Taisit kyllästyä?
        Jää papukaijamerkki saamatta:)
        Osaako kukaan muu auttaa?

        Nuo menevät liian hankaliksi neuvoa etänä...
        Ja lisäksi sitten on avuttomia ja tietämättömiä "valetumpeloita" keksittyine ongelmineen ja omituisine hankaluuksineen, joihin ei kannattaisi tuhlata aikaa...

        Kutsu joku naapurista kotiin auttamaan vaikka kahvi- tai ruokapalkalla... Miten sukusi voi Suomessa olla 1000 km:n päässä?


      • 32LE malleja liikaa
        rhb kirjoitti:

        Taisit kyllästyä?
        Jää papukaijamerkki saamatta:)
        Osaako kukaan muu auttaa?

        Ei tule aina päivystettyä näitä palstoja, joten pientä viivettä esiintyy.. Mutta kerran vielä..

        Kanavista päätellen olet ilmeisesti Soneran kaapeliverkossa ja sieltä kanavia pitää löytyä ongelmitta parikymmentä. http://www5.sonera.fi/ohjeet/TV:n_kanavapaikat on lista Soneran kaapeli-tv:n kanavista.

        Palauta tehdasasetukset (= Palautus sivulla 45), jonka jälkeen siirrytään sivulle 9 operaatioon Plug & Play. Valitaan kieli- ja maa-asetuksiin suomi, tv asennetaan koti-TV asetuksiin (Huom! myymälä -asetuksissa ei päästä tekemään kuin rajallisia säätöjä) ja tv viritetään (DTV) kaapeliverkkoon, jos se on eri valikossa. Eiköhän ne kateissa olevat kanavat vähitellen löydy.


      • RHB
        Apua kotiin nyt kirjoitti:

        Nuo menevät liian hankaliksi neuvoa etänä...
        Ja lisäksi sitten on avuttomia ja tietämättömiä "valetumpeloita" keksittyine ongelmineen ja omituisine hankaluuksineen, joihin ei kannattaisi tuhlata aikaa...

        Kutsu joku naapurista kotiin auttamaan vaikka kahvi- tai ruokapalkalla... Miten sukusi voi Suomessa olla 1000 km:n päässä?

        Kyllä minä olen ihan oikea tumpelo.
        Suomi on pitkä maa ja kun asuu toiset toisessa päässä niin kyllä siitä matkaa kertyy.


      • rhb
        32LE malleja liikaa kirjoitti:

        Ei tule aina päivystettyä näitä palstoja, joten pientä viivettä esiintyy.. Mutta kerran vielä..

        Kanavista päätellen olet ilmeisesti Soneran kaapeliverkossa ja sieltä kanavia pitää löytyä ongelmitta parikymmentä. http://www5.sonera.fi/ohjeet/TV:n_kanavapaikat on lista Soneran kaapeli-tv:n kanavista.

        Palauta tehdasasetukset (= Palautus sivulla 45), jonka jälkeen siirrytään sivulle 9 operaatioon Plug & Play. Valitaan kieli- ja maa-asetuksiin suomi, tv asennetaan koti-TV asetuksiin (Huom! myymälä -asetuksissa ei päästä tekemään kuin rajallisia säätöjä) ja tv viritetään (DTV) kaapeliverkkoon, jos se on eri valikossa. Eiköhän ne kateissa olevat kanavat vähitellen löydy.

        Suuri kiitos vastauksesta.
        En todellakaan tarkoittanut,että sinun pitäisi päivystää tätä sivua koko ajan.
        Se vaan tahtoo olla niin,että odottavan aika on pitkä.

        Siten vielä,olen pahoillani etten tuotakaan verkkotietoa,Sonera tajunnut ilmoittaa.
        Tämä nyt tahtoo olla pelkkää anteeksipyyntöä koko viesti.
        Ihmiset hermostuu ja epäilee.
        Mutta kyllä olen ihan aito hölmö.

        Aloitan aamulla tämän uuden asennussession.
        Ilmoitan sitten heti,miten kävi.


      • rhb
        32LE malleja liikaa kirjoitti:

        Ei tule aina päivystettyä näitä palstoja, joten pientä viivettä esiintyy.. Mutta kerran vielä..

        Kanavista päätellen olet ilmeisesti Soneran kaapeliverkossa ja sieltä kanavia pitää löytyä ongelmitta parikymmentä. http://www5.sonera.fi/ohjeet/TV:n_kanavapaikat on lista Soneran kaapeli-tv:n kanavista.

        Palauta tehdasasetukset (= Palautus sivulla 45), jonka jälkeen siirrytään sivulle 9 operaatioon Plug & Play. Valitaan kieli- ja maa-asetuksiin suomi, tv asennetaan koti-TV asetuksiin (Huom! myymälä -asetuksissa ei päästä tekemään kuin rajallisia säätöjä) ja tv viritetään (DTV) kaapeliverkkoon, jos se on eri valikossa. Eiköhän ne kateissa olevat kanavat vähitellen löydy.

        Luin ko.ohjeet,mutta...
        Ongelmaksi tuli pin-koodi.Minulla ei ole hajuakaan pin-koodista.
        Jos vielä jaksaisit kertoa/neuvoa mistä sen kehitän?

        Muuten jätän sut rauhaan.
        Mielestäni sain hyvät ohjeet.Olen vain niin tumpelo etten uskalla ilman apua alkaa tuohon operaatioon.Pelkään saavani sen lopullisesti sekaisin.
        Toivon,että Joulun aikaan joku kävisi ja tekisi vaadittavat jutut ohjeidesi mukaan.


      • 32LE malleja liikaa
        rhb kirjoitti:

        Luin ko.ohjeet,mutta...
        Ongelmaksi tuli pin-koodi.Minulla ei ole hajuakaan pin-koodista.
        Jos vielä jaksaisit kertoa/neuvoa mistä sen kehitän?

        Muuten jätän sut rauhaan.
        Mielestäni sain hyvät ohjeet.Olen vain niin tumpelo etten uskalla ilman apua alkaa tuohon operaatioon.Pelkään saavani sen lopullisesti sekaisin.
        Toivon,että Joulun aikaan joku kävisi ja tekisi vaadittavat jutut ohjeidesi mukaan.

        Uuden television oletus-PIN on 0000. Jos et ole PIN-koodia vaihtanut, niin se on edelleen tuo oletusarvo. Ei näistä pienistä ohjeistuksista haittaa ole, aikaa on ja koko ajan sitä tulee lisää;)


      • rhb
        32LE malleja liikaa kirjoitti:

        Uuden television oletus-PIN on 0000. Jos et ole PIN-koodia vaihtanut, niin se on edelleen tuo oletusarvo. Ei näistä pienistä ohjeistuksista haittaa ole, aikaa on ja koko ajan sitä tulee lisää;)

        No,jos jaksat vielä päivystää täällä :)niin yritän kuitenkin viikonloppuna sitä asennusta!

        Sain eilen taas asennus esimakua kun Sonera ilmoitti,että käyttämäni Zyxel boxi on päivitetävä..
        Ohjeiden mukaan sen piti kestää puoli tuntia.
        Jouduin tietenkin soittamaan sinne tukeen.
        Tässä läppärissäkin oli jotain?eli monta yritystä tarvittiin ennenkuin onnistui,Kylläne vakuutti ettei syy ole minussa.
        Kesti kolme tuntia.

        Kunhan lepuutan hermojani pari päivää niin enköhän mä uskaltaudu kuitenkin asennukseen.
        Sain taas hyvää harjoitusta.


      • lepuuta vaan
        rhb kirjoitti:

        No,jos jaksat vielä päivystää täällä :)niin yritän kuitenkin viikonloppuna sitä asennusta!

        Sain eilen taas asennus esimakua kun Sonera ilmoitti,että käyttämäni Zyxel boxi on päivitetävä..
        Ohjeiden mukaan sen piti kestää puoli tuntia.
        Jouduin tietenkin soittamaan sinne tukeen.
        Tässä läppärissäkin oli jotain?eli monta yritystä tarvittiin ennenkuin onnistui,Kylläne vakuutti ettei syy ole minussa.
        Kesti kolme tuntia.

        Kunhan lepuutan hermojani pari päivää niin enköhän mä uskaltaudu kuitenkin asennukseen.
        Sain taas hyvää harjoitusta.

        Mikä ZyXEL-boksi? Miten niin oli päivitettävä ja miten siihen meni kolme tuntia?

        Selviääköhän asia?


      • 32LE malleja liikaa
        rhb kirjoitti:

        No,jos jaksat vielä päivystää täällä :)niin yritän kuitenkin viikonloppuna sitä asennusta!

        Sain eilen taas asennus esimakua kun Sonera ilmoitti,että käyttämäni Zyxel boxi on päivitetävä..
        Ohjeiden mukaan sen piti kestää puoli tuntia.
        Jouduin tietenkin soittamaan sinne tukeen.
        Tässä läppärissäkin oli jotain?eli monta yritystä tarvittiin ennenkuin onnistui,Kylläne vakuutti ettei syy ole minussa.
        Kesti kolme tuntia.

        Kunhan lepuutan hermojani pari päivää niin enköhän mä uskaltaudu kuitenkin asennukseen.
        Sain taas hyvää harjoitusta.

        Nykyään laajakaistakin kuuluu digitv-maailmaan, sillä tv:ni on kytketty WLANiin ja se hoitaa softapäivityksensä netin kautta. Antennisignaalin kautta softapäivityksiä ei enää jaeta kuin hyvin harvoin, sillä päivityspakettien koko ja lukumäärä on kasvanut. Puolen vuoden aikana on televisiooni tullut jo 5-6 päivitystä. Päivitysvastuu on siirretty käyttäjälle, joten kannattaa seurata oman tv:n tukisivuja ja niiden kautta tarjolle tulevia softapäivityksiä. Toisaalta, toimivaa laitetta ei aina välttämättä kannata päivittää;)

        Sinulla taitaa olla myös Zyxel P-870HN-51b, jonka päivitin kuten sinäkin. Aikaa tosin meni vain parikymmentä minuuttia. http://870update.zyxel.fi/ kautta se meni näppärästi. Modeemissani oli softaversio 1.12, joka onkin vanha versio ja uusin versio on 1.10. Varmistin tämän zyxelin asiakaspalvelusta.


      • rhb
        32LE malleja liikaa kirjoitti:

        Nykyään laajakaistakin kuuluu digitv-maailmaan, sillä tv:ni on kytketty WLANiin ja se hoitaa softapäivityksensä netin kautta. Antennisignaalin kautta softapäivityksiä ei enää jaeta kuin hyvin harvoin, sillä päivityspakettien koko ja lukumäärä on kasvanut. Puolen vuoden aikana on televisiooni tullut jo 5-6 päivitystä. Päivitysvastuu on siirretty käyttäjälle, joten kannattaa seurata oman tv:n tukisivuja ja niiden kautta tarjolle tulevia softapäivityksiä. Toisaalta, toimivaa laitetta ei aina välttämättä kannata päivittää;)

        Sinulla taitaa olla myös Zyxel P-870HN-51b, jonka päivitin kuten sinäkin. Aikaa tosin meni vain parikymmentä minuuttia. http://870update.zyxel.fi/ kautta se meni näppärästi. Modeemissani oli softaversio 1.12, joka onkin vanha versio ja uusin versio on 1.10. Varmistin tämän zyxelin asiakaspalvelusta.

        Juuri tuo Zykel malli.
        Päivitys keskeytyi puolessa välissä monta kertaa.
        Soitin tietenkin tukeen josta neuvoivat monia temppuja!? Ohjeita seuraamalla onnistui.
        Vieläkin tuli mutka matkaan kun asennus ei "loppunut."
        Tietokone ei siis sammunut.Taas soitto ja sitten taas uudet temput.Siitä hävisi jatkuvasti internet yhteys.
        Lopulta onnistui.

        Muistakaa nyt hyvät ihmset,että olen mummo ja yritän kyllä parhaani mutta pelkkä kieli jota käytetään kun näitä tehdään tuottaa vaikeuksia.

        Kiitos kaikille jotka jaksaa vastailla.
        Ja niille jotka taas ymmärsi ton selityksen se papukaijamerkki:)


      • rhb
        32LE malleja liikaa kirjoitti:

        Uuden television oletus-PIN on 0000. Jos et ole PIN-koodia vaihtanut, niin se on edelleen tuo oletusarvo. Ei näistä pienistä ohjeistuksista haittaa ole, aikaa on ja koko ajan sitä tulee lisää;)

        tiedoksi:)
        sairastuin kuumeflunssaan,yritän niitä tehdasasetuksia kun virkistyn.


      • kuis on
        rhb kirjoitti:

        tiedoksi:)
        sairastuin kuumeflunssaan,yritän niitä tehdasasetuksia kun virkistyn.

        Onkos mummo jo saanut tv:n toimimaan?


    • Anonyymi

      Jälkiviisaasti todettakoon, että koko LE-sarja Samsungia kuin LG:tä oli täysin kertakäyttötekeleitä, joissa on hurjasti pintaliitosjuotos sekä eepron piirivikoja. Lähes käytännössä kaikki hajoo käsiin tosta karvalakkituotantolinjasta .. Kaikki LE-mallit kärsii näistä mielivaltasista vioista. Niitä tyrkitään kirppareilla vielä lähes vuosikymmen perästä "pikku" vikoineen ja aikonaan Prismassakin edustavasti värinauha kuvassa esittelykappale hyllyssä uutena. Veikkaan, että viritin ollut kaput tai irti piiristä .. Aivan sekunda malli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe