Sopiiko suomenlapinkoira sisäkoiraksi?
Sen takia kyselen kun sillä näyttäisi olevan niin paksu turkki..
Suomenlapinkoira sisäkoiraksi?
4
1752
Vastaukset 4
Taitaa nykyisistä lappalaisista olla suuri osa kaupunki- eli sisäkoiria. Kyllähän sillä turkilla tarkenee makoilla lumessakin, muttei haittaa sisällä; eihän sitä koiraa olohuoneessa juoksuteta. Ja makuupaikka laitetaan viileämpään kohtaan kuin juuri patterin eteen.
Kesähelteet voi olla vaikeampi juttu.- moikkelis
Okei :) mutta kiitos vastauksesta
- suomenla
moikkelis kirjoitti:
Okei :) mutta kiitos vastauksesta
Meillä ollut lapinkoiria sisäkoirana vuodesta 96 alkaen ja tykkäävät olla myös paljon ulkona joten siihen kannattaa varautua, yksilöitähän nämä kaikki ovat. Turkki suojaa kylmältä mutta myös kuumalta. Toki tukala on helteellä etenkin vanhempana.
Muuten suosittelen rotua sinulle lämpimästi!
- brauuh
Turkki voi olla joillakin yksilöillä ongelma esim kesällä. Itselläni on nallekarhumainen näyttelylinjainen suomenlapinkoira ja paimensukuinen hieman lyhytkarvaisempi suomenlapinkoria. Tämän paimensukuisen turkki ei ole lyhyttä vain 5cm-10cm ja näyttelylinjaisella on joissain paikoissa 15-20cm karvoja :O
Koira tietää itse kun on lämmintä ja hakeutuu silloin viileimpään paikkaan asunnossa, meidän koirat nukkuu parvekkeenoven edessä ja ulkona parvekkeella kesäisin kun voi ovi jättää auki öisin. Koirillani ei ole ollut mitään ongelmia olla kerrostaloasunnossa sisäkoirina koska ulkoilutamme niitä useasti ja emme jätä niitä koskaan auringonvaloon. Kesähelteillä asunnossamme on viileämpää kuin ulkona ja vältämme keskipäivällä ulkoilemista. Talvella ei ole mitään ongelmaa olla sisällä.
Rotu on aivan ihana jos haluaa kunnon koiran! Koirani ei hauku paitsi kun leikkivät ulkona, ovat miellyttämishaluisia ja oppivat nopeasti. Koska olen niitä altistanut monelle eri tilanteelle kummatkin ovat kuin kotonaan vaikka kauppakeskuksen keskellä.
Joskus ihmetyttää tämän yhden jääräpäisyys mutta kaikki ovat yksilöitä ja ihania juuri sen takia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 65938
- 69702
- 133636
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk36595- 68567
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️33562- 43544
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve43541Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m112515Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19480Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18451Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k163447Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto61372- 52369
- 42349
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)29344Kuhmolaiset valittaa kaikesta
Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene9338YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene22338- 16331
En aio ottaa sinuun yhteyttä nainen
Saatan minä olla aika tyhmä välillä mutta sentään sen verran kuitenkin tajuan että annan sinun olla rauhassa. En siis ol17330