Mihin naapurimaahan kääntymään lasten kanssa

tie-do-ton

Mitä thaimaan naapurimaata suosittelette viisumikikkailun kääntymispaikaksi jos mukana on pieniä lapsia? Paikassa voisi vaikka hetken ollakin, ei pakko palata tunnin pääsätä thaimaahan. Maa ja vaikka kaupunkikin jonkinnäköisine perusteluineen on tervetullut.

17

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laosiin helposti pääsee Lento Udon Thaniin.Siitä menee bussi Vientianeen,mistä saa viisuminkin,jos on kauan Thaimaassa.

    • flashpacker

      Riippuu tiesty aika paljon siitä, missä päin Thaimaata aiotte lomanne viettää.

      • tie-do-ton

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.


      • suositus
        tie-do-ton kirjoitti:

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.

        Helsingin thaimaan lähetystö myöntää viisumeita.
        http://www.thaiembassy.org/helsinki/fi/services


      • .....
        tie-do-ton kirjoitti:

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.

        Hommatkaa viisumi suomesta ei tarvitse käydä kääntymässä missään.


      • näin Thaimaassa
        ..... kirjoitti:

        Hommatkaa viisumi suomesta ei tarvitse käydä kääntymässä missään.

        Paitsi,että turistiviisumilla saa olla 60 päivää,joj otatte 2 tai 3 poistumisen viisumin Suomesta,on silti käytävä kääntymässä naapurimaassa." poitumisen viisumi 60 60 vrk.3 poitumisen viisumi 60 60 60vrk.


      • 3 kuukautta

      • non immagration
        näin Thaimaassa kirjoitti:

        Paitsi,että turistiviisumilla saa olla 60 päivää,joj otatte 2 tai 3 poistumisen viisumin Suomesta,on silti käytävä kääntymässä naapurimaassa." poitumisen viisumi 60 60 vrk.3 poitumisen viisumi 60 60 60vrk.

        Ei pidä anoa turistiviisumia 3 kk lomalle ! Vaan non - immagration viisumi.


      • Langkawille
        non immagration kirjoitti:

        Ei pidä anoa turistiviisumia 3 kk lomalle ! Vaan non - immagration viisumi.

        Olipa tyhmä vastaus. Ikään kuin et muka neuvoja tietäisi, että non immigration viisumia ei saa jos ei ole joko sukulaisia, työtä, opiskelupaikkaa tai jos ei itse ole yli 50 v. tai eläkeläinen, jonka eläke käteen min. 1500 euroa.
        Lapsiperheen kannattaa uusia viisumit Malesiassa esim. Langkawi ja Penang on kivoja saaria, tai Laosin Vientianessa. Myös Vietnamin Hanoi on kiva paikka kunhan myrsky on ohi. Itse asiassa ei edes kannata mennä Thaikkulaan 30 päivää pitemmäksi ajaksi, vaan kannattaa pitää tukikohtana Malesia, koska Malesiassa saa olla ilman viisumia 3 kk ja sieltä käsin voi reissata naapurimsihin jos haluaa.


      • non- immigration oho
        Langkawille kirjoitti:

        Olipa tyhmä vastaus. Ikään kuin et muka neuvoja tietäisi, että non immigration viisumia ei saa jos ei ole joko sukulaisia, työtä, opiskelupaikkaa tai jos ei itse ole yli 50 v. tai eläkeläinen, jonka eläke käteen min. 1500 euroa.
        Lapsiperheen kannattaa uusia viisumit Malesiassa esim. Langkawi ja Penang on kivoja saaria, tai Laosin Vientianessa. Myös Vietnamin Hanoi on kiva paikka kunhan myrsky on ohi. Itse asiassa ei edes kannata mennä Thaikkulaan 30 päivää pitemmäksi ajaksi, vaan kannattaa pitää tukikohtana Malesia, koska Malesiassa saa olla ilman viisumia 3 kk ja sieltä käsin voi reissata naapurimsihin jos haluaa.

        Hyvä korjaus . En tullut muistaneeksi kun itse jo tuon 50 v olen ja vain kaksi kertaa hakenut ongelmitta.


      • flashpacker
        tie-do-ton kirjoitti:

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.

        Yksi hyvä vaihtoehto on lentää Kuala Lumpuriin, josta pääsee lentämällä Langkawille noin tunnissa. Hinnat eivät päätä huimaa. Langkawilta voi jatkaa matkaa Ko Lipelle tai Satuniin Thaimaahan, mutta meriteitse saapuessa Thaimaahan saa ainoastaan 15 päivän oleskeluluvan.

        Kala Lumpurin Thaimaan suurlähetystöstä voi hakea 60 päivän turistiviisumin Thaimaahan. Asian käsittely vie vuorokauden, eli vaatii kaksi käyntiä.


      • Näin Thaimaassa

      • aOQNPZK
        näin Thaimaassa kirjoitti:

        Paitsi,että turistiviisumilla saa olla 60 päivää,joj otatte 2 tai 3 poistumisen viisumin Suomesta,on silti käytävä kääntymässä naapurimaassa." poitumisen viisumi 60 60 vrk.3 poitumisen viisumi 60 60 60vrk.

        Turistiviisumilla 60 30 vrk jatkokuukausi hetaan paikallisesta immigrant offisesta joita kaikissa suuremmissa kaupungeissa ainaskin...


      • Malesiaan menisin
        flashpacker kirjoitti:

        Yksi hyvä vaihtoehto on lentää Kuala Lumpuriin, josta pääsee lentämällä Langkawille noin tunnissa. Hinnat eivät päätä huimaa. Langkawilta voi jatkaa matkaa Ko Lipelle tai Satuniin Thaimaahan, mutta meriteitse saapuessa Thaimaahan saa ainoastaan 15 päivän oleskeluluvan.

        Kala Lumpurin Thaimaan suurlähetystöstä voi hakea 60 päivän turistiviisumin Thaimaahan. Asian käsittely vie vuorokauden, eli vaatii kaksi käyntiä.

        Malesiaa makin suosittelisin lapsiperheelle. Siisti maa, paljon erilaisia ruokia jne. Jos Andamanmeren puolelle (Langkawi Lipe jne.)menee niin ei kannata kierrella KL:n kautta myos Penangissa on Thaimaan lahetysto josta saa paivassa viisumin.


    • vastaus101

      Ehdottomasti suosittelen helpointa tapaa, lentoa. Air Asialla lentää hyvin halvalla. Joko Bangkokista, Phuketista tai Krabilta pääsee lentämällä Kuala Lumpuriin. Etelä Thaimaasta lentää vain n. tunnissa. Kuala Lumpur on lapsille viihtyisä ja turvallinenkin kaupunki, nähtävyyksiä ja koettavaakin on. Yhteydet helpot joko länsipuolen Penang tai Langkawi (pääsee myös lentämällä) tai itäpuolelle esim. Perhentian tai Tioman, jos saarista ja rantaelämästä pitää.
      Laos on turhan kuuma ja tuuleton sisämaa, ilman merta. Laos ei ole välttämättä kovin turvallinen eikä varmasti ainakaan lasten mieleen, viimeiseksi Vientianeen.
      Vietnamiakaan en suosittele, Kambodzha olisi hyvä, muttei ehkä lasten kanssa.

    • Pakettimatka

      Paljonko maksaa Phuketista lennot Kualalimburiin ja takaisin, entä hotellihinnat Kualalumpurissa?

      • katso itse

        Katso Air Asian netti sivuilta ! Sinä tiedät omat matkustuspäiväsi parhaiten.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe