Mihin naapurimaahan kääntymään lasten kanssa

tie-do-ton

Mitä thaimaan naapurimaata suosittelette viisumikikkailun kääntymispaikaksi jos mukana on pieniä lapsia? Paikassa voisi vaikka hetken ollakin, ei pakko palata tunnin pääsätä thaimaahan. Maa ja vaikka kaupunkikin jonkinnäköisine perusteluineen on tervetullut.

17

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laosiin helposti pääsee Lento Udon Thaniin.Siitä menee bussi Vientianeen,mistä saa viisuminkin,jos on kauan Thaimaassa.

    • flashpacker

      Riippuu tiesty aika paljon siitä, missä päin Thaimaata aiotte lomanne viettää.

      • tie-do-ton

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.


      • suositus
        tie-do-ton kirjoitti:

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.

        Helsingin thaimaan lähetystö myöntää viisumeita.
        http://www.thaiembassy.org/helsinki/fi/services


      • .....
        tie-do-ton kirjoitti:

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.

        Hommatkaa viisumi suomesta ei tarvitse käydä kääntymässä missään.


      • näin Thaimaassa
        ..... kirjoitti:

        Hommatkaa viisumi suomesta ei tarvitse käydä kääntymässä missään.

        Paitsi,että turistiviisumilla saa olla 60 päivää,joj otatte 2 tai 3 poistumisen viisumin Suomesta,on silti käytävä kääntymässä naapurimaassa." poitumisen viisumi 60 60 vrk.3 poitumisen viisumi 60 60 60vrk.


      • 3 kuukautta

      • non immagration
        näin Thaimaassa kirjoitti:

        Paitsi,että turistiviisumilla saa olla 60 päivää,joj otatte 2 tai 3 poistumisen viisumin Suomesta,on silti käytävä kääntymässä naapurimaassa." poitumisen viisumi 60 60 vrk.3 poitumisen viisumi 60 60 60vrk.

        Ei pidä anoa turistiviisumia 3 kk lomalle ! Vaan non - immagration viisumi.


      • Langkawille
        non immagration kirjoitti:

        Ei pidä anoa turistiviisumia 3 kk lomalle ! Vaan non - immagration viisumi.

        Olipa tyhmä vastaus. Ikään kuin et muka neuvoja tietäisi, että non immigration viisumia ei saa jos ei ole joko sukulaisia, työtä, opiskelupaikkaa tai jos ei itse ole yli 50 v. tai eläkeläinen, jonka eläke käteen min. 1500 euroa.
        Lapsiperheen kannattaa uusia viisumit Malesiassa esim. Langkawi ja Penang on kivoja saaria, tai Laosin Vientianessa. Myös Vietnamin Hanoi on kiva paikka kunhan myrsky on ohi. Itse asiassa ei edes kannata mennä Thaikkulaan 30 päivää pitemmäksi ajaksi, vaan kannattaa pitää tukikohtana Malesia, koska Malesiassa saa olla ilman viisumia 3 kk ja sieltä käsin voi reissata naapurimsihin jos haluaa.


      • non- immigration oho
        Langkawille kirjoitti:

        Olipa tyhmä vastaus. Ikään kuin et muka neuvoja tietäisi, että non immigration viisumia ei saa jos ei ole joko sukulaisia, työtä, opiskelupaikkaa tai jos ei itse ole yli 50 v. tai eläkeläinen, jonka eläke käteen min. 1500 euroa.
        Lapsiperheen kannattaa uusia viisumit Malesiassa esim. Langkawi ja Penang on kivoja saaria, tai Laosin Vientianessa. Myös Vietnamin Hanoi on kiva paikka kunhan myrsky on ohi. Itse asiassa ei edes kannata mennä Thaikkulaan 30 päivää pitemmäksi ajaksi, vaan kannattaa pitää tukikohtana Malesia, koska Malesiassa saa olla ilman viisumia 3 kk ja sieltä käsin voi reissata naapurimsihin jos haluaa.

        Hyvä korjaus . En tullut muistaneeksi kun itse jo tuon 50 v olen ja vain kaksi kertaa hakenut ongelmitta.


      • flashpacker
        tie-do-ton kirjoitti:

        Ei ole tarkkaa matkasuunnitelmaa vielä mutta useammassa paikassa. Eli ehdottaa voi mitä tahansa. Tarkoitus olla thaimaassa 3kk joten jossain olisi kai käytävä kääntymässä.

        Yksi hyvä vaihtoehto on lentää Kuala Lumpuriin, josta pääsee lentämällä Langkawille noin tunnissa. Hinnat eivät päätä huimaa. Langkawilta voi jatkaa matkaa Ko Lipelle tai Satuniin Thaimaahan, mutta meriteitse saapuessa Thaimaahan saa ainoastaan 15 päivän oleskeluluvan.

        Kala Lumpurin Thaimaan suurlähetystöstä voi hakea 60 päivän turistiviisumin Thaimaahan. Asian käsittely vie vuorokauden, eli vaatii kaksi käyntiä.


      • Näin Thaimaassa

      • aOQNPZK
        näin Thaimaassa kirjoitti:

        Paitsi,että turistiviisumilla saa olla 60 päivää,joj otatte 2 tai 3 poistumisen viisumin Suomesta,on silti käytävä kääntymässä naapurimaassa." poitumisen viisumi 60 60 vrk.3 poitumisen viisumi 60 60 60vrk.

        Turistiviisumilla 60 30 vrk jatkokuukausi hetaan paikallisesta immigrant offisesta joita kaikissa suuremmissa kaupungeissa ainaskin...


      • Malesiaan menisin
        flashpacker kirjoitti:

        Yksi hyvä vaihtoehto on lentää Kuala Lumpuriin, josta pääsee lentämällä Langkawille noin tunnissa. Hinnat eivät päätä huimaa. Langkawilta voi jatkaa matkaa Ko Lipelle tai Satuniin Thaimaahan, mutta meriteitse saapuessa Thaimaahan saa ainoastaan 15 päivän oleskeluluvan.

        Kala Lumpurin Thaimaan suurlähetystöstä voi hakea 60 päivän turistiviisumin Thaimaahan. Asian käsittely vie vuorokauden, eli vaatii kaksi käyntiä.

        Malesiaa makin suosittelisin lapsiperheelle. Siisti maa, paljon erilaisia ruokia jne. Jos Andamanmeren puolelle (Langkawi Lipe jne.)menee niin ei kannata kierrella KL:n kautta myos Penangissa on Thaimaan lahetysto josta saa paivassa viisumin.


    • vastaus101

      Ehdottomasti suosittelen helpointa tapaa, lentoa. Air Asialla lentää hyvin halvalla. Joko Bangkokista, Phuketista tai Krabilta pääsee lentämällä Kuala Lumpuriin. Etelä Thaimaasta lentää vain n. tunnissa. Kuala Lumpur on lapsille viihtyisä ja turvallinenkin kaupunki, nähtävyyksiä ja koettavaakin on. Yhteydet helpot joko länsipuolen Penang tai Langkawi (pääsee myös lentämällä) tai itäpuolelle esim. Perhentian tai Tioman, jos saarista ja rantaelämästä pitää.
      Laos on turhan kuuma ja tuuleton sisämaa, ilman merta. Laos ei ole välttämättä kovin turvallinen eikä varmasti ainakaan lasten mieleen, viimeiseksi Vientianeen.
      Vietnamiakaan en suosittele, Kambodzha olisi hyvä, muttei ehkä lasten kanssa.

    • Pakettimatka

      Paljonko maksaa Phuketista lennot Kualalimburiin ja takaisin, entä hotellihinnat Kualalumpurissa?

      • katso itse

        Katso Air Asian netti sivuilta ! Sinä tiedät omat matkustuspäiväsi parhaiten.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe