Verkkopankin tunnuksia kyselevään sähköpostiin, joka näyttää lähetetyn poliisin sähköpostiosoitteesta, ei tule vastata.
Keskusrikospoliisi varoitti maanantaina uudenlaisesta Suomessa esiintyvästä sähköpostihuijauksesta. Huijausviesti on lähetetty poliisin nimissä.
Viestissä kerrotaan, että vastaanottajan verkkopankki on joutunut rikoksen kohteeksi. Poliisina esiintyvä viestin lähettäjä pyytää vastaanottajaa lähettämään verkkopankin käyttäjätunnuksensa, salasanansa ja skannatun kuvan tai kopion avainlukulistastaan. Lisäksi pyydetään vastaanottajan puhelinnumeroa kuulusteluajan sopimiseksi.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/64184-uusi-huijaus-suomessa-poliisi-varoittaa-sahkopostista
Uudentyyppinen huijaus
Ei huono
3
164
Vastaukset
- Huijausta
Itselleni tuli sähköpostia, että jokun kiinalainen pankkimies Lim Choon Seng pyysi mua sijoittamaan rahaa jotta saisin miljoonia. Onneksi sähköposti tunnisti jo valmiiksi roskapostiksi.
- siotus nero
Itse sijoitin samaisen tyypin ohjeen mukaan ja kappas kummaa parin viikon päästä tililleni oli ilmestynyt 3700 euroa. Sengiltä tuli lisää ohjeita juuri ja yritän saada ne suomennettua. Lisää rahaa kai uolossa useita kymmeniä tuhansia!! Ollaan kuulolla.
Jos tuollaisia tulee niin yksi klikkaus niin se menee Gmailissa roskapostikansioon eikä siitä sen jälkeen tarvitse välittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984