Tuore INKIVÄÄRI kipulääkkeenä

Verenpainettako?

Kärsin voimakkaista, säryistä niska-hartiaseudulla ja myös selässä ja jaloissa. Tulehduskipulääkkeet jouduin lopettamaan jo vuosia sitten,kun vatsani meni niistä "rikki", eikä ole palautunut.
Nyt olen kokeillut tuoretta inkivääriä kipuihin noin kk:n ajan.

Mutta nostaako tämä inkivääri verenpainetta, onko kokemusta?

4

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurkumaa

Sorry, ei ole kokemusta, mutta en ole koskaan kuullut, että nostaisi. päinvastoin kerrotaan, että inkivääri laskee verenpainetta. Tai ehkä senormalisoi.

Kipulääkkeenä kylläkin kurkuma lienee jopa tehokkaampi.

Monet mausteet hoitavat ja niillä on myös yhteisvaikutuksia kuten mustapippurilla ja kurkumalla, jolloin mustapippuri tehostaa kurkuman vaikutuksia moninkertaisiksi.

• Sanot kärsiväsi vahvoista hartiaseudun, lisäksi selän ja raajoissa. Täysin maallikkona uskon, että vahvojen tulehduskipu- ja särkylääkkeitten käyttö tulisi olla lyhytaikaista tilannetta varten.
      Oikeampi hoitokeino olisi fysikaalinen hoito. Ne kohentavat kehon kulumisista johtuvia asentovikoja. Liian kallista tavallisille ihmisille.
      On kuitenkin itseopiskeltavia venyttelyohjelmia; vievät paljon aikaa, mutta säästävät rahaa. Etää näistä omahoidoista olisi apua, ne pitäisi ottaa enemmän lopunikäisiksi kuin väliaikaisiksi. Kun ne lopettaa, kivut palaavat enemmin tai myöhemmin.

• hyvä kapu

Kapu on oikeilla jäljillä. Pitäisi lähestyä asiaa siitä suunnasta, mistä kivut johtuvat ja miten syyhyn voisi vaikuttaa. Itsestä huolehtiminen tuntuu aluksi työläältä ja mielellään etsisi oikoteitä.

• Kallista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      228
      7620
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5070
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4792
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3448
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2015
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1900
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1829
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1687
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1619
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      149
      1376
    Aihe