Kap Verdelle yksin

Sinkkumatkaaja

Voiko Kap Verdelle matkustaa naishenkilö yksinään? Onko se turvallinen paikka? Etsin lomakohdette joulukuulle ja paikkaa, jossa olisi kiva olla itsekseen reissussa, koska kukaan ystävistäni ei pääse nyt matkalle joulukuun puolessa välissä.

5

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2. sinkkumatkaaja

      Moikka!

      Hyvin voi matkustaa yksin, varsinkin jos otat all inclusive hotellin. Tai siis mä en tiedä muusta :) Olin viime talvena yksin reissussa ja isossa all inclusive hotellissa. Henkilökunta on ystävällistä, eikä missään vaiheessa tullut tunnetta, että joku ahdistelisi tai haluaisi tuppautua seuraan sen vuoksi, että olin reissussa yksin.

      Itse olin reissussa kaksi viikkoa ja kaks viikkoa meni kyllä ihan kivasti all inclusive hotellissa kun kävin parilla retkellä kahden viikon aikana. Sen retkillä huomasi, että paikallisissa kylissä ei ole mitään elämää päivisin kun suurin osa asukkaista on päivät hotelleissa töissä. Eli siinä mielessä jos ajattelee, että haluaisi tutustua paikallisiin voi se onnistua jopa helpommin hotellissa kuin kylissä.

      Oppaat sanoivat, että ravintoloiden hinnat kylissä on liki euroopan tasoa, joten ruokailu niissä ei välttämättä ole edullista. Itse en kyllästänyt kahdessa viikossa all inclusive hotellin ruokiin, niissä oli riittävästi vaihtelua päivittäin.

      Toki en osaa sanoa, sitten yöelämästä hotellin ulkopuolella kun siitä en ollut kiinnostunut. Ja toisaalta ainakin Finnmatkojen kohdeoppaassa yksin pimeällä liikkumisesta varoiteltiin.

      Minä tykkäsin siitä isossa all inclusive hotellissa, että siellä oli paljon muitakin turisteja niin Suomesta kun muistakin maista ja ihmisiin oli helppo tutustua. Toisaalta jos ei halunnut olla kenenkään kanssa tekemisissä sai olla ihan rauhaksiin.

      Hotellilla oli myös paljon erilaista vapaa-ajanohjelmaa johon pystyi osallistumaan ja sitä kautta tutustumaan niin muihin turisteihin kun hotellin henkilökuntaankin (siis lähinnä vapaa-ajanohjaajiin).

      Minä kyllä suosittelen lämpimästi Kap Verdeä :)

    • gunnerssi

      Moi,

      Palasin juuri eilen kyseiseltä saaresta. Saari turvallinen omalla matkalla oli pari suomalaista naista yksinmatkaajana. Turvallista oli myös heidän mielestään. Yksin ei naishenkilöä suosittele menemään ihan slummialueelle pimeänaikaan. Kaupunkiin myös hiehan varauksella. Päivällä voi liikkua ihan turvallisesti vaikka yksin. Meilla suomalaisilla oli määlittemätön hotelli hyvä hotelli rannan läheisyydessä. Voin suositella paikka .......

      Gunnerssi

      • löydät seuraa

        Millä slummialuella , eihän siellä turistisaarilla edes asu ketään siirtotyöläisten
        lisäksi.


    • sy Snoopy

      Vietin Mindelossa Sao Vicentessä parisen viikkoa. Ihan ok paikka, mutta kahta viikkoa kauempaa siellä tuskin saa kulumaan. Tein sieltä myös laivaretken naapurisaarelle Sao Antaoon. Hotelleista en osaa sanoa, koska asuin veneessäni. Hintataso oli edullinen. Nyt kun olen jo kiertänyt maapallon ja tutustunut kymmeniin maihin jäi sellainen kuva, että Cape Verde on ehkä köyhin paikka missä olen koskaan ollut. Lisää tästä vierailusta löytyy kirjasta Yksinäinen purjehtija osa 1 www.snoopy.fi

    • sinkkumatkaajamyös

      Melkolailla olematon paikka,jos hotellissa olo parasta ja 2 vko menee ihan kivasti,kun on iso all inclusive hotelli.
      Eiköhän sitten sama missä maassa on,jos hotellissaolo kiinnostavinta.
      Eli sy Snoopyn kanssa samaa mieltä,että viikkokin liikaa tuossa paikassa,jos on hiukankin enemmän matkustellut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      458
      2815
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1335
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1181
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      33
      1146
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      162
      1121
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1064
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      97
      963
    8. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      882
    9. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      39
      867
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      794
    Aihe