ravintolasuosituksia

Jenni

Hei. Suositelkaapa hyviä ja kohtuullisen edullisia ravintoloita pattayalla. Ollaan kokeilunhaluisia, joten sammakonreidet ja hyönteiset kiinnostaa, mäkkärit ei niinkään.

15

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samppi

      Sammakot ja torakat kannattaa pyydystää itse ja paistaa pannulla. Tulee halvemmaksi. Vähän voita pannulle ja sampit torakat sekaan niin avot kohta lautasella höyryää herkkuateria.

    • tässä muutama

      makuasioitahan ruokailu on. Nong Jai kakkoskadulla Tip Plazalla Mike shopping Millistä hieman eteenpäin. Boat House myös kakkoskadulla jne jne. Yleinen ohje on se missä istuu paljon paikallisia on hyvä ruoka. Katukeittiöitä kannattaa ehdottomasti kokeilla kunhan katsoo että esim kana valmistetaan kunnolla loppuun. Pattayalla todella paljon erilaisia ravintoloita edullisilla hinnoilla.

    • chef

      Thaimaa kuten Aasia yleensä on itsessään 'ruoka-aitta' joten kysymys on sinällään vähän hullunkurinen... tosin selvästi pike silmäkulmassa tehty ellei peräti provokeittoa.

      Parhaiten hyönteisiä saa yöaikaan pelloilta kerättyä,mutta kannattaa kysyä paikallisilta. Onko joku muuten maistanut sammakonreittä Thaimaassa?

      • 28x...

        Ei kai sillä ole väliä onko aloitus provo vai ei. Itse pidän parhaimpina sellaisia juttuja joille saa nauraa. Niitäkin tulee joskus ihan kivasti.
        Itse jäin miettimään esim. heinäsirkan pyyntiä. Onko niillä haavit tms, millä sirkat pyydetään. Varmaan siellä maalla asustava hra mahasala jotain osaa kertoa tästä.
        Entäs sammakon pyydystys? Voisi sen kuvitella pikkupoikien hommiksi. Siinäkin olisi varmaan haavi tarpeen. Muistan itse pikkupoikana niiden perässä loikkineeni. Joskus sain kiinnikin, välillä tapettiin ja katsottiin mitä se oli syönyt mutta jos oli kiltti eikä vi**uillut niin päästettiin vapaaksi.
        Sammakonreidethän ovat herkkuruokaa sielläpäin. Muistan ekaa kertaa tilanneeni niitä Walkkarin alkupään ekasta kalakuppilasta. Se oli olevinaan hyvinkin eksoottinen pläjäys. Odotin sen mausta jotain raflaamampaa mitä oli. Ehkä kanaan voisi verrata maultaan. Uskon että kaikki alan miehet sitä ovat syöneet. Kyytipojaksi suosittelen paikallista pontikkaa pullon verran(pikku).


      • Thaimaan tallaaja
        28x... kirjoitti:

        Ei kai sillä ole väliä onko aloitus provo vai ei. Itse pidän parhaimpina sellaisia juttuja joille saa nauraa. Niitäkin tulee joskus ihan kivasti.
        Itse jäin miettimään esim. heinäsirkan pyyntiä. Onko niillä haavit tms, millä sirkat pyydetään. Varmaan siellä maalla asustava hra mahasala jotain osaa kertoa tästä.
        Entäs sammakon pyydystys? Voisi sen kuvitella pikkupoikien hommiksi. Siinäkin olisi varmaan haavi tarpeen. Muistan itse pikkupoikana niiden perässä loikkineeni. Joskus sain kiinnikin, välillä tapettiin ja katsottiin mitä se oli syönyt mutta jos oli kiltti eikä vi**uillut niin päästettiin vapaaksi.
        Sammakonreidethän ovat herkkuruokaa sielläpäin. Muistan ekaa kertaa tilanneeni niitä Walkkarin alkupään ekasta kalakuppilasta. Se oli olevinaan hyvinkin eksoottinen pläjäys. Odotin sen mausta jotain raflaamampaa mitä oli. Ehkä kanaan voisi verrata maultaan. Uskon että kaikki alan miehet sitä ovat syöneet. Kyytipojaksi suosittelen paikallista pontikkaa pullon verran(pikku).

        Tallaaja on ollut mukana sammakon pyynnissä ja ei kylläkään ole ihan pikkupoikien hommaa. Pyytämällä tuollaista kulleverkon tyylistä verkkoa käyttäen, joka heitetään veteen ja hetken kuluttua vedetään rantaan, pari henkeä hoitivat asian, kyllähän isompi pojankoltiainen oli toisena kuitenkin, mutta neuvoa piti isoisänsä häntä asiassa vielä, vaikka olikin lähes puolitoistametrinen, vankka miehen alku. Nutipäiden pyynti sujui ämpäreihin helpolla matalassa vedessä kahlaten. Ylennsä keittivät nuo isot sammakot ja kaikki eivät olleet syötäviä, kuulemma pahanmakuisia ja alkavat oksennuttamaan.


    • halpaa pattayalla

      Tässä myös oiva lisä pattayan lomalla kokkailtavaksi eksoottiseksi kokemukseksi. On todella helposti ja runsaasti saatavilla. Katukeittiöissä ja ravintoloissa menee täysin kanan korvikkeena:http://www.youtube.com/watch?v=G-ukErKODUE

    • Muistaakseni Pattaya Thaita ylöspäin noin 2 kilometriä Tukcomista on oikealla
      puolella sellainen Puffetti tyylinen ravintola missä tuodaan palavia hiiliä pöytään
      ja saa itse käydä ottamassa keittoaineksia(Lihaa, Kalaa, Rapuja, Munia ym.)

      Sitten siellä on myös Grilli mistä voi pyytää Grillausta.

      Tämä ravintola on hyvin suosittu paikallisten keskuudessa ja tarjoilupöydissä
      on paikallisia herkkuja.(Suositus ottaa mukaan Thaimaalainen tuttava).

      Suositus sen takia, että tiedät miten eri ruuat valmistetaan ja syödään.
      Tällaisia samantyyppisiä ravintoloita on Thaimaan maaseudulla monia.

      Hinnaltaan hyvin edullinen ja erittäin kokemisen arvoinen.
      Voit käydä harjoittelemassa monessa BBQ ravintolassa, missä on monessa
      myös Sushia !


      • On paljon
        tapsa2012 kirjoitti:

        Tähän tyyliin, mutta oikeilla palavilla hiilillä pöydässä !

        http://www.youtube.com/watch?v=eTVaHEPacpc

        Tuollaiaisia paikallisia ravintoloita Pattayalla on paljon. Suosittelen.


      • On paljon kirjoitti:

        Tuollaiaisia paikallisia ravintoloita Pattayalla on paljon. Suosittelen.

        Eiköhän noilla nälkä lähde ja aina voi syödä Mäkkärissä tai Syödä vaikka Lankku pihvin tai Pizzan ?

        http://www.youtube.com/watch?v=_mUl0yaw420


      • Russakat
        tapsa2012 kirjoitti:

        Eiköhän noilla nälkä lähde ja aina voi syödä Mäkkärissä tai Syödä vaikka Lankku pihvin tai Pizzan ?

        http://www.youtube.com/watch?v=_mUl0yaw420

        Jätä nämä ry**svideot niiden omille sivuille


    • On tullut joka viikko noita Thai Barbekue ruokia syötyä.Vihannekset laidalle ja mausteita sekaan ,sammakon lihat keskelle,ja kääntelee niitä silloin tällöin.
      On tosiaan vähän kuin kanaa,mutta ehkä hieman sitkeämpää,ei lohkea paloiksi kanan lailla.
      Ravintoloissa varmaan sama systeemi.Ainakin kokeilemisen arvoinen.Heinäsirkat on kanssa hyviä niitä saa ihan kaduiltakin,Hyvä välipala,niihin jää jopa koukkuun.Kun pussillisen ostaa,sen melkein samantien popsii.

    • omia kokemuksiani

      Pahaa ruokaa en ole koskaan saanut Thaimaassa. Mautontakaan harvoin koska siihenkin on mahdollisuus lorotella paikallisia tuliliemi- sekoituksia sun muuta saatavilla olevaa.

      Boat on tosiaan ok ja erittäin halpa perusruokamesta. Dönnereitä tullut itse vedettyä välipalaksi katukeittiöstä ja torakkamyyjät tuovat kärrynsä auringon laskettua lähelle walking streetiä.

      Burger Kingin vieressä ostarin alatasanteella (portaat ylös) on Korelainen Sukishi? (en ole varma nimestä, punainen lasiseinä)
      Buffa jossa voi itse paistella kymmenet erilaiset lihat ja miksata itse kastikkeet ja salaatit ja sushit ja kaikki mahdollinen tuoreista kamoista omassa pöydässä olevalla kaasugrillillä. 330 bahtia buffa muistaakseni ja 90 minuuttia saa mättää siihen rahaan.

      Sitten jos mennään kulinarismin puolelle niin meriruokamestat on kalliita mutta hyviä.

      Oikein suursyöpöille ja herkuttelijoille suosittelen kerran kokeilemaan Hiltonin 14krs ravintolaa jossa on paras buffa mitä olen ikinä nähnyt ja maistanut vajaaseen tuhanteen bahtiin.

      Tiedän että joku sanoo että "se mikään thairuokapaikka ole" mutta on siellä thairuokaakin ja kaikki muu mahdollinen ja mahdoton. Viisi kokkia paistelee erilaisia lihoja makusi mukaan ja on juustopöytä, mahtavat salaatit, kakkuja, erilaisia leipiä ja levitteitä... täytteitä, kastikkeita... Varmasti toista sataa ruokalajia ja kaikki ehdottoman tuoreita.

      Perhana kun tuli nälkä tuota kirjoittaessa.... Kerran olen joka reissulla käynyt tuolla Hiltonissa silloin kun on tosi nälkä. 90% syön kuitenkin pikku thaikkurafloissa. Second roadilla on siellä noin Mikes malleyta vastapäätä muutama tasokas ja huokea rafla myös.

      • Muistaakseni Kiss food ?
        Mikeä vastapäätä secondilla .

        Syvemmällä joitain basaarikauppoja ?


      • Muisti pätkii
        tapsa2012 kirjoitti:

        Muistaakseni Kiss food ?
        Mikeä vastapäätä secondilla .

        Syvemmällä joitain basaarikauppoja ?

        Kiss food on suosittu ja hyvä perusmesta myös. Joskus ollut hotellini (tai se taisi olla guest house) siinä 100m päässä ja kävin usein. Vähän eteenpäin secondia oikealla puolella on ne ravintolat joiden nimiä en muista. Ulkona yhdessä hyvässä raflassa on pikku patsaita portailla ja pieni suihkulähde.

        Muutaman viikon päästä muistan paremmin kun pääsee alueelle :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe