Olen vajaakykyinen työnhakija työkkärissä, nyt minulle tarjotaan soviteltua päivärahaa jos menisin osaikaiseen palkkatuki työhön. Olen ammatiliiton jäsen, ja ansiosidonaisella
Onko soviteltu päiväraha ehdotus positiivinen vai negatiivinen asia kannaltani
Olisi hyvä jos saisin vastauksen " rautalangasta taivutettuna "
Olen ihan vihreä ja vasta-alkaja näissä kuvioissa
Kiitos
Soviteltu päiväraha, vastaus rautalangasta kiitosö
12
526
Vastaukset
- Ei onnistu
PALKKATUKEA TYÖNANTAJALLE = ET SAA SOVITELTUA TYÖTTÖMYYSTURVAA SEN OSA-AIKAISEN PALKAN LISÄKSI! Te-kantturat vaan niin mieluusti "unohtaa mainita" tuon seikan...
- Avusta kiitollinen
No ompahan outoa toimintaa työkkärin työntelijältä, jota olen pitänyt asiallisena henkilönä, jos ehdoin tahdoin tarjoaa palkkatuki työssä soviteltua työttömyyspäivärahaa., jos jo tietää ettei onnistu
Luulisi hänen jos kenen tietävän saako tarjottuun työhön tuota soviteltua päivärahaa !
Tekeekö työkkäri vai mikä instanssi päätöksen tuosta sovellutusta päivärahasta ?- Avusta kiitollinen
Vielä jatkokysymys.
Voinko kieltäytyä osa-aikaisesta palkkatukityöstä. Brutto palkka olisi vajaa 200e huonompi kuin nykyinen ansiosidonnainen. osa-aika työ vain 4h/päivä - Tästä on kokemusta
Avusta kiitollinen kirjoitti:
Vielä jatkokysymys.
Voinko kieltäytyä osa-aikaisesta palkkatukityöstä. Brutto palkka olisi vajaa 200e huonompi kuin nykyinen ansiosidonnainen. osa-aika työ vain 4h/päiväPeriaatteessa pitäisi voida kieltäytyä, mutta oman kokemukseni mukaan te-toimiston kantturoilla on aina oikeus lyödä karenssi päälle, vähintäänkin lautakuntakäsittelyn ajaksi työttömyysturva "jäihin" ja siinä käsittelyssä menee äkkiä pari kuukautta... vaikka päätös sitten olisikin myönteinen ja saisit takautuvana tt-turvan, niin joutuisit olemaan tuon pari kuukautta nollatuloilla.
Jos ja kun tuo osa-aikatyö palkkatuella on vain 4h/päivä, tarkottaa se sitä, että kyseinen työnantaja ei maksa mitään itse, vaa palkkatuki kattaa kaikki kustannukset, saattaapa jopa jäädä vielä työnantajan "omaanki taskuun" riippuen siitä, kuinka minimiin se on onnistunut palkan kelpolttelemaan. Alkuunhan voidaan maksaa vaikkapa 80% harjottelijan palkkaa 4kk koeajan aikana... ja jos kyse on jostain yhdistyksestä, järjestöstä, tms (kuten tuntimäärä viittaa), niin nimike voi olla mikä tahansa mahdollisimman minimipalkkainen.
- Avusta kiitollinen
Joo soitin omaan ammatiliiton työttömyyskassaan ja kysyin että saanko soviteltua työttömyyspäivä rahaa palkkatuetussa työssä. Virkailija oli sitä mieltä myös ettei onnistu moinen kuvio !
- Kirjallisena kaikki!
Kannattaa tahtoa tuo näkemys kirjallisena, meinaan suullisesti annetut liirumlaarumit on yleensä kaikkea muuta kuin "virallista faktaa" ja seuraavassa käänteessä ei mitään sellaista ole edes väitetty....
- 167-176
"Voinko kieltäytyä osa-aikaisesta palkkatukityöstä. "
Lain mukaan voit:
"Henkilöllä on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänelle tarjottua osa-aikatyötä silloin, kun työstä maksettava palkka ja hänelle mahdollisesti maksettava soviteltu työttömyysetuus työmatkakustannusten ja muiden työn vastaanottamisen aiheuttamien kustannusten vähentämisen jälkeen jää pienemmäksi kuin hänelle muutoin maksettava työttömyysetuus."
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290#L2aP5
Aika selvä pykälä. Ja jos tuo ero on 200€/kk niin ei pitäisi tulla edes lautakuntakäsittelyä, mutta työkkärissä ei välttämättä päde edes matematiikan lait, niitäkin työkkäri "tulkitsee" omalla tavallaan.
"Virkailija oli sitä mieltä myös ettei onnistu moinen kuvio ! "
Virkailija on oikeassa, työkkäri valehteli.
"Tuella palkatulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen ajalta, jolta työnantajalle maksetaan korkeinta korotettua palkkatukea tai muuta julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitettua palkkatukea, jota rahoitetaan mainitun lain 12 luvun 9 §:n 2 momentin 2 tai 3 kohdan taikka 3 momentin mukaisesti työmarkkinatukimäärärahoista. (28.12.2012/918)"
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290#L7P1 - Avusta kiitollinen
Nyt työkkäri tiedottaa ettei työnantaja saisi korkeinta palkkatukea ja olisi mahdollisuus hakea soviteltua työttömyyspäivärahaa
Mutta jospa menen asiassa halpaan ja lähden tuohon osa-aikaiseen palkkatukityöhön 4h/päivä , ja myöhemmin paljastuukin etten sitä soviteltua saakaan ?
Vähän mietityttää muutenkin tuohon osa- aikaiseen lähteä, eikös se vaikuta taas seuraavaan ansiosidonnaiseen jos palkka on huono ( 860 brutto/kk osa-aikatyöstä ) nyt ansiosidonnainen on jopa tonnin huippeilla tällä hetkellä
Kauhee vimma on tuolla työkkärilla saada minut tavalla tai toisella tuohon työhön, voihan se kait olla ihan hyvä jos kerran sitä soviteltua palkan lisäksi saisi.- Avusta Kiitollinen
Tälläinen lausahdus oli netissä tuon työ työpaikka ilmoituksen lopussa
" Edellytämme työntekijältä korkeimman palkkatuen oikeutta tai mahdollisuutta työkokeiluun. "
Miten tää oikein on kun tuoossa ilmoituksessa puhutaan kuitenkin noin, ja työkkäri sanoo ettei työnantaja saa korkeinta palkkatukea
Eikö työnantajan ja työkkärin välillä info kulje asioista ? - 167-176
"tai muuta julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitettua palkkatukea"
Ei soviteltua päivärahaa saa jos työnantaja saa sentinkin palkkatukea. Kyllä työkkäri yrittää vedättää pahan kerran. Kysyisin työkkäristä suoraan miksi valehtelevat.
"eikös se vaikuta taas seuraavaan ansiosidonnaiseen jos palkka on huono "
Vaikuttaa jos työssäoloehto täyttyy noon päiväraha määritellään uudestaan. - Pyydä kirjallisena
Avusta Kiitollinen kirjoitti:
Tälläinen lausahdus oli netissä tuon työ työpaikka ilmoituksen lopussa
" Edellytämme työntekijältä korkeimman palkkatuen oikeutta tai mahdollisuutta työkokeiluun. "
Miten tää oikein on kun tuoossa ilmoituksessa puhutaan kuitenkin noin, ja työkkäri sanoo ettei työnantaja saa korkeinta palkkatukea
Eikö työnantajan ja työkkärin välillä info kulje asioista ?Esitä TE-toimistolle kirjallinen kysymys, että jos menet siihen heidän niin tuputtamaansa osa-aikatyöhön, niin onko sulla oikeus saada soviteltua päivärahaa ja jos on, niin millä perusteella. Vaadi tuohon kysymykseen vastaus kirjallisesti.... voi olla, ettei kirjallista vastausta heru. Voit myös kysyä kyseisestä työpaikasta, että mitä palkkatukea he oikein on hakemassa ja menettääkö siinä oikeuden soviteltuun. TE-toimiston virkailijan virkavelvollisuus on muuten sitten antaa kirjalliseen tiedusteluun kirjallinen vastaus. Suulliset vastaukset on valitettavasti liian usein seuraavassa käänteessä kiistettävää liibalaabaa.
- Byro B
Onko tulossa vuodenvaihteessa muutos, ett palkkatukipaikassa työskentelevä saisikin soviteltua? Ja työssäoloehto täyttyisi kuten muissakin hommissa?
Olen jostakin lukenut, ett tallaisia on ehdotettu.
Tuosta työnantajasta ei tule aloittajan tekstien perusteella hyvää käsitystä.
Toisaalta ansiopvraha päättyy sitten aikanaan, joten jossain vaiheessa voi olla hyvä jokin paikka saada...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170