Halu itsenäistyä

rane s.

Olen parikymppinen mies ja asun vielä äidin kanssa. Haluaisin toisaalta muuttaa omilleni mutta... Tulee sellainen tunne että se loukkaa äitiä jos tahdon itsenäistyä ja muuttaa pois. Lisäksi pelkään että äiti sairastuu jollain tavalla "kun poikanen lentää pesästä". Onhan se vanhemmille aina raskas paikka kun lapset muuttavat pois kotoa. Eli mitä pitäisi tehdä? Toisaalta kyllä jo haluaisin asua yksin...

5

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene ja tee.

      Senkus muutat. Elämä ei ole helppoa, vanhempien osaan kuuluu oppia, että lapsista tulee aikuisia ja vasta sitten ne tekevät omia lapsia. Olet kyllin vanha huolehtimaan itsestäsi, ja koska itsenäistyminen on luonnollinen vaihe elämässä, ei vanhemmillasi ole oikeutta loukkaantua. Tietenkin muutokseen tottuminen on kaikille aluksi vaikeaa, mutta varmasti vanhempasikin oppivat nauttimaan ylimääräisestä huoneesta, kahdenkeskisistä lomamatkoista jne. Pyhiä ja viikonloppuja kannattaa kotona viettää niin ei eroahdistus pääse ketään vaivaamaan.

      Älä jämähdä elämässäsi sellaisten asioiden takia, jotka kaikille tulevat vastaan ja jotka ovat kaikille vaikeita. Se kuuluu elämään, ja siitä pääsee ihan varmasti yli.

    • Äiti 54v

      Muuta pois ja nauti omasta elämästä. Alku voi olla hankala mutta kysy äidiltä neuvoja tai muilta tutuilta jotka asuvat pois kotoo. Mutta muista että raha ei kasva puussa.
      Onko sulla työpaikka tiedossa vai oletko opiseklija? Vai työtön?
      Alussa äiti voi olla vastaan mutta täytyyhän sun joskus kotoo muuttaa pois.
      Onnea vaan jos pääset muuttamaan!

      • rane s.

        Tiedän sen ettei raha kasva puussa. Köyhyydessä on eletty pitkän aikaa. Työtä ei ole koska olen sairastellut pitkään ja saan kelasta sairauspäivärahaa. Mutta ensi vuoden alussa viimeistään pääsen töihin.

        Haluaisin kyllä tosissani muuttaa. Äiti heitti aika ikävän vitsin tänään "mistä sitä tietää että milloin kuolen". Äiti kokenut paljon pahaa, takana mm. vaikea avioero ja paljon stressiä. Tuli aika kamala olo. En ole äidille muuttamisesta maininnut.

        Mutta raha ei kuitenkaan olisi este muuttamiseen, saisin kelasta mm. asumistukea ja sossusta toimeentulotukea sairauspäivärahan lisäksi.


      • Äiti 54v
        rane s. kirjoitti:

        Tiedän sen ettei raha kasva puussa. Köyhyydessä on eletty pitkän aikaa. Työtä ei ole koska olen sairastellut pitkään ja saan kelasta sairauspäivärahaa. Mutta ensi vuoden alussa viimeistään pääsen töihin.

        Haluaisin kyllä tosissani muuttaa. Äiti heitti aika ikävän vitsin tänään "mistä sitä tietää että milloin kuolen". Äiti kokenut paljon pahaa, takana mm. vaikea avioero ja paljon stressiä. Tuli aika kamala olo. En ole äidille muuttamisesta maininnut.

        Mutta raha ei kuitenkaan olisi este muuttamiseen, saisin kelasta mm. asumistukea ja sossusta toimeentulotukea sairauspäivärahan lisäksi.

        Voit jo silmäillä millaisia asuntoja on tarjolla. Etsi pieni kaksio.

        Aika paha juttu jos äitisi sanoin noin.
        Pyydä äitiä auttamaan sua muutto hommissa sitten kun saat asunnon niin äidin mieli ehkä piristyis. Ja vieraillette sitten toisten luona.
        Toivottavasti äitisi ymmärtää sua kun haluat muuttaa omille.

        Mä saan kelan työmarkkinatukea ja asumistukea pieneen kaksioon.Hyvin tulen toimeen ja luulen että säkin pärjäillet hyvin. Kierrätyskeskuksesta saa ostettua halvalla huonekaluja ym...

        Onnea asunnon etsimiseen ja mainitse äidille myös siintä. :)


      • ¤¤¤¤¤¤¤¤
        Äiti 54v kirjoitti:

        Voit jo silmäillä millaisia asuntoja on tarjolla. Etsi pieni kaksio.

        Aika paha juttu jos äitisi sanoin noin.
        Pyydä äitiä auttamaan sua muutto hommissa sitten kun saat asunnon niin äidin mieli ehkä piristyis. Ja vieraillette sitten toisten luona.
        Toivottavasti äitisi ymmärtää sua kun haluat muuttaa omille.

        Mä saan kelan työmarkkinatukea ja asumistukea pieneen kaksioon.Hyvin tulen toimeen ja luulen että säkin pärjäillet hyvin. Kierrätyskeskuksesta saa ostettua halvalla huonekaluja ym...

        Onnea asunnon etsimiseen ja mainitse äidille myös siintä. :)

        29v mies joka unelmoi siitä että se tapahtuu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      56
      2960
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1477
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1163
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      63
      1063
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      957
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      950
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      872
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      751
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      748
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      732
    Aihe