52 §
Vuokrasopimuksen irtisanomisaika
Vuokrasopimuksen irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu, jollei toisin sovita taikka tästä tai muusta laista muuta johdu.
Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta, jos huoneiston vuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, ja muussa tapauksessa kolme kuukautta (vuokranantajan irtisanomisaika).
Näin siis lakiteksti. Nyt haluaisin tietää, miten tuo 1 vuosi asumisaikaa vuokralaisena näin lakiin nähden määritellään. Jos vuokralainen on muuttanut esim. 15.11.2012 ja tänään on 20.11.2013 ja pitäisi nyt irtisanoa, niin otetaanko huomioon vain täydet kalenterikuukaudet myös tässä asiassa, ja miten? Jotta tiedettäisiin onko irtisanomisaika 3 vai peräti 6 kk? Kumpi sen pitäisi olla?
3 vai 6 kk:n irtisanomisaika?
Omistaja.
2
185
Vastaukset
- Laskutapa
Aina otetaan huomioon vain täydet kuukaudet ei koskaan lasketa keskeltä kuukautta.
- Lööperiä
Vuokrasopimus on kestänyt yli vuoden, eli irtisanomisaika on 6kk.
Ja jos laskettaisiin vain täydet kuukaudet, niin tulokseksi tulisi tasan vuosi (eli 30.11.2012 - 30.11.2013)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241