Onko mokkasta kokemuksia?

??????

Yhtään aloitusta ei vielä ole näkynyt. Kiinnostaisi tietää arkikäytöstä ja toiminnasta.
Koeajot lehdissä on niin äärijuttuja

90

25900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thj1

      Jep.Kokemusta on. 10 000km täynnä juuri tänään eikä autosta ole pahaa sanottavaa.Valitsin 4x4 mallin koska hintaero aika pieni etuvetoiseen. Ainut liikkessä käynti tehty nelipyöräsuuntauksen vuoksi.Ratti oli jo uutuudestaan hieman vinossa ja säädön jälkeen ollut erinomainen ajettava. Homma meni takuuseen ja kannattaa huomioida Opelin tapauksessa 2000km raja jonka jälkeen säätö menee omasta pussista.Ensimmäinen auto tämä jossa on säteilylämmitin moottori lämmittimenä ja ensikokemukset on että ei niin tehokas kuin vanha lohkolämmitin mutta kaikki merkit taitaa jo kohta olla kyseisellä lämmittimellä varustettuja.
      Varuisteiden kanssa kannattaa olla tarkka ja itse valitsin valopaketin eli xenonit ja kääntyvät valot.Hieno ominaisuus jota ei tarvitse vasta kun ne on.Ilmastointi kannattaa miettiä tarvitseeko automaatti-sellasen.Itsestäni ainakin opelissa riittää käsisäätöinen koska automaattisena säädetään molempien puolien lämpötilaa erikseen ja puhallin säätö painonapeilla on aika hankalaa jos haluaa säädellä manuaalisesti kuten minä aina teen.Mutta makuasia tuo seikka haluaako automaattisen säädön joka kuitenkin kustantaa noin 1000e lasitummennoksien kanssa.Kun täystummennukset sain kaupanpäälle niin tonttu tuli säästöä.Agr-istuimet kannattaa valita ja niistä maksaa se mikä pyydetään.Ei kuitenkaan nahkaisena jotka maksaa hunajaa.
      Tällä hetkellä talvirenkaat saa 199e aluvanteineen joten kipin kapin kauppaan ostamaan Mokkaa jos ajatusta siihen on.Amerikkalaisen sisar malli kannattaa unohtaa jos tiedot merkin poistumisesta euroopasta pitää yhtään paikkansa.

      • Anonyymi

        Vaimolla mokka vm-13 1.6 155tkm kannentiiviste meni,korjaamon mukaan ooppeleitten tyyppi vika ja on ollut muutakin pikku pulmaa jatkuvasti.


    • thj1

      Koska aihe näyttää kiinnostavan,päivitän kertomusta lisää. Mittarissa 2000km lisää ja ainut vika joka tullut matkan varrella on keskikonsoli valojen vilkkuminen ja jossain tilanteessa myös kokonaan sammuminen osasta keskikojetaulua. Auton uudelleen käynnistäminen saa valot jälleen toimimaan.Kaikki nappulat toimii kuitenkin vaikka näyttövalo ei palakaan. Vika ilmaantui kun pakkanen meni yli -10 asteen. Muistaakseni tuota taipumusta on ollut jo muissakin Opel autoissa aikojen saatossa. Täytyy mainita ensimmäisessä huollossa asiasta.
      Nyt kun kunnon talvikelit saapuivat tulee taas 4x4 ominaisuudet arvoon arvaamattomaan.Eipä jää auto sutimaan liikennevaloissa kun tien pinta on jäinen ja liukas.Auton sisätilat on kyllä saatu tilaviksi vaikka pohjalevy taitaa olla sama kuin konsernin pienimmässä autossa eli Corsassa.Auto on jämäkkä ajettava isoilla teillä ja suuremmilla nopeuksilla sekä kuitenkin näppärä kaupungissa ja helposti parkkiruutuun sovitettavissa.Kuljettaja näkee hyvin auton äärilinjat koska istuinkorkeus on muita tavallisia autoja korkeammalla eikä nykyautoja suuresti vaivaava etuikkunoiden sivupalkkien muotoilu peitä tässä autossa kuljettajan näkökenttää oikeastaan yhtään sen suuremmin.Maininnan arvoista myös on auton hiljaisuus joka toteutuu myös nastarenkailla.Kiitos kuuluu varmaan massiiviselle rengaskoolle joka on itselläni talvirenkailla 225/60/17.Kulutus ollut talvikeleillä noin 7 L /100km eli aivan kohtuullisella määrällä mennään.Itse ajelen 98e vaikka käsittääkseni 95e käy myös.
      Matka jatkuu ja meno maistuu niin autolle kuin kuskillekin.

      • TURBOKO?

        Onko sulla 1.4 turbolla?


    • thj1

      Autoni on 1.4 turbo 4x4 140hv ja 6-lovisella manuaalilla. Tulevaisuudessa tulee tämäkin automalli varmaan myös Opelin uudella SIDI 1.6 bensa turbo- koneella josta puhkuu 170hv.Hyvin riittää tämänkin tehot mutta lisä tehoreserviin ei koskaan ole pahasta.

      • Otsi

        Itselläni Mokka 1,4t 4*4 Cosmo Busines Luxus paketeilla
        Ajettu 16200km auto toiminut moitteitta. Alusta hieman pintakova mutta ei häiritsevästi ainakaan minun käytössä
        Valot hyvät ,talvi ominaisuudet ovat parasta autossa lämpiää nopeasti ,ratti ja istuinlämmitimet loistavat ja tietenkin neliveto.


    • hyvä mokkamuna

      Meillä 6tkm ajettu 4x4 1.4T Enjoy, tyytyväisiä olemme, toki tämä olisi saanut
      olla Cosmo, vaan kun olisimme joutuneet jonottamaan niin kauan, tää oli
      maahantuojalla valmiina.
      Napakka peli ja riittävän tehokas/taloudellinen, harmi, kun ei ole vielä 4x4 automaatilla, jäädään sitä odottamaan..

    • yliveto
    • journeyman

      Huomenna hakemaan uutta 4x4 Mokkaa kaupasta, tuskin maltan odottaa...Nam!

      • yliveto

        Onneksi olkoon. Ostitko bensan vai dieselin?


    • Kadet edellinen opel

      Aika vaisusti mokkaa on myyty suomessa en itsekään ole innostunut vaikka koeajon perusteella voisi olla ihan käypänen menopeli.

      Eikö Mokkaa saada suomeen vai mistä kiikastaa vähäinen menekki. Top 50 listalla ei vielä kahdenkymmenen myydyimmän joukossa vaikka ollu markkinoilla jo toista vuotta.

      • Kadeellinen?

      • huonosti myy mokka

      • hohhoijaa...........
        huonosti myy mokka kirjoitti:

        Palkintoja kyllä napsii mutta vain saksassa, mutta täällä ei löydy kymmenen myydyimmän nelivetoautojen listalta:

        http://www.iltalehti.fi/autot/2013100217557794_au.shtml

        Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?

        http://www.topgearsuomi.fi/content/opel-mokka-saa-palkintoja

        Suoria lainauksia artikkelista:

        "Suomessa Opel Mokka nousi suoraan kompaktien katumaasturien suosituimmaksi malliksi."

        "Suomalaiset ottivat Opel Mokkan heti omakseen ja se oli viime vuonna uusien henkilöautojen rekisteröinneissä luokkansa ykkönen ennen Škoda Yetiä, Mitsubishi ASX:ää ja muita vahvoja kilpailijoita."


      • liian pieni
        hohhoijaa........... kirjoitti:

        Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?

        http://www.topgearsuomi.fi/content/opel-mokka-saa-palkintoja

        Suoria lainauksia artikkelista:

        "Suomessa Opel Mokka nousi suoraan kompaktien katumaasturien suosituimmaksi malliksi."

        "Suomalaiset ottivat Opel Mokkan heti omakseen ja se oli viime vuonna uusien henkilöautojen rekisteröinneissä luokkansa ykkönen ennen Škoda Yetiä, Mitsubishi ASX:ää ja muita vahvoja kilpailijoita."

        Taitaa itselläsi olla ymmärryksessä vikaa kun et laita linkkiä uutisesta jossa Mokka olisi kärkisijalla.

        Mainoslauseet on eri juttu kuin faktat.

        Mulla ei ole paljon sanottavaa Mokasta, paitsi koeajon jälkeen totesin sen liian pieneksi silloisiin tarpeisiini ja hieman liian kova jousitus.

        Se on ymmärrettävää että omaa valintaa kehuu maasta taivaisiin mutta myyntitilastot kertoo tosiasiat.


      • hohhoijaa...........
        liian pieni kirjoitti:

        Taitaa itselläsi olla ymmärryksessä vikaa kun et laita linkkiä uutisesta jossa Mokka olisi kärkisijalla.

        Mainoslauseet on eri juttu kuin faktat.

        Mulla ei ole paljon sanottavaa Mokasta, paitsi koeajon jälkeen totesin sen liian pieneksi silloisiin tarpeisiini ja hieman liian kova jousitus.

        Se on ymmärrettävää että omaa valintaa kehuu maasta taivaisiin mutta myyntitilastot kertoo tosiasiat.

        Laitoin jo linkin uutiseen. Muut paitsi sinä lienevät jo huomanneen asian?

        Lisäksi linkittämäsi uutinen on viimevuodelta.

        Top Gearin artkkeli on on päivätty 13.helmikuuta 2014 ja koski koko viime vuoden myyntiä kompaktien katumaasturien segmentissä.

        Miten iltalehden nelivetofarkut ja sedanit liittyy tuohon segmenttiin?

        Aletaanko seuraavaksi vertailemaan mopoautojen ja kuorma-autojen myyntiä? Onhan niissäkin molemmissa takavetoisia malleja...


        Ja jos se on sinusta liian kova ja pieni ei liene minun ongelma.


      • oma kehu haisee
        hohhoijaa........... kirjoitti:

        Laitoin jo linkin uutiseen. Muut paitsi sinä lienevät jo huomanneen asian?

        Lisäksi linkittämäsi uutinen on viimevuodelta.

        Top Gearin artkkeli on on päivätty 13.helmikuuta 2014 ja koski koko viime vuoden myyntiä kompaktien katumaasturien segmentissä.

        Miten iltalehden nelivetofarkut ja sedanit liittyy tuohon segmenttiin?

        Aletaanko seuraavaksi vertailemaan mopoautojen ja kuorma-autojen myyntiä? Onhan niissäkin molemmissa takavetoisia malleja...


        Ja jos se on sinusta liian kova ja pieni ei liene minun ongelma.

        "Miten iltalehden nelivetofarkut ja sedanit liittyy tuohon segmenttiin?"

        Mitä tarkoitat sedaneilla? Listassa on pelkkiä nelivetoisia, vain Opel Mokka puuttuu. Luulisi olevan jo listalla jo syyskuussa jos kerran on ihan ylivoimainen muihin nelivetoisiin nähden.

        Taidatkin olla Opelin myyjiä kun vastaukset ovat noin latteita. Kuin valmiiksi mietityt. Jos olet myyjä, ymmärrän intosi. Omistajana olet merkkiuskollisuuden perikuva. Et kestä kritiikkiä.


      • hohhoijaa...........
        oma kehu haisee kirjoitti:

        "Miten iltalehden nelivetofarkut ja sedanit liittyy tuohon segmenttiin?"

        Mitä tarkoitat sedaneilla? Listassa on pelkkiä nelivetoisia, vain Opel Mokka puuttuu. Luulisi olevan jo listalla jo syyskuussa jos kerran on ihan ylivoimainen muihin nelivetoisiin nähden.

        Taidatkin olla Opelin myyjiä kun vastaukset ovat noin latteita. Kuin valmiiksi mietityt. Jos olet myyjä, ymmärrän intosi. Omistajana olet merkkiuskollisuuden perikuva. Et kestä kritiikkiä.

        Osaa listasi autoista myydään farmarina, osaa myös sedanina. Kuten uutisessa mainittiin, mokka on SEGMENTTINSÄ eniten myyty auto.

        Etkö ymmärrä mitä segmentti tarkoittaa?

        Tai mitäpä sillä on edes väliä, trolli mikä trolli. :-o


      • sitä tikulla silmään
        hohhoijaa........... kirjoitti:

        Osaa listasi autoista myydään farmarina, osaa myös sedanina. Kuten uutisessa mainittiin, mokka on SEGMENTTINSÄ eniten myyty auto.

        Etkö ymmärrä mitä segmentti tarkoittaa?

        Tai mitäpä sillä on edes väliä, trolli mikä trolli. :-o

        "Mitä ihmettä sä horiset?

        http://www.topgearsuomi.fi/content/opel-mokka-saa-palkintoja
        Web of Trust

        "Vuosi sitten markkinoille tullut Opel Mokka kerää palkintoja ja on samalla myyntimenestys. Suomessa Opel Mokka nousi suoraan kompaktien katumaasturien suosituimmaksi malliksi."

        Yllä vastauksesi ihan asialliseen kysymykseeni, jos ihmettelin miksei Mokka ole TOP 50 listalla vielä 20 eniten myydyimmän joukossa vaikka auto on hyvin haluttu Euroopassa.
        Joten kumpikohan meistä on trolli?

        Joku pilipali Top Gearko on sitä mieltä että myy suomessa hyvin vaikka malli löytyy listan häntäpäästä.

        Ihmettelen myös miten Opel laatu yht'äkkiä paranisi merkittävästi yhden mallin myötä. Kun seuraa keskustelua Opel laadusta, saa tietyn kuvan. Ei kovin mairitteleva.


      • hohhoijaa...........
        sitä tikulla silmään kirjoitti:

        "Mitä ihmettä sä horiset?

        http://www.topgearsuomi.fi/content/opel-mokka-saa-palkintoja
        Web of Trust

        "Vuosi sitten markkinoille tullut Opel Mokka kerää palkintoja ja on samalla myyntimenestys. Suomessa Opel Mokka nousi suoraan kompaktien katumaasturien suosituimmaksi malliksi."

        Yllä vastauksesi ihan asialliseen kysymykseeni, jos ihmettelin miksei Mokka ole TOP 50 listalla vielä 20 eniten myydyimmän joukossa vaikka auto on hyvin haluttu Euroopassa.
        Joten kumpikohan meistä on trolli?

        Joku pilipali Top Gearko on sitä mieltä että myy suomessa hyvin vaikka malli löytyy listan häntäpäästä.

        Ihmettelen myös miten Opel laatu yht'äkkiä paranisi merkittävästi yhden mallin myötä. Kun seuraa keskustelua Opel laadusta, saa tietyn kuvan. Ei kovin mairitteleva.

        Kirjoitit: "ihmettelin miksei Mokka ole TOP 50 listalla vielä 20 eniten myydyimmän joukossa vaikka auto on hyvin haluttu Euroopassa."

        Johtuu siitä että pienten katumaasturien markkinaosuus ei ole suomessa vielä yhtä suuri kuin muualla euroopassa.


        Kirjoitit itse aluksi: "Aika vaisusti mokkaa on myyty suomessa"

        Mokka on nimenomaan suomessa segmenttinsä markkinajohtaja, joten väitteesi on selvästi perätön.

        Aiot varmaankin seuraavaksi mennä skoda-palstalle valittamaan koska yetiä on myyty vieläkin vähemmän?


        Lisäksi Auto motor und sport on kanssasi eri mieltä opelin laadusta.

        http://www.auto-motor-und-sport.de/dauertest/opel-astra-sports-tourer-2-0-cdti-im-dauertest-keiner-war-bislang-zuverlaessiger-7175515.html

        Vähävikaisin ko. lehden testaama auto. Ikinä.


      • Otsi
        oma kehu haisee kirjoitti:

        "Miten iltalehden nelivetofarkut ja sedanit liittyy tuohon segmenttiin?"

        Mitä tarkoitat sedaneilla? Listassa on pelkkiä nelivetoisia, vain Opel Mokka puuttuu. Luulisi olevan jo listalla jo syyskuussa jos kerran on ihan ylivoimainen muihin nelivetoisiin nähden.

        Taidatkin olla Opelin myyjiä kun vastaukset ovat noin latteita. Kuin valmiiksi mietityt. Jos olet myyjä, ymmärrän intosi. Omistajana olet merkkiuskollisuuden perikuva. Et kestä kritiikkiä.

        Kuka täällä kehuu et on ihan ylivoimainen laite ? Kertoisitko myös mikä on oma kohtainen kokemuksesi 2000- luvun Opeleista ? Itselläni on tällähetkellä Opel Mokka joka sopii minulle ominaisuuksien puolesta hyvin mutta kilometrejä vasta 19000 eli kestävyydestä ei voi vielä sanoa mitään. Malli on Cosmo 4*4 1,4t.


      • aitoja kokemuksia
        Otsi kirjoitti:

        Kuka täällä kehuu et on ihan ylivoimainen laite ? Kertoisitko myös mikä on oma kohtainen kokemuksesi 2000- luvun Opeleista ? Itselläni on tällähetkellä Opel Mokka joka sopii minulle ominaisuuksien puolesta hyvin mutta kilometrejä vasta 19000 eli kestävyydestä ei voi vielä sanoa mitään. Malli on Cosmo 4*4 1,4t.

        Joopa joo, hieman ihmetyttää moinen mainostus.

        Itselläni on karmaiseva kokemus -90 luvulta opeleista, etenkin kadetista joka ruostui käsiin kuudessa vuodessa ja auto oli hankala ajaa talvella. Vikuroi kuin villiorhi ensiratsastuksella.
        Sen kokemuksen jälkeen unohdin opelit täysin mutta tästä Mokasta hieman innostuin mutta ostopäätökseen on hankittava rutkasti tietoa esim. talviajo-ominaisuuksista.

        Mokka olisi lähes sopivan kokoinen ja hinta kohdillaan nelivetoisessakin. Vain tavaratilan koko mietityttää mahtuuko mökkikamat takakonttiin kun penkillä ei oikein viitsis kuljettaa tavaraa, eikä oikein saiskaan.

        Mutta mistä saada "oikeaa tietoa" kun omistajat vaan kilvan kehuvat ja ettei muka mitään kielteistä olisi Mokassa. Tietääkseni täydellistä autoa ei ole vielä näihin päiviin tehty.


      • hohhoijaa...........
        aitoja kokemuksia kirjoitti:

        Joopa joo, hieman ihmetyttää moinen mainostus.

        Itselläni on karmaiseva kokemus -90 luvulta opeleista, etenkin kadetista joka ruostui käsiin kuudessa vuodessa ja auto oli hankala ajaa talvella. Vikuroi kuin villiorhi ensiratsastuksella.
        Sen kokemuksen jälkeen unohdin opelit täysin mutta tästä Mokasta hieman innostuin mutta ostopäätökseen on hankittava rutkasti tietoa esim. talviajo-ominaisuuksista.

        Mokka olisi lähes sopivan kokoinen ja hinta kohdillaan nelivetoisessakin. Vain tavaratilan koko mietityttää mahtuuko mökkikamat takakonttiin kun penkillä ei oikein viitsis kuljettaa tavaraa, eikä oikein saiskaan.

        Mutta mistä saada "oikeaa tietoa" kun omistajat vaan kilvan kehuvat ja ettei muka mitään kielteistä olisi Mokassa. Tietääkseni täydellistä autoa ei ole vielä näihin päiviin tehty.

        Jaa. Mulla on ollut kaksi 90-luvun taitteen kadettia. kumpikaan ei vikuroinut yhtään mihinkään.
        Niin, opelit ruostui silloin, mersut myöhemmin ja volkkarit nykyisin. Mikä oli pointtisi?


        Etkä ole kysellyt täällä mokkan ominaisuuksista yhtään mitään, joten mitä valitat?

        Eihän mikään auto ole täydellinen, ei edes mokka. Mutta hyvä se on.


      • näillä mennään
        hohhoijaa........... kirjoitti:

        Jaa. Mulla on ollut kaksi 90-luvun taitteen kadettia. kumpikaan ei vikuroinut yhtään mihinkään.
        Niin, opelit ruostui silloin, mersut myöhemmin ja volkkarit nykyisin. Mikä oli pointtisi?


        Etkä ole kysellyt täällä mokkan ominaisuuksista yhtään mitään, joten mitä valitat?

        Eihän mikään auto ole täydellinen, ei edes mokka. Mutta hyvä se on.

        Myyntimäärät on hyvä mittari mille tuotteelle hyvänsä sillä kuluttajat äänestävät ostamalla tuotteen hyväksi. Jos tuotteesta ei ole saatavana myyntitietoja, kuluttajan kiinnostus laantuu.

        Jos tuotetta ylettömästi kehutaan kenen toimesta hyvänsä, siitä menee uskottavuus. Automyyjät ovat tämän ymmärtäneet ja tarjoavat autoja koeajettavaksi ja kysyvät sitten kokemuksia, tehden vastauksista omat johtopäätöksensä.

        Itse ajan tällä hetkellä ihan kelpo autolla, ei täydellinen mutta tyydyttävä, josta löytyy kommentteja laidasta laitaan, myös myyntimääriä. Valitettavasti sen uutta mallia ei saa enää sen omalla moottorilla joten vaihdon tullessa ajankohtaiseksi, vaihdan myös merkkiä ja siksi teen pohjatyötä koska en halua mennä ojasta allikkoon.

        Sinulla ei kuitenkaan taida olla Mokasta muuta sanottavaa kuin että se on hyvä, joten tämä tästä tällä erää.


      • hohhoijaa...........
        näillä mennään kirjoitti:

        Myyntimäärät on hyvä mittari mille tuotteelle hyvänsä sillä kuluttajat äänestävät ostamalla tuotteen hyväksi. Jos tuotteesta ei ole saatavana myyntitietoja, kuluttajan kiinnostus laantuu.

        Jos tuotetta ylettömästi kehutaan kenen toimesta hyvänsä, siitä menee uskottavuus. Automyyjät ovat tämän ymmärtäneet ja tarjoavat autoja koeajettavaksi ja kysyvät sitten kokemuksia, tehden vastauksista omat johtopäätöksensä.

        Itse ajan tällä hetkellä ihan kelpo autolla, ei täydellinen mutta tyydyttävä, josta löytyy kommentteja laidasta laitaan, myös myyntimääriä. Valitettavasti sen uutta mallia ei saa enää sen omalla moottorilla joten vaihdon tullessa ajankohtaiseksi, vaihdan myös merkkiä ja siksi teen pohjatyötä koska en halua mennä ojasta allikkoon.

        Sinulla ei kuitenkaan taida olla Mokasta muuta sanottavaa kuin että se on hyvä, joten tämä tästä tällä erää.

        Jos olisit OIKEASTI harkitsemassa Mokkan ostoa, silloin kyseleisit siitä sen sijaan että väittelet päiväkausia jostain myyntitilastosta.

        Sitäpaitsi, ei se myyntitilasto välttämättä kerro automallin hyvyydestä juuri mitään, kaikista vähiten laadusta. Suomessa on monta todella paljon yliarvostettua automerkkiä kuin myös muutama räikeästi aliarvostettu.

        Ei se myyntimäärä Mokkastakaan hyvää tee, vaan sen valmistaja.


    • Tas(okas) auto

      Pitäskö kaikilla naapureilla ensin olla samanlainen auto ennen kuin itse voi sen ostaa? Aika laumaeläin käyttäytymistä tuollainen.
      Itselle ainakin ostan sellaisen auton mikä sopii minulle eikä naapureilla tarvitse sellaista olla ensin. Mokka 4x4 on hyvä auto ja mittarissa kohta 20 tuhatta eikä mitään ongelmia tekniikan eikä tilojen puolesta.Piste.
      Auton mollaajat on vain kateellisia joilla ei ole varaa ostaa haukkumaansa autoa eli jos psykoloogisesti sanoisi : "Se mihin minulla ei ole varaa niin sitä ei ole tai ainakin se on huono". Jos joku sillä mielenrauhan saa niin se hälle suotakoon.

      • insinööri72

        Mokan tilausmäärät olivat/ovat hurjat rekisteröintimääriin nähden. Opel ei pystynyt valmistamaan riittävällä tahdilla. Hyvä auto täytyy omistajana tunnustaa :)


      • realismia
        insinööri72 kirjoitti:

        Mokan tilausmäärät olivat/ovat hurjat rekisteröintimääriin nähden. Opel ei pystynyt valmistamaan riittävällä tahdilla. Hyvä auto täytyy omistajana tunnustaa :)

        Luultavasti ennakkotilauksia joita ei oikeastaan voi pitää vielä kovin merkittävinä tuloksina. Kertoo myös toimitusvaikeuksista eli Opel kyntää edelleen eli tuotekehittelyyn ei varaa.

        Seuraavassa pyyhkeitä Mokalle. Kopsattu Suomen suurimman autolehden nettisivulta:

        "Yksi syy tähän voisi olla auton 112 kiloa korkeampi paino ja sitä varten vähemmän optimaalisesti säädetty ajovakaudenhallinta. Ei kuitenkaan syytä huoleen, koska kuski pysyy aina tilanteen herrana, ja Mokka ei yllätä häntä oikukkailla reaktioilla. Ainoastaan auton jarrutusmatka on hieman pitkä toiselta puolelta pitävällä pinnalla. Lisäksi enemmän palautetta tarjoava ohjaus on edelleen toivelistalla kaikkien Mokkan versioiden osalta.

        Vähemmän tasapainoinen nelivetomalli

        1,4-litraisen turbokoneen haluaisimme myös lähettää mahdollisimman pian eläkkeelle, koska se tuntuu rasittuneelta jopa suhteellisen kevyessä SUV:ssa ja kuluttaa reilusti. Ainakaan nelivetomallin kulutus ei ole vielä korkeampi. Lisäksi Saksassa 1860 euroa korkeampi lähtöhinta asettaa epätasapainoisen nelivetomallin järkevyyden kyseenalaiseksi. Asia on tietysti toisin, jos Mokkalla ajetaan vain lumella."

        Tänään ajelin pitkät matkat Mokan perässä ja kylläpä auto näyttää suhteettoman korkealta leveyteen nähden, joka varmaan tuntuu myös ajossa huojahteluna. Pikkuautohan Mokka onkin joten eipä verrata kuin samaan segmenttiin.


      • Otsi
        realismia kirjoitti:

        Luultavasti ennakkotilauksia joita ei oikeastaan voi pitää vielä kovin merkittävinä tuloksina. Kertoo myös toimitusvaikeuksista eli Opel kyntää edelleen eli tuotekehittelyyn ei varaa.

        Seuraavassa pyyhkeitä Mokalle. Kopsattu Suomen suurimman autolehden nettisivulta:

        "Yksi syy tähän voisi olla auton 112 kiloa korkeampi paino ja sitä varten vähemmän optimaalisesti säädetty ajovakaudenhallinta. Ei kuitenkaan syytä huoleen, koska kuski pysyy aina tilanteen herrana, ja Mokka ei yllätä häntä oikukkailla reaktioilla. Ainoastaan auton jarrutusmatka on hieman pitkä toiselta puolelta pitävällä pinnalla. Lisäksi enemmän palautetta tarjoava ohjaus on edelleen toivelistalla kaikkien Mokkan versioiden osalta.

        Vähemmän tasapainoinen nelivetomalli

        1,4-litraisen turbokoneen haluaisimme myös lähettää mahdollisimman pian eläkkeelle, koska se tuntuu rasittuneelta jopa suhteellisen kevyessä SUV:ssa ja kuluttaa reilusti. Ainakaan nelivetomallin kulutus ei ole vielä korkeampi. Lisäksi Saksassa 1860 euroa korkeampi lähtöhinta asettaa epätasapainoisen nelivetomallin järkevyyden kyseenalaiseksi. Asia on tietysti toisin, jos Mokkalla ajetaan vain lumella."

        Tänään ajelin pitkät matkat Mokan perässä ja kylläpä auto näyttää suhteettoman korkealta leveyteen nähden, joka varmaan tuntuu myös ajossa huojahteluna. Pikkuautohan Mokka onkin joten eipä verrata kuin samaan segmenttiin.

        Unohditko kopsata testin alkuosan ? Miksi ?


      • realismia
        Otsi kirjoitti:

        Unohditko kopsata testin alkuosan ? Miksi ?

        Koitin hakea vain omia näkemyksiäni tukevia kohtia.


      • jes!
        realismia kirjoitti:

        Koitin hakea vain omia näkemyksiäni tukevia kohtia.

        No hyvä että löytyi.

        Olisihan se todella turhauttavaa jos ei löytäisi negatiivista sanottavaa haluamastaan autosta edes lehdistä.
        Kyllä se siitä.


      • Otsi
        realismia kirjoitti:

        Koitin hakea vain omia näkemyksiäni tukevia kohtia.

        Opel Mokkan ajettavuudessa korostuu 1,4-litraisen ahdetun bensiinimoottorin 200 Nm:n vääntö. Se tekee ajamisesta miellyttävää ja minimoi vaihteiden käyttöä. Kuusivaihteisen vaihteiston toiminta on täsmällistä, joskin vaihteenvalitsimen liikkeet ovat pitkät. Moottorin voimavarat riittävät myös kuutosvaihteelle ja Mokka etenee kevyesti pintakaasulla. Näinkin lehdet kirjoittaa aikamoinen ristiriita kirjoittelussa.
        Että eläkkeelle ?


    • Happamia, sano...

      Kyllä tuon mokkan täytyy oikeasti olla kiinnostava auto kun joillakin menee varmaan ihan yöunetkin sitä miettiessä.

      Osta oma niin ei tarvi kadehtia. :)

      • autokuume

        Eihän tällainen keskustelu yöunia vie. Mokasta on vaan kovin vähän missään kirjoitettu että oli korkea aika saada asiantila korjatuksi. Varsinkin kun markkinajohtajasta riittää juttua joka palstalle vaikkei Qashqai varsinaisesti ole Mokan kilpailija mutta haastajaksi sitä on luonnehdittu. Aivan samoin kuin Suzukin SX4:ä, josta ei siitäkään paljon keskustella palstoilla.

        Kun Qashqai tuli markkinoille 2007 sillä ei ollut ainuttakaan kilpailijaa mutta eipä aluksi oikein kauppa käynyt mutta kun autosta alettiin keskustelupalstoilla vaihtaa mielipiteitä niin johan alkoi myynti lisääntyä, tunnetuin seuraamuksin eli viime vuonna markkinaykkönen omassa segmentissään.

        Minulla ei ole syytä kadehtia Mokan ostaneita, ei sen puoleen mitään muutakaan. Aikani kuluksi tässä kirjoittelen, jokakeväistä autokuumetta hoidellen, enkä odota vastauksia enempää koska mielipiteitä ei Mokasta löydy laajemmassa mittakaavassa.
        Eilen koeajon huvikseni Ford B-Maxin ja yllätyin kuinka ripeä auto se on litraisella ahdetulla moottorilla. Huomattavasti rivakampi kuin Opel 1,4 turbolla.


      • niinpä varmaan
        autokuume kirjoitti:

        Eihän tällainen keskustelu yöunia vie. Mokasta on vaan kovin vähän missään kirjoitettu että oli korkea aika saada asiantila korjatuksi. Varsinkin kun markkinajohtajasta riittää juttua joka palstalle vaikkei Qashqai varsinaisesti ole Mokan kilpailija mutta haastajaksi sitä on luonnehdittu. Aivan samoin kuin Suzukin SX4:ä, josta ei siitäkään paljon keskustella palstoilla.

        Kun Qashqai tuli markkinoille 2007 sillä ei ollut ainuttakaan kilpailijaa mutta eipä aluksi oikein kauppa käynyt mutta kun autosta alettiin keskustelupalstoilla vaihtaa mielipiteitä niin johan alkoi myynti lisääntyä, tunnetuin seuraamuksin eli viime vuonna markkinaykkönen omassa segmentissään.

        Minulla ei ole syytä kadehtia Mokan ostaneita, ei sen puoleen mitään muutakaan. Aikani kuluksi tässä kirjoittelen, jokakeväistä autokuumetta hoidellen, enkä odota vastauksia enempää koska mielipiteitä ei Mokasta löydy laajemmassa mittakaavassa.
        Eilen koeajon huvikseni Ford B-Maxin ja yllätyin kuinka ripeä auto se on litraisella ahdetulla moottorilla. Huomattavasti rivakampi kuin Opel 1,4 turbolla.

        B-Max 1.0 Turbo (se tehokkaampi) 125 hv, 170 Nm, 0-100 11.2s
        Mokka 1.4 Turbo 140 hv, 200 nm, 0-100 9,9 s

        Onhan se B-Max paljon rivakampi, buahahahaa!


      • realismia tämäkin
        niinpä varmaan kirjoitti:

        B-Max 1.0 Turbo (se tehokkaampi) 125 hv, 170 Nm, 0-100 11.2s
        Mokka 1.4 Turbo 140 hv, 200 nm, 0-100 9,9 s

        Onhan se B-Max paljon rivakampi, buahahahaa!

        Täytyi oikein tutkia perusmallin lukemat. Perusmalli B-Maxista 1.0 turbolla nollasta sataan yli 13 sekuntia.


      • autokuume..
        niinpä varmaan kirjoitti:

        B-Max 1.0 Turbo (se tehokkaampi) 125 hv, 170 Nm, 0-100 11.2s
        Mokka 1.4 Turbo 140 hv, 200 nm, 0-100 9,9 s

        Onhan se B-Max paljon rivakampi, buahahahaa!

        Olen ajanut myös Opelin eli en vetänyt hatusta juttua. Tosin muistin väärin eli koeajoin turbottoman 1.4 noin vuosi sitten. Opel osaa kummasti hävittää alapään väännön niin että auto sammuu jos ei sitä tiedä että pitää painaa reippaasti kaasua. Kierroksilla sitten kyllä kulkee kieltämättä.

        Toinen seikka mikä Mokassa ärsytti oli liian ponteva ohjauksen palautus. Kaupunkiajosta tuli kulmikasta mutta tietenkin sellaiseenkin ohjaukseen tottuu. Ei B-Maxinkaan ohjaus mikään hyvä ole mutta huomattavasti maltillisempi.

        B-Maxin suurin heikkous on ahdas poljintila ja samaa vikaa on Mokassakin. Vähän sama juttua kaikissa kompakteissa malleissa kuin myös pienissä tila-autoissa.


      • Otsi
        autokuume.. kirjoitti:

        Olen ajanut myös Opelin eli en vetänyt hatusta juttua. Tosin muistin väärin eli koeajoin turbottoman 1.4 noin vuosi sitten. Opel osaa kummasti hävittää alapään väännön niin että auto sammuu jos ei sitä tiedä että pitää painaa reippaasti kaasua. Kierroksilla sitten kyllä kulkee kieltämättä.

        Toinen seikka mikä Mokassa ärsytti oli liian ponteva ohjauksen palautus. Kaupunkiajosta tuli kulmikasta mutta tietenkin sellaiseenkin ohjaukseen tottuu. Ei B-Maxinkaan ohjaus mikään hyvä ole mutta huomattavasti maltillisempi.

        B-Maxin suurin heikkous on ahdas poljintila ja samaa vikaa on Mokassakin. Vähän sama juttua kaikissa kompakteissa malleissa kuin myös pienissä tila-autoissa.

        Mokkaan ei saa 1,4 moottoria ilman turboa eli ajoit varmaan 1,6 vaparin ? On totta että tolla moottorilla on aika ponneton .


      • Realisti.
        autokuume.. kirjoitti:

        Olen ajanut myös Opelin eli en vetänyt hatusta juttua. Tosin muistin väärin eli koeajoin turbottoman 1.4 noin vuosi sitten. Opel osaa kummasti hävittää alapään väännön niin että auto sammuu jos ei sitä tiedä että pitää painaa reippaasti kaasua. Kierroksilla sitten kyllä kulkee kieltämättä.

        Toinen seikka mikä Mokassa ärsytti oli liian ponteva ohjauksen palautus. Kaupunkiajosta tuli kulmikasta mutta tietenkin sellaiseenkin ohjaukseen tottuu. Ei B-Maxinkaan ohjaus mikään hyvä ole mutta huomattavasti maltillisempi.

        B-Maxin suurin heikkous on ahdas poljintila ja samaa vikaa on Mokassakin. Vähän sama juttua kaikissa kompakteissa malleissa kuin myös pienissä tila-autoissa.

        Jupiterin vientimallinko olet koeajanut kun täällä maapallolla mokkaa ei ole edes saanut 1.4 vaparikoneella?


      • autokuume
        Realisti. kirjoitti:

        Jupiterin vientimallinko olet koeajanut kun täällä maapallolla mokkaa ei ole edes saanut 1.4 vaparikoneella?

        Mokan ensiesittelyssä koeajoin ja laiska oli kokoisekseen. Jos oli 1.6 niin johan oli outoa. Eipä ihme ettei Astra kelvannut 1.6 koneella.

        Qashqaissani on 1.6 ja on ihan toisenlainen kone. Vääntää alhaalta eikä voima lopu raskaallakaan kuormalla.


      • bmw-mies
        autokuume kirjoitti:

        Mokan ensiesittelyssä koeajoin ja laiska oli kokoisekseen. Jos oli 1.6 niin johan oli outoa. Eipä ihme ettei Astra kelvannut 1.6 koneella.

        Qashqaissani on 1.6 ja on ihan toisenlainen kone. Vääntää alhaalta eikä voima lopu raskaallakaan kuormalla.

        Tehokkainkin qashqai on melkoinen traktori Mokkaan verrattuna (1.4T koneella).


      • Qashqai ajettu
        autokuume kirjoitti:

        Mokan ensiesittelyssä koeajoin ja laiska oli kokoisekseen. Jos oli 1.6 niin johan oli outoa. Eipä ihme ettei Astra kelvannut 1.6 koneella.

        Qashqaissani on 1.6 ja on ihan toisenlainen kone. Vääntää alhaalta eikä voima lopu raskaallakaan kuormalla.

        Olen minäkin edellisen mallin Qashqain ajanut. Se tuntui kuin Ladalta korkealta alustalla.


      • koeajoon pettynyt
        bmw-mies kirjoitti:

        Tehokkainkin qashqai on melkoinen traktori Mokkaan verrattuna (1.4T koneella).

        Hassu yhteensattuma kun mulla jäi Mokan koeajosta samanlainen tunnelma. Kuin jouseton alusta joka laittoi auton nyökkimään pienissäkin heitoissa.

        Ei qashqai mikään huippu ole mutta ainakin ohjaus huomattavasti parempi ja auto on suuntavakaa eli erittäin vaivaton ajaa ja luotettava. Huomattavasti tilavampi kuin Mokka.

        Makuasioista voidaan vääntää loputtomasti mutta se ei mua kiinnosta nyt.


      • Otsi
        koeajoon pettynyt kirjoitti:

        Hassu yhteensattuma kun mulla jäi Mokan koeajosta samanlainen tunnelma. Kuin jouseton alusta joka laittoi auton nyökkimään pienissäkin heitoissa.

        Ei qashqai mikään huippu ole mutta ainakin ohjaus huomattavasti parempi ja auto on suuntavakaa eli erittäin vaivaton ajaa ja luotettava. Huomattavasti tilavampi kuin Mokka.

        Makuasioista voidaan vääntää loputtomasti mutta se ei mua kiinnosta nyt.

        Omstatko qashgain ?


      • Kaskai +kakkoseen
        koeajoon pettynyt kirjoitti:

        Hassu yhteensattuma kun mulla jäi Mokan koeajosta samanlainen tunnelma. Kuin jouseton alusta joka laittoi auton nyökkimään pienissäkin heitoissa.

        Ei qashqai mikään huippu ole mutta ainakin ohjaus huomattavasti parempi ja auto on suuntavakaa eli erittäin vaivaton ajaa ja luotettava. Huomattavasti tilavampi kuin Mokka.

        Makuasioista voidaan vääntää loputtomasti mutta se ei mua kiinnosta nyt.

        No miksei? Pieni ja kova mokka kuulostaa mielenkiintoiselle.


      • qashkuski
        Otsi kirjoitti:

        Omstatko qashgain ?

        Laitan tuohon alle helmikuun myyntilistat merkit ja mallit niin eipä silmä löydä Opel Mokkaa listalta. Merkeissä Opel kymmenentenä mutta huomatkaa kuinka Nissan on liki ainut merkki jolla myynti lisääntyi tammikuussa ja mallissa Qashqai ylivoimainen kasvussa.
        Opel merkeissä kymmenentenä mutta malleissa ei yhtään opelia.

        Lista on kopsattu Kauppalehden netti sivulta:

        "Eniten rekisteröidyt merkit ja mallit

        merkki 2/2014 muutos % vrt 1/2014 muutos % vrt 2/2013

        VOLKSWAGEN 1024 -32,36% -1,44%
        TOYOTA 972 -38,05% -5,26%
        SKODA 807 -29,15% 40,59%
        VOLVO 621 -40,40% 25,96%
        FORD 544 -29,17% 6,67%
        NISSAN 543 4,42% 7,95%
        AUDI 523 -44,66% 49,00%
        KIA 480 -14,89% 7,62%
        BMW 386 -53,94% 19,14%
        OPEL 366 -25,46% 13,31%

        malli 2/2014 muutos % vrt 1/2014 muutos % vrt 2/2013
        SKODA OCTAVIA 552 -31,09% 128,10%
        VOLKSWAGEN GOLF 544 -28,14% 21,16%
        NISSAN QASHQAI 373 60,09% -0,53%
        TOYOTA AURIS 282 -33,49% 1,44%
        TOYOTA YARIS 214 -32,92% 3,88%
        TOYOTA AVENSIS 182 -41,67% -28,63%
        AUDI A3 179 -54,68% 155,71%
        KIA RIO 172 28,36% 26,47%
        BMW 5-SARJA 161 -30,60% 78,89%
        KIA CEED 159 -27,40% 5,30%


        Lähde: Trafi/Bisnode Marketing"

        Jos Qashqai muistuttaisi autona Ladaa, kuten väitätte niin miksiköhän se keikkuu noin kärjessä. Päihittää Kiat mennen tullen jotka nykyisin luetaan itäautoiksi.

        Kyllä myyntilistat kertoo auton laadusta ja haluttavuudesta. Ei kaunistelut ja testeissä pärjäämiset.


      • qashgay
        qashkuski kirjoitti:

        Laitan tuohon alle helmikuun myyntilistat merkit ja mallit niin eipä silmä löydä Opel Mokkaa listalta. Merkeissä Opel kymmenentenä mutta huomatkaa kuinka Nissan on liki ainut merkki jolla myynti lisääntyi tammikuussa ja mallissa Qashqai ylivoimainen kasvussa.
        Opel merkeissä kymmenentenä mutta malleissa ei yhtään opelia.

        Lista on kopsattu Kauppalehden netti sivulta:

        "Eniten rekisteröidyt merkit ja mallit

        merkki 2/2014 muutos % vrt 1/2014 muutos % vrt 2/2013

        VOLKSWAGEN 1024 -32,36% -1,44%
        TOYOTA 972 -38,05% -5,26%
        SKODA 807 -29,15% 40,59%
        VOLVO 621 -40,40% 25,96%
        FORD 544 -29,17% 6,67%
        NISSAN 543 4,42% 7,95%
        AUDI 523 -44,66% 49,00%
        KIA 480 -14,89% 7,62%
        BMW 386 -53,94% 19,14%
        OPEL 366 -25,46% 13,31%

        malli 2/2014 muutos % vrt 1/2014 muutos % vrt 2/2013
        SKODA OCTAVIA 552 -31,09% 128,10%
        VOLKSWAGEN GOLF 544 -28,14% 21,16%
        NISSAN QASHQAI 373 60,09% -0,53%
        TOYOTA AURIS 282 -33,49% 1,44%
        TOYOTA YARIS 214 -32,92% 3,88%
        TOYOTA AVENSIS 182 -41,67% -28,63%
        AUDI A3 179 -54,68% 155,71%
        KIA RIO 172 28,36% 26,47%
        BMW 5-SARJA 161 -30,60% 78,89%
        KIA CEED 159 -27,40% 5,30%


        Lähde: Trafi/Bisnode Marketing"

        Jos Qashqai muistuttaisi autona Ladaa, kuten väitätte niin miksiköhän se keikkuu noin kärjessä. Päihittää Kiat mennen tullen jotka nykyisin luetaan itäautoiksi.

        Kyllä myyntilistat kertoo auton laadusta ja haluttavuudesta. Ei kaunistelut ja testeissä pärjäämiset.

        Mitä me tuolla listalla tehdään? Ilmeisesti sitten mokka on haluttu auto kun kerran on luokkansa myydyin. Mites jukebox myy verrattuna mokkaan?


      • Eurovolga
        qashkuski kirjoitti:

        Laitan tuohon alle helmikuun myyntilistat merkit ja mallit niin eipä silmä löydä Opel Mokkaa listalta. Merkeissä Opel kymmenentenä mutta huomatkaa kuinka Nissan on liki ainut merkki jolla myynti lisääntyi tammikuussa ja mallissa Qashqai ylivoimainen kasvussa.
        Opel merkeissä kymmenentenä mutta malleissa ei yhtään opelia.

        Lista on kopsattu Kauppalehden netti sivulta:

        "Eniten rekisteröidyt merkit ja mallit

        merkki 2/2014 muutos % vrt 1/2014 muutos % vrt 2/2013

        VOLKSWAGEN 1024 -32,36% -1,44%
        TOYOTA 972 -38,05% -5,26%
        SKODA 807 -29,15% 40,59%
        VOLVO 621 -40,40% 25,96%
        FORD 544 -29,17% 6,67%
        NISSAN 543 4,42% 7,95%
        AUDI 523 -44,66% 49,00%
        KIA 480 -14,89% 7,62%
        BMW 386 -53,94% 19,14%
        OPEL 366 -25,46% 13,31%

        malli 2/2014 muutos % vrt 1/2014 muutos % vrt 2/2013
        SKODA OCTAVIA 552 -31,09% 128,10%
        VOLKSWAGEN GOLF 544 -28,14% 21,16%
        NISSAN QASHQAI 373 60,09% -0,53%
        TOYOTA AURIS 282 -33,49% 1,44%
        TOYOTA YARIS 214 -32,92% 3,88%
        TOYOTA AVENSIS 182 -41,67% -28,63%
        AUDI A3 179 -54,68% 155,71%
        KIA RIO 172 28,36% 26,47%
        BMW 5-SARJA 161 -30,60% 78,89%
        KIA CEED 159 -27,40% 5,30%


        Lähde: Trafi/Bisnode Marketing"

        Jos Qashqai muistuttaisi autona Ladaa, kuten väitätte niin miksiköhän se keikkuu noin kärjessä. Päihittää Kiat mennen tullen jotka nykyisin luetaan itäautoiksi.

        Kyllä myyntilistat kertoo auton laadusta ja haluttavuudesta. Ei kaunistelut ja testeissä pärjäämiset.

        Ladakin oli aikanaan Suomen myydyin. Ei se silti hyvä ollut. Halpa kylläkin.


      • Singer laatua
        Qashqai ajettu kirjoitti:

        Olen minäkin edellisen mallin Qashqain ajanut. Se tuntui kuin Ladalta korkealta alustalla.

        Opelin olisi kannattanut pysyä alkuperäisessä tuotteessaan jolla se aloittikin toimintansa.

        Niin,se tuote oli muuten ompelukone ja mikäli Opel olisi jatkanut samalla alalla niin mene ja tiedä vaikka maailmassa olisi tänä päivänä enemmänkin tyytyväisiä ompelijattaria.

        Autojen valmistus olisi kannattanut jättää paremmin sen taidon osaavien hartioille !


      • Kadeellinen
        Singer laatua kirjoitti:

        Opelin olisi kannattanut pysyä alkuperäisessä tuotteessaan jolla se aloittikin toimintansa.

        Niin,se tuote oli muuten ompelukone ja mikäli Opel olisi jatkanut samalla alalla niin mene ja tiedä vaikka maailmassa olisi tänä päivänä enemmänkin tyytyväisiä ompelijattaria.

        Autojen valmistus olisi kannattanut jättää paremmin sen taidon osaavien hartioille !

        Opelien laatu on erittäin hyvää tasoa.
        Harmittaako se sinua kovastikin?

        Osta oma niin ei tarvi kadehtia. :)


      • TraxMokka
        koeajoon pettynyt kirjoitti:

        Hassu yhteensattuma kun mulla jäi Mokan koeajosta samanlainen tunnelma. Kuin jouseton alusta joka laittoi auton nyökkimään pienissäkin heitoissa.

        Ei qashqai mikään huippu ole mutta ainakin ohjaus huomattavasti parempi ja auto on suuntavakaa eli erittäin vaivaton ajaa ja luotettava. Huomattavasti tilavampi kuin Mokka.

        Makuasioista voidaan vääntää loputtomasti mutta se ei mua kiinnosta nyt.

        >Kuin jouseton alusta joka laittoi auton nyökkimään pienissäkin heitoissa.

        Käyppä koeajamassa sama auto Chevy Traxina. Ainakin 16 tuuman vanteilla ei ole mitään tuollaista ilmiötä. Jos ei myynnin lopetus Euroopassa pelota niin Traxina Mokan saa myös edullisemmin. Ja paremman näköisenä, mutta tämä on tietysti makuasia...


    • kadett 1.6
      • jarrupala

        Mulla Mokka 1,4 turbo. Olen kovin pitänyt lähtökohta oli korkeus jota hain ja ulkonäkö joka viehätti. Edellinen auto oli Meriva Opel kanssa ja se teki mulle Opelin valinnan helpoksi....mutta mutta ensinnä vesi tuli sisään katossa olevasta valohässäkästä ja reippaasti tulikin verhoilu myös kastui katossa. Jarrut vinkui raivostuttavasti. No huollossa hioivat ja piti poistua. Tällä hetkellä hain auton juuri toisesta huollosta kun jarrut nyt urvahtaa prkle! Huollossa sanoivat että on ominaisuus! Eipä ollut koeajo autossa, en olis ostanut. Autossa on 380000 km että kyllä syö noista.


      • jarrupala
        jarrupala kirjoitti:

        Mulla Mokka 1,4 turbo. Olen kovin pitänyt lähtökohta oli korkeus jota hain ja ulkonäkö joka viehätti. Edellinen auto oli Meriva Opel kanssa ja se teki mulle Opelin valinnan helpoksi....mutta mutta ensinnä vesi tuli sisään katossa olevasta valohässäkästä ja reippaasti tulikin verhoilu myös kastui katossa. Jarrut vinkui raivostuttavasti. No huollossa hioivat ja piti poistua. Tällä hetkellä hain auton juuri toisesta huollosta kun jarrut nyt urvahtaa prkle! Huollossa sanoivat että on ominaisuus! Eipä ollut koeajo autossa, en olis ostanut. Autossa on 380000 km että kyllä syö noista.

        Edelliseen viestiin siis autossa 380000 ja syö noista. Sorry tämä ennakoiva txt viestien onnettomat virheet.


      • jarrupala
        jarrupala kirjoitti:

        Edelliseen viestiin siis autossa 380000 ja syö noista. Sorry tämä ennakoiva txt viestien onnettomat virheet.

        3000 km ja syö naista


      • Kytkinlaikka
        jarrupala kirjoitti:

        3000 km ja syö naista

        Kyllä syö miestä tuollaiset räpellykset


    • Jeps..

      Mokka (hassu nimi) on kaikinpuolin hyvä auto, mutta pituutta olisi voinut olla vähän enemmän.. Vaikka tuon kokoiset myykin hyvin. Ite vaihtaisin insignian mokkaan, jos se olisi vähän isompi. Auton pitää olla sopivan iso ja leveä.

    • Tuutilki

      Mulla ajettu nyt 30 000 km ja on 2v vanha Mokkan bensakone.Jarrut hirtti kiinni minullakin.Ei kivaa.Oli aika vaarallinen tilanne kun kävi nopeassa vauhdissa.Hinuriin siitä sitten.Huollettu säännöllisesti.Ei meillä Volvoissa tällasia vikoja ole ollut eikä ole.Muuten tyytyväinen ,mutta tämä vika tuntui pelottavalta lapset kyydissä kehä ykkösellä.Ja mitä lie maksaa...

    • Raikuli18

      Mulla -13 Mokka, laukesi lämmityslaitteen moottori, aj.78 tkm. Länsi-autossa vaihto 600,- euron paikkeilla, halvin oli Opel alkuperäisosilla oienessä pajassa 231,- aika härskiä rahastusta Länsi-Autossa

    • mokka-hiljaiseksi

      Olen ajellut noin 10 tonnin ja ollut kohtalaisen tyytyväinen Mokkaan joka on yllättäen tukevampi kuin esim. qashqai jolla aiemmin ajoin. Jousitus on tosin kovahko mutta se varmaan selittää tukevuuden. Valitsin automaatin ja siihenkin tyytyväinen, ei paluuta enää käsiaskiin. Mokka on myös huomattavasti lämpimämpi kuin qashqai ja 1.4 turbo aivan mahtava moottori.
      Yksi harmittava ominaisuus Mokassa on, nimittäin se on meluisa ja etenkin eturengasäänet tulee matkustamoon häiritsevänä matkanopeudessa. Kaupunki nopeuksilla hiljainen. Tietääkö joku onko tähän valmista ratkaisua esim, lokasuojiin huopamatto vai mikä olisi järkevintä?

    • Jooseppu

      Paras auto tähän mennessä, tiellä pysyy säässä kuin säässä ja kehä kolmosen tällä puolen. Korkeus ja helevetin hyvät istuimet. Autossa mukavasti lisävarusteita, jos ajaa pitkiä työmatkoja kuten itse ajan maanteitä, niin suosittelen. Ajomukavuus täysin omaa luokkaa, turvallisuus ja valot myös. Kaupunkiajossa kätevä. Korkeus plussaa, sopii lyhyenlännällekkin kuskille. Tykkään.

      • lootakaput

        Vaihteistossa on "vikoja"jotka maahantuojan mukaan onkin ominaisuuksia ja näitä ei korjata.M32 vaihteisto on hyvin edustettuna Opel Finland keskusteluissa.Näitä ominaisuuksia mm.2-vaiheen rusahdus kylmällä vaihteistolla liikkeelle lähdettäessä.Opel korjaamo on sitämieltä että normaalia.Nämä viat on ollut siis jo uutena ja takuun piirissä.


    • mooses

      Opel Club Finland sillä on vaihteisto keskusteluja.

    • Anonyymi

      Ostin viime viikolla kaksi vuotta vanhan Mokka X:n, automaatti. Ihana auto! Kaunein SUV, ei ole mikään kilpailijoista noin nätti ja siksi ostin. Ihailin jo silloin kun tulivat markkinoille ja nyt kun tuli mitta täyteen vm. Astran kanssa (katsastuksessa metrin mittainen hylkäyslista joka vuosi) niin ostin tämän. Nuoremmalle sopi Astra ja nyt keski-ikäisenä vähän jo kangistuneena tämä Mokka tosi hyvä. Kun omat nivelet alkaa jo olla löysiä ja kipeitä niin se on hyvä että auto on jämäkkä. Tosi hyvä.

      • Anonyymi

        Siis vm, 2002 Astra, 280000 km.


    • Anonyymi

      Tänään 2.5.2019 Mokka katsastusleimasta läpi heittämällä ....tai oikeastaan vain näyttämällä,mutta kuitenkin! Malli on 2014 ja kilometrejä takana tosin vain vaivaiset vajaat 65tkm,mutta kovasti olen tykästynyt Mokkaan,siihen kun ei tarvi kumarrella sisään/ulos kulkeakseen ja liikkuukin riittävän rivakasti muun liikenteen joukossa,joten JATKOON!!!
      Uskallan suositella ky. merkkiä muillekin helpommasta autoilusta tykkääville,kuten tein naapurilleni joka hankki vastaavanlaisen Mokan automaatilla ja on erittäin tyytyväinen valintaansa! Hyviä kilometrejä jatkossakin meille kaikille ...!!! :o)

    • Anonyymi

      Vaihteistot monivikaisia,kolmonen vatkaa omituisesti kuin vaihteisto olisi kasattu välyksien kanssa.Keppi heiluu esestakaisin kakkos ja nelosvaihteella hiljaisella nopeudella kun kaasua päästääpois, ykkönen nykäisee vaihdetta laittaessa.Nämä on kuulemma ominaisuuksia jotka autoon kuuluu sanoo länsi-auto ja maahantuoja.NÄITÄ EI SIIS KORJATA TAKUUSEEN.

    • Anonyymi

      Ostakaa auto vältytte vaikeuksilta

    • Anonyymi

      Mokkamunailmoittautuu. Huhuuuuuu.

    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia,katso opel club finland vaihtesto m32

    • Anonyymi

      En voi suositella pidemmän päälle. 1.4 b manuaali 2015. Nelivuotiaasta Mokkaan on vaihdettu öljypohja takuuseen, jarrut kokonaan uusittu kun hirttivät kiinni ajettaessa, merkkivalolla sammutellaan monta kertaa vuodessa laskua vastaan, uusi ihme oli imusarjan vaihto kun ei mennyt katsastuksesta läpi merkkivalot vuoksi noin2000e. Vaihteisto huutaa ja se kuulemma seuraava isompi remppa. Kierrän vastedes kaukaa nämä autot.

    • Anonyymi

      On kokemusta Mokasta, valitettavasti. Ostin W-ltä käytetyn Mokka 1,4, Turbo 4x4 vm 2014 ja ajettu 95 000. Kun auto oli ollut minulla kuukauden, huomattiin vesipumpun vuotavan. W vastasi korjauskustannuksista. Siitä puolitoita kuukautta eteenpäin, niin lisää ongelmia. Huomasin sen käyvän tyhjäkäynillä epätasaisesti ja pian syttyikin moottorin vikavirtavalo. Ei muuta kui nilkuttamalla lähimmälle korjaamolle. Siellä siihen vaihdettiin tulpat, mutta vika jatkui edelleen. Auto hinattuna merkkihuoltoon, josta sitten löytyikin diagnoosi: 3. sylinterin keinuvipu oli vinossa ja vaurioittanut nokka-akselia. Vaihdettavaksi suositellaan molemmat nokka-akselit ja kaikki keinuvivut. Korjausarvio noin 3628€. Auto ollut siis käytössäni noin 2,5 kk ja ajamani kilometrit hieman päälle 1000.

      Kaiken tämän lisäksi myyjäliike W suostuu maksamaan korjaukustannuksista vain 1/3. Tästä on nyt menossa vääntöä minun, W:n ja kuluttajansuojaviranomaisten kanssa. En siis voi suositella autoa enkä myyjäliikettä.

    • Mokkaa ei kannata ottaa "väkisin hämmenneltävänä", ainoa oikea loota kyseiseen autoon on HydraMatic. Eli automaatti.

    • Anonyymi

      Hyvin toiminut meikäläisen Mokka, aivan mahtava auto!

    • Anonyymi

      Tätä tötsäkettä ei siis kannata oikeasti ostaa,ei ole ooppeli vaan joku daevoo tai chervolet

    • Anonyymi

      Nyt se sitten tuli Mokka 1,4 turbo vm. 2014 manuaali, muuten mukavaan autoon särö. Ajettuani 87000 km alko vaihteisto antamaan ääntä. Huollossa arvioivat että vaihteisto (manuaali) menee vaihtoon hinta vähän auki 5000€ ? Ei ole vielä alkaneet purkaa mutta jos laakerien vaihdolla selviää niin hyvä mutta saattaa siinä mennä hammaspyöriä ja kotelonkin osaa uusiksi saas nähdä. Huollot tehty ajallaan myyjäliikkeessä uudesta asti. Ei antaneet toivoa että myyjäliike tulisi kustannuksissa vastaan muuta kuin myötätunnolla. Lieneekö sitten tyyppivika, on se autonostajalla arpapeliä kun menee ostamaan uudenkin auton, vanhasta puhumttakoon.

      • Anonyymi

        Tyyppivika ja paljon muuta joko jarrut kiljuu? sadesäällä kun peruutat parkista pois ja käsijarru jäätyy talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppivika ja paljon muuta joko jarrut kiljuu? sadesäällä kun peruutat parkista pois ja käsijarru jäätyy talvella.

        Jep jarrut kiljuu sadesäällä kun peruutat,meluisa kesärenkailla mutta ei kitkoilla,venteelikopantiiviste rupesi kusemaan ja jotkut soledot oliko jäätynyt talvella vaikka letkussa onko tässä joku separaattori? pakokaasun kierätäys joka jäätynyt? (jossain Bemmeissä tyyppivika)Lyhyt akseliväli tulee kiikkulauta ilmiö.


    • Anonyymi

      Mukava auto kesällä. Talvella on ollut ongelmia, koska tuiskulumen päästessä alumiinivanteiden läpi jarrupintoihin niin joskus takajarru on jäätynyt ja peruutus esim. parkkiruudusta ollut hankalaa. Vasta renkaiden alle tullut kitka on päästänyt pyörät pyörimään. Mielestäni talviajoa varten pitäisi olla myynnissä peltiset vanteet tai rumpujarrut. Toinen talvihaitta on ettei pyyhkijän sulkia saa yläasentoon. Olen irroittanut tarvittaessa sulat ikkunasta sopivilla muovinappuloilla ja joka kerta harmittaa.

    • Anonyymi

      Ajoin 1.4 4x4 Mokalla yli 200tkm. autossa ei ollut mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Ooppel mokka neliveto reistailee ,onko muilla kokemuksi ooppel mokasta

    • Anonyymi

      Mokka pelaa hyvin, 2016 etuveto manuaali ja lasisa 123 tkm. Ollu itellä 2 vuotta. Eukko nauraa ja nimittää autoa mokkakikkeliksi. En tiennyt mitä tuo sana tarkoittaa, mutta selvis kun eukko kertoi että kun olivat naisporukalla muutama vuosi sitten Turkissa niin vertailivat kokemuksiaan mokkakikkeleistä eli turkkilaismiesten vehkeistä.

    • Anonyymi

      Minulla on Mokka x 2019 malli. Heti kun tulee palkaskelit , syttyy moottori häiriö valo. Kaks kertaa esiintynyt,eli molempina talvina. Ja nyt taas , kun tuli pakkaset. On kuulemma tyyppivika. En suosittele auton ostoa. Minulle on viimeinen Opel.

      • Anonyymi

        Onko liittynyt virhekoodin turbon ahtimeen? Meillä on 2016 vm. Mokka X 1.4 Turbo nelivedolla ja Automaatti vaihteiostolla. Moottorin virhevalo syttyy kylmällä koneella vedättäessä ja auto ei tunnu saavan tehoja kunnolla irti. Kun konetta on tarpeeksi ajanut lämpimäksi alkaa tehotkin palautua ja vastaa kaasuun herkemmin. Vikakoodit ovat viitanneet turbon ahto häiriöihin. Kesällä näitä virhekoodeja ei tule vaan vasta kun on kunnon pakkaset.


    • Anonyymi

      Erittäin mukavan tuntuinen ja mikä suuri helppo mennä sisälle. Hyvät varusteet. Ei mitään moitittavaa.
      Opel Mokka 1.6 ecoflex

    • Anonyymi

      Heti nollakelilläkin jäätyy käsijarru ja lumituisku saa vaihteet jäätymään, jos ei ole lämmintä hallia mihin viedä vaikka yöksi.

    • Anonyymi

      Mikähän iski kun ei lähtenyt käymään - 6 asteen pakkanen pyöritti kyllä mutta ei mitään luvannut,Tunnin päästä uudestaan niin lähti lopulta kaasua pumpattu kun alkuun lähti? onko kellään kokemusta ?

    • Anonyymi

      Järkyttäviä kuoppatutkia ja liikenteen jarruja.

    • Anonyymi

      Mulla uusi, 3kk jälkeen meni motor control unit rikki. Ollut jo 3kk korjaamolla. Sain samanlaisen sijaisautoksi. Se hajosi tunti sitten. Toinen näyttö ja peruutuskamera pimeä. Taitaa olla Opel k...a. Muuten mukava peli.

    • Anonyymi

      Mokkakikkeli on kyllä hyvä auto!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      150
      2593
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      421
      2235
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2104
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1405
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1199
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1153
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe