Ostin Sonyn Mdr-rf8 fm-kuulokkeet, miniplug-liitännällä. Mukavalta tuntuvat päässä ja hyvän tuntuisesti toistavat.
Tuli seuraavan lainen ongelma, kun piti liittää kuulokkeet myös Samsungin taulutelevisioon ei se onnistu.
Selvitin asiaa Samsungilta ja selvisi, ettei televisiossa ole kuulokeliitäntää ja näin ollen siihen ei voi niitä liittää ilman erillistä vahvistinta. Oli melkoinen yllätys kun olen pitänyt itsestään selvänä televisioista löytyvän kuulokeliitännät.
Kyseessä n 5-vuotias LE32B355 lcd 23" perusmalli.
Onko kellään esittää halpaa toimivaa ratkaisua. HDMI, PCDVI/AUDIO, DIGITAL AUDIO OUT, COMPONENT IN / AV IN ja SCART, liitännät löytyy.
Kuulokkeet&tv
6
466
Vastaukset
- kuulokkeettelkkariin
Ilmeisesti tuossa PC DVI/AUDIO -liitännässä on ääniulostulot RCA-liitännöillä. Tarvitset siis väliin joko erillisen kuulokevahvistimen tai perinteisen vahvistimen, missä on kuulokeliitäntä.
Jos siis nurkista löytyy vanha stereosarja, kytke se tuohon liitäntään ja kuulokkeet siihen. Jos näin ei ole, sopivaa sarjaa voi etsiä esimerkiksi kirpputorilta.
Jos ei löydy, niin homman voi hoitaa myös esimerkiksi vanhoilla tietokonekaiuttimilla, mikäli niissä on kuulokeliitäntä. Esimerkiksi Creativen t20-kaiuttimissa on kuulokeliitäntä, muutenkin kaiuttimet ovat passeli vaihtoehto telkkarin kaveriksi.
http://musatekniikka.blogspot.fi/2012/10/edulliset-pc-kaiuttimet-creative.html
Vinkkejä kytkentään:
http://musatekniikka.blogspot.fi/2013/02/vinkki-tietokonekaiuttimet-dvd.html- tollotin
Kiitos, näillä ohjeilla saan kuulokkeet käyttöön myös TV:llä.
- jimboh2
tollotin kirjoitti:
Kiitos, näillä ohjeilla saan kuulokkeet käyttöön myös TV:llä.
Mitenhän sä sait sen toimimaan?
ite laitoin rca-3,5mm naaraslittimellä samoihin kuulokkeisiin ja vastaavanlaiseen telkkariin. ei vaan toimi, pitäsköhän vetää optisella piuhalla..?
- Anonyymi
TV liitäntä kuulokkeet nyt on liitetty kamerat kuulokkeet TV.
Mies hiihto Terve sana ruotsia Kärsämäki suimela - Anonyymi
Jos telkkarissa on DIGITAL AUDIO OUT, niin sitten jokin pieni kuulokevahvistin, jossa vastaavasti on digitaalinen sisääntulo. FiiO K11 on yksi esimerkki tällaisesta laitteesta.
- Anonyymi
Onko se DIGITAL AUDIO OUT sitten optinen vai koaksiaalinen, niin se pitää tarkistaa telkkarin päästä. FiiO K11 laitteesta löytyy nuo molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1344602- 1603807
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1083542Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421175