Mustesuihku vai laser?

uutta laitetta

Monitoimilaite meni rikki ja nyt pitäisi hommata uusi. Entinen oli mustesuihku, olisiko laser parempi?
Tarve on tekstin sekä kuvien tulostukseen. Kopioita tarvii ottaa myös säännöllisesti.
Kumpi olisi järkevämpi?

9

3642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsgdfg

      No kyllä itse laserin ottaisin vaikka alussa voikin vähän kirpaista, mutta pitemmässä juoksussa ei tarvi kokoajan olla uusia törkyhintaisia musteita ostelemassa. Vielä kun nykyajan mustesuihkuihin on kehitetty tuo kusetusteknologia joka tyhjentää kaikkia värejä tasaisesti vaikkei niitä käyttäisikään.

      • uutta laitetta

        Olis tuossa tarjouksessa HP LaserJet Pro M175 monitoimilaser, oliskohan tuo hyvä? Alle 200 euroa hintana.
        Onnistuuko kuvien tulostus laserilla yhtä hyvin kuin mustesuihkulla?


      • IpIrUA5W
        uutta laitetta kirjoitti:

        Olis tuossa tarjouksessa HP LaserJet Pro M175 monitoimilaser, oliskohan tuo hyvä? Alle 200 euroa hintana.
        Onnistuuko kuvien tulostus laserilla yhtä hyvin kuin mustesuihkulla?

        Laserit tuottavat huonompia kuvia kuin saman hintatason mustesuihkut. Kaikkeen muuhun laser on parempi.


      • ei kannata tulostaa
        IpIrUA5W kirjoitti:

        Laserit tuottavat huonompia kuvia kuin saman hintatason mustesuihkut. Kaikkeen muuhun laser on parempi.

        Mutta valokuvat kannattaa muutenkin aina teettää eikä tulostaa itse, itsetulostettuina ovat sikakalliita! Ifolorilla on hyviä edullisia tarjouksia valokuvista, esim. 9 senttiä kipale.


    • silmäänkustu

      On se vaan kumma kun vasta kesällä ostin uudet mustekasetit ja tarvin hyvin harvoin koko laitetta, mutta kun tässä yxpäivä aloin tulostaan niin näyttöön tuli että mustetasot olivat taas kaikki huutomerkeillä, Tosi kallista on tulostaminen Canon Pixma 550

      Entinen tulostin oli HP ja pelkkä tulostin musteet kesti käytölläni pari vuotta. Kaikki laitteet tehdään nykyään niin että eivät kestä "liian" kauan, kun se on niin helppoa ohjelmoida niin.

      • hm.

        Kyllähän se muste kuivaa.

        Kannattaa ostaa laser tulostin, jos on harvoin tarve tulostaa, eikä ole tarkoitus tulostaa kuvia.

        Mutta ei se laserillakaan tulostaminen ole niin halpaa, jos laskee oikeasti paljonko yksi tulostettu sivu maksaa. Toki se on halpaa, jos sivut maksaa sen takia mansikoita, että muste kuivuu.


    • raapii hattua

      Jatkan aiheesta. Mullakin olis tarvetta tulostimelle jossa sais tulostettua värikuvia ja paljon. Kyselin alustavasti eräästä liikkeestä, ja mulle sanottiin, että laserilla tulostusjälki olis suunnilleen valokuvan luokkaa. Kuitenkin olen kuullut monelta taholta, että laserien kuvanlaatu olis heikompi kuin mustesuihkuvehkeissä.

      Vaaleat värit, niiden liukuvat sävyerot ja kuvissa olevat häivytykset kuulemma ovat vaikeita laserille, mutta jos niin on, miten ne voivat antaa laatua joka on kuin valokuvaa? Mihin pitäisi uskoa? Kumpi kannattaisi ostaa?

    • Masentunut vanha

      Kaikissa tulostimissa on se ohjelmoitu vika oli ne sitten mustesuihku- tai lasertulostimia. Eli kun olet N kappaletta tulostanut tai kone on ollut sinulla käytössä N vuotta, sen mikropiiriin ohjelmoitu ohjelma ilmoittaa, että minä olen nyt rikki, ostapas uusi.
      Tähän on tultu kaikilla aloilla ja kuluttajansuojaihmiset on ostettu hiljaisiksi.
      Elä sitten tällaisessa maailmassa ja tee lisää syyttömiä kärsimään.

    • viisi51

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe