Mustesuihku vai laser?

uutta laitetta

Monitoimilaite meni rikki ja nyt pitäisi hommata uusi. Entinen oli mustesuihku, olisiko laser parempi?
Tarve on tekstin sekä kuvien tulostukseen. Kopioita tarvii ottaa myös säännöllisesti.
Kumpi olisi järkevämpi?

9

3927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsgdfg

No kyllä itse laserin ottaisin vaikka alussa voikin vähän kirpaista, mutta pitemmässä juoksussa ei tarvi kokoajan olla uusia törkyhintaisia musteita ostelemassa. Vielä kun nykyajan mustesuihkuihin on kehitetty tuo kusetusteknologia joka tyhjentää kaikkia värejä tasaisesti vaikkei niitä käyttäisikään.

• uutta laitetta

Olis tuossa tarjouksessa HP LaserJet Pro M175 monitoimilaser, oliskohan tuo hyvä? Alle 200 euroa hintana.
        Onnistuuko kuvien tulostus laserilla yhtä hyvin kuin mustesuihkulla?

• IpIrUA5W
        uutta laitetta kirjoitti:

Olis tuossa tarjouksessa HP LaserJet Pro M175 monitoimilaser, oliskohan tuo hyvä? Alle 200 euroa hintana.
        Onnistuuko kuvien tulostus laserilla yhtä hyvin kuin mustesuihkulla?

Laserit tuottavat huonompia kuvia kuin saman hintatason mustesuihkut. Kaikkeen muuhun laser on parempi.

• ei kannata tulostaa
        IpIrUA5W kirjoitti:

Laserit tuottavat huonompia kuvia kuin saman hintatason mustesuihkut. Kaikkeen muuhun laser on parempi.

Mutta valokuvat kannattaa muutenkin aina teettää eikä tulostaa itse, itsetulostettuina ovat sikakalliita! Ifolorilla on hyviä edullisia tarjouksia valokuvista, esim. 9 senttiä kipale.

• silmäänkustu

On se vaan kumma kun vasta kesällä ostin uudet mustekasetit ja tarvin hyvin harvoin koko laitetta, mutta kun tässä yxpäivä aloin tulostaan niin näyttöön tuli että mustetasot olivat taas kaikki huutomerkeillä, Tosi kallista on tulostaminen Canon Pixma 550

Entinen tulostin oli HP ja pelkkä tulostin musteet kesti käytölläni pari vuotta. Kaikki laitteet tehdään nykyään niin että eivät kestä "liian" kauan, kun se on niin helppoa ohjelmoida niin.

• hm.

Kyllähän se muste kuivaa.

Kannattaa ostaa laser tulostin, jos on harvoin tarve tulostaa, eikä ole tarkoitus tulostaa kuvia.

Mutta ei se laserillakaan tulostaminen ole niin halpaa, jos laskee oikeasti paljonko yksi tulostettu sivu maksaa. Toki se on halpaa, jos sivut maksaa sen takia mansikoita, että muste kuivuu.

• raapii hattua

Jatkan aiheesta. Mullakin olis tarvetta tulostimelle jossa sais tulostettua värikuvia ja paljon. Kyselin alustavasti eräästä liikkeestä, ja mulle sanottiin, että laserilla tulostusjälki olis suunnilleen valokuvan luokkaa. Kuitenkin olen kuullut monelta taholta, että laserien kuvanlaatu olis heikompi kuin mustesuihkuvehkeissä.

Vaaleat värit, niiden liukuvat sävyerot ja kuvissa olevat häivytykset kuulemma ovat vaikeita laserille, mutta jos niin on, miten ne voivat antaa laatua joka on kuin valokuvaa? Mihin pitäisi uskoa? Kumpi kannattaisi ostaa?

• Masentunut vanha

Kaikissa tulostimissa on se ohjelmoitu vika oli ne sitten mustesuihku- tai lasertulostimia. Eli kun olet N kappaletta tulostanut tai kone on ollut sinulla käytössä N vuotta, sen mikropiiriin ohjelmoitu ohjelma ilmoittaa, että minä olen nyt rikki, ostapas uusi.
      Tähän on tultu kaikilla aloilla ja kuluttajansuojaihmiset on ostettu hiljaisiksi.
      Elä sitten tällaisessa maailmassa ja tee lisää syyttömiä kärsimään.

• viisi51

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5106
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1828
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1507
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1457
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1204
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1203
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1046
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1025
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      974
    Aihe