Terve. Olisin ostamassa tuollaista 80-luvun puolen välin Sierraa (Laser) 2.0 litrasella koneella. Minkälaisia nuo Sierrat on autoina, kun en ole ikinä sellaista ennen omistanut? Onko koneet kestäviä, ja onko niissä jotakin erityisiä heikkoja kohtia (tyyppivikoja), jotka menee helposti rikki, ja kannataa tarkistaa oston yhteydessä? Kestääkö perä Sierrassa hyvin? Entä kytkin ja vaihdelaatikko? Ovatko hyviä ajaa? Tekeekö 4-vaihteisella mitään, jos ajaa pääasiallisesti taajama-ajoa. Minkälainen se nelilovinen on motarilla(huutaako?)?Mistä ruostuu helposti? Onko ohjaus vetelevä vai vakaa, ilman tehostinta?Onko tossa parilitraisessa kaasarikoneessa tarpeeksi potkua, vai onko laiskahko? Onko jarru- tai laakerivikoja? Miten sisustus kestää?
HALUAISIN MIELELLÄÄN KUULLA RISUJA JA RUUSUJA, JA KÄYTTÖKOKEMUKSIA. KIITOS ASIALLISESTI VASTANNEILLE.
Minkälainen auto on Ford Sierra?
8
6091
Vastaukset
- Fordisti vuonna 1985
vanhaa autoa, niin lähes kaikki mainitsemasi viat ovat odotettavissa. Tuonikäisen auton arvo on jotain alle 500 Euroa, jolla ei voi saada viatonta ajopeliä. Kun koeajat autoa, huomaat kyllä jos kytkin/vaihteisto reistaa, perä huutaa tai moottori nykii. Jos kaikki nämä toimii kohtuuhyvin ja kori ei ole läpiruosteessa, niin osta siitä vaan. Sierra -85 ei ole tolkuttoman kallis ylläpidettävä, mutta silti aina voit varautua noin vanhassa autossa eka vuoden aikana ostohinnan kokoisiin huolto/korjaus kuluihin.
- sierra
ruostuu enkana takakaarien yläreunasta... pohja kestää aika hyvin... jarrulevyt menee helposti kieroo mut uudet on halvat ja muutki osat... siinähä oli se 105hp nii ei se mikää tykki oo mut ajettava... dohc kestvämpi ku ohc mut kalliimpi korjata sillä ajaa helposti yli 300thkm jos muistaa laittaa öljyä... aika uraherkkä leveillä kumeilla ja ilma tehostajaa aika raskas mut on kaikki muukki... sytytyspoksi aika herkkä ja kallis ainaki 87-90... jos saat irti nii hommaa 90-93 2.0i dohc aika tykki verrattuna kaasarii ja mun mielestä paras sierra (jos ei cossua lasketa)nii ja 4lovinen laatikko aika kauhee kierrätyskone
- Cossie
Doch-Sierraan oo vaihtanu 2kertaa kannen ku halkee jos pääsee kuumaks lämpeemää tai keittämää, viimesimmällä kerralla kuumenemisen välttämiseks laitettiin matalemmalta lähtemään flektit päälle ja molemmat samaan aikaan eikä niikuin alkuperäisen 2vaiheiset. Ohc sierrassa väittäävät että nokka-akseli kuluu, mutta ainakin omissa autoissa kestää mainiosti. IS-Sierralla ajettu 500 000 km ja alkuperäinen nokka-akseli menossa mukana, joten nopeasti kuluminen on suhteellinen käsite. Ruoste on aika lailla kaikkien autojen ongelma joten myös sierran. Ensimmäisenä ruostuu takapyörän kaaret ja helmat. Ohc omasta mielestä parempi ku dokki mut sehän on mielipideasia. Cosworth paras.
- foc
Omistin joskus 88-mallisen 5-vaihteisella laatikolla & OHC-koneella. Tyyppiviaksi voisi sanoa ohjauksessa ilmenevää tärinää, joka esiintyy jarrutettaessa. Etupään kumipuslat ja jarrulevyt ovat kulutustavaraa. Itse jouduin vaihtamaan myös toisen jarrusatulan. Venttiilit kaipaavat usein säätöä, sillä vanha valurautakansi on suunniteltu lyijybensalle.
Imusarjan ja kannen väli alkaa vanhemmiten vuotaa, josta seuraa huono tyhjäkäynti ja pielessä olevat HC-arvot. Vika on vaikea löytää ja sitä ei saa kuntoon kuin kittaamalla.
Auto on etuvetoisiin verrattuna sivutuuliherkkä.
Ohjaus on raskas mutta tuntuma on hyvä.
Melutaso ja kulutus matka-ajossa kohtuuliset (5-vaiht). Koneessa (2.0) hyvin vääntöä, mutta kierroksilla ei löydy enää tehopiikkiä. Ruostetta tuon ikäisistä autoista kyllä varmasti löytyy, mutta mitään erityistä ongelmakohtaa ei tule mieleen.- foc
Jos ohc-kone savuttaa heti käynnistyksen jälkeen, syynä on yleensä venttiilinkumit. Nokka-akselivaurio mahdollinen jos ajettu huonoilla öljyillä.
- Sierrailija
Jos epäilet, että imusarjan tiiviste vuotaa, niin osta purkki starttikaasua (eetteriä enin osa). Laita auto käyntiin ja suihkuta imusarjan eri puolille. Jos tiiviste vuotaa, niin siitä moottoriin menevä starttikaasu, joka syttyy herkemmin kuin bensiini aiheuttaa moottoriin "rytmihäiriöitä". Ei riko moottoria mutta paljastaa, onko vuotoa- vai ei.
Tämä keino toimii ehkä parhaiten kylmällä moottorilla.
Itsekin kokeilin 27v. Sierraani, mutta imusarjan tiiviste oli alkuperäinen ja ehjä.
Imusarjasta moottorin ohjausboksiin menevän jatkeena oleva muovinen liitoskappale, joka on alumiinisen kotelon sisällä ja liittää letkun alipaineanturiin oli halki. Sain paikattua itsevulkanoituvalla kumiteipillä, ja hyvin toimii.
Alipaineanturi kannattaa tarkastaa ja puhdistaa liuottimella, jos tarpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818