nuori hiiri raskaana

16+16

Ostin kolme kpl tyttöhiiriä jotka ovat syntyneet 10.10.2013.Nyt näyttäisi siltä että yksi hiiristä on raskaana.Miten minun tulee toimia?Hiiriä en tahdo palauttaa.

17

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiirumamma

      No sitten hoidat raskaana olevan hiiren. (joka on liian nuori synnyttämään, todnäk veljensä astuma, ym eläinkauppa hiiret mahd. luonnevikaisia/sairaita ja äiti ei ehkä selviä synntykseestä)
      Epäilen että ostit hiiret eläinkaupasta, mene nyt ihmeessä sanomaan eläinkauppaan tuosta, jos se on raskaana!! Eläinsuojelulle voisi myös vinkata...

      Ensinnäkin emoa kannattaa ruokkia hyvin ja monipuolisesti. Itse annan hedelmiä vihanneksia päivittäin,sekä kissan/koirannapuloita ja viiliä normiruuan ja veden lisäksi.

      Anna emolle oma duna jossa se saa rauhassa tehdä oman pesän (pesätarvikkeina: vessapaperinpalasia, heinää ja mökki). Hiiri on raskaana noin 2vk:koa. Sitten kun poikaset syntyy, niin joudut karsimaan (eli tappamaan) ylimääräiset/heikot poikaset. Jotkut eivä jättäisi tällaiselle emolle poikasia ollenkaan. Hyvä poikasmäärä 5-6, tällä ehkä 2 tai ei ollenkaan.

      Sitten hoidat poikasia ja emoa seuraavat 5vkoa, kunnes poikaset ovat luovutusikäisiä (jos haluaa luopua, mutta ehkei kannata huonon perimän takia). Jos poikasissa on uroksia, joudut erottamaan jokaisen omaan dunaansa. Tytöt voi jättää emon luo.

      Huom. mitä vain ongelmia voi tulla emon synnytyksen yhteydessä ym... joten voi tulla myös kalliiksi jos joudut viemään emon/poikaset eläinlääkäriin, syystä tai toisesta JOS nyt tulee mahdollisia ongelmia.

      Onko sulla varaa ja aikaa hoitaa koko rumba (oletan ettet ole aiemmin omistanut hiiriä, joten kokemus olisi nyt kallisarvoista!) ??

      Luehan tämä niin saat tarkempaa infoa:

      http://hiiret.fi/fin/kasvatus/?pg=2

      • ammamees

        Eläinsuojelulle vinkata mistä?Kyllä minäkin ruokahiireni astutan heti kun ovat sukukypsiä.Ei siihen mitään ikä rajaa ole haloo??


      • marskutin
        ammamees kirjoitti:

        Eläinsuojelulle vinkata mistä?Kyllä minäkin ruokahiireni astutan heti kun ovat sukukypsiä.Ei siihen mitään ikä rajaa ole haloo??

        http://www.hiiret.fi/fin/kasvatus/?pg=2&sub=1 Lueppas tuosta. Ja koska veikkaan että olet laiska etkä jaksa etsiä tietoa (koska et ole tähänkään mennessä niin tehnyt), niin voin kertoa sen myös tässä: Sopiva ikä naaraan ensimmäiselle astuttamiselle: 3-4 kuukautta. Hiiren rääkkäämistä ja riskiä peliä teettää neli-viis viikkosella poikue, ei hyvää päivää sanon minä. Pistetäämpäs sunki muksut sit paksuks heti ku vaan on mahdollista, samantien vois pistää seuraavan pullan uuniin ku eka tulee maailmaan. Kerro ny vielä että teetät hiirellä kymmenen poikuetta? En voi muuta sanoa kuin; häpeä sinä tietämätön sydämetön peto.


      • ammamees
        marskutin kirjoitti:

        http://www.hiiret.fi/fin/kasvatus/?pg=2&sub=1 Lueppas tuosta. Ja koska veikkaan että olet laiska etkä jaksa etsiä tietoa (koska et ole tähänkään mennessä niin tehnyt), niin voin kertoa sen myös tässä: Sopiva ikä naaraan ensimmäiselle astuttamiselle: 3-4 kuukautta. Hiiren rääkkäämistä ja riskiä peliä teettää neli-viis viikkosella poikue, ei hyvää päivää sanon minä. Pistetäämpäs sunki muksut sit paksuks heti ku vaan on mahdollista, samantien vois pistää seuraavan pullan uuniin ku eka tulee maailmaan. Kerro ny vielä että teetät hiirellä kymmenen poikuetta? En voi muuta sanoa kuin; häpeä sinä tietämätön sydämetön peto.

        No ruokakasvatuksessa on tuottavuus pääasia.Ei kannata odottaa turhaa 4 kuukautta.Sen ikäisenä ollaan jo pakkasessa.Ja ei en teetä kuin maksimissaan kahdet poikaset per emo.Yleensä vain yhdet.Ja mitä helvettiä sinä tulet minulle latelemaan henkilökohtasuuksia?Haista sinä pullukka vittu.


      • ammamees
        marskutin kirjoitti:

        http://www.hiiret.fi/fin/kasvatus/?pg=2&sub=1 Lueppas tuosta. Ja koska veikkaan että olet laiska etkä jaksa etsiä tietoa (koska et ole tähänkään mennessä niin tehnyt), niin voin kertoa sen myös tässä: Sopiva ikä naaraan ensimmäiselle astuttamiselle: 3-4 kuukautta. Hiiren rääkkäämistä ja riskiä peliä teettää neli-viis viikkosella poikue, ei hyvää päivää sanon minä. Pistetäämpäs sunki muksut sit paksuks heti ku vaan on mahdollista, samantien vois pistää seuraavan pullan uuniin ku eka tulee maailmaan. Kerro ny vielä että teetät hiirellä kymmenen poikuetta? En voi muuta sanoa kuin; häpeä sinä tietämätön sydämetön peto.

        Sinä se kyllä laiskalta näytät kun et edes lenkillä nähtävästi viitsi käydä.Minulla sentään on jo lapsia toisin kun sinulla.Todennäköisesti et niitä ikinä tule edes saamaan ja muutamien vuosien päästä on jo myöhäistä.


    • hiirumamma

      En oo kyllä saanut muilta ruokakasvattelijoilta samaa kuvaa, että tuottavuus on pääasia.. hiirten hyvät olot ovat niissäkin tärkeät, sekä eettisyys, josta sulla ei taida olla hajuakaan...

      • ammamees

        Tottakai hiirien hyvinvointi on tärkeää,mutta meinaatko tosiaan että odotetaan 4kk ja poikueet karsitaan minimiin??Niinkuin sanoin 4kk iässä ollaan jo pakastimessa.


    • Ruokahiiri

      Ruokakasvatushan toimii seuraavasti: on 1.3 ryhmä tai ryhmiä, jotka ovat jatkuvasti yhdessä.Poikaset korjataan aina 3 viikon ikäisinä pois, kun emot synnyttävät uuden poikueen.Pois korjatut poikaset päätyvät joko pakkaseen tai jatkamaan kasvuaan.Riippuen siitä, että minkä kokoisia pakasteita tarvitaan.Homma pyörii ja pakasteita tulee hyvään tahtiin :)

    • 1+3

      Meinaatteko, että luonnossakin olisi joku este 5 viikkoisen sukukypsän hiiren parittelulle....?

    • hiirumamma

      HUOM!!! Tässä aloittaja kysyi että MITÄ KANNATTAA TEHDÄ JOS HIIRI ON RASKAANA.. itse kerroin hoito-ohjeita, sinä ruokahiirityyppi tulit horisemaan jotain epäeettisestä kasvattalusta, jota kukaan ei kysynyt.. sinuna en nolaisi itseäsi enempää..

      • ammamees

        Kukaanei ole horissut mitään epäeettisestä kasvatuksesta.Jos opettelisit vaikka lukemaan?


      • ammamees

        Vitun taukki


    • Minäkin kasvatan ruokahiiriä.Hiiret saavat levätä synnytysten välissä ja synnyttävät rauhassa omassa laatikossa.Minun hiireni saavat kahdet maksimissaan kolmet poikaset per emo.Hiirillä on juoksupyöriä,lentäviälautasia,keinuja,tikkaita,wc paperi hylsyjä,kananmuna kennoja yms. Virikkeinä.Täällä asua aina yksi ryhmä ( 1.3) 70x40x40 smartissa.Rapsuttelen hiiriäni melkein päivittäin :)

    • Luulis että ruokahiiristejä kiinnostaisi laatu mitä käärmeilleen syöttää ;) Mahtaa olla hyvät ravintoaineet loppuun kulutetuissa naaraissa ja laihoissa nakeissa.

      En oo varma hiiristä, mutta ilmeisesti ainakin villirotta tulee sukukypsäksi vasta huomattavasti kesyserkkujaan myöhemmin.

      • Kyllä kiinnostaa.Tuore ruokaa joka päivä tai joka toinen jos olen päivän pois kotoa.Hiiripellettiä on tarjolla jatkuvasti.


      • seog kirjoitti:

        Kyllä kiinnostaa.Tuore ruokaa joka päivä tai joka toinen jos olen päivän pois kotoa.Hiiripellettiä on tarjolla jatkuvasti.

        Hunaja/jugurttinappeja unohtamatta :)


    • hiirumamma

      Hiirellä on joko haisuvarvastauti tai se on stouneichvarvas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe