Eli tuttavani tuossa vertasi kahta rotua puolustus tai johonkin vartiointiin.
Rotuna on howart ja toinen on keskiaasiankoira.
Kumpi noista on kovempi suojelina yleisesti rotuna?
Jospa kukin kertoisi oman version niin saan kertoa muiden näkemyksen hänelle.
Kysynkin typerän kysymyksen?
9
246
Vastaukset
- poiuio
Keskari pistää howartin poskeensa ja vasta sitten rupeaa ihmettelemään että mitä tekis,ei niitä kannata verrata kun ovat niin erilaisia.
- kustaantaas
Jokkisauton ja formulan vertailua.
- jokunen33
Mitähän kysymuksellä ajetaan takaa,jos vartointikykyä esim suurpetoja vastaan niin keskari.
Ihmisille riittää varsin hyvin howart.
Keskinäisessä voimankoitoksessa edellä oleva vertaus formula kautta perheauto pitää suunnilleen paikkansa.
Mutta jos pitää kysyä moista asiaa, niin suosittelen howartia. - Simonocus
Itelläni on kaukkari ja jos olen oikein ymmärtänyt niin aika lähellä keskiasialaista. Eli suosittelen howartia talon vartija koiraksi. Esim. kaukkari on ihan karhu. Voima, koko, murina, ei löydy ns. tavallisista koirista. Lenkillä kaukkari vie ja omistaja roikkuu perässä. Howiksen saa opetettua paremmin ihmisyhteiskunnan säännöille.
- qwdfaer
Taidat olla vähän tyhmä kun annat kaukkarin viedä, se varmaan vie sua monessa muussakin asiassa jos sitä huvittaa.
- veke...........
Voiko kumminkin käydä niin että keskari ja howartin yhteen ottaessa pikku matsia keskari häviää howartille?
Ja onko keskari käytännössä sama kuin kaukaasialainen? - Taitaa valitettavast
i olla hovawartkin olla nykyisin ihan liian "lälly" edes vahtikoiraksi.
- Kysyjä....
Onko ne jopa siis howartit liian läälyjä?
Liekkö tuo keskiaasialainen ja kaukaasialainen samanlaisia käytännössä?
Kumpikohan rökittäisi toisen? vai olisiko se hyvin tasaväkinen ottelu noin niin kuin ajattelu asteella,en toki tarkoita sitä että oikeesti edes kokeiltaisikaan.
Tuo howartista/ keskarin vertaaja omistaa saksanpaimenkoiran itse,niin hän väitti kuopion koirapuistossa hänen narttu saksanpaimenkoiransa oli ihan pölyytellyt noin vaan kaukaasialaista.
Se sakemanni kuulema rähisee aina puistoissa kaikille koirille kokoon katsomatta.Ja on siis narttu ja 5vuotias. - minävaan
Kyseiset rodut painivat ihan eri sarjassa voimiensa suhteen. Molemmat sopivat suojeluun. Niinkuin joku olikin maininnut niin keskari kuin kaukkarikin sopii mainiosti karjan suojeluun petoeläimiltä. Se on kuin luotu siihen. Laumanvartijat ovat ainoita joilla on luontainen tahto ja tapa taistella petoeläimiä vastaan. Se kertoo siitä kuka pystyy tarpeen vaatiessa tappamaan toisen.
Tuttavasi saksanpaimenkoira on todennäköisesti hyökännyt aivan jonkun muun kuin kaukkarin kimppuun. Se tuskin eläisi enään, jos täysikasvuisen kaukkarin kimppuun olisi hyökännyt. Puhdasrotuinen ja ominaisuuksiltaan täysi kaukkari ei juuri siedä edes muita koiria, niitä ei koirapuistoissa käytetä. Tai ainakaan ne eivät koirapuistoon kuulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672