LONTOO KOKEMUS

591dayssincelondon

Äh olin yli 500 päivää sit ja sydän jäi sinne :) oli niin ihana paikka ja ihmiset oli ystävällisiä jotkut kojumyyjät vähän tunkeilevia :D sen vaan sanon et jos näätte niitä krääsäpuoteja ja katotte vaik kännykän kuoria ni ne ottaa sin kännykän ja vaihtaa sen kuoren ja kysyy maksua joten älkää siis antako jos ette halua ostaa väkipakolla mitään :D

primarkissa on ehdoton kuvauskielto, jos joku huomaa siitä tulaan sanoon ja ne vahtii vieressä et poistat ne kuvat (outoa) :D ja sit muakaan ei päästetty primarkiin kahvi kädessä, siel on kauheen tarkat ne vartioinnit.

hinnoista sen verran et oli mun mielestä tosi halpa maa, päivän bussi tai underground vaan 2.50£ :) ja sit älkää juoko hanoista vettä, ostakaa vettä kaupasta koska putkistovesi on siellä likasta, samoin jos käytte suihkussa, hiukset tuntuu erilaiselta kun ne pesee siks vältin itekkin suihkussa käymistä.

myös monet ruokakaupat on auki 24h pikkukujilla ja niistä saa
ihan halpaa ruokaa. sit jos meet ravintolaan ja sulle tuodaan vaikka oliiveja, ei kannata syldä jos et oo tilannut niitä koska en tuo pöytään ruokaa ja sit laskussa voi olla isokin summa koska et oo tilannut sitä, sama juttu veden kans, saat ison kannun vettä ja toinen kannu saattaa maksaa jo 10£ kannattaa kysyä ennenkun tekee mitään!

itse oleskelin howard winchester nimisessä hotellissa, oli tosi halpa mut tosi hyvä hotelli. ei nyt mitään huippuluokkaa mut perus siisti, hyvät sängyt, taulutv, valkonen siisti kylpyhuone, näkymät oli seinien väliin eli näki toisten huoneiden ikkunat,, siitä miinusta :D mutta sielähän vaan nukuttiin, lähin kauppa oli tosiaan ihan vieressä, samoin tää king's crossin metroasema sekä tien toisella puolella puisto missä sai pelata korista ja kaikkee :)

henkilökunta oli tosi mukava, kerto reittejä ja anto karttoja, ja hotellin ovi oli yön lukossa ja sisälle pääsi nappia painamalla, joten koko yön auki. se oli myös tosi lähellä king's crossin metroasemaa (josta jo puhuin) sieltä pääsi nopeesti oxfordstreetille.

mentiin tosiaan ryanairilla joka lähti jo 7 aamulla, eli piti lähteä jo viideltä aamulla hotellista, koska kentälle oli vajaa 2h matka, sekin taittu bussissa nukkumalla, ja hotelli hommas meille liput kun ei ite tiedetty mistä oltais ne saatu :D kaipaan tosi paljon takasin oli ihana reissu, toivon että näistä olis jotain hyötyä :)

20

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ALOITTAJA!

      sitten se piti sanoa vielä että OSTAKAA ADAPTERI lontoossa suunnilleen kaikissa hotelleissa EI OLE suomalaisten latureille sopivia pistorasioita!!

      • FULHAMFC

        Jooo voihan semmosen ostaa, mutta lähes joka hotellin respasta Lontoossa saa ADAPTERIN (ilmaiseks). Ja toiseks mikä tän sun kirjotukses idea oli? Et vaikuta kovin kokeneelta Lontoon matkailijalta kertookses näitä sun infojasi. Osa kertomastas on ihan hyvää tietoo, mutta aika paljon paskaa myös. Huom käyn lontoossa työmatkalla ja lomailemassa 3-8kertaa vuodessa :)


    • "sit älkää juoko hanoista vettä, ostakaa vettä kaupasta koska putkistovesi on siellä likasta, samoin jos käytte suihkussa, hiukset tuntuu erilaiselta kun ne pesee siks vältin itekkin suihkussa käymistä. "

      No huh huh!

      Lontoon vesi on kova luontoista (limescale pitoista), mutta sitä voi juoda huoletta ja putket "normaaleissa", tai yleensäkin paikoissa joissa ihmiset käyvät, eivät ole likaiset.

      Muutenkin ihmettelen miten sua on noin hyvin onnistuttu vedättää nenästä Esmes. kokeilet kännykänkuoria = joudut ostamaan ne, oliiveja tuodaan "väkisin" pöytään ja laskutetaan (varmasti on tarjoilija kysynyt - jos ei ole sinun ei tarvitse maksaa niitä), kannussa tuodaa tuota hanavettä josta jouduit nähtävästi maksamaan... Ravintolassa pullotettu (sparkling tai still water) yleensä maksaa, mutta kannullinen hanavettä ei ikinä maksa 10puntaa! En kyllä usko että edes pullotettu vesi maksaisi (yleensä 2-3punnan paikkeilla).

      Mietin vielä että miksi haluat kuvata Primarkissa?

      No offense, but use common sense.

      • Moopeeel3

        Meillekin sanottiin lähes joka paikassa että käykää ostaan kaupasta vettä, koska se on likasta, ja kyllä siel tuodaan pöytään sitä ruokaa ilman kysymistä ja sitte oletetaan että se on ilmasta, esimerkiks yhessä pizzeriassa, siellä vedestä pyydettiin £8 Ja minä en primarkissa haluaisi kuvata, mutta kyl siellä pari turistia otteli kuvia, ihmisiä on joka lähtöön, ei tarvi vetää melonia perseeseen :-)


      • FULHAMFC

        Jep itse olin samaa sanomassa, että Lontoossa voi juoda vettä. Ei minulla ole koskaan mitään tullut :D. Mistäs sä AP tän tiedon repäsit.


    • maumini

      Minä olen aina luottanut Lontoossa pulloveteen, niin ravintoloissa (katso että pullo on vaamaton ;) kuin hampaita harjatessa. Kanssamatkustajat ovat juoneet ja käyttäneet aina hanavettä, eivätkä ole tulleet kipeiksi.

      Miksi Primarkissa pitäisi kuvata? Miksi sinne pitäisi mennä kahvin kanssa? Ööööö?! Ei Harrodsillakaan saanut TUOTTEITA kuvata, mutta yleiskuvaa sai ja kun kysyi luvan niin myyjistä sai ottaa kuvan.

      En muutenkaan ymmärrä kahvin kanssa kulkevia ihmisiä, varsinkaan Lontoossa. Siellä on niin ihania kahviloita että suosittelen PYSÄHTYMÄÄN hetkeksi ja NAUTTIMAAn kahvista & ravintolasta. Lisäksi kädet vapautuu shoppailulle Primarkissa.


      Ihana lukea onnistuneesta matkastasi. Toivottavasti saat palata pian Lontooseen! Terkkuja sulle! :)

      • ALOITTAJaa

        Itsekkin päädyin juoksenteleen siellä vesipullo käessä, en hanasta juonut, joku nainen otti jostain liukuportaista kuvan (en tiedä miksi) niin pyydettiin poistamaan, itellä oli niin lyhyt reissu niin ei oikein ehtinyt pysähtymään kahviloihin ynm.


    • kevätlontoo

      Näitkö mun sydäntäni siellä jossain primarkin liepeillä?
      Siellä jossain se tykyttää....

      Oikeen oikeesti oli niin haikeaa lentää pois, koneessa mietin jo kuinka paljon pitää säästää että pääsee takaisin.

    • Tuotteita ei oikein saa missään tuollaisissa "iconic" tavarataloissa tai halpispaikoissa kuvata - usein myös Camdenissa olevat kojut ilmoittaa kuvauskiellosta. Se on siis ihan syystä, koska täällä käydään kovaa kilpailua kauppojen välillä kopioita tuottaen ja kilpailemalla hinnoista sun muusta (esim. miten tuotteet on esitelty). Juttelin kerran Marks and Spencer ostajan kanssa jolle opastin bussilla menoa ja hän oli tullut Intiasta asti kyyläämään kilpailevia kauppoja ja tuotteita. Olivat Primarkissa oikein kynät suhisten olleet kun kuvia ei voi ottaa :) Usein myös turistien kuvat voivat päätyä kilpailijoille ja eiväthän he tiedä kuka on turisti ja kuka ei, joten kaikille samat säännöt.

      Mitä veteen tulee niin juon kyllä hanavettä melkein kaikissa euroopan maissa. Miettikää nyt tosiaankin... Vesi kumminkin puhdistetaan samoin keinoin ja se että vesi on "pehmeämpi" laatuista ei tarkoita sitä että vesi olisi joten puhtaampaa. Jos paikalliset sitä juovat ilman sairastumista niin eiköhän se mullekin kelpaa. Tietty vaikuttaahan se veden pehmeys-kovuus hieman makuun. Mielestäni vesi on paljon paremman makuista UK:ssa kuin esim. Saksassa tai Ranskassa.

    • Joo, toi on hyvä muistaa. Vaikka kuinka lukisi pullossa "Scottish highland spring water" niin saattaa olla huonompaa kuin vesi hanasta...

      • :)lontoo

        Oma mieheni sairastui vedessä mitä tuli juotua hotellissa englannissa, lienee aloittaja oikeassakin.


    • Oliko varmasti vesi? ja just hotellista? Mistä senkään nyt niin varmuudella tietää. Se että "pahaolo" tulee juuri kun on juonut vettä ei johdu siitä vedestä vaan kyllä siinä useampi tunti menee ja toisaalta tuleehan sitä syötyä muutenkin päivän aikana.
      Todennäköisempää on saada vatsatautia siitä halvasta pubi ruuasta mitä kaikki niin innolla odottaa :)

      En kiistä sitä etteikö ruokaan tottumiseen menisi vähän aikaa ja itselläni on aina vatsa sekaisin kun pääsen taas Suomen vierailuilla suomalaiseen ruokavalioon... joten toimii molemmin puolin :) Hanavesikin maistuu oudolle ja tukka tuntuu liian pehmeälle niin ettei ponnarilla pysy!

      Huomatkaa myös että kaikki salaatit yms. pestään hanavedellä ravintoloissa (ei pullovedellä) joten jos hanavedessä olisi vikaa niin silloin "epidemia" olisi aika laaja...

      • Lontoo Jaska

        Olen samaa mieltä, että tuskin se vesi on ollut syynä Englannissa. Todennäköisempää olisi, että käsienpesu on jäänyt väliin ennen ruokailua ja omista sormista on sitten viety pöpöt suuhun. Hotellihuoneessakin esim. todennäköisesti television kaukosäädin on oikea bakteeripesä.


      • Z.NNN

        Näh. Vesi ainakin nousee korkeimmaksi epäilyksi, pub ruokaan ei koskettu, toki on siellä varmaan muitakin pöpöjenlähteitä mutta huomattiin, että juuri meidän hotellin vesi oli kaikenlisäks harmaata ja sitä oli jo ehditty juomaan.


    • no pöpöille

      Kyllä. Onneksi tuon kaukosäätimen joku hoksasi.
      Aattelin jo että olen vainoharhainen koska käsittelen hotellien säätimet aina puhdistuspyyhkeellä.

    • 4+4+4

      Suurella todennäköisyydella vatsa menee Lontoossa todellakin sekaisin ihan jostain muusta kuin hanavedestä.

      Kuten joku jo mainitsikin on "perusbakteerikanta" eri maissa erilainen. Itsellänikin tuppaa pakki menemään hieman sekaisin jokaisellla suomen reissulla ja täällä taas ei ole mitään ongelmia.
      Lontoossa on väkeä, turisteja ja täällä asuvia, varmaankin jokaisesta maailman kolkasta joten pöpökanta on taatusti jotain ihan muuta kuin suomessa.

      Joku tutkija sanoi hiljattain televisiossa että hän itse ennemmin nuolisi vaikka julkisen vessan istuinta kuin esimerkiksi vaikka sitä maanalaisen rullaportaiden mustaa kumista "kaidetta" tai junien/bussien kaiteita. Olivat tehneet niistä bakteeriviljelyitä ja tulokset olivat luukemma tosi karmivia.

      Eräs tuttu pitää reissatessa matkassa minigrip pusseja ja pistää aina hotellien kaukosäätimet pussiin ennen käyttöä niin ei tarvitse alkaa pestä kapuloita. Lähtiessä pussi roskiin.
      Itse en ole moiseen vaivautunut mutta ei silti kuulosta pöllömmältä ajatukselta. Minäkin kyllä pesen käteni joka kerta ennen kuin syön mitään ja samoin aina kotiin tullessa.

      Olettekos muuten koskaan miettineet kuka siihen hotellin tyynyyn on viimeksi kuolannut... ;)

      Nuo pubimätöt voi todellakin olla melkoisia vatsankääntäjiä! Itsekin olen ainoan ja toivottavasti myös viimeisen todellisen ruokamyrkytykseni saanut pubista.
      Voin muuten kertoa että se ei ole mitään pientä kipristelyä...
      Keittiöitä ja kokkeja on monenlaisia....

    • santeri1

      Asuin Lontoossa viimeset 2 vuotta enkä ikinä ostanut pullovettä, hanasta aina join…. samoin mieheni, kaikki käymään tulleet kaverini, kämppikseni eikä kukaan sairastunut siitä!

    • pöö

      Mahtavaa, ite oon menossa ens kesänä :) Tosta ravintolasta, miten siellä tipataan?

    • Ettasilleesti

      Asun Lontoon kupeessa ja voin kylla sanoa etta KOSKAAN ei ole mulle tuotu tilaamatta poytaan syodessa sellaista mista ovat maksuttaneet sitten jalkeenpain. Monissa ravintoloissa tarjoiluun kuuluu oliiveja tai leipaa, joka ei maksa mitaan. Myoskaan vedesta en ole maksanut, ja hanavedesta en edes tilatessa. Tama siis 14 vuoden kokemuksella ;)

      Kukaan ei myoskaan ole tuputtanut vakisin mitaan mulle - ehka siksi kun en nayta turistilta...

      Itse olen juonut hanavetta taalla ja kymmenissa Euroopan maissa ongelmitta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe