Sim adapteri ja leikkuri

kokematon 89

Vastatkaa tyhmälle, että voiko sim korttia jonka itse leikkaa leikkurilla enään korjata vanhan sim kortin muotoon? Olen jotenkii sen sekoittanut siihen sim adapteriin kun siinä on se ominaisuus, että sen voi muuntaa pienempään ja isompaan muotoon mutta entä jos itse leikkaa sen sim kortin leikkurilla niin voiko sitä enään kasata kokoon siihen vanhaan sim kortin muotoon?

30

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei voi helposti. Mieluummin kannattaa käyttää adapteria.

• jatkoa edelliseen

Olen vaihtamassa kännykkää tällä hetkellä nokia 500 jossa käy iso sim kortti mutta asian ydin on se, että haluan pitää tämän varapuhelimena mutta olen hankkimassa nokia lumiaa jossa käy vain se pienempi sim kortti mutta miten saisisn pidettyä tämän vanhan nokian varalta jos vaikka tämä uusi menisi rikki? Enkö voisi saada min adapteria, että sitten on niin tämä lumia ja nokia 500 käytössä heti jos jotain sattuisi, että puhelin menisi rikki?

• kokematon 89

niin ja lisään vielä, sen että vanha simikö ei sitten käy enään koskaan, että sitäkö ei voi elävöittää?

• kokematon 89

eli se adapteri on tai kannattaa hommata.

mutta siis se vanha simikö ei käy sitten enään jos oletetaan että käytän nyt lumiaa ja sitten se menee rikki ja haluan varapuhelimeni käyttöön eli nokia 500 niin siihenkö ei sitten käy enään se vanha simi tää alkuperäinen simi eli sitten toimii se adapteri? eli en voi tehdä niin, että minulla on se mikro sim ja sitten vielä tämä vanha simi koska se vanha ei toimi mutta eikö sitä elävöitettyä enään? että onko parempi sitten hankkia se adapteri?

• kokematon 89 kirjoitti:

eli se adapteri on tai kannattaa hommata.

mutta siis se vanha simikö ei käy sitten enään jos oletetaan että käytän nyt lumiaa ja sitten se menee rikki ja haluan varapuhelimeni käyttöön eli nokia 500 niin siihenkö ei sitten käy enään se vanha simi tää alkuperäinen simi eli sitten toimii se adapteri? eli en voi tehdä niin, että minulla on se mikro sim ja sitten vielä tämä vanha simi koska se vanha ei toimi mutta eikö sitä elävöitettyä enään? että onko parempi sitten hankkia se adapteri?

Siis tuohon adapteriin laitetaan micro sim kortti jolloin sen voi laittaa normaali sim-kortti puhelimiin.

Micro sim kortti ei käy suoraan tavan sim-korttipaikkaan sen koon takia.

• kokematon 89
        vapunen kirjoitti:

Siis tuohon adapteriin laitetaan micro sim kortti jolloin sen voi laittaa normaali sim-kortti puhelimiin.

Micro sim kortti ei käy suoraan tavan sim-korttipaikkaan sen koon takia.

Niin mä ymmärsinkin mutta eikö tämä ihan alkuperäinen sim kortti enään sitten käy? Siis ihan tää alkuperäinen mikä mullle on ollut aina mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut mikro sim korttista kännykkää niin sitä tarkoitin, että siis se ihan alkuperäinenkö ei sitten enään käy koskaan että sitä ei voi elämävöittää enään jos otan vain lumiaan sen mikro kortin että en ottaisi sitä adapteria niin jos se lumia menisi rikki niin eikö sitä ihan alkuperästä simiä vois elävöittää? Mulla on dna: llla liittymä niin onko dna:lla tapana elävöittää sitä vanhaa simiä jos olisi tarve? Kun minä olen asioinu dna kaupassa ja he puhuivat vain että antavat mikro kortin eikä anna mitään adapteria että se ei ole suositeltavaa mutta sitten en älynnyt kysyä, että mitä sitten jos lumia menee rikki niin ja käytössäni on vain se mikro kortti mutta eikö ne saa elävöitettyä sitä vanhaa simiä? He vain puhuivat että kaupan puolesta tulee väliaikaisesti puhelin jos näin käy mutta en minä halua kaupasta saada väliaikaisesti mitään puhelinta kyllä minulla on aina ollut oma varapuhelin eikä kaupan lainatavaraa.

Kyllä on hankalaksi menny nykyään kännykät. Mä olen varmaan jääny kehityksessä jälkeen kun nuori olen ja en tajua mitään teknologiasta. Voi kuullostaa sekavalta mutta toivottavasti saan jotain vastauksia vielä tähän tai sitten vaan kävelee sinne dana kauppaan ja kysyy sieltä.

Niin mä ymmärsinkin mutta eikö tämä ihan alkuperäinen sim kortti enään sitten käy? Siis ihan tää alkuperäinen mikä mullle on ollut aina mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut mikro sim korttista kännykkää niin sitä tarkoitin, että siis se ihan alkuperäinenkö ei sitten enään käy koskaan että sitä ei voi elämävöittää enään jos otan vain lumiaan sen mikro kortin että en ottaisi sitä adapteria niin jos se lumia menisi rikki niin eikö sitä ihan alkuperästä simiä vois elävöittää? Mulla on dna: llla liittymä niin onko dna:lla tapana elävöittää sitä vanhaa simiä jos olisi tarve? Kun minä olen asioinu dna kaupassa ja he puhuivat vain että antavat mikro kortin eikä anna mitään adapteria että se ei ole suositeltavaa mutta sitten en älynnyt kysyä, että mitä sitten jos lumia menee rikki niin ja käytössäni on vain se mikro kortti mutta eikö ne saa elävöitettyä sitä vanhaa simiä? He vain puhuivat että kaupan puolesta tulee väliaikaisesti puhelin jos näin käy mutta en minä halua kaupasta saada väliaikaisesti mitään puhelinta kyllä minulla on aina ollut oma varapuhelin eikä kaupan lainatavaraa.

Kyllä on hankalaksi menny nykyään kännykät. Mä olen varmaan jääny kehityksessä jälkeen kun nuori olen ja en tajua mitään teknologiasta. Voi kuullostaa sekavalta mutta toivottavasti saan jotain vastauksia vielä tähän tai sitten vaan kävelee sinne dana kauppaan ja kysyy sieltä.

Ei enää käy jos sen leikkaa. Lisäksi sen liittymä todennäköisesti suljetaan kun hommaat micro sim kortin eli pitää käytä operaattoriliikkeessä jos aikoo saada sen käyttöön.

• kokematon 89
        vapunen kirjoitti:

Ei enää käy jos sen leikkaa. Lisäksi sen liittymä todennäköisesti suljetaan kun hommaat micro sim kortin eli pitää käytä operaattoriliikkeessä jos aikoo saada sen käyttöön.

Niin mutta jos sitä ei leikkaisi sitä alkuperästä? Vaan jos hommaan sen lumian ja sitten saan luonnollisesti sen mikro kortin niin jos haluankin sitten takaisin käyttöön sen nokia 500 niin eikö siinä vaiheessa voi elävöittää sitä alkuperäistä simiä vaikka sitä ei ole leikattu? Tuntuu hullulta, että sim kortti joka on koskematon ja näin niin siitä tuleekin sitten käyttökelvoton?

Ei mulle puhuttu mitään liittymän sulkemisesta ainoastaan sanottiin, että liiittymä pysyy ja puh numero samana.

Niin mutta jos sitä ei leikkaisi sitä alkuperästä? Vaan jos hommaan sen lumian ja sitten saan luonnollisesti sen mikro kortin niin jos haluankin sitten takaisin käyttöön sen nokia 500 niin eikö siinä vaiheessa voi elävöittää sitä alkuperäistä simiä vaikka sitä ei ole leikattu? Tuntuu hullulta, että sim kortti joka on koskematon ja näin niin siitä tuleekin sitten käyttökelvoton?

Ei mulle puhuttu mitään liittymän sulkemisesta ainoastaan sanottiin, että liiittymä pysyy ja puh numero samana.

Ei voi itse vaan tämä pitää tehdä operaattoriliikkeessä tai soittaa niiden asiakaspalveluun.

Itse jouduin vaihtamaan operaattorin liikkeessä normaalin simin micro-sim kortiksi. Sain pitää vanhan kortin mutta sen liittymä siirrettiin tähän micro-sim korttiin jolloin normaalissa kortissa ei enää ollut toimivaa liittymää.

Sama homma voi olla myös tuossa.

• kokematon 89
        vapunen kirjoitti:

Ei voi itse vaan tämä pitää tehdä operaattoriliikkeessä tai soittaa niiden asiakaspalveluun.

Itse jouduin vaihtamaan operaattorin liikkeessä normaalin simin micro-sim kortiksi. Sain pitää vanhan kortin mutta sen liittymä siirrettiin tähän micro-sim korttiin jolloin normaalissa kortissa ei enää ollut toimivaa liittymää.

Sama homma voi olla myös tuossa.

"jolloin normaalissa kortissa ei enää ollut toimivaa liittymää."
        Tästä vielä yksi kysymys, että eivätkö he sitten voi samalla elävöittää sitä liittymää jos pystyvatä elävöittään vanhan siminkin? Tietääkö tähän kukaan vastausta varmaksi sanoa?

• kokematon 89
        kokematon 89 kirjoitti:

"jolloin normaalissa kortissa ei enää ollut toimivaa liittymää."
        Tästä vielä yksi kysymys, että eivätkö he sitten voi samalla elävöittää sitä liittymää jos pystyvatä elävöittään vanhan siminkin? Tietääkö tähän kukaan vastausta varmaksi sanoa?

tai luulisi että jos vanha sim voidaan elävöittää niin pakkohan siihen on saada joku liittymäkin hommattua? Pakkohan siihen on saada?

tai luulisi että jos vanha sim voidaan elävöittää niin pakkohan siihen on saada joku liittymäkin hommattua? Pakkohan siihen on saada?

DNA osaa sanoa tämän varmaksi eli heiltä kannattaa kysyä.

• kokematon 89
        vapunen kirjoitti:

DNA osaa sanoa tämän varmaksi eli heiltä kannattaa kysyä.

Kiitos kuitenkii.

Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että hommaan jonkun toisen puhelimen kuin tuon Lumian mitä olen katsellu. Jos hommaisi sellaisen normi puhelimen johon käy tää sama sim mikä on aina ollutkii.

• :.:
        kokematon 89 kirjoitti:

Kiitos kuitenkii.

Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että hommaan jonkun toisen puhelimen kuin tuon Lumian mitä olen katsellu. Jos hommaisi sellaisen normi puhelimen johon käy tää sama sim mikä on aina ollutkii.

Siis mikset haluais sim-adapteria?

• kokematon 89
        :.: kirjoitti:

Siis mikset haluais sim-adapteria?

Koska olen kaavoihin kangistunut niin se vaan on ja piste.

• :.:
        kokematon 89 kirjoitti:

Koska olen kaavoihin kangistunut niin se vaan on ja piste.

Aivan turhaan vaikeutat elämääsi

• igugiuhiij
    • ettää nääin

hommaat micro sim kortin sen isomman tilalle operaattoriltasi ja ostat adapterin jotta voit hätätapauksessa laittaa sen micro simin myös 500:n

• J.S.

Onnistuuko N8:lla?

• rwwrukkk
        J.S. kirjoitti:

kaikilla onnistuu,ei muuta ku lumia kauppaan mars..

• J.S. kirjoitti:

N8 mallissa sim-kortti laitetaan sen sisään sivusta eli adapteri ei välttämättä käy.

• Kalliit leikurit

SAKSILLA VAAN!

Hyvin on toimineet!

• saksi_käsi_edward

juu saksilla onnituu jos on mallina micro-sim, kokeilin prepaind-simmillä leikellä siitä micro-sim, hyvin onnistui kun käytti mallia.

• semmosta
        saksi_käsi_edward kirjoitti:

juu saksilla onnituu jos on mallina micro-sim, kokeilin prepaind-simmillä leikellä siitä micro-sim, hyvin onnistui kun käytti mallia.

Itse ostin Nokia Lumia 520 luurin Gigantista ja ihan siinä myyjän kanssa rupatellessa tuo sim kortti asia hoitui.
        Eli sain heti mukaan DNA- sim kortin, josta irroitin mini simin, jonka
        asensin Lumiaan ja "luottokorttiin" jäi kehys, jonka irroitan ja siihen asennan mini simin sitten kun tai jos on Nokia 500 luuria tarve käyttää Lumian kortilla.

tämmöinen helppo tapaus:

http://aijaa.com/1Oq1w5

• kysyjä
        semmosta kirjoitti:

Itse ostin Nokia Lumia 520 luurin Gigantista ja ihan siinä myyjän kanssa rupatellessa tuo sim kortti asia hoitui.
        Eli sain heti mukaan DNA- sim kortin, josta irroitin mini simin, jonka
        asensin Lumiaan ja "luottokorttiin" jäi kehys, jonka irroitan ja siihen asennan mini simin sitten kun tai jos on Nokia 500 luuria tarve käyttää Lumian kortilla.

tämmöinen helppo tapaus:

http://aijaa.com/1Oq1w5

vapunen 23.11.2013 16:43
        "N8 mallissa sim-kortti laitetaan sen sisään sivusta eli adapteri ei välttämättä käy."

Kyllä käy kun varmistaa teipillä pikku simin pysymisen
        kehyksessä.
        Pitääkö tuostakin tempusta sinulle kuva lähettää?

• Mutta suositeltavaa se ei ole. Siitä varoitetaan muutamalla adapteri myyntisivuilla.

• tupla tai kuitti

Ja mikset sitten hanki operaattoriltasi tupla-simmiä. Säästyt paljolta vehtaaamiselta.

• monta luuria

Itse kysyin Gigantissa kesällä rinnakkaiskorttia kun ostin
        Nokia Lumia 520 luurin, niin ainakaan silloin ei DNA- liittymään
        semmoista saanut.
        Kait tuommoisen palvelun luulisi olevan operaattoreden
        helppo toteuttaa mutta jostakin syystä operaattorit ovat
        haluttomia myymään kuukausimaksullisiin liittymiin
        useampia sim kortteja.

• kumma juttu
        monta luuria kirjoitti:

Itse kysyin Gigantissa kesällä rinnakkaiskorttia kun ostin
        Nokia Lumia 520 luurin, niin ainakaan silloin ei DNA- liittymään
        semmoista saanut.
        Kait tuommoisen palvelun luulisi olevan operaattoreden
        helppo toteuttaa mutta jostakin syystä operaattorit ovat
        haluttomia myymään kuukausimaksullisiin liittymiin
        useampia sim kortteja.

Soneralla näkyy olevan Multi-SIM rinnakkaiskortti
        samalla numerolla toiseen puhelimeen mutta maksaa
        60 euroa vuodessa.
        Melkoinen maksu kun Ärrän hyllyllä prepaid korttit maksavat
        alkaen 4.90 ja 7.90 maksava kertamaksullinen prepaid liittymä
        kortteineen sisältää jo puheaikaakin usean euron arvosta.

http://www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/palvelut/yhteydenpito/multi sim

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe