Moikka miten on mahdollista että vesimittari pyörähtää noin 30 sek välein varttikierroksen Pyytäisin pikasta apua?
Apua Vesivuoto?
36
1140
Vastaukset
- Joo.
Minkä merkkinen mittari?
- kiiiiiaaa
Mikä auto sulla on?
Löytyykö yli 100hv? - mahoton
se on helposti mahollista. toivottavasti helpotti, mahollisesti?
- joopajoo
mittarin merkki on valmet ja olen tarkistanut pöntöt ei vuoda ja mittari pyörii tosin ajoittain vartti kierroksen APUA?! kiitos
- Joo.
Minkälainen talo, putket, varaaja, kattila??
- joopajoo
Omakotitalo mita tarkoitat putkilla varaaja on uusittu 1,5 vuotta sit kattilaa ei ole suora sähkö
- joopajoo
Esim nyt olen seurannut 15min eikä ole liikahtanut mihinkään no jatkan seuraamista mut onko mahdollista että minulla vuotaa putki eikö mittari silloin pyöri koko ajan vähäsen vai?
- joopajoo
Niin ja taas liikahti sen vartin
- 4+7
Johtunee viallisesta tai puuttuvasta takaiskuventtiilistä ja paineenvaihteluista runkojohdossa.
- joopajoo
siis poilereissako on niissä takaiskuventtiilit mut mistä tiedän onko ne rikki ja vielä mulla on siellä vessassa erillinen mittari niin siitä ei kulje vesi näyttää mittari eli ei johdu takaiskusta mut mistä?
- eipäei
niin en tiedä kun et osaa kirjoittaa voihan olla että mittari on rikki tai sitten ei näyttää väärin voi näyttää oikein mittari ei voi olla myös ei että asennettu koska väärin tai jotain miten?
- 5+11
Vesimittarin jälkeen on takaisku.
- joopajoo
Juu sen jälkeen ei ole kuin putkia ja sit niissä poilereissa on takaiskut?
ja ongelma on hiljattain tullut ei ole aina ollut???? - 12+18
Poilereissa on ihan omat takaiskut, mutta vesimittarin jälkeen pitää olla toimiva takaisku, tai muuten mittari pyörii paineenvaihtelun johdosta.
- joopajoo
no jos on asia on noin niin mistä voin olla varma ettei vuotoa ole kun kummiskin on kyseessä litroja jos ei 10:nenkin litraa päivässä
- ääääähhhhh
Tilaa putkimies, joka pitää painekokeen.
- Joo.
Minkälainen lämminvesivaraaja ja minkä ikäinen?
- joopajoo
isompi 290 on 1,5v ja pienempi ehkä 90 luvulta mut pienempi on oman mittarin takana että näkisin jos se vuotaa
- Joo.
Voisin kuvitella, jos olisi vuoto niin pyörisi mittari jatkuvasti. Jos ei missään näy vuotoa se tuskin on vakavaa.
Takaiskuventtiili ja paineen vaihtelut voi olla syy?
Yleinen vuotopaikka on wc laite. - joopajoo
juu mut mut ja mut kävin katsoon mittaria kun laitoin hanan tippaseen niin ei paljon mittarissä näkynyt eli ei pyörinyt jatkuvasti vaan nykähdellen ja meillä on kaikki vessat ja pöntöt toisien mittareiden takana niistä huomaisin jos pönttö vuotaa
- juu1
Jos sulla vuotais 10 l vrk, niin näkisithän sen. Putket menee yleensä sellaisissa paikoissa, että vuodon huomaa. Kyllä ämpärillinen vettä kastelee paikat
- joopajoo
Niin sitä äkkiä luulisi mut mittari on armoton
- joopajoo
Juu vuotoon tuli ratkaisu MITÄÄN VUOTOA EI OLE paineistettiin koko putkisto... MUT miksi vesimittari silti pyörii ajoittain
- älyvapaa ihminen
Etkö nyt jumalauta usko, että se vesimittarin takaisku on rikki, tai puuttuu. Moneen kertaan se täytyy kertoa?
- rikkimikärikki
takaisku risa
- joopajoo
siis kerrataan viela mix takaisku täytyy olla jos vesimittari pyörii eteenpäin ajoittain ja jos se sen tarvii niin miksi minulle ei ole putkimies 40v ollut alalla ja vesihuolto 30v ollut alalla kertonut/maininnut mitään ps..vesihuolto aiko vaihtaa mittarin
- Näkiä.
No mittarin vaihdon jälkeen nähdään oliko joku kenties meedio ja tiesi mistä on kyse.
- 17*&%#6
Miten niin? Takaisku sinne pitäisi vaihtaa, eikä mittaria. Jos putkarin ja vesihuollon kokemus on yhteensä 70v, eikä tuollainen asia tule mieleen, niin on korkea aika lopettaa nämä hommat.
- 15 min. kokemus
Niin, jos kokemusta on alasta 15 minuuttia niin selviää että myös vesimittarissa on takaiskuventtiili.
http://www.uhkoilanvesi.com/vesimittari.htm- 1 min. kokemus
No ei muuten varmasti ole. Ei ole tuossa laittamassasi linkissäkkään.
- ? ?
Et lukea osaa??
- et osaa vastata?
Kuka ei osaa lukea?
- joopajoo
moikka vissiin ratkaisu löytyi vesimittari vaihdettii ja laitettiin takaisku vesimittarin jälkeen ja vaihtelu putkistossa johtui varmaan vieressä olevasta pumppaamosta olen vissiin ensimmäinen vedenkäyttäjä pumpusta katsoen ELI TÖSI ISO KIITOS KAIKILLE KETKÄ ON VAAN NEUROOTTISTA IHMISTÄ AUTTANUT
PS. JOKU oli kysynyt auton merkkiä siellä tuolla alussa en kyl tiedä mitä auttaa mut sen on pösö tietty- 4+6
Onneksi neuroottisella ihmisellä ei ollut vesivuotoa ja sait asian näinkin helposti korjattua.
- Kyllä
Pösö on ihan hyvä auto!
- joopajoo
Sit pitää vielä kysyä yksi juttu miten minulla putkisto napsuu/tippasee kun vedän pöntön tai lasken hanaa ja napsuu yölläkin koko ajan napse/tippasun ääni kuuluu koko ajan ei voi johtua lämpötilan vaihtelusta kun ei siellä voi koko ajan lämpötila vaihtua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981468
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36812
- 33723