kuinka saisin poikani muuttamaan, tai maksamaan asumisestaan?

Rose

Olen yksinhuoltajaäiti, ja olen nyt työttömänä. poikani on jo yli 20v. ja käy töissä.
hän ei kuitenkaaan osallistu vuokran tai ruokakustannuksiin. olen peruspäivärahalla ja en saa asumistukea, kun poikani hankkeet lasketaan mukaan. olen yrittänyt vihjailla hänelle , että en pysty yksin maksamaan asumiskuluja. Siitä vaan nousee hirveä riita. kuinka saisin hänet ymmärtämään, että elämisestä pitää jo tässä vaiheessa maksaa?
Ilmaisia lounaitahan ei tässä maailmassa ole! Säästäväisyys on hyve , mutta tässä tapauksessa puhutaan jo sairaalloisesta nuukuudesta. kuinka voisin asian selvittää, ilman että välit menee huonoksi?

2

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suitsait

      Vihjailemallako olet lapsesi aina kasvattanut? Kyllä meillä sanotaan suoraan.
      Meillä nyt on aivan erilainen kuvio kuin teillä, mutta samoja nurkkia asuttaa minä ja kolme alaikäistä ja kolme aikuista lasta.
      Olen poikani yrityksessä töissä ja asumme samassa talossa. Muut lapset osallistuvat myös yrityksen töihin ja asuvat myös tässä. Jokainen osallistuu tavalla tai toisella talouskuluihin ja näin on menty jo kolme vuotta.
      Toiset ovat aikuistuessaan tulleet siihen tulokseen, että ensin ammatti ja työpaikka, sitten vasta oma asunto, kun tietää mistä se kannattaa hankkia.
      Jos ei pojalle puhe auta niin sitten kait se on häädettävä.
      Mitäs jos vihjailisit sillä kattilalla? Pelkkää puuroa jokunen viikko niin eiköhän mene perille.

    • krym

      Ehdota (tiukasti), että poika ottaa vuokrasopimuksen nimiinsä ja maksaa myös vuokran, koskapa on teistä se jolla on maksukykyä. Jos ei passaa niin hae itse toiseen asuntoon, niin pieneen että ehdottomasti et voi poikaa majoittaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe