Viita-yhtiöt

RahtiSimo

Tuntuu taas parin vuoden hiljaiselon jälkeen hakevan kuskeja ja trukkimiehiä aika tiheään tahtiin. Onkohan touhu yhtään siistiytynyt nykyään? Ennenhän oli aikamoisia juoruja liikkeellä..
Työttömänä ollaan niin kiinnostaisi pienellä varauksella.

92

5002

Vastaukset

  • Ja siis trukkimieheksi ajattelin nimenomaan ryhtyä, rekkahommat on kokeiltu nuorena poikana!

  • maksaako tes?

  • Tottakai Viidalle sehän alan YLIOPISTO.

    • Täh? Kerro lisää! :D


    • RahtiSimo kirjoitti:

      Täh? Kerro lisää! :D

      Noh Sulle on tullut oppi ja Viidalle hyöty, yksinkertaista eikö totta


  • Missä päin maata kyseinen Viita-yhtiö sijaitsee? Onko isokin firma? Mitä kuljettaa ja kenelle?

    • Riihimäellä, on ISOfirma, kujjettaa esim. p.a.sk.a.a !




    • RahtiSimo kirjoitti:

      Eli onko mahdollista, että ajaa minunkin eväsrepun ylitse vai mitä ajat takaa?

      näin tulee todennäköisesti tekemään jos reppusi jätät halleille lojumaan


    • Rexamin hommia hoitaa etelä suomessa...


    • RahtiSimo kirjoitti:

      Eli onko mahdollista, että ajaa minunkin eväsrepun ylitse vai mitä ajat takaa?

      Kyllä se mahdollista on .Kannattaa pitää reppu selässä muuten jyrää Land Gruserillaan yli ja sillon menee täysjyvä voikkoset jossa päällä Berliinin makkaraa ja koskenlaskija sulatejuustoa lituskaan ja sit oot nälässä koko päivän ja kun oot Viidalla töissä niin baariin ei oo yksinkertasesti vara mennä syömään.


    • FMX Nolovo kirjoitti:

      Kyllä se mahdollista on .Kannattaa pitää reppu selässä muuten jyrää Land Gruserillaan yli ja sillon menee täysjyvä voikkoset jossa päällä Berliinin makkaraa ja koskenlaskija sulatejuustoa lituskaan ja sit oot nälässä koko päivän ja kun oot Viidalla töissä niin baariin ei oo yksinkertasesti vara mennä syömään.

      Viita maksaa tes mukaan palkkaa! Lähes kaikki kynätunnit menee läpi!


  • Kaikki on mahdollista kun ollaan Riksussa!

  • Viita on paras!

  • Ei se nyt enää mikään mahdottoman iso talo ole. N. 9 miljoonan euron liikevaihtoon näyttäisi alamäki saneerauksen myötä tasoittuneen. Vajaa kymmenen vuotta sitten oli vielä 650 työntekijän konserni, mutta suurin osa konsernin yrityksistä meni konkurssiin ja Kuljetus ja maansiirto saneerattiin. Palkat kyllä tulee suurinpiirtein oikein prosentteineen ainakin niin kauan kun ei satu joutumaan napit vastakkain itse Viidan kanssa (ja melkein jokainen työntekijä on ennen pitkää joutunut). Itse Viidan käytös on jotain ihan käsittämätöntä ja moni on lähtenyt käräjöimään silkasta vitutuksesta asioita (kuten yt-lain noudattamatta jättämistä), joiden olisi muuten antanut olla. Kuljettaja on heti paskahousu, kun ei suostu jäämään tallille selvittämään 14-tuntisen työpäivän päätteeksi, mikä autossa mahtaa olla vikana, kun tiputtelee öljyä alleen ja aamulla pitäsi olla kuitenkin taas työmaalla (rasvamontulla oli sen verran kyllä jo katottu, että on jo vaihdelaatikkoa myöten ajoviima levittänyt öljyä, eikä vuotokohtaa näe). Tällä itse pääsin alkujaan silmätikuksi, enkä edes itse ollut ollut ko. autolla liikenteessä, vaan työkaveri, joka ei itse uskaltanut enää edes soittaa sen huutamisen takia. Nykyään oon oikeasti isossa talossa, jossa normaaleja ajoonlähtötarkastuksia, polttimonvaihtoja, pyöränmuttereiden jälkikiristyksiä ja nesteiden lisäyksiä kummempaa ei itse tarvitse autolle tehdä. Muuten viedään pajalle tai tarvittaessa soitetaan huolto paikalle. Muutenkin kun jotain puutteita on, hoidetaan ne kerrasta eikä tarvitse kymmentä kertaa kysellä perään. On työmotivaatio kymmeniä kertoja parempi, vaikka tilinauha näyttää vielä näin useamman vuodenkin jälkeen hiukan pienempiä lukemia (tosin ylitöitäkin tulee tehtyä heti yksi 300 tuntia vuodessa vähemmän).


    • auton siellä saa viedä korjattavaksi vain jos se on ehjä ja viaton


  • Taitaa olla kohta Kuljetus ja maansiirtokin nurin. Ainakin patentti- ja rekisterihallituksen sivuilla kaupparekisterin kuulutustietopalvelu kertoo päiväyksellä 28.11.2013 osakepääoman menetetyksi. Edellisen kerran vastaava merkintä löytyy 13.10.2008 ajalta ennen velkasaneerausta. Pari kuukautta tuosta alkoi saneeraus.

    Jos ette usko, niin ihan julkista tietoa, jonka voi kukin itse tarkistaa www.ytj.fi löytää y-tunnuksen ja kuulutus.prh.fi voi hakea y-tunnuksella noi tiedot.

    • Jaaha, saiskohan edellisestä tilinpäätöksestä vakoiltua mitään?


    • RahtiSimo kirjoitti:

      Jaaha, saiskohan edellisestä tilinpäätöksestä vakoiltua mitään?

      saa esim. kauppalehden sivuilta mutta pitää laittaa omaa rahaa likoon olikohan nyt 7e


    • 454645 kirjoitti:

      saa esim. kauppalehden sivuilta mutta pitää laittaa omaa rahaa likoon olikohan nyt 7e

      Niin siis tiedän toki, mistä tilinpäätöksen saan hankittua. Sitä vaan pohdin, että mitä siitä pitäisi katsoa. Ja onko tilikausi 2012 jo liian vanha?


    • Kalustoa ovat uusineet ainakin, joten outoa? Uutta volvoa niin ettei pihalle mahdu mutta rahat loppu muka? Joku muu asia tässä nyt varmaankin on.


    • Jokke57 kirjoitti:

      Kalustoa ovat uusineet ainakin, joten outoa? Uutta volvoa niin ettei pihalle mahdu mutta rahat loppu muka? Joku muu asia tässä nyt varmaankin on.

      No kyllä ne rahat aika äkkiä loppuu, jos ne uudet Volvot vaan siellä pihassa seisoo!


    • töitä pitäs olla kirjoitti:

      No kyllä ne rahat aika äkkiä loppuu, jos ne uudet Volvot vaan siellä pihassa seisoo!

      Viidalta rahat ei lopu, tunnen kaverin!


    • pikku-matti kirjoitti:

      Viidalta rahat ei lopu, tunnen kaverin!

      Kyllä ne vielä joskus Viidalta iteltäänkin loppuu, jahka joku selvittää kaikki vilungit. Saattaapi jopa häkki heilahtaa. Kuljetus ja maansiirron velkojana aion konkurssin koittaessa olla ensimmäisenä vaatimassa erityistilintarkastusta koko helvetin konserniin, mielellään käsittäen myös aiemmin keikahtaneiden firmojen konkurssipesät. Kyllä sen verran on ylihintaan kalustoa kaupattu ja kiinteistöjä vuokrailtu ristiin konsernin firmojen välillä.


    • velkoja kirjoitti:

      Kyllä ne vielä joskus Viidalta iteltäänkin loppuu, jahka joku selvittää kaikki vilungit. Saattaapi jopa häkki heilahtaa. Kuljetus ja maansiirron velkojana aion konkurssin koittaessa olla ensimmäisenä vaatimassa erityistilintarkastusta koko helvetin konserniin, mielellään käsittäen myös aiemmin keikahtaneiden firmojen konkurssipesät. Kyllä sen verran on ylihintaan kalustoa kaupattu ja kiinteistöjä vuokrailtu ristiin konsernin firmojen välillä.

      Wiidalalta EI perse aukea milloikaan!


    • velkoja kirjoitti:

      Kyllä ne vielä joskus Viidalta iteltäänkin loppuu, jahka joku selvittää kaikki vilungit. Saattaapi jopa häkki heilahtaa. Kuljetus ja maansiirron velkojana aion konkurssin koittaessa olla ensimmäisenä vaatimassa erityistilintarkastusta koko helvetin konserniin, mielellään käsittäen myös aiemmin keikahtaneiden firmojen konkurssipesät. Kyllä sen verran on ylihintaan kalustoa kaupattu ja kiinteistöjä vuokrailtu ristiin konsernin firmojen välillä.

      Ne sun palkkasaatavat on leikattu jo saneerauksessa, joten se siitä velkomisesta. Olisit hakenut palkkaturvasta aikanaan, senkin bisnesmies. Tuitui :)


  • Ainakin Viidasta juttua riittää tosi paljon.
    Mikä lienee totta ja mikä tarua.
    Hurjia ovat huoltoasemien kahvipöydissä kuullut jutut.
    Jos totta ovat niin ei ainakaan ole tavallinen yritys.

    • Onhan täällä niin älytöntä juttua välillä, että eiköhän tässäkin ketjussa suurin osa ole keksittyä. Muutenkin aika masentava foorumi, joutaisi poistaa kun ei tämä paskanjauhanta palvele ketään.


    • Tsirbis12 kirjoitti:

      Onhan täällä niin älytöntä juttua välillä, että eiköhän tässäkin ketjussa suurin osa ole keksittyä. Muutenkin aika masentava foorumi, joutaisi poistaa kun ei tämä paskanjauhanta palvele ketään.

      Kannattaa koleilla,sitä ei voi sanoin kuvata.Ei edes pahimmissa krapulaunissa esiiny vastaavaa touhua.


    • Eikä puhuta leipä su kirjoitti:

      Kannattaa koleilla,sitä ei voi sanoin kuvata.Ei edes pahimmissa krapulaunissa esiiny vastaavaa touhua.

      Yritä kuvailla!


    • Tsirbis122 kirjoitti:

      Yritä kuvailla!

      Entisenä Viitalaisena en voi moittia. Palkat tuli ajallaan ja homma toimi. Jari on tiukka mutta ok pomo.


    • Tsirbis122 kirjoitti:

      Yritä kuvailla!

      Entisenä Viitalaisena en voi moittia. Palkat tuli ajallaan ja homma toimi. Jari on tiukka mutta ok pomo.


    • Kaakosta kajahtaa. kirjoitti:

      Entisenä Viitalaisena en voi moittia. Palkat tuli ajallaan ja homma toimi. Jari on tiukka mutta ok pomo.

      Näin olen kuullut itsekin. Ammattimiehelle oiva työpaikka, mutta paskahousuja ei katsella!
      Hakua on taas päällä, ei taida olla liikaa tulijoita.


    • Onhan se kiva 140-150-tuntista 2-viikkojaksoa tehdessään kuulla olevansa paskahousu, joka ei viitsi tehdä töitä. Kumma juttu kun nykyisellä työnantajalla saa pelkkiä kehuja ja ensimmäisenä ollaan laittamassa kaikkiin erikoishommiin, kuten nytkin ajamaan upouutta helkkarin kallista 2-tasovaunua, mutta Viidalta ei saanut kuin huutoa ja haukkuja.


    • Tsirbis12 kirjoitti:

      Onhan täällä niin älytöntä juttua välillä, että eiköhän tässäkin ketjussa suurin osa ole keksittyä. Muutenkin aika masentava foorumi, joutaisi poistaa kun ei tämä paskanjauhanta palvele ketään.

      Luule että palvelee, ei siitä enempää meille hiiskutta.


  • hyvä Viita

  • Jari Viitahan on täysin mielipuoli, vailla minkäänlaisia käytöstapoja, eikä ne palkatkaan koskaan ole oikein olleet, Kristiinan punakynä savuaa kun tunteja vähennetään Googlemapsin perusteella. Ex Viitalainen,myös kaakosta

  • Oletko se paksu pötikkä joka on siellä ollut jonkin aikaa töissä. Eihän sulla ole onnistunut työt muuallakaan.

    Viita takoo rahaa ja kovasti. Viidalla on paljon voimaa.
    Laiskamadoille on huono paikka olla töissä.

    • Tulis pieni vee edes maasturistaan ulos, kun tulee turpaansa repimään.
      Voimaa tuolla on just sen verran että jaksaa leukaansa liikuttaa.
      Pitää käydä hiillostamassa taas kun riksuun matka johtaa.


    • jarionmikä kirjoitti:

      Tulis pieni vee edes maasturistaan ulos, kun tulee turpaansa repimään.
      Voimaa tuolla on just sen verran että jaksaa leukaansa liikuttaa.
      Pitää käydä hiillostamassa taas kun riksuun matka johtaa.

      Oletpas fiksu!


    • ehkä haki koulupoikia reppuineen


  • Uutta koukkulava Volvoa pyörii joka puolella Suomea. Hyvän näköistä kalustoa.
    Umpikaappiyhdistelmiä näkyy myös paljon. Mitä lie ajavat nykyään?

    • Tölkkejä ainakin. Oisko laittanu laskimeen paristot ja oppinu numerot?


  • Tuntuu kulkevan paskassa on tulevaisuus sanottii jo monta aikaa sitten

    • Ikävä kyllä sinulle ei löydy töitä. Palkkaavat ainoastaan rehellisiä henkilöitä ja alkoholi ei saa olla ongelma. Sorry.


  • Kun tekee työnsä särmästi. Pitää autonsa särmässä kunnossa. Aina puhdas ja hytti siisti,raikas tuoksu ei ole poltettu tupakkaa (muistakaa uusi kiristetty tupakkalaki.Jos ajoneuvoa ajaa useampi henkilö niin ohjaamossa tupakan poltto on ehdottomasti kielletty) Kun nämä ehdot on täytetty niin voi mennä ihan hymyssä suin vaikka kahville "sen ison pomon " kanssa. Hänkin on ihan ihminen sellainen ihan tavallinen tallaaja. Kuski sekä yrittäjä laitetaan lopuksi valkoisessa paidassa ihan samanlaiseen arkkuun. Mitään ei saa mukaansa.Suku tappelee sitten jälkeenpäin.Köyhä nauraa rikas nauraa tuolla pilven reunalla ihmisen turhamaisuutta. Älkää pelätkö työnantajia. Miksi v...tussa aina on tuo asenne,että pitää pelätä työnantajaansa. Kyllä olette surkimuksia totta tosiaan. Kuski K:n mielipide oli hyvin erikoinen lähes sairas.
    Mistä hän päätteli että edellinen kirjoittaja oli epärehellinen ja alkoholisoitunut.
    Niin.... Kuski K täyttää itse juuri nämä kriteerit. Näin se totuus paljastuu.

  • Olen ihan samaa mieltä. Usein kun olen lukenut näitä kirjoituksia niin huomaan,että porukka pelkää omaa työnantajaansa tai ainakin inhoaa. Sehän on ihan sairasta.Kun ollaan työssä niin homma on tiimi-työtä. Hommat hoituu ja bisnes kukoistaa. Onko kuljettajilla jotka kirjoittavat tälle foorumille huono itsetunto vai missä on vika jos ei olla ylpeitä omasta ammattista ja työpanoksesta jolla koko homma pyörii.
    Itse olen todella ison firman palveluksessa kuskina ja firman johtoportaan päällikkö halusi tutustua kaikkiin töihin firmassa.Minä kun en kumartele johtajia niin vedin ihan arkisen setin ja kerroin kaikki ongelmat. Kahvit juotiin sämpylöiden kera huoltoasemalla. Mikä oli lopputulos. Pomo hehkuttii loputtomiin firman sivuilla kuinka upea päivä oli hänellä. Älkää nyt hävetkö omaa työtänne se on todella arvokasta. Jos kumipyörä ei pyöri niin koko Suomi seisoo.Jos on paska pomo sen voi ihan suoraan sanoa hänelle. Ei siitä kukaan rankaise. Oppikaa nyt tohelot.Ette saa potkuja. Takaan sen.

  • Herran pelko on se jolla Suomi on rakennettu.Jos ei ole herran pelkoa niin ei ole tulevaisuutta. Peruskoulussa epäonnistuneet miehet jotka eivät ole edes amiksessa pärjänneet ovat lähteneet kuljetusyrittäjäkursseille. Ja kaljan voimalla ja hyvällä säkällä suoriutuneet niistä. Sitten yritys pystyyn . Ei mitään kunnioitusta ihmisiä kohtaan paljon rahaa ja sillä paljon viinaa on pääasia. Vanhoja paskoja autoja liikenteeseen ja eihän niihin jaksa edes nimiä laittaa oviin... mitä turhia joku pankki perkele ne kumminkin vie .... Kuski valittaa ei ole tili kohdillaan. jos ei kiinnosta niin ovi on tuolla......siitä se aito herran pelko tulee josta nämä luuserit valittaa. Todellinen herra ja aito vastuuta kantava kuljetusyrittäjä arvostaa kuljettajaa joka hoitaa työnsä.
    Näin se nyt vaan menee kuitenkin

  • Yrittänyttä ei laite, vanha sanonta pitää paikkaansa.
    Jari on kova yrittäjä ja onnistuu useimmiten päättäväisen työn tuloksena.

  • Täytyy olla pitkä ja kauttaaltaan ruskea kieli ;) että saa nuoltua johtajan ja kuskin puhtaaksi joka päivä ;)) helpottaa nääs hommia tai sit ei ;)

    • Niin, olisin mieliisti jatkanut siellä töitä, mutta tuli lopputili viinan ja epärehellisyyden takia.....


    • Olitko sä se joka oli välil korjaamolla töissä? Ku oli kortti lähteny?


  • Minkälaisia sankareita lie mäntsälässä istuvat tölkkikeisarit?
    Onko kovia kusettaa?

    • Mä en saanut sitten muuten viinan takia lopputiliä, vaan varastelun. Juoppo en siis ole.


  • Pitäisikö varoittaa koululaisia nyt kun koulut ovat alkamassa, ettei jää reput auton alle ?

  • Missä Viita sielä riita!

  • Älkää tehkö tikusta asiaa. Kaikkien kuskien omakotitalot ja hulppeat kesämökit on rakennettu niillä rahoilla jotka on tienattu ajamalla yhtiössä jonka nimi on Viita. Ne hulppeat BMW ja Mersedes Benz autot on myös hankittu ajamalla tienatuilla rahoilla. No on yksi poika ostanut uuden Alfa Romeonkin sellaisen joka oli viikonloppuna Iltapäivälehdissä.Niin ja nelivedolla
    vaikka lehden mukaan maksoi sikamaisen paljon. Se on nyt sillei,että silloin taotaan kun rauta on kuumaa.

  • Totta on. Tämä tosi-TV:stäkin tuttu Viidan kuski osti tällaisen uuden ALFAROMEON ja Paholaisen punainen vielä kaiken lisäksi. Poikamiehillä on järki jalkovälissä minkä sille voi. Sitten kun
    tulee se iso humaus ja rakastuminen niin ja vauva kas tuo stestostreoni Alfa-Romeo vaihtuu
    Skoda Fabia Farmariin 1.2 . Näin se elämä meitä tyhmiä ihmisiä vie eteenpäin. Sonni muuttuu
    kotikylän "pässiksi" kuin varkain. Ollaan nunnuka nunnukaa. Anna nyt minun kaikki kestää.Kun tarjolla olisi ollut oikea MILF-nainenkin ihan ilman sitä v.... AlfaRomeota.

  • Minun kanssa ei leikitä "perhettä" ilman tosi tarkoitusta

  • Viita-yhtiöillä täysimiehitys. Kiitos kiinnostuksesta.

  • Naurakaa oikein hartaasti kun Viita-yhtiöt julistetaan konkurssiin. Minulla ei ole mitään mielipidettä asiasta puolesta eikä vastaan. Tähän asti on verot maksettu ajallaan ja firman talous on ihan kohdillaan. Joten hyvinhän tuo yritys porskuttaa ja kyllä siinä varmasti työntekijä saa ainakin lauantaina lauantaimakkaraa myös leivän päälle. Yrittäjä on yrittäjä ja hänelle se hyvinvointi suotakoon jos ahkera on. Työntekijä on työntekijä hänellä on aina kuitenkin se yhteiskunnan turvaverkko mikä yrittäjiltä puuttuu kokonaan. Eiköhän se Viita-yhtiö ole ihan hyvä turvallinen työpaikka rahtimiehelle nyt ja tulevaisuudessa.

  • Viita ostin Maansiirto Torppavirran savosta, nyt ajaa sitä alas, pikku hiljaa, huoltomiehet ei kuulema saa ostaa mitään ilman herra Mahan hyväksyntää..

    • Tämähän se on nykyään käytäntö lähes jokaisessa kuljetusyrityksessä koko Suomessa. Kaikki perustuu siihen,että kun aiemmin oli korjaamon huoltomiehillä vapaat kädet toimia niin hommattiin kaikenlaista sellaistakin tavaraa mitä ilmankin pärjää ja toteutettiin kuljettajien toivomuksia mm. sellaisia mukavuusvarusteita autoihin joita ilmankin pärjää. Kuljetusliikkeiden talous on nyky-Suomessa niin heikko,että kuvainnollisesti mennään nenä pinnan alla eli talous on kiikun kaakun . Voi huoltomiehiä potuttaa ,mutta näin on käytäntö lähes kaikissa firmoissa.
      Se ei tosiaankaan silti tarkoita sitä ,että ollaan ajamassa alas yhtään mitään vaan pyritään päinvastoin pitämään firma pystyssä ja parantamaan kannattavuutta jotta jokainen saa kuukausipalkkansa ajallaan,myöskin ne huoltomiehet.


    • HTT kertoili että eivät olisi saaneet jotain varaosia ostaa vaan odottaa että jostain tuotais varakone tilalle? Torppa kääri hyvät rahat kaupoilla?


  • Missä tämä Torppavirta urakoi?

  • Onko totta että Viitayhtiöt on ostamassa kuljetus ja betoni Taattolaa? Jostain samoilta alueilta kun tämä Maansiirto Torppavirta?

    • On totta kaupat on jo tehty


    • Kuka on seuraava Viidan uhri ?


  • Kuka on seuraava Viidan uhri? kyllä on taas kommentti. Jos Kuljetus ja Betoni Taattolan omistaja haluaa myydä yrityksensä ja aloittaa jotain muuta bisnestä tai haluaa jäädä eläkkeelle tai vaikka vain nauttimaan vapaaherraksi nauttimaan työnsä tuotoksista jonka eteen on tehnyt pitkän päivätyön mahdollisesti suurella velkataakalla ja riskillä. niin me hänelle tuo ilomielin suomme.
    Hän ei ole uhri ,vaan onnistunut mahdollisesti tekemään erittäin hyvän siirron yrittäjänä. Hän on onnistuneesti poistunut työkuvioista. Paljon fiksumpi tapa kuin lopettaa konkurssiin.Joka on jokaiselle suomalaiselle yrittäjälle maailmanloppu ja henkilökohtainen häpeä josta ei voi toipua.. En ihannoi Amerikkaa juurikaan,mutta siellä yrittämiseen suhtaudutaan sentään paljon positiivisemmin. Siellä jopa konkurssi on ihan yes juttu. Ja totta munassa Viita yhtiö tekee tarvittavat saneeraustoimenpiteet ostamaansa yritykseen. Jos ei tekisi niin kaikki talousihmiset pitäisivät Viita yhtiöitä tyhmänä.Se nyt vain kuuluu nykyaikaiseen yrityskulttuuriin,että kaikki turhat rönsyt karsitaan pois. Näin yrittäjä voi hyvin ja ne kuljettajat jotka ovat sitoutuneet työhönsä ja tekevät hyvää tulosta voivat myös hyvin. Se on se markkinatalous-Suomi. Emme elä ex Neuvostoliitossa.
    Viita yhtiöillä on avain varmasti iso joukko kuljettajia jotka viihtyvät työssään ja saavat ihan asiallista palkkaa. He eivät vaan kerro Suomi24 sivustolla omia mielipiteitään.Ei ole aihetta.

    • Nykyinen viitalainen oon ollu tyytyväinen jo koht 6vuotta


  • Olen kuljettaja joka on myöskin opiskellut taloushallintoa. Kävin Viita yhtiöiden nettisivuilla.
    En ymmärrä nyt ollenkaan tätä keskustelufoorumia. Kyseessähän on tosi merkittävä toimija jolla on logistiikka puolella valtavia hankkeita. Kuljetuspuoli on vain yksi osa isoa kokonaisuutta. Tosi modernia logistiikkapuolen tavaravirtojen hallintaa moderneissa tiloissa Pohjois-Uudellamaalla.
    Ei todellakaan mitään näpräämistä vaan aitoa bisnes-yrittämistä logistiikkapuolen haasteissa jotka tulevat vain tulevaisuudessa lisääntymään entistä suuremmassa mittakaavassa. Ympäristö normit ja nykyisen logistiikka organisaation yhteensovittaminen jotta kaikki kuljetustoiminta olisi kestävän kehityksen periaatteiden mukaista ja ns. vihreän aatteen mukaista. Älkää naurako meidän rakas presidentti Sauli Niinistö sanoi uudenvuoden puheessaan,että kukaan suomalainen
    ei kyseenalaista tänä päivänä ilmastomuutosta.Se on tyly todellisuus jonka jokainen suomalainen kohtaa jo tänä päivänä. Ei talvea vaan ainaista vesisadetta. En tiedä mikä taho haluaa mustamaalata jatkuvasti kyseistä yhtiötä jonka toimialoista maansiirto on vain pieni osa. Ehkä se joskus on ollut iso osa yritystä . Yiritykset kehittyy sukupolvet vaihtuu. Uudempi sukupolvi katsoo yrityksen painopisteet uudelleen. Mikä on se painopistealue johon yrityksen kannattaa panostaa tulevaisuudessa. Se ei nykymaailmassa ole todellakaan maansiirrossa silloin kun kyse on isosta yrityksestä. Minun mottoni on aina kannattaa opiskella vaikka sitten ihan nykyajan talouselämää.
    Silloin silmät avautuu ja osaa suhtautua oikein nyky-Suomeen.

  • Niin tuossa aiemmin oli mielipide,että yrittäjä joka myi oman yrityksen Viita yhtiöille olisi jollain tapaa uhri. Eiköhän ex yrittäjä ihan vapaasta tahdosta myi kyseisen yrityksen pois. Syy oli mikä oli,mutta lähdemme siitä,että kauppa oli ihan rehellinen. Nyt kun on näitä juttuja lukenut niin olisi ihan aikuisten oikeasti kiva kuulla mikä tässä yrityksessä ärsyttää entisiä työntekijöitä. Jokaiselle on nyt varmasti tullut selväksi,että yrityksen tarkoitus on pyrkiä pois perus maansiirtohommista kohti ympäristöystävällisempää varastointilogistikkaa joka varmasti onkin tuottavampi toimi tulevaisuudessa jopa ihan lähitulevaisuudessa. Jos ei nuorempi sukupolvi ota vastuuta ja kehitä yritystä ympäristöystävällisdempään suuntaan niin yrityksen kohtalo voidaan sinetöitä konkurssilla. Kuljetusliike oli kuljetusliike 1950-2000 vuosina. Nykypäivä on ihan eriasia. Jos firman johto ei osaa reagoida markkinatilanteisiin niin firman loppu voi olla varsin tyly. Pitää hallita logistiikka ja pitää osaa uida ympäristöhaasteiden valtakunnassa. Se joka osaa asiat pärjää.Peruskuljetuslliikkeet häviää.Jopa ihan lopullisesti.Tylyä tekstiä ,mutta näin se menee.

  • Niin samoja ajatuksia kannatan. Kyllä perustotuus on,että jos kuljetusyritys aikoo jatkossa pärjätä samoilla eväillä kun isoisä pärjäsi 1960-luvulla niin heikko on tulevaisuuden arvio töiden suhteen. Silloin kun voimavaroja on kuten Viita yhtiöillä on niin ainoa järkevä tavoite on tähdätä tulevaisuuteen.Ympäristöystävälliseen logistiikkaan pois perus maansiirtohommista. Se ei tapahdu hetkessä vaan pieninä asioina jotka pikkuhiljaa vaikuttaa kaikkeen. Perus duunari edelleen vain piereskelee kun yritysjohto ja työnjohto joutuu laatimaan kaikenlaista ympäristöön liittyvää domumenttia viranomaisille. Sellaisia pakollisia raportteja. Tulevaisuudessa vain sellaisilla yrityksillä jossa kaikki nämä ympäristöasiat on kunnossa on mahdollisuus menestyä.Siksi olisi tärkeää ,että myös ihan perusduunari olisi kiinnostunut missä mennään työelämässä ja ympäristöasioissa eikä ainostaan valittaisi näillä foorumeilla.

  • Logistiikka-alan perussääntö no 1. Jos tykkäät ajaa kuorma-autoa niin pysy kuskina. Jos tykkäät tehdä kuljetusbisnestä niin opiskele kuljetusalaa. Talousasioiden hallitseminen on kaiken a ja o.
    Pelkällä unelmalla ei talouselämässä pärjätä. Itse menin nuorena poikana Nokia kaapelille töihin.
    Ihan sinne Salmisaaren isoon pajaan. Ei ole tänään Nokia kaapelia ei alkuperäisiä Nokia puhelimia.
    Silloin oli hittituote Nokia kumisaapas. Ei ole enää. Ei ole Nokia renkaita. On vain Nokian renkaita ja Nokian kumisaappaita ihan eri firma.Ei ole mitään yhteyttä alkuperäiseen firmaan. Maailma muuttuu Eskoseni, jos kuljetusyrittäjä ei pysy kehityksen vauhdissa niin hommat loppuu. Turha valittaa maansiirtopuolen hommista se on kuihtuva ala joka tapauksessa. Ja kun metroa tai tulevaa raide-jokerilinjaa rakennetaan Helsinkiin niin ajohommat voittaa aina nämä jättifirmat kuten Kalliokoski tai Neliöx joka jostain käsittämättömästä syystä on ollut täällä jatkuvasti tapetilla.

  • Sen verran kiinnostuin tästä yrityksestä ,että oli pakko penkoa vanhoja taloustietoja yrityksestä.
    Yrityksellähän menee nykyisin varsin hyvin. On osattu laajentaa toimialaa myös kuljetusbisneksen ulkopuolelle. Ympäristöteknologiaan ja metsätalouteen. Kun yritys hajauttaa riskejä toimimalla monella eri tuotantoaloilla niin vaikka yhdellä alalla menisi hetkellisesti tappiolla niin muut toimialat pitävät huolen siitä ,että yrityksen tilinpäätös on voitollinen.
    Tämä Kuljetus Viita on hakenut vuonna 2007 syksyllä yrityssaneeraukseen . Tällöin tilanne on ollut yrityksellä tukala,mutta hyvin on yrityksen kannattavuus saatu jälleen kasvuun ,koska tilinpäätökset on olleet voitollisia ainakin vuoden 2010 jälkeen tähän päivään asti. Jokainen lukutaitoinen suomalainen voi tarkistaa asiat netistä. Nehän ovat ihan julkisia asioita. Joku täällä oli sitä mieltä ,että kuljetusliikkeen myynyt on UHRI. Kyllä sellainen yrittäjä joka tänä päivänä onnistuu myymään kuljetusyrityksen toiselle yrittäjälle on voittaja. Yleensä käy niin ,että lopettava yrittäjä laittaa pillit pussiin ja joutuu myymään jopa uuden karhean menopelit autoliikkeelle törkeään alihintaan. Kuorma-auto puolella kun kaupanteko ei suju kuten henkilöauto puolella. Markkinat ovat täällä niin pienet, että autoliikkeet sanoo miten homma etenee.

  • Kyllä Taattola on myyty, yhidistetään valta konserniin ja resurssit keskitetään betonin valmistukseen sekä perille roudaamiseen. Ostaako Viita vielä rakennusliikkeen jolloin olisi mahdollista alkaa pystyttelemään taloja kokonaan omalla kalustolla?

    • Jari etsii kuumeisesti uhreja!


  • Firman nimeksi tulee Valtaattola?

    • Mikä on Viidan seuraava uhri


  • Uhri on sellainen henkilö tai yritys jonka joku ryöstää,tappaa,pahoinpitelee tai petoksella saa haltuunsa.
    Siis pitää tapahtua rikos,josta tuomioistuin voi mahdollisesti tuomita.
    Yrittäjä joka haluaa luopua yrityksestään ja onnistuu sen tekemään eli myymään toiselle yrittäjälle on kyllä meidän suomalaisessa markkinataloudessa voittaja siis todella voittaja. Käärii varmasti ihan hyvät rahat. Suomi on täynnä pieniä yrityksiä jonka omistaja ei onnistu myymään omaa elämäntyötään eteenpäin vaan homma päätyy konkurssiin tai lopettamiseen eli työntekijät saavat lopputilin ja kalusto tässä tapauksessa menee pilkkahinnalla jollekin jobbarille.
    Jos näin yrittäjän kannalta miettii niin on 100 kertaa järkevämpää myydä esim. Viita-yhtiöille yritys kuin tehdä konkurssi tai lopettaa yritys jolloin nämä limanuljaskat hyeenat keplottelee työvälineet pilkkahintaan itselle ja myyvät sitten itse voitolla eteenpäin.
    Työntekijällähän ei ole nyky-Suomessa huolen häivää. Kuljetusalla on tosi hyviä työpaikkoja auki
    joista voi valita. Suomessa on valtava rakennusbuumi . Eli mitä valitatte. Oletteko laiskoja vai urautuneet yhteen yhtiöön. Verokortti taskuun ja uutta elämää ja haasteita etsimään.
    Tarmokkaille ja työtä pelkäämättömille kuljettajille löytyy aina laadukkaita työpaikkoja.
    Taitaa olla kyse siitä,että itse on mokattu ja nyt on kivi hampaankolossa Viita-yhtiöitä kohtaan.

  • Taattolan ja ValtaVirran koneet on bongattu samalla työmaalla keskenään ,onko kauppa totta??????

    • Kyllä Taattola on Viidan huijausuhri.


  • Saikos Viita Allinnan korjattua jo?

  • Mikäs meno nykyään? Valtavirta näkyy Kuopiossa päästelevän ikivanhoilla Mersuilla vaikka kaivurit kohtuu uusia Doosaneita,

    Olin myös bongaavinani aikalailla elämää nähneen Volvon Kuopion kaatopaikalla josta erottui ainakin Kuusankosken ja Viitan tarrojen jälet Valtavirran tarrojen alta?

    Taloustietojen valossa takoo hyvin voittoa, mutta silti tuo siellä täällä näkyvä kalusto hiukan ihmetyttää.

    Viita oli muuten hyvä talo olla töissä, mutta esikoisen synnyttyä vapaiden pitäminen, ja työvuorojen joustavuuden puuttuminen pakotti vaihtamaan. Kuitenkin mielenkiinnolla seurailen yhä sivusta, tunnen talossa jo 15-20 vuotta olleita heppuja.

    Ex-Riihimäkeläinen, Ex-Viitalainen, nykyinen Kuopiolainen vaihtolava sankari.

  • Katsos poitsu. Ei ole yrityksen tuloksen teko kiinni auton vuosimallista. Vain teinipojat kuolaavat uusimman vuosimallin perään. Vanha kauhtunut menopeli joka toimii( on ikiliikkuja) tahkoaa rahaa paljon paremmin firman kassaan. Auton vaihtoarvo on puhdas nolla,mutta auton tuotto voi silti olla todella hyvä. Tiedän monta heppua jotka tahkoavat ihan hyvää tiliä 1990 luvun 143 Scanioilla kärry perässä esim.juuri soran ajossa. Auton kulut kohtuulliset ja ei ole velkataakkaa.
    Ei ole eletroniikka/ tietoteknisiä murheita... ei muuta kuin todella mustaa savua putkeen ja menoksi. Esikoispoika turvaistuimeen apumiehen paikalle niin iskä ja poika pääsevät heti pienestä pitäen viettämään laatuaikaa yhdessä. Näin niitä tulevaisuuden rahtareita kasvatetaan. Itsekin oli lähes vaippaikäisenä 1960-luvulla setäni mukana ja kunnon rahtari minusta sitten tulikin 37 vuotta alalla. Enkä ole päivääkään katunut uravalintaa nimimerkki -älkää tuijottako vuosimallia

    • Onko Viidan autoissa alkolukot?


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Maisa menee naimisiin

    Seiska julkaisi että Maisa menee sittenkin naimisiin. Maisalla olisi nyt vauva ja olisi Jm kanssa naimisissa jos ei keskenmenoa olisi tullut . Olisiko
    175
    7554
  2. Toni Nieminen rakastui 7 lapsen yksinhuoltajaan

    ja muutti tämän taloon. https://www.seiska.fi/Uutiset/Jatti-tylysti-ex-vaimonsa-Toni-Nieminen-iski-seitseman-lapsen-yh-aidin-paparazzikuvat
    114
    6601
  3. KORONAVIRUS: 11 milj. asukkaan Wuhan eristetty!

    Kiina on keskeyttänyt Wuhanin kaupungista lähtevän liikenteen. Wuhanin epäillään olevan uuden tappavan koroaviruksen alkulähde. WHO:n mukaan 11 miljo
    Maailman menoa
    176
    3435
  4. Koronavirus saapunut Suomeen

    Se on Lapissa tuli kiinalaisten turistien mukana. Miten käy joulupukki turismin? Onko lappi eristettävä?
    Maailman menoa
    194
    2654
  5. Zoo aloittaa yt't

    Huonolta näyttää.N.20 työntekijää liikaa.Kylmää on kyyti.
    Ähtäri
    36
    688