Tuntuu taas parin vuoden hiljaiselon jälkeen hakevan kuskeja ja trukkimiehiä aika tiheään tahtiin. Onkohan touhu yhtään siistiytynyt nykyään? Ennenhän oli aikamoisia juoruja liikkeellä..
Työttömänä ollaan niin kiinnostaisi pienellä varauksella.
Viita-yhtiöt
156
31800
Vastaukset
- RahtiSimo
Ja siis trukkimieheksi ajattelin nimenomaan ryhtyä, rekkahommat on kokeiltu nuorena poikana!
- ViitaksiViitanPaikal
maksaako tes?
- Teekari..
Tottakai Viidalle sehän alan YLIOPISTO.
- RahtiSimo
Täh? Kerro lisää! :D
- Teekari
RahtiSimo kirjoitti:
Täh? Kerro lisää! :D
Noh Sulle on tullut oppi ja Viidalle hyöty, yksinkertaista eikö totta
- Edes pikkasen tietoa????
Missä päin maata kyseinen Viita-yhtiö sijaitsee? Onko isokin firma? Mitä kuljettaa ja kenelle?
- P-kuski
Riihimäellä, on ISOfirma, kujjettaa esim. p.a.sk.a.a !
- RahtiSimo
Silminnäkijä kirjoitti:
http://www.aamuposti.fi/artikkeli/255548-jari-viita-jyrasi-poikien-reppujen-yli-maasturilla
Eli onko mahdollista, että ajaa minunkin eväsrepun ylitse vai mitä ajat takaa?
- öllölä
RahtiSimo kirjoitti:
Eli onko mahdollista, että ajaa minunkin eväsrepun ylitse vai mitä ajat takaa?
näin tulee todennäköisesti tekemään jos reppusi jätät halleille lojumaan
- rexamia ajava
Rexamin hommia hoitaa etelä suomessa...
- FMX Nolovo
RahtiSimo kirjoitti:
Eli onko mahdollista, että ajaa minunkin eväsrepun ylitse vai mitä ajat takaa?
Kyllä se mahdollista on .Kannattaa pitää reppu selässä muuten jyrää Land Gruserillaan yli ja sillon menee täysjyvä voikkoset jossa päällä Berliinin makkaraa ja koskenlaskija sulatejuustoa lituskaan ja sit oot nälässä koko päivän ja kun oot Viidalla töissä niin baariin ei oo yksinkertasesti vara mennä syömään.
- FGX Lolovo
FMX Nolovo kirjoitti:
Kyllä se mahdollista on .Kannattaa pitää reppu selässä muuten jyrää Land Gruserillaan yli ja sillon menee täysjyvä voikkoset jossa päällä Berliinin makkaraa ja koskenlaskija sulatejuustoa lituskaan ja sit oot nälässä koko päivän ja kun oot Viidalla töissä niin baariin ei oo yksinkertasesti vara mennä syömään.
Viita maksaa tes mukaan palkkaa! Lähes kaikki kynätunnit menee läpi!
- Ent viitalainen
Kaikki on mahdollista kun ollaan Riksussa!
- 10...
Viita on paras!
- ei kannata
Ei se nyt enää mikään mahdottoman iso talo ole. N. 9 miljoonan euron liikevaihtoon näyttäisi alamäki saneerauksen myötä tasoittuneen. Vajaa kymmenen vuotta sitten oli vielä 650 työntekijän konserni, mutta suurin osa konsernin yrityksistä meni konkurssiin ja Kuljetus ja maansiirto saneerattiin. Palkat kyllä tulee suurinpiirtein oikein prosentteineen ainakin niin kauan kun ei satu joutumaan napit vastakkain itse Viidan kanssa (ja melkein jokainen työntekijä on ennen pitkää joutunut). Itse Viidan käytös on jotain ihan käsittämätöntä ja moni on lähtenyt käräjöimään silkasta vitutuksesta asioita (kuten yt-lain noudattamatta jättämistä), joiden olisi muuten antanut olla. Kuljettaja on heti paskahousu, kun ei suostu jäämään tallille selvittämään 14-tuntisen työpäivän päätteeksi, mikä autossa mahtaa olla vikana, kun tiputtelee öljyä alleen ja aamulla pitäsi olla kuitenkin taas työmaalla (rasvamontulla oli sen verran kyllä jo katottu, että on jo vaihdelaatikkoa myöten ajoviima levittänyt öljyä, eikä vuotokohtaa näe). Tällä itse pääsin alkujaan silmätikuksi, enkä edes itse ollut ollut ko. autolla liikenteessä, vaan työkaveri, joka ei itse uskaltanut enää edes soittaa sen huutamisen takia. Nykyään oon oikeasti isossa talossa, jossa normaaleja ajoonlähtötarkastuksia, polttimonvaihtoja, pyöränmuttereiden jälkikiristyksiä ja nesteiden lisäyksiä kummempaa ei itse tarvitse autolle tehdä. Muuten viedään pajalle tai tarvittaessa soitetaan huolto paikalle. Muutenkin kun jotain puutteita on, hoidetaan ne kerrasta eikä tarvitse kymmentä kertaa kysellä perään. On työmotivaatio kymmeniä kertoja parempi, vaikka tilinauha näyttää vielä näin useamman vuodenkin jälkeen hiukan pienempiä lukemia (tosin ylitöitäkin tulee tehtyä heti yksi 300 tuntia vuodessa vähemmän).
- sivusta seurannut
Viita nousuun, kyllä huutmalla pärjää
http://www.finder.fi/Maanrakennustöitä, maansiirtotöitä/Viita-Yhtiöt/RIIHIMÄKI/taloustiedot/149285 - jäärämulkero
auton siellä saa viedä korjattavaksi vain jos se on ehjä ja viaton
- vihdoinkin
Taitaa olla kohta Kuljetus ja maansiirtokin nurin. Ainakin patentti- ja rekisterihallituksen sivuilla kaupparekisterin kuulutustietopalvelu kertoo päiväyksellä 28.11.2013 osakepääoman menetetyksi. Edellisen kerran vastaava merkintä löytyy 13.10.2008 ajalta ennen velkasaneerausta. Pari kuukautta tuosta alkoi saneeraus.
Jos ette usko, niin ihan julkista tietoa, jonka voi kukin itse tarkistaa www.ytj.fi löytää y-tunnuksen ja kuulutus.prh.fi voi hakea y-tunnuksella noi tiedot.- RahtiSimo
Jaaha, saiskohan edellisestä tilinpäätöksestä vakoiltua mitään?
- 454645
RahtiSimo kirjoitti:
Jaaha, saiskohan edellisestä tilinpäätöksestä vakoiltua mitään?
saa esim. kauppalehden sivuilta mutta pitää laittaa omaa rahaa likoon olikohan nyt 7e
- RahtiSimo
454645 kirjoitti:
saa esim. kauppalehden sivuilta mutta pitää laittaa omaa rahaa likoon olikohan nyt 7e
Niin siis tiedän toki, mistä tilinpäätöksen saan hankittua. Sitä vaan pohdin, että mitä siitä pitäisi katsoa. Ja onko tilikausi 2012 jo liian vanha?
- Jokke57
Kalustoa ovat uusineet ainakin, joten outoa? Uutta volvoa niin ettei pihalle mahdu mutta rahat loppu muka? Joku muu asia tässä nyt varmaankin on.
- töitä pitäs olla
Jokke57 kirjoitti:
Kalustoa ovat uusineet ainakin, joten outoa? Uutta volvoa niin ettei pihalle mahdu mutta rahat loppu muka? Joku muu asia tässä nyt varmaankin on.
No kyllä ne rahat aika äkkiä loppuu, jos ne uudet Volvot vaan siellä pihassa seisoo!
- pikku-matti
töitä pitäs olla kirjoitti:
No kyllä ne rahat aika äkkiä loppuu, jos ne uudet Volvot vaan siellä pihassa seisoo!
Viidalta rahat ei lopu, tunnen kaverin!
- velkoja
pikku-matti kirjoitti:
Viidalta rahat ei lopu, tunnen kaverin!
Kyllä ne vielä joskus Viidalta iteltäänkin loppuu, jahka joku selvittää kaikki vilungit. Saattaapi jopa häkki heilahtaa. Kuljetus ja maansiirron velkojana aion konkurssin koittaessa olla ensimmäisenä vaatimassa erityistilintarkastusta koko helvetin konserniin, mielellään käsittäen myös aiemmin keikahtaneiden firmojen konkurssipesät. Kyllä sen verran on ylihintaan kalustoa kaupattu ja kiinteistöjä vuokrailtu ristiin konsernin firmojen välillä.
- pikku pekka
velkoja kirjoitti:
Kyllä ne vielä joskus Viidalta iteltäänkin loppuu, jahka joku selvittää kaikki vilungit. Saattaapi jopa häkki heilahtaa. Kuljetus ja maansiirron velkojana aion konkurssin koittaessa olla ensimmäisenä vaatimassa erityistilintarkastusta koko helvetin konserniin, mielellään käsittäen myös aiemmin keikahtaneiden firmojen konkurssipesät. Kyllä sen verran on ylihintaan kalustoa kaupattu ja kiinteistöjä vuokrailtu ristiin konsernin firmojen välillä.
Wiidalalta EI perse aukea milloikaan!
- RahtiIsmo
velkoja kirjoitti:
Kyllä ne vielä joskus Viidalta iteltäänkin loppuu, jahka joku selvittää kaikki vilungit. Saattaapi jopa häkki heilahtaa. Kuljetus ja maansiirron velkojana aion konkurssin koittaessa olla ensimmäisenä vaatimassa erityistilintarkastusta koko helvetin konserniin, mielellään käsittäen myös aiemmin keikahtaneiden firmojen konkurssipesät. Kyllä sen verran on ylihintaan kalustoa kaupattu ja kiinteistöjä vuokrailtu ristiin konsernin firmojen välillä.
Ne sun palkkasaatavat on leikattu jo saneerauksessa, joten se siitä velkomisesta. Olisit hakenut palkkaturvasta aikanaan, senkin bisnesmies. Tuitui :)
- Aina töissä
Ainakin Viidasta juttua riittää tosi paljon.
Mikä lienee totta ja mikä tarua.
Hurjia ovat huoltoasemien kahvipöydissä kuullut jutut.
Jos totta ovat niin ei ainakaan ole tavallinen yritys.- Tsirbis12
Onhan täällä niin älytöntä juttua välillä, että eiköhän tässäkin ketjussa suurin osa ole keksittyä. Muutenkin aika masentava foorumi, joutaisi poistaa kun ei tämä paskanjauhanta palvele ketään.
- Eikä puhuta leipä su
Tsirbis12 kirjoitti:
Onhan täällä niin älytöntä juttua välillä, että eiköhän tässäkin ketjussa suurin osa ole keksittyä. Muutenkin aika masentava foorumi, joutaisi poistaa kun ei tämä paskanjauhanta palvele ketään.
Kannattaa koleilla,sitä ei voi sanoin kuvata.Ei edes pahimmissa krapulaunissa esiiny vastaavaa touhua.
- Tsirbis122
Eikä puhuta leipä su kirjoitti:
Kannattaa koleilla,sitä ei voi sanoin kuvata.Ei edes pahimmissa krapulaunissa esiiny vastaavaa touhua.
Yritä kuvailla!
- Kaakkois su
Tsirbis122 kirjoitti:
Yritä kuvailla!
Entisenä Viitalaisena en voi moittia. Palkat tuli ajallaan ja homma toimi. Jari on tiukka mutta ok pomo.
- Kaakosta kajahtaa.
Tsirbis122 kirjoitti:
Yritä kuvailla!
Entisenä Viitalaisena en voi moittia. Palkat tuli ajallaan ja homma toimi. Jari on tiukka mutta ok pomo.
- Lounaasta lounaasta
Kaakosta kajahtaa. kirjoitti:
Entisenä Viitalaisena en voi moittia. Palkat tuli ajallaan ja homma toimi. Jari on tiukka mutta ok pomo.
Näin olen kuullut itsekin. Ammattimiehelle oiva työpaikka, mutta paskahousuja ei katsella!
Hakua on taas päällä, ei taida olla liikaa tulijoita. - Taikaviita
Onhan se kiva 140-150-tuntista 2-viikkojaksoa tehdessään kuulla olevansa paskahousu, joka ei viitsi tehdä töitä. Kumma juttu kun nykyisellä työnantajalla saa pelkkiä kehuja ja ensimmäisenä ollaan laittamassa kaikkiin erikoishommiin, kuten nytkin ajamaan upouutta helkkarin kallista 2-tasovaunua, mutta Viidalta ei saanut kuin huutoa ja haukkuja.
- J. McAfee
Tsirbis12 kirjoitti:
Onhan täällä niin älytöntä juttua välillä, että eiköhän tässäkin ketjussa suurin osa ole keksittyä. Muutenkin aika masentava foorumi, joutaisi poistaa kun ei tämä paskanjauhanta palvele ketään.
Luule että palvelee, ei siitä enempää meille hiiskutta.
- sivusta seurannut
hyvä Viita
- pehu1
Jari Viitahan on täysin mielipuoli, vailla minkäänlaisia käytöstapoja, eikä ne palkatkaan koskaan ole oikein olleet, Kristiinan punakynä savuaa kun tunteja vähennetään Googlemapsin perusteella. Ex Viitalainen,myös kaakosta
- hd mmies
Oletko se paksu pötikkä joka on siellä ollut jonkin aikaa töissä. Eihän sulla ole onnistunut työt muuallakaan.
Viita takoo rahaa ja kovasti. Viidalla on paljon voimaa.
Laiskamadoille on huono paikka olla töissä.- jarionmikä
Tulis pieni vee edes maasturistaan ulos, kun tulee turpaansa repimään.
Voimaa tuolla on just sen verran että jaksaa leukaansa liikuttaa.
Pitää käydä hiillostamassa taas kun riksuun matka johtaa. - kokkikokki
jarionmikä kirjoitti:
Tulis pieni vee edes maasturistaan ulos, kun tulee turpaansa repimään.
Voimaa tuolla on just sen verran että jaksaa leukaansa liikuttaa.
Pitää käydä hiillostamassa taas kun riksuun matka johtaa.Oletpas fiksu!
- tojohojo
ehkä haki koulupoikia reppuineen
- koukkulava
Uutta koukkulava Volvoa pyörii joka puolella Suomea. Hyvän näköistä kalustoa.
Umpikaappiyhdistelmiä näkyy myös paljon. Mitä lie ajavat nykyään?- reppuliinitojoliini
Tölkkejä ainakin. Oisko laittanu laskimeen paristot ja oppinu numerot?
- Isopeukaloylös
Tuntuu kulkevan paskassa on tulevaisuus sanottii jo monta aikaa sitten
- Rahnaa
Viita-yhtiöt kerää Jarin takataskuun tuohta.
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/FI/kuljetus-ja-maansiirto-viita-oy/02181888/taloustiedot - Ehkäkiinnostunut
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/kevyt/tiedot.htm?ilmoitusnumero=9093126&indeksi=1&ankkuri=1
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/kevyt/tiedot.htm?ilmoitusnumero=9093127&indeksi=3&ankkuri=3
Uusia tehtäviä tullut. Onkohan minkälaista olla suoraan ison johtajan alaisuudessa?
Vieläkö on firma 70-luvulta vai onko jo päästy samalle aikakaudelle kuin kalusto?- kuski_K
Ikävä kyllä sinulle ei löydy töitä. Palkkaavat ainoastaan rehellisiä henkilöitä ja alkoholi ei saa olla ongelma. Sorry.
- Käkriäinen
Kun tekee työnsä särmästi. Pitää autonsa särmässä kunnossa. Aina puhdas ja hytti siisti,raikas tuoksu ei ole poltettu tupakkaa (muistakaa uusi kiristetty tupakkalaki.Jos ajoneuvoa ajaa useampi henkilö niin ohjaamossa tupakan poltto on ehdottomasti kielletty) Kun nämä ehdot on täytetty niin voi mennä ihan hymyssä suin vaikka kahville "sen ison pomon " kanssa. Hänkin on ihan ihminen sellainen ihan tavallinen tallaaja. Kuski sekä yrittäjä laitetaan lopuksi valkoisessa paidassa ihan samanlaiseen arkkuun. Mitään ei saa mukaansa.Suku tappelee sitten jälkeenpäin.Köyhä nauraa rikas nauraa tuolla pilven reunalla ihmisen turhamaisuutta. Älkää pelätkö työnantajia. Miksi v...tussa aina on tuo asenne,että pitää pelätä työnantajaansa. Kyllä olette surkimuksia totta tosiaan. Kuski K:n mielipide oli hyvin erikoinen lähes sairas.
Mistä hän päätteli että edellinen kirjoittaja oli epärehellinen ja alkoholisoitunut.
Niin.... Kuski K täyttää itse juuri nämä kriteerit. Näin se totuus paljastuu. - NäinOnNärhenMunat
Olen ihan samaa mieltä. Usein kun olen lukenut näitä kirjoituksia niin huomaan,että porukka pelkää omaa työnantajaansa tai ainakin inhoaa. Sehän on ihan sairasta.Kun ollaan työssä niin homma on tiimi-työtä. Hommat hoituu ja bisnes kukoistaa. Onko kuljettajilla jotka kirjoittavat tälle foorumille huono itsetunto vai missä on vika jos ei olla ylpeitä omasta ammattista ja työpanoksesta jolla koko homma pyörii.
Itse olen todella ison firman palveluksessa kuskina ja firman johtoportaan päällikkö halusi tutustua kaikkiin töihin firmassa.Minä kun en kumartele johtajia niin vedin ihan arkisen setin ja kerroin kaikki ongelmat. Kahvit juotiin sämpylöiden kera huoltoasemalla. Mikä oli lopputulos. Pomo hehkuttii loputtomiin firman sivuilla kuinka upea päivä oli hänellä. Älkää nyt hävetkö omaa työtänne se on todella arvokasta. Jos kumipyörä ei pyöri niin koko Suomi seisoo.Jos on paska pomo sen voi ihan suoraan sanoa hänelle. Ei siitä kukaan rankaise. Oppikaa nyt tohelot.Ette saa potkuja. Takaan sen. - FranckSeppä
Herran pelko on se jolla Suomi on rakennettu.Jos ei ole herran pelkoa niin ei ole tulevaisuutta. Peruskoulussa epäonnistuneet miehet jotka eivät ole edes amiksessa pärjänneet ovat lähteneet kuljetusyrittäjäkursseille. Ja kaljan voimalla ja hyvällä säkällä suoriutuneet niistä. Sitten yritys pystyyn . Ei mitään kunnioitusta ihmisiä kohtaan paljon rahaa ja sillä paljon viinaa on pääasia. Vanhoja paskoja autoja liikenteeseen ja eihän niihin jaksa edes nimiä laittaa oviin... mitä turhia joku pankki perkele ne kumminkin vie .... Kuski valittaa ei ole tili kohdillaan. jos ei kiinnosta niin ovi on tuolla......siitä se aito herran pelko tulee josta nämä luuserit valittaa. Todellinen herra ja aito vastuuta kantava kuljetusyrittäjä arvostaa kuljettajaa joka hoitaa työnsä.
Näin se nyt vaan menee kuitenkin - hijjijjijll
Yrittänyttä ei laite, vanha sanonta pitää paikkaansa.
Jari on kova yrittäjä ja onnistuu useimmiten päättäväisen työn tuloksena. - Emalie66
Täytyy olla pitkä ja kauttaaltaan ruskea kieli ;) että saa nuoltua johtajan ja kuskin puhtaaksi joka päivä ;)) helpottaa nääs hommia tai sit ei ;)
- Emalie66
Niin, olisin mieliisti jatkanut siellä töitä, mutta tuli lopputili viinan ja epärehellisyyden takia.....
- Viitanro1
Olitko sä se joka oli välil korjaamolla töissä? Ku oli kortti lähteny?
- Viita2
Minkälaisia sankareita lie mäntsälässä istuvat tölkkikeisarit?
Onko kovia kusettaa?- Viita2
Mä en saanut sitten muuten viinan takia lopputiliä, vaan varastelun. Juoppo en siis ole.
- Kiinnnostunu
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/kevyt/tiedot.htm?ilmoitusnumero=9141471&indeksi=95&ankkuri=95
Tietääkös joku tuosta työstä jotain lisää? Onko viita laajentanut poriin vai? - J.Viita
Viita Viita
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/201708052200307641_tb.shtml - WjaIsoIita
Pitäisikö varoittaa koululaisia nyt kun koulut ovat alkamassa, ettei jää reput auton alle ?
- R.Riita
Missä Viita sielä riita!
- ViitaPiruJosHaluat
Älkää tehkö tikusta asiaa. Kaikkien kuskien omakotitalot ja hulppeat kesämökit on rakennettu niillä rahoilla jotka on tienattu ajamalla yhtiössä jonka nimi on Viita. Ne hulppeat BMW ja Mersedes Benz autot on myös hankittu ajamalla tienatuilla rahoilla. No on yksi poika ostanut uuden Alfa Romeonkin sellaisen joka oli viikonloppuna Iltapäivälehdissä.Niin ja nelivedolla
vaikka lehden mukaan maksoi sikamaisen paljon. Se on nyt sillei,että silloin taotaan kun rauta on kuumaa. - TämänKostanVielä
Totta on. Tämä tosi-TV:stäkin tuttu Viidan kuski osti tällaisen uuden ALFAROMEON ja Paholaisen punainen vielä kaiken lisäksi. Poikamiehillä on järki jalkovälissä minkä sille voi. Sitten kun
tulee se iso humaus ja rakastuminen niin ja vauva kas tuo stestostreoni Alfa-Romeo vaihtuu
Skoda Fabia Farmariin 1.2 . Näin se elämä meitä tyhmiä ihmisiä vie eteenpäin. Sonni muuttuu
kotikylän "pässiksi" kuin varkain. Ollaan nunnuka nunnukaa. Anna nyt minun kaikki kestää.Kun tarjolla olisi ollut oikea MILF-nainenkin ihan ilman sitä v.... AlfaRomeota. - TämänKostanVielä
Minun kanssa ei leikitä "perhettä" ilman tosi tarkoitusta
- NäinSeOnEdelleen
Viita-yhtiöillä täysimiehitys. Kiitos kiinnostuksesta.
- JalmariJulli
Naurakaa oikein hartaasti kun Viita-yhtiöt julistetaan konkurssiin. Minulla ei ole mitään mielipidettä asiasta puolesta eikä vastaan. Tähän asti on verot maksettu ajallaan ja firman talous on ihan kohdillaan. Joten hyvinhän tuo yritys porskuttaa ja kyllä siinä varmasti työntekijä saa ainakin lauantaina lauantaimakkaraa myös leivän päälle. Yrittäjä on yrittäjä ja hänelle se hyvinvointi suotakoon jos ahkera on. Työntekijä on työntekijä hänellä on aina kuitenkin se yhteiskunnan turvaverkko mikä yrittäjiltä puuttuu kokonaan. Eiköhän se Viita-yhtiö ole ihan hyvä turvallinen työpaikka rahtimiehelle nyt ja tulevaisuudessa.
- Entinen-Viitalainen
Viita ostin Maansiirto Torppavirran savosta, nyt ajaa sitä alas, pikku hiljaa, huoltomiehet ei kuulema saa ostaa mitään ilman herra Mahan hyväksyntää..
- KaruTotuusAsiasta
Tämähän se on nykyään käytäntö lähes jokaisessa kuljetusyrityksessä koko Suomessa. Kaikki perustuu siihen,että kun aiemmin oli korjaamon huoltomiehillä vapaat kädet toimia niin hommattiin kaikenlaista sellaistakin tavaraa mitä ilmankin pärjää ja toteutettiin kuljettajien toivomuksia mm. sellaisia mukavuusvarusteita autoihin joita ilmankin pärjää. Kuljetusliikkeiden talous on nyky-Suomessa niin heikko,että kuvainnollisesti mennään nenä pinnan alla eli talous on kiikun kaakun . Voi huoltomiehiä potuttaa ,mutta näin on käytäntö lähes kaikissa firmoissa.
Se ei tosiaankaan silti tarkoita sitä ,että ollaan ajamassa alas yhtään mitään vaan pyritään päinvastoin pitämään firma pystyssä ja parantamaan kannattavuutta jotta jokainen saa kuukausipalkkansa ajallaan,myöskin ne huoltomiehet. - Entinen-Viitalainen
HTT kertoili että eivät olisi saaneet jotain varaosia ostaa vaan odottaa että jostain tuotais varakone tilalle? Torppa kääri hyvät rahat kaupoilla?
- JiiTeeKooTee
Missä tämä Torppavirta urakoi?
- Köyliönsuurinpaska
Onko totta että Viitayhtiöt on ostamassa kuljetus ja betoni Taattolaa? Jostain samoilta alueilta kun tämä Maansiirto Torppavirta?
- ViidanOrja
On totta kaupat on jo tehty
- TeppoTorppari
Kuka on seuraava Viidan uhri ?
- RalfGoDuuni
Kuka on seuraava Viidan uhri? kyllä on taas kommentti. Jos Kuljetus ja Betoni Taattolan omistaja haluaa myydä yrityksensä ja aloittaa jotain muuta bisnestä tai haluaa jäädä eläkkeelle tai vaikka vain nauttimaan vapaaherraksi nauttimaan työnsä tuotoksista jonka eteen on tehnyt pitkän päivätyön mahdollisesti suurella velkataakalla ja riskillä. niin me hänelle tuo ilomielin suomme.
Hän ei ole uhri ,vaan onnistunut mahdollisesti tekemään erittäin hyvän siirron yrittäjänä. Hän on onnistuneesti poistunut työkuvioista. Paljon fiksumpi tapa kuin lopettaa konkurssiin.Joka on jokaiselle suomalaiselle yrittäjälle maailmanloppu ja henkilökohtainen häpeä josta ei voi toipua.. En ihannoi Amerikkaa juurikaan,mutta siellä yrittämiseen suhtaudutaan sentään paljon positiivisemmin. Siellä jopa konkurssi on ihan yes juttu. Ja totta munassa Viita yhtiö tekee tarvittavat saneeraustoimenpiteet ostamaansa yritykseen. Jos ei tekisi niin kaikki talousihmiset pitäisivät Viita yhtiöitä tyhmänä.Se nyt vain kuuluu nykyaikaiseen yrityskulttuuriin,että kaikki turhat rönsyt karsitaan pois. Näin yrittäjä voi hyvin ja ne kuljettajat jotka ovat sitoutuneet työhönsä ja tekevät hyvää tulosta voivat myös hyvin. Se on se markkinatalous-Suomi. Emme elä ex Neuvostoliitossa.
Viita yhtiöillä on avain varmasti iso joukko kuljettajia jotka viihtyvät työssään ja saavat ihan asiallista palkkaa. He eivät vaan kerro Suomi24 sivustolla omia mielipiteitään.Ei ole aihetta.- Anonyymi
Nykyinen viitalainen oon ollu tyytyväinen jo koht 6vuotta
- AjattelevaScaniakuski
Olen kuljettaja joka on myöskin opiskellut taloushallintoa. Kävin Viita yhtiöiden nettisivuilla.
En ymmärrä nyt ollenkaan tätä keskustelufoorumia. Kyseessähän on tosi merkittävä toimija jolla on logistiikka puolella valtavia hankkeita. Kuljetuspuoli on vain yksi osa isoa kokonaisuutta. Tosi modernia logistiikkapuolen tavaravirtojen hallintaa moderneissa tiloissa Pohjois-Uudellamaalla.
Ei todellakaan mitään näpräämistä vaan aitoa bisnes-yrittämistä logistiikkapuolen haasteissa jotka tulevat vain tulevaisuudessa lisääntymään entistä suuremmassa mittakaavassa. Ympäristö normit ja nykyisen logistiikka organisaation yhteensovittaminen jotta kaikki kuljetustoiminta olisi kestävän kehityksen periaatteiden mukaista ja ns. vihreän aatteen mukaista. Älkää naurako meidän rakas presidentti Sauli Niinistö sanoi uudenvuoden puheessaan,että kukaan suomalainen
ei kyseenalaista tänä päivänä ilmastomuutosta.Se on tyly todellisuus jonka jokainen suomalainen kohtaa jo tänä päivänä. Ei talvea vaan ainaista vesisadetta. En tiedä mikä taho haluaa mustamaalata jatkuvasti kyseistä yhtiötä jonka toimialoista maansiirto on vain pieni osa. Ehkä se joskus on ollut iso osa yritystä . Yiritykset kehittyy sukupolvet vaihtuu. Uudempi sukupolvi katsoo yrityksen painopisteet uudelleen. Mikä on se painopistealue johon yrityksen kannattaa panostaa tulevaisuudessa. Se ei nykymaailmassa ole todellakaan maansiirrossa silloin kun kyse on isosta yrityksestä. Minun mottoni on aina kannattaa opiskella vaikka sitten ihan nykyajan talouselämää.
Silloin silmät avautuu ja osaa suhtautua oikein nyky-Suomeen. - MaailmaMuuttuMinäMyös
Niin tuossa aiemmin oli mielipide,että yrittäjä joka myi oman yrityksen Viita yhtiöille olisi jollain tapaa uhri. Eiköhän ex yrittäjä ihan vapaasta tahdosta myi kyseisen yrityksen pois. Syy oli mikä oli,mutta lähdemme siitä,että kauppa oli ihan rehellinen. Nyt kun on näitä juttuja lukenut niin olisi ihan aikuisten oikeasti kiva kuulla mikä tässä yrityksessä ärsyttää entisiä työntekijöitä. Jokaiselle on nyt varmasti tullut selväksi,että yrityksen tarkoitus on pyrkiä pois perus maansiirtohommista kohti ympäristöystävällisempää varastointilogistikkaa joka varmasti onkin tuottavampi toimi tulevaisuudessa jopa ihan lähitulevaisuudessa. Jos ei nuorempi sukupolvi ota vastuuta ja kehitä yritystä ympäristöystävällisdempään suuntaan niin yrityksen kohtalo voidaan sinetöitä konkurssilla. Kuljetusliike oli kuljetusliike 1950-2000 vuosina. Nykypäivä on ihan eriasia. Jos firman johto ei osaa reagoida markkinatilanteisiin niin firman loppu voi olla varsin tyly. Pitää hallita logistiikka ja pitää osaa uida ympäristöhaasteiden valtakunnassa. Se joka osaa asiat pärjää.Peruskuljetuslliikkeet häviää.Jopa ihan lopullisesti.Tylyä tekstiä ,mutta näin se menee.
- EnOleViherpiipero
Niin samoja ajatuksia kannatan. Kyllä perustotuus on,että jos kuljetusyritys aikoo jatkossa pärjätä samoilla eväillä kun isoisä pärjäsi 1960-luvulla niin heikko on tulevaisuuden arvio töiden suhteen. Silloin kun voimavaroja on kuten Viita yhtiöillä on niin ainoa järkevä tavoite on tähdätä tulevaisuuteen.Ympäristöystävälliseen logistiikkaan pois perus maansiirtohommista. Se ei tapahdu hetkessä vaan pieninä asioina jotka pikkuhiljaa vaikuttaa kaikkeen. Perus duunari edelleen vain piereskelee kun yritysjohto ja työnjohto joutuu laatimaan kaikenlaista ympäristöön liittyvää domumenttia viranomaisille. Sellaisia pakollisia raportteja. Tulevaisuudessa vain sellaisilla yrityksillä jossa kaikki nämä ympäristöasiat on kunnossa on mahdollisuus menestyä.Siksi olisi tärkeää ,että myös ihan perusduunari olisi kiinnostunut missä mennään työelämässä ja ympäristöasioissa eikä ainostaan valittaisi näillä foorumeilla.
- NäinOnNännit
Logistiikka-alan perussääntö no 1. Jos tykkäät ajaa kuorma-autoa niin pysy kuskina. Jos tykkäät tehdä kuljetusbisnestä niin opiskele kuljetusalaa. Talousasioiden hallitseminen on kaiken a ja o.
Pelkällä unelmalla ei talouselämässä pärjätä. Itse menin nuorena poikana Nokia kaapelille töihin.
Ihan sinne Salmisaaren isoon pajaan. Ei ole tänään Nokia kaapelia ei alkuperäisiä Nokia puhelimia.
Silloin oli hittituote Nokia kumisaapas. Ei ole enää. Ei ole Nokia renkaita. On vain Nokian renkaita ja Nokian kumisaappaita ihan eri firma.Ei ole mitään yhteyttä alkuperäiseen firmaan. Maailma muuttuu Eskoseni, jos kuljetusyrittäjä ei pysy kehityksen vauhdissa niin hommat loppuu. Turha valittaa maansiirtopuolen hommista se on kuihtuva ala joka tapauksessa. Ja kun metroa tai tulevaa raide-jokerilinjaa rakennetaan Helsinkiin niin ajohommat voittaa aina nämä jättifirmat kuten Kalliokoski tai Neliöx joka jostain käsittämättömästä syystä on ollut täällä jatkuvasti tapetilla. - OnniSimeoni
Sen verran kiinnostuin tästä yrityksestä ,että oli pakko penkoa vanhoja taloustietoja yrityksestä.
Yrityksellähän menee nykyisin varsin hyvin. On osattu laajentaa toimialaa myös kuljetusbisneksen ulkopuolelle. Ympäristöteknologiaan ja metsätalouteen. Kun yritys hajauttaa riskejä toimimalla monella eri tuotantoaloilla niin vaikka yhdellä alalla menisi hetkellisesti tappiolla niin muut toimialat pitävät huolen siitä ,että yrityksen tilinpäätös on voitollinen.
Tämä Kuljetus Viita on hakenut vuonna 2007 syksyllä yrityssaneeraukseen . Tällöin tilanne on ollut yrityksellä tukala,mutta hyvin on yrityksen kannattavuus saatu jälleen kasvuun ,koska tilinpäätökset on olleet voitollisia ainakin vuoden 2010 jälkeen tähän päivään asti. Jokainen lukutaitoinen suomalainen voi tarkistaa asiat netistä. Nehän ovat ihan julkisia asioita. Joku täällä oli sitä mieltä ,että kuljetusliikkeen myynyt on UHRI. Kyllä sellainen yrittäjä joka tänä päivänä onnistuu myymään kuljetusyrityksen toiselle yrittäjälle on voittaja. Yleensä käy niin ,että lopettava yrittäjä laittaa pillit pussiin ja joutuu myymään jopa uuden karhean menopelit autoliikkeelle törkeään alihintaan. Kuorma-auto puolella kun kaupanteko ei suju kuten henkilöauto puolella. Markkinat ovat täällä niin pienet, että autoliikkeet sanoo miten homma etenee. - Pekonimyllyasema
Kyllä Taattola on myyty, yhidistetään valta konserniin ja resurssit keskitetään betonin valmistukseen sekä perille roudaamiseen. Ostaako Viita vielä rakennusliikkeen jolloin olisi mahdollista alkaa pystyttelemään taloja kokonaan omalla kalustolla?
- ViitaLaajenee
Jari etsii kuumeisesti uhreja!
- Valtaattola
Firman nimeksi tulee Valtaattola?
- ViitaRyövää
Mikä on Viidan seuraava uhri
- PakoputkiPunaisena
Uhri on sellainen henkilö tai yritys jonka joku ryöstää,tappaa,pahoinpitelee tai petoksella saa haltuunsa.
Siis pitää tapahtua rikos,josta tuomioistuin voi mahdollisesti tuomita.
Yrittäjä joka haluaa luopua yrityksestään ja onnistuu sen tekemään eli myymään toiselle yrittäjälle on kyllä meidän suomalaisessa markkinataloudessa voittaja siis todella voittaja. Käärii varmasti ihan hyvät rahat. Suomi on täynnä pieniä yrityksiä jonka omistaja ei onnistu myymään omaa elämäntyötään eteenpäin vaan homma päätyy konkurssiin tai lopettamiseen eli työntekijät saavat lopputilin ja kalusto tässä tapauksessa menee pilkkahinnalla jollekin jobbarille.
Jos näin yrittäjän kannalta miettii niin on 100 kertaa järkevämpää myydä esim. Viita-yhtiöille yritys kuin tehdä konkurssi tai lopettaa yritys jolloin nämä limanuljaskat hyeenat keplottelee työvälineet pilkkahintaan itselle ja myyvät sitten itse voitolla eteenpäin.
Työntekijällähän ei ole nyky-Suomessa huolen häivää. Kuljetusalla on tosi hyviä työpaikkoja auki
joista voi valita. Suomessa on valtava rakennusbuumi . Eli mitä valitatte. Oletteko laiskoja vai urautuneet yhteen yhtiöön. Verokortti taskuun ja uutta elämää ja haasteita etsimään.
Tarmokkaille ja työtä pelkäämättömille kuljettajille löytyy aina laadukkaita työpaikkoja.
Taitaa olla kyse siitä,että itse on mokattu ja nyt on kivi hampaankolossa Viita-yhtiöitä kohtaan. - Erkkinimieerkkimenek
Taattolan ja ValtaVirran koneet on bongattu samalla työmaalla keskenään ,onko kauppa totta??????
- Anonyymi
Kyllä Taattola on Viidan huijausuhri.
- Kysymyss
Saikos Viita Allinnan korjattua jo?
- Anonyymi
Mikäs meno nykyään? Valtavirta näkyy Kuopiossa päästelevän ikivanhoilla Mersuilla vaikka kaivurit kohtuu uusia Doosaneita,
Olin myös bongaavinani aikalailla elämää nähneen Volvon Kuopion kaatopaikalla josta erottui ainakin Kuusankosken ja Viitan tarrojen jälet Valtavirran tarrojen alta?
Taloustietojen valossa takoo hyvin voittoa, mutta silti tuo siellä täällä näkyvä kalusto hiukan ihmetyttää.
Viita oli muuten hyvä talo olla töissä, mutta esikoisen synnyttyä vapaiden pitäminen, ja työvuorojen joustavuuden puuttuminen pakotti vaihtamaan. Kuitenkin mielenkiinnolla seurailen yhä sivusta, tunnen talossa jo 15-20 vuotta olleita heppuja.
Ex-Riihimäkeläinen, Ex-Viitalainen, nykyinen Kuopiolainen vaihtolava sankari. - Anonyymi
Katsos poitsu. Ei ole yrityksen tuloksen teko kiinni auton vuosimallista. Vain teinipojat kuolaavat uusimman vuosimallin perään. Vanha kauhtunut menopeli joka toimii( on ikiliikkuja) tahkoaa rahaa paljon paremmin firman kassaan. Auton vaihtoarvo on puhdas nolla,mutta auton tuotto voi silti olla todella hyvä. Tiedän monta heppua jotka tahkoavat ihan hyvää tiliä 1990 luvun 143 Scanioilla kärry perässä esim.juuri soran ajossa. Auton kulut kohtuulliset ja ei ole velkataakkaa.
Ei ole eletroniikka/ tietoteknisiä murheita... ei muuta kuin todella mustaa savua putkeen ja menoksi. Esikoispoika turvaistuimeen apumiehen paikalle niin iskä ja poika pääsevät heti pienestä pitäen viettämään laatuaikaa yhdessä. Näin niitä tulevaisuuden rahtareita kasvatetaan. Itsekin oli lähes vaippaikäisenä 1960-luvulla setäni mukana ja kunnon rahtari minusta sitten tulikin 37 vuotta alalla. Enkä ole päivääkään katunut uravalintaa nimimerkki -älkää tuijottako vuosimallia- Anonyymi
Onko Viidan autoissa alkolukot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Viidan autoissa alkolukot?
On, ei lähe kääntii alle kolmen romillen kännissä.
- Anonyymi
olet trolli
- Anonyymi
Velkojaan ei osaa maksaa. Jos haluat rahasi, käytä rautakankena vaimoa.
- Anonyymi
KM Viita Oy (0218188-8) liikevaihto oli 11,7 miljoonaa euroa 2019 ja työllisti 70 henkilöä. Liikevaihto laski 13,3 %. Liiketoiminnan voitto oli 483 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 4,1 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 39 %.
- Anonyymi
Viita kusettaa minkä ehtii!
- Anonyymi
Viita on paras.
- Anonyymi
Se on taivaan tosi.
- Anonyymi
Viita se ostaa pätkäytti Kuljetusliike Airaksisen Kuopiosta.
Viidan kuskit ja Airaksisen kuskit kertoili että kolmen vuoden siirtymä aika.- Anonyymi
viita taas soppaillu, se muutamalle airaksisen duunarille sitten kortisto kutsuu jos edelliset merkit pitää paikansa.
- Anonyymi
Onko Viita löytänyt uusia uhreja?
- Anonyymi
Kyllä Viita osaa kusettaa.
- Anonyymi
Täysin kusettaja ja mielipuoli vailla mitään käytöstapoja.
- Anonyymi
siinä olet täysin oikeassa.Irtisanoi minut ilmoitusvelvollisuuden rikkomisesta .En tiedä voiko näin tehdä. yhtiö on täysi raato firma,Laaditaan tiukat ajo ajat ja sitten kun ei onnistu aletaan vittuilla.Elä mene tähän yhtiöön töihin!!!!
- Anonyymi
Sehän on hoikka poika nykyään, en meinannut tunnistaa edes
- Anonyymi
J Viita on on kowajätkä maailmaa vastaan👍😎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
J Viita on on kowajätkä maailmaa vastaan👍😎
Viita yhtiön miehet olette kovia. 8 vuotta Suomi 24 top 10 keskusteluaiheena. >Ei muuta kuin mainos auton perään. Viita yhtiö- Suomi 24 jo 8 vuotta eikä suotta.
- Anonyymi
Olisimpas lukenut tämän aikaisemmin, kyselin Viitalle keväällä töihin Kuopio/Siilinjärvi alueelle, eivät maksa kuin 50% ylityöt, 100% ylityöt menee työaikapankkiin tunti tunnista.
Eri asia koska työaikapankkia saa käyttää.
Kuuluuko tuo Valtavirta Oy samaan soppaan?
Hakevat asentajia ja kuskeja kokoajan, lie talossa vikaa jos ukk.....henkilöt eivät pysy töissä.- Anonyymi
Logistiikka ValtaVirta Oy (0420161-9) liikevaihto oli 4,2 miljoonaa euroa 2020 ja työllisti 33 henkilöä. Liikevaihto nousi 19,7 %. Liiketoiminnan voitto oli 679 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 16,3 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 50 %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Logistiikka ValtaVirta Oy (0420161-9) liikevaihto oli 4,2 miljoonaa euroa 2020 ja työllisti 33 henkilöä. Liikevaihto nousi 19,7 %. Liiketoiminnan voitto oli 679 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 16,3 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 50 %.
Hyvältä se paperilla näyttää, kuinka lie käytännössä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvältä se paperilla näyttää, kuinka lie käytännössä?
Viita on kohta nurin, ahneela paskanen loppu.
- Anonyymi
Jahas, muitakin hakenu lietteen ajoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, muitakin hakenu lietteen ajoon?
Miksi Vidalla on nollatoleranssi alkoholin suhteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Vidalla on nollatoleranssi alkoholin suhteen?
Ei meillä ainakaan ollut vahtia autoissa
- Anonyymi
Oli jo Antin aikana tunti pankki 0 korolla siirtyi kaupan mukana viita yhtiölle
- Anonyymi
Viita kaatuu------
- Anonyymi
Ostellaan ostellaan, koko ajan lisää... Ettei vaan kävis niiku 2007 ku osto huuma loppuikin lyhyeen... Tokihan sillon vaimon nimiin vehkeet ja homma jatkui jatkumistaan. Nero on kun osaa systeemiä käyttää !
- Anonyymi
Ihan sekopää vanha äijä. Ei minkäänlaisia käytöstapoja ja naama aina norsun vitulla.
Paskamaha vois mennä vaikka lenkille.
Velkojakaan ei osaa maksaa- Anonyymi
J Viita on hieno mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
J Viita on hieno mies.
Viita porskuttaa, muut tulee kaukaa perästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
J Viita on hieno mies.
ei todellakaan ole terveisin entinen kuski
- Anonyymi
Ei tuonne kannata töihin mennä. Valehtelevat orja piiskuri mille ei mikään riitä. Varastaa palkoista ja makselee miten tykkää. Ei ole rehellinen
- Anonyymi
Tahtoo Viidalle töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahtoo Viidalle töihin.
Todella hienoa . Mediapeli on pelattu duunareiden ansiosta voitokkaasti maaliin.
Kuten media-alan ihmiset ovat luoneet slouganin Julkisuus hyvä tai paha on aina parasta
mainosta yritykselle kun on halutaan menestystä.Sellaiset yritykset jotka eivät ole ns. Framilla kuolevat ennemmin tai myöhemmin. Näin ei ole käynyt tämän yrityksen osalta. Julkisuus kuljetuspiireissä on todella merkittävä. On paljon media julkisuutta ja se tuottaa tulosta ja tulos tuottaa rahaa yrityksen omistajille ja todella paljon.
Pitkän työuran tehneenä kuljettajana yrityksessä joka todella arvostaa omia työntekijöitä ja myös huomioi ansioissa "hyvät työntekijät" voin vain ihmetellä sitä ,että jos Viita-yhtiö on surkea työnantaja ja omistaja on häijy ja pahamaineinen työntekijöiden silmissä niin miksi porukka hakeutuu "paskaan" yritykseen töihin. Hemmetti sentään Suomi on täynnä hyvä maineisia kuljetusyrityksiä joilla on valtava kuljettajapula ja silti
täällä valitetaan. Onko kyseessä tyhmyys vai laiskuus. Molemmat ominaisuudet eivät edesauta pärjäämistä onnistuneesti kuljetusalalla. Kuten Turun omapoika pankkiautomaatti tällä foorumilla aikoinaan totesi "paskoihin työpaikkoihin ei kannata jäädä makaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella hienoa . Mediapeli on pelattu duunareiden ansiosta voitokkaasti maaliin.
Kuten media-alan ihmiset ovat luoneet slouganin Julkisuus hyvä tai paha on aina parasta
mainosta yritykselle kun on halutaan menestystä.Sellaiset yritykset jotka eivät ole ns. Framilla kuolevat ennemmin tai myöhemmin. Näin ei ole käynyt tämän yrityksen osalta. Julkisuus kuljetuspiireissä on todella merkittävä. On paljon media julkisuutta ja se tuottaa tulosta ja tulos tuottaa rahaa yrityksen omistajille ja todella paljon.
Pitkän työuran tehneenä kuljettajana yrityksessä joka todella arvostaa omia työntekijöitä ja myös huomioi ansioissa "hyvät työntekijät" voin vain ihmetellä sitä ,että jos Viita-yhtiö on surkea työnantaja ja omistaja on häijy ja pahamaineinen työntekijöiden silmissä niin miksi porukka hakeutuu "paskaan" yritykseen töihin. Hemmetti sentään Suomi on täynnä hyvä maineisia kuljetusyrityksiä joilla on valtava kuljettajapula ja silti
täällä valitetaan. Onko kyseessä tyhmyys vai laiskuus. Molemmat ominaisuudet eivät edesauta pärjäämistä onnistuneesti kuljetusalalla. Kuten Turun omapoika pankkiautomaatti tällä foorumilla aikoinaan totesi "paskoihin työpaikkoihin ei kannata jäädä makaamaan.Viidan kuskilla pitää olla särmää.
- Anonyymi
Olet asian ytimessä näin tekevät Todellisia orja piiskureita koko porukka !!!!!
- Anonyymi
Ei Viidan voittanutta.
Kyllä se vaan kun on rohkeutta touhuta ja pelata niin business kannattaa.- Anonyymi
Kun lukee nämä kaikki kommentit ja miettii niin miksi pitää palvoa Viita yhtiötä.
Pääkaupunkiseudulla tapahtuu kokoajan. On Raide-jokerihanketta, joka puolella rakennetaan todella paljon, räjäytetään siellä täällä Espoo ,Helsinki, Vantaa. Isoja kerrostalotyömaita joka puolella. Länsi metron tullessa pitää saada nopeasti maansiirtokalustoa myös Espooseen.Suunnittelu on ihan hulluna tulevaisuuteen vaikka itse asukkaat ei sitä halua. Kuskeista on pula , mutta rakentaa pitäisi ja todella nopeasti. Autoja tarvittaisi.... Mutta Viita-yhtiöt menevät omia latuja vaikka pitäisi suunnata Espooseen. - Anonyymi
Näinhän se menee kuljetusyrityksissä. Kuljettajaa fiilataan linssiin vuosikymmenten ajan.
Itse olen toiminut kuljettajana yrityksessä joka ei ole ollut kuljetusyritys , vaan yritys joka jakelee omia tuotteita ,eli liikennelupaa ei tarvita. 40 vuotta tuli juuri täyteen ja menopelit on olleet aina hyvät nytkin alla Volvo 28 tn vuoden vanha sellainen. Ei ole valittamista ja palkka on aina tullut ajallaan, työehtosopimuksien mukainen ja jos firmalla on mennyt hyvin niin myös vuosibonukset on saatu ,me kaikki kuskit. Hyvä työpaikka,mutta pitää olla myös ahkera ja tehdä töitä sen eteen ,että tulosta syntyy.. Hakemalla varmasti jokainen sellaisen saa. Se vaatii työtä ja etsintää todella paljon.
- Anonyymi
Viita osti AJA OYn Kuopiosta, ja vetäisi sen heti velkasaneeraukseen? Mikä tässä oli peliliikkeenä, rahat ulos ja karkuun?
Selvitystilan tiedot löytyvät Oikeusrekisterikeskuksen sivuilta.
Oli vaan niin erikoinen peliliike, että alkoi kiinnostamaan.- Anonyymi
Riihimäen top työnantajat:
Viita
Viren
Tarkkala
Rta
Rtv
Okline
Riihikiito
Noissa ei ole kuin nautiskella hyvästä palkasta joka tulee ajallaan ja pykälien mukaan. - Anonyymi
Jo ihan perus duunari ymmärtää kyseisen yrityksen peliliikkeen tässä AJA oy:n tapauksessa.
Jos menestyvä yritys ostaa markkinoilta pois saman alan yrityksen joka on syvissä talousvaikeuksissa niin yritys ensitoimina tietysti pyrkii vakauttamaan ostamansa yrityksen talouden.
Jos AJA oy:n talous on kuralla ja velkaa on valtavasti niin ainoa keino saada talous tasapainoon on velkasaneeraus. Asia on varmasti joillekin työntekijöille ikävä kokemus,mutta se on ainoa mahdollisuus jos yrityksen jatkoa ajatellaan., joku kärsii aina näissä tapauksissa. On paljon mahdollista ,että talouden tervehdyttämisen jälkeen sulauttaa ostamansa yrityksen itseensä ja AJA oy on vain muisto eläkkeelle jääneiden kuskien mielissä. Näin se menee. Onneksi on nykyisin velkasaneeraus,ennen hyvään aikaan ainoa mahdollisuus olisi ollut konkurssi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo ihan perus duunari ymmärtää kyseisen yrityksen peliliikkeen tässä AJA oy:n tapauksessa.
Jos menestyvä yritys ostaa markkinoilta pois saman alan yrityksen joka on syvissä talousvaikeuksissa niin yritys ensitoimina tietysti pyrkii vakauttamaan ostamansa yrityksen talouden.
Jos AJA oy:n talous on kuralla ja velkaa on valtavasti niin ainoa keino saada talous tasapainoon on velkasaneeraus. Asia on varmasti joillekin työntekijöille ikävä kokemus,mutta se on ainoa mahdollisuus jos yrityksen jatkoa ajatellaan., joku kärsii aina näissä tapauksissa. On paljon mahdollista ,että talouden tervehdyttämisen jälkeen sulauttaa ostamansa yrityksen itseensä ja AJA oy on vain muisto eläkkeelle jääneiden kuskien mielissä. Näin se menee. Onneksi on nykyisin velkasaneeraus,ennen hyvään aikaan ainoa mahdollisuus olisi ollut konkurssi.No kun AJA ei ollut talousvaikeuksissa ennenkuin Viita osti sen,alamäki alkoi kauppojen jälkeen. Itse näin sen ihan aitiopaikalta,olin kuitenki ko. firmassa 2012-2022 välisen ajan töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun AJA ei ollut talousvaikeuksissa ennenkuin Viita osti sen,alamäki alkoi kauppojen jälkeen. Itse näin sen ihan aitiopaikalta,olin kuitenki ko. firmassa 2012-2022 välisen ajan töissä.
Kah, ex-kollega, näin siinä kävi, Viita aloitti talousvaikeudet heti tullessaan.
Eihän tuo käydessään edes puhunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kah, ex-kollega, näin siinä kävi, Viita aloitti talousvaikeudet heti tullessaan.
Eihän tuo käydessään edes puhunut.Koko AJA taitaa olla täällä, niinhän se alamäki alkoi, vai pitäisikö sanoa persmäki, ajot väheni, ainakin 3-5 autoa seisoo Vastavirran korjaamolla koko ajan.
Kuinka se tuo Altavirta kannattaa oikein? Kait niillä on hankkeet kunnossa.
Siilinjärven lieteautot tosin näyttävät liikkuvan 24/7, liekkö siinä koko yhtiöryppään ainot rahasampo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko AJA taitaa olla täällä, niinhän se alamäki alkoi, vai pitäisikö sanoa persmäki, ajot väheni, ainakin 3-5 autoa seisoo Vastavirran korjaamolla koko ajan.
Kuinka se tuo Altavirta kannattaa oikein? Kait niillä on hankkeet kunnossa.
Siilinjärven lieteautot tosin näyttävät liikkuvan 24/7, liekkö siinä koko yhtiöryppään ainot rahasampo.Onko kokemuksia lietteen ajosta viitalla ? etsii kuljettajia Itä suomen liete ajoihin. Millaista hommaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kokemuksia lietteen ajosta viitalla ? etsii kuljettajia Itä suomen liete ajoihin. Millaista hommaa?
Elä mee ei maksa ei maksa edes lopputiliä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kokemuksia lietteen ajosta viitalla ? etsii kuljettajia Itä suomen liete ajoihin. Millaista hommaa?
En suosittele. Ite otin loparit siitä hommasta. Hommas ei vikaa mut korjaamo ja vehkeet perseestä.
- Anonyymi
Kuljetus Aja haettu konkurssiin 3.2.2023
Nopeasti Viita hoiti homman.- Anonyymi
Äkkiä sai viita Antti elemän työn hävitettyä Antilla oli toimiva firma ois viita pysynyt paskan ajossa ja rypeny itekin siinä oisit pysynyt riksussa kävit savoon tekemässä työttömiä meneeköhän yhteiset työ kumppani samaan kurssiin elikkä savon kuormalava
- Anonyymi
Yllättävää...
- Anonyymi
Vanhatuttu saneerausyhtiö ostaa kuljetusyrityksiä ja saneeraa konkurssin kautta, on omakohtaista kokemusta. Esimerkki on aikanaan kuljetusliike metsänen.
- Anonyymi
Menikös Metsänen samallalailla kuin Aja OY?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikös Metsänen samallalailla kuin Aja OY?
Lukemani perusteella Viita yhtiö on toiminut kuten kuuluukin, jos ostetaan konkurssikypsiä yhtiöitä niin homma hoidetaan päätökseen heti ja tylysti,sillä kun ei ole mitään tunnesiteitä henkilöstöön niin helppo homma. Se on bisnestä eikä mitään tekohengitystä. Pitää kaikkien osapuolien ymmärtää ,että kuljetusala on raaka- bisnestä ilman tunteita ihan saman lailla kuin rakennusala. Turha kantaa huolta kuljettajien työpaikoista. Jokainen kuljettaja löytää heti vastaavan työpaikan ja jopa paremman.,sillä kuljetusalalla on todella suuri pula kuljettajista,asiansa osaavista ammatilaisista, siis aivan järjetön pula. Vaikka latoisit tiskiin 50 000 eur/ vuosi niin et saa kuljettajaa vaativiin työtehtäviin, En nyt siis puhu pullakuskeista , joihin teinit ihan jonottavat.Sillä pääasia on se ,että saa ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukemani perusteella Viita yhtiö on toiminut kuten kuuluukin, jos ostetaan konkurssikypsiä yhtiöitä niin homma hoidetaan päätökseen heti ja tylysti,sillä kun ei ole mitään tunnesiteitä henkilöstöön niin helppo homma. Se on bisnestä eikä mitään tekohengitystä. Pitää kaikkien osapuolien ymmärtää ,että kuljetusala on raaka- bisnestä ilman tunteita ihan saman lailla kuin rakennusala. Turha kantaa huolta kuljettajien työpaikoista. Jokainen kuljettaja löytää heti vastaavan työpaikan ja jopa paremman.,sillä kuljetusalalla on todella suuri pula kuljettajista,asiansa osaavista ammatilaisista, siis aivan järjetön pula. Vaikka latoisit tiskiin 50 000 eur/ vuosi niin et saa kuljettajaa vaativiin työtehtäviin, En nyt siis puhu pullakuskeista , joihin teinit ihan jonottavat.Sillä pääasia on se ,että saa ajaa.
Jos tuo 50 kiloo lyödään lapaan uskon että sillä voi jo joku kuski löytyä kun on meillekin jonossa ukkoja vaikka perus liksa on 10 kiloo vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukemani perusteella Viita yhtiö on toiminut kuten kuuluukin, jos ostetaan konkurssikypsiä yhtiöitä niin homma hoidetaan päätökseen heti ja tylysti,sillä kun ei ole mitään tunnesiteitä henkilöstöön niin helppo homma. Se on bisnestä eikä mitään tekohengitystä. Pitää kaikkien osapuolien ymmärtää ,että kuljetusala on raaka- bisnestä ilman tunteita ihan saman lailla kuin rakennusala. Turha kantaa huolta kuljettajien työpaikoista. Jokainen kuljettaja löytää heti vastaavan työpaikan ja jopa paremman.,sillä kuljetusalalla on todella suuri pula kuljettajista,asiansa osaavista ammatilaisista, siis aivan järjetön pula. Vaikka latoisit tiskiin 50 000 eur/ vuosi niin et saa kuljettajaa vaativiin työtehtäviin, En nyt siis puhu pullakuskeista , joihin teinit ihan jonottavat.Sillä pääasia on se ,että saa ajaa.
Mutta kun Kuljetusliike Antti Airaksinen ei ollut todellakaan konkurssikypsä vaan vakavarainen ja menestyvä kuljetusliike. Olen kuullut juttua että 3-4 työntekijää irtisanoutui välittömästi kun kuulivat että firma on myyty Viidalle. Aja oy:stä tuli konkurssikypsä yrityskauppojen JÄLKEEN.
- Anonyymi
Viita hakee siilin järvelle Itä suomen liete ajoihin kuljettajia. Onkohan kellään kokemuksia millaista hommaa??
- Anonyymi
Elä sotkeennu ei kannata. Ei maksa palkkaa eikä lopputiliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä sotkeennu ei kannata. Ei maksa palkkaa eikä lopputiliä.
Ite otin lopputilin hommasta. Ei kannata...vehkeet romuja ja korjaamo tarha. Nyt ootellaan lopputiliä
- Anonyymi
Aivan perseestä, ei maksa lisiä ja kalusto aivan paskaa sekä kusetta työntekijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan perseestä, ei maksa lisiä ja kalusto aivan paskaa sekä kusetta työntekijöitä.
Millainen työnantaja tämä viita on, jatkuvaan ainakin kuskeja hakee liete ajoihin kuopioon. Hieman ihmetyttää miksi ei kuskit pysy talossa muutamaa kuukautta pidempään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen työnantaja tämä viita on, jatkuvaan ainakin kuskeja hakee liete ajoihin kuopioon. Hieman ihmetyttää miksi ei kuskit pysy talossa muutamaa kuukautta pidempään
Ehkä syynä on se kuorma eli liete. Aikoinaan naapurini joka oli henkeen ja vereen rekkamies koko ikänsä päätti keventää töitä juuri ennen eläkkeelle jäämistä. Hän lähti ajamaan loka-autoa . No hän ajoi eläkkeelle asti imuautoa. Hänen kommenttinsa oli , että paskanhaju on sitkeä, ei lähde iholta pois suihkussa. Pakko lämmittää joka päivä sauna, siellä siitä pääsee eroon. Tämä voi olla se syy ,huonon palkan lisäksi. Eli suomeksi paskan hajusta paska palkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen työnantaja tämä viita on, jatkuvaan ainakin kuskeja hakee liete ajoihin kuopioon. Hieman ihmetyttää miksi ei kuskit pysy talossa muutamaa kuukautta pidempään
Palkkaus ja haju kait suurimmat syyt, täällä kuitenkin on muillakin töitä tarjolla hiukan paremmalla palkalla ja ilman hajua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkaus ja haju kait suurimmat syyt, täällä kuitenkin on muillakin töitä tarjolla hiukan paremmalla palkalla ja ilman hajua.
Me siirryttiin ajamaan kaikki kuormat mitä vaan voi muihin paikkoihin, esimerkiksi jäteveden puhdistamoille.
Siellä Kuopion Biokaasulaitoksen hallissa se ilma on ollut aivan kauhea, työkaveri sai jonkun yskän sieltä ja siihen pitkän kuurin.
Viitalla vaan sitkeästi välillä jopa kolme autoa kipillä siellä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384228- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152031Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi621687Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080