Olen neulomassa pipoa joustin neuleella (2o, 2n). Oikeaan neulokseen olen tehnyt pieniä palmikoita joka 4. kerros. Missä vaiheessa yleensä aloitetaan kaventaminen, ja kuinka aloitan sen?? Tahtoisin palmikkokuvion jatkuvan mahdollisimman ylös. Jos joku otti tästä jotain tolkkua, niin pyytäisin apua. Kiitokset mahdollisille vastaajille. =)
Kavennus
2
1376
Vastaukset
- vaatteiden ammattilainen
Pipon kaventaminen tapahtuu samalla perjaatteella kuin sukan kärkikavennus.
Eli puikon lopussa kaksi silmukkaa yhteen ja seuraavan puikon alussa kaksi silmukkaa yhteen. Ns tähtikavennus. Löytyy ohjekirjoista.
Saman voi tehdä myös niin,että ottaa puikon lopussa kaksi kaksi silmukkaa yhteen ja sama seuraavan puikon alussa. Näin kavennuksesta tulee leveämpi. Tässä voit kutoa välikierroksia kavennusten välille jos haluat. - muuger
Heippa,
Mullakin eka pipo menossa ja kaventaminen edessä. Neuloin 140 silmukkaa 2o2n 25 krs ja nyt kavensin ensimmäisen kierroksen ylläolevan tähtikavennuksen ohjeen mukaan. Ongelma on silmukkamäärä, joka neljälle puikolle jaoteltuna on 35s per puikko, eli näin ei puikon alussa ja lopussa ole aina kahta oikeaa tai kahta nurjaa yhteen neulottaviksi. Ratkaisin tämän kutomalla yhteen aina puikon alkua ja loppua lähinnä olevat kaksi oikeaa. Mutta miten etenen ensi kierroksella, kun näistä on jäljellä enää 1o? En varmaan voi kutoa nurjan kanssa yhteen kun silloin joustinneule menee pieleen. Ja jos kudon toisella kavennuskieroksella vaikkapa viereisen nurjat yhteen, on lopuksi jäljellä vain yksittäisiä oikeita ja nurjia. Ja kavennuskohta siirtyy kokoajan. Haittaako tämä?
Olisi kiva saada tähän apua jos joku sai tästä mitään tolkkua :) Kiitos kovasti jos josku vaivautuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792