Tupakasta

tumppis

Harmi jos tutustuminen pitemmälle töksähtää jos toinen polttaa ja itse ei.
Sellaisen kanssa voi olla vain kaveri tai hyvä tapaamistuttu mutta siihen se auttamatta jäisi, enkä ikinä pystyisi vaatimaan toista lopettamaan. Se halu täytyy tulla toiselta itsestään.

Joten onko teitä naisia, jotka eivät polta?

213

4038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

      Sä ku rakastut et enää välitä vaikka se tyty polttais kukkaa

      • Tesla

        Toi on niin totta :)
        Koskaan tiedä mitä tuolta ulkoo tarttuu mukaan.
        Kerran löysin söpöliinin ja ihastuttiin oikopäätä. Kun sitten menin vuorostani hänen luonaan käymään, niin parvekkeella oli tuhkakuppi ja sinne sitten mennessäni, mainitsi, että koita olla huomaamattomasti..sitä sitten ihmetellessäni, paljastui söpöliini taloyhtiönsä aktiiviseksi parveketupakoinnin vastustajaksi..
        On se rakkaus ihmeellistä ;P


      • jos rakastat...

        Paitsi jos rakastaa niin huolehtii myös sen kuppaninkin terveydestä. Eihän se olis kivaa jos rakastamani henkilö kuolisi ennenaikaisesti suusyöpään, keuhkosyöpään, hengitys lakkaisi toimimasta jne. Kuka sellaista toivoo omalle rakastamalle kumppanille?


      • Narina

        Minua tupakointi haittaa, enkä voi seurustella naisen kanssa joka tupakoi. Se on kynnyskysymys. Suuteleminen ei- raikkaan suun kanssa on aivan ehdoton turn off. Sorry vaan kaikki tupruttelijat.


      • justJuu2
        Narina kirjoitti:

        Minua tupakointi haittaa, enkä voi seurustella naisen kanssa joka tupakoi. Se on kynnyskysymys. Suuteleminen ei- raikkaan suun kanssa on aivan ehdoton turn off. Sorry vaan kaikki tupruttelijat.

        Mutta entä jos itselläsi on vaikka hammasmätä? On se tupakka parempi kuin pahanhajuinen hammasmätä, heh heh!


      • true love
        Narina kirjoitti:

        Minua tupakointi haittaa, enkä voi seurustella naisen kanssa joka tupakoi. Se on kynnyskysymys. Suuteleminen ei- raikkaan suun kanssa on aivan ehdoton turn off. Sorry vaan kaikki tupruttelijat.

        En tosiaan halua tupakoivaa naista. Aika ällöö vetää röökiä ja varsinkin jos vetää 10 minsan välein. Itse en ole koskaan tupakoinut.


      • No just
        justJuu2 kirjoitti:

        Mutta entä jos itselläsi on vaikka hammasmätä? On se tupakka parempi kuin pahanhajuinen hammasmätä, heh heh!

        Hammasmätää on vain narkkareilla, alkoholisteilla tai ihmisillä, jotka eivät muutenkaan välitä hygieniastaan. :D

        Ja mitäpä tekee hyvällä hammasluulla, kun tupakointi vaurioittaa ikenet ja tokihan se värjää ja tuhoaa myös hampaat.


      • mie vaan
        Narina kirjoitti:

        Minua tupakointi haittaa, enkä voi seurustella naisen kanssa joka tupakoi. Se on kynnyskysymys. Suuteleminen ei- raikkaan suun kanssa on aivan ehdoton turn off. Sorry vaan kaikki tupruttelijat.

        Jos minulla olisi rakas..niin lopettaisin tupakoinnin..siitä se lähtee,,,Hänen pitäis hyväksyä minut sellaisen kuin olisin ja sitten loppuu tupakointi,


      • manitou

        Varsinki,jos polttaisi kukkaa,niin sehän olisi vain positiivista.

        Vaan ihme nipottajia nämä siiderivalaat.


      • on htuneeaaveet haih

        Turha kuvitella, että ns. rakastumisella kykenet lopettamaan tupakanpolton tai juomisen. Se rakastuminen todennäköisesti katoaa jonkin ajan kuluttua.
        Älkää lapsukaiset kuvitelko liikoja rakastumisesta.


      • snobi

        elekkee alottakokkaan tupakalla vappaa aikkkaa enminäkkää


      • savukiehkura
        Narina kirjoitti:

        Minua tupakointi haittaa, enkä voi seurustella naisen kanssa joka tupakoi. Se on kynnyskysymys. Suuteleminen ei- raikkaan suun kanssa on aivan ehdoton turn off. Sorry vaan kaikki tupruttelijat.

        Ainoat paikat, jossa tapaan miehiä vapaa-ajalla ovat erilaiset pirskeet ja ravintolaillat, joissa nautin alkoholia. Näissä käyn harvoin ja nämä ovat myös niitä harvoja paikkoja, joissa tulee juotua alkoholiakaan. Ehkä 3 kertaa vuodessa. Tällöin poltan illan aikana tupakan. Ulkotilassa. Muutoin en koskaan. Aina osuu paikalle joku mies, joka voivottelee kuinka täydellinen olisin, ehdoton unelmaminiä äidillekin, ihana ja rakastettava, mutta VOIH! Poltat tupakkaa, oi, oi.

        Jotkut vain polttavat juhliessaan sen 3 tupakkaa vuodessa eikä siitä tule tuon pahempi tapa, kun ei ole tullut tähänkään mennessä. En ole enää aikoihin jaksanut sanoa asian todellista laitaa narisijoille, sillä se on turhaa. Toiset haluavat vain läksyttää jostakin kuka mistäkin syystä. Sama pätenee kumpaankin sukupuoleen. Jos kohde ei olisi tupakka, he narisisivat jostakin muusta, vikoja kyllä löytyy kaikista. Nii, että sorry vaan unelmavävyt :)


      • suhteista
        Tesla kirjoitti:

        Toi on niin totta :)
        Koskaan tiedä mitä tuolta ulkoo tarttuu mukaan.
        Kerran löysin söpöliinin ja ihastuttiin oikopäätä. Kun sitten menin vuorostani hänen luonaan käymään, niin parvekkeella oli tuhkakuppi ja sinne sitten mennessäni, mainitsi, että koita olla huomaamattomasti..sitä sitten ihmetellessäni, paljastui söpöliini taloyhtiönsä aktiiviseksi parveketupakoinnin vastustajaksi..
        On se rakkaus ihmeellistä ;P

        no ei todellakaan ole totta. kylla tupakointi vaikuttaa. jos valittaa yhtaan lapsista ja suhteesta. samoin alkoholin kayttokin vaikuttaa. ite en ottaisi tupakoivaa tai liian runsaasti alkoholia kayttavaa tyttoa / naista suhteeseen.


      • mies33
        suhteista kirjoitti:

        no ei todellakaan ole totta. kylla tupakointi vaikuttaa. jos valittaa yhtaan lapsista ja suhteesta. samoin alkoholin kayttokin vaikuttaa. ite en ottaisi tupakoivaa tai liian runsaasti alkoholia kayttavaa tyttoa / naista suhteeseen.

        okea peri aate tupakka ei sovi ollenkaan naiselle


      • Tupakointi rumaa.
        true love kirjoitti:

        En tosiaan halua tupakoivaa naista. Aika ällöö vetää röökiä ja varsinkin jos vetää 10 minsan välein. Itse en ole koskaan tupakoinut.

        Naisella tupakointi on selvä merkki että nainen on kahjo, repsu tai nilkki. Oksettava, pahalle haiseva, nopeasti rumaksi muuttuva rahareikä. Total Turn Off!

        Tieteelliset perusteet yllä mainitulle:

        "People living with mental illness have a very high rate of smoking. A study by The Journal of the American Medical Association reported that 44.3 percent of all cigarettes in America are consumed by individuals who live with mental illness and/or substance abuse disorders. This means that people living with mental illness are about twice as likely to smoke as other persons..."

        http://www.nami.org/Content/NavigationMenu/Hearts_and_Minds/Smoking_Cessation/Smoking_and_Mental_Illness.htm

        XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

        Tupakoinnista pääsee helpoimmin eroon virtsa-vesipaastolla. Tämän paaston seurauksena tulee niin hyvä olo ettei yksinkertaisesti tarvitse tupakoida enää.

        Jotkut sanovat että virtsan sisältämät serotoniinit ja seksihormonit aiheuttavat euforiaa.

        http://curezone.org/forums/am.asp?i=769436

        Koska ihmisen omassa virtsassa on sekä sairauksien vasta-aineita että KANTASOLUJA, ja koska paastossa keho poistaa tarpeettomat solut ja muuttaa ne tarpeellisiksi, eli rakentaa kehon uusiksi, auttaa nämä virtsan kantasolut uudistamaan koko kehon niin että nikotiini-riippuvuuskin voi poistua.


      • Pieni näyte
        Tupakointi rumaa. kirjoitti:

        Naisella tupakointi on selvä merkki että nainen on kahjo, repsu tai nilkki. Oksettava, pahalle haiseva, nopeasti rumaksi muuttuva rahareikä. Total Turn Off!

        Tieteelliset perusteet yllä mainitulle:

        "People living with mental illness have a very high rate of smoking. A study by The Journal of the American Medical Association reported that 44.3 percent of all cigarettes in America are consumed by individuals who live with mental illness and/or substance abuse disorders. This means that people living with mental illness are about twice as likely to smoke as other persons..."

        http://www.nami.org/Content/NavigationMenu/Hearts_and_Minds/Smoking_Cessation/Smoking_and_Mental_Illness.htm

        XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

        Tupakoinnista pääsee helpoimmin eroon virtsa-vesipaastolla. Tämän paaston seurauksena tulee niin hyvä olo ettei yksinkertaisesti tarvitse tupakoida enää.

        Jotkut sanovat että virtsan sisältämät serotoniinit ja seksihormonit aiheuttavat euforiaa.

        http://curezone.org/forums/am.asp?i=769436

        Koska ihmisen omassa virtsassa on sekä sairauksien vasta-aineita että KANTASOLUJA, ja koska paastossa keho poistaa tarpeettomat solut ja muuttaa ne tarpeellisiksi, eli rakentaa kehon uusiksi, auttaa nämä virtsan kantasolut uudistamaan koko kehon niin että nikotiini-riippuvuuskin voi poistua.

        Sitaatti tuosta, linkkifoobikoille:

        " If you're on a urine or juice fast it might be longer in time. Of course one doesn't start fasting with a long fast. Start with 24 hour, 36 hour, then 3-5 day fasts first. During those fasts you should be wiping all the common addictions (tobacco, caffeine, alcohol, drugs of ANY kind, sugar, cooked oil, etc) out of your life so when you finally embark on the long fast your body has been largely cleansed."


      • Suomennos.
        on htuneeaaveet haih kirjoitti:

        Turha kuvitella, että ns. rakastumisella kykenet lopettamaan tupakanpolton tai juomisen. Se rakastuminen todennäköisesti katoaa jonkin ajan kuluttua.
        Älkää lapsukaiset kuvitelko liikoja rakastumisesta.

        Tieteellinen tosiasia että ns. rakastuminen on kemiallista. Alussa on yhden kemikaalin kuherrus-aikaa, sitten kemikaalit vaihtuvat, ja on tarkoitus että kiintymyksestä tulee seesteisempää ja epäitsekkäämpää. Nykyään tämä asia laiminlyödään kaikessa propagandassa, ja siksi moraaliton parinvaihto, uuden etsiminen ja muukin perheyksikköä ja koko yhteiskuntaamme vahingoittava irstaus on valloillaan.


      • SikaSeppoSaatana
        jos rakastat... kirjoitti:

        Paitsi jos rakastaa niin huolehtii myös sen kuppaninkin terveydestä. Eihän se olis kivaa jos rakastamani henkilö kuolisi ennenaikaisesti suusyöpään, keuhkosyöpään, hengitys lakkaisi toimimasta jne. Kuka sellaista toivoo omalle rakastamalle kumppanille?

        Teille lesboille nyt tulee kieli syöpä kaikille kun ette mitään muuta tee kun nuolette toistenne vitttuja!!!!!


      • SikaSeppoSaatana!
        true love kirjoitti:

        En tosiaan halua tupakoivaa naista. Aika ällöö vetää röökiä ja varsinkin jos vetää 10 minsan välein. Itse en ole koskaan tupakoinut.

        true love! Ota sit tupakoiva MIES!!!!=) Saisit kikkeliäkin, mitä KAIKKI LESBOT salaa kaipaa.. Eivät vaan myönnä kun pitää olla niin lespoa.


      • ultzis
        SikaSeppoSaatana! kirjoitti:

        true love! Ota sit tupakoiva MIES!!!!=) Saisit kikkeliäkin, mitä KAIKKI LESBOT salaa kaipaa.. Eivät vaan myönnä kun pitää olla niin lespoa.

        Voi kun Seppo on ihan pihalla, hihihi....

        Kannattaa varmaan siirtyä heteropalstoille, ettei järkyty lisää. Vinkiksi vaan, ettei se kyllä johdu lesboista, ettei sulla oo naista, vaan ihan susta itsestäs.


      • mimmileero
        savukiehkura kirjoitti:

        Ainoat paikat, jossa tapaan miehiä vapaa-ajalla ovat erilaiset pirskeet ja ravintolaillat, joissa nautin alkoholia. Näissä käyn harvoin ja nämä ovat myös niitä harvoja paikkoja, joissa tulee juotua alkoholiakaan. Ehkä 3 kertaa vuodessa. Tällöin poltan illan aikana tupakan. Ulkotilassa. Muutoin en koskaan. Aina osuu paikalle joku mies, joka voivottelee kuinka täydellinen olisin, ehdoton unelmaminiä äidillekin, ihana ja rakastettava, mutta VOIH! Poltat tupakkaa, oi, oi.

        Jotkut vain polttavat juhliessaan sen 3 tupakkaa vuodessa eikä siitä tule tuon pahempi tapa, kun ei ole tullut tähänkään mennessä. En ole enää aikoihin jaksanut sanoa asian todellista laitaa narisijoille, sillä se on turhaa. Toiset haluavat vain läksyttää jostakin kuka mistäkin syystä. Sama pätenee kumpaankin sukupuoleen. Jos kohde ei olisi tupakka, he narisisivat jostakin muusta, vikoja kyllä löytyy kaikista. Nii, että sorry vaan unelmavävyt :)

        Tämä on kyllä niin totta!


      • SikaSeppoSaatana
        ultzis kirjoitti:

        Voi kun Seppo on ihan pihalla, hihihi....

        Kannattaa varmaan siirtyä heteropalstoille, ettei järkyty lisää. Vinkiksi vaan, ettei se kyllä johdu lesboista, ettei sulla oo naista, vaan ihan susta itsestäs.

        Kokemuksesta puhun. missä olen ilmoittanut ettei mulla naista olis.. on kaksikin..=) Toinen on lesbo jota panen salaa hänen tyttöystävältään.. julkisesti hän on niin miesvastainen.. mutta oikeaa lunssia on välillä saatava. bi tai lespo ihan sama asia. Tunnen muitakin lesboja, jotka haluaa kikulia salaa tytteliystävältä, koska naiselta kuulemma puuttuu aina se tärkein!=) Itse taidat olla pihalla.. hihhii!=) Sä voit vaan olettaa.. faktoista sulla ei ole hajua. Tyttöparinkin kanssa olen nainut ja pidin kyllä kokemastani. Olen kyllä ollut miehenkin kanssa ja pidin siittäkin..=) Sekä naisia että jätkiä mulla on. Kyse oli vaan siitä että KAIKKI lesbot kaipaa MIESTÄ välillä.. Ihan sama mitä väitätte. Ymmärrän kyllä miesvihanne.. kukapa mies haluais ketää rekkistä panna=)


      • SikaSeppoSaatana
        Narina kirjoitti:

        Minua tupakointi haittaa, enkä voi seurustella naisen kanssa joka tupakoi. Se on kynnyskysymys. Suuteleminen ei- raikkaan suun kanssa on aivan ehdoton turn off. Sorry vaan kaikki tupruttelijat.

        narina! Suutelethan sinä tyttistäsi senkin jälkeen kun hän on ensin nuollut vitttuasi!!! Tuskin se suu silloinkaan niin RAIKAS on....=) Tupakka= parempi kuin vitunmaku=)


      • ultzis
        SikaSeppoSaatana kirjoitti:

        Kokemuksesta puhun. missä olen ilmoittanut ettei mulla naista olis.. on kaksikin..=) Toinen on lesbo jota panen salaa hänen tyttöystävältään.. julkisesti hän on niin miesvastainen.. mutta oikeaa lunssia on välillä saatava. bi tai lespo ihan sama asia. Tunnen muitakin lesboja, jotka haluaa kikulia salaa tytteliystävältä, koska naiselta kuulemma puuttuu aina se tärkein!=) Itse taidat olla pihalla.. hihhii!=) Sä voit vaan olettaa.. faktoista sulla ei ole hajua. Tyttöparinkin kanssa olen nainut ja pidin kyllä kokemastani. Olen kyllä ollut miehenkin kanssa ja pidin siittäkin..=) Sekä naisia että jätkiä mulla on. Kyse oli vaan siitä että KAIKKI lesbot kaipaa MIESTÄ välillä.. Ihan sama mitä väitätte. Ymmärrän kyllä miesvihanne.. kukapa mies haluais ketää rekkistä panna=)

        On Seppo mullakin fantasioita, naisista ja naispareista, mutta en mä niitä täällä jaksa jakaa :-)


      • kuytre
        SikaSeppoSaatana kirjoitti:

        narina! Suutelethan sinä tyttistäsi senkin jälkeen kun hän on ensin nuollut vitttuasi!!! Tuskin se suu silloinkaan niin RAIKAS on....=) Tupakka= parempi kuin vitunmaku=)

        Ei muuten ole..


      • 5466545
        SikaSeppoSaatana kirjoitti:

        Teille lesboille nyt tulee kieli syöpä kaikille kun ette mitään muuta tee kun nuolette toistenne vitttuja!!!!!

        On se jännä. Kyrpää saa imeä sen minkä kerkiää, mutta annas olla, jos kosketkaan "vittuun". :DD


      • SikaSeppoSaatana
        ultzis kirjoitti:

        On Seppo mullakin fantasioita, naisista ja naispareista, mutta en mä niitä täällä jaksa jakaa :-)

        Ei minulla mitään fantasioita aiheesta ole, noin on vaan sattunut käymään ja ihan jees oli. sanoin vaan miten asia kokemuksieni pohjalta menee. Typerä sana tuo "jakaa" muuten=)


      • SikaSeppoSaatana
        kuytre kirjoitti:

        Ei muuten ole..

        Kyllä se hikipillun voittaa. kaikista pahin lienee vanha viina ja valkosipuli. Viinaa kun en juo niin inhoan sitä.. tietty ymmärrän jos tupakoimaton inhoaa röökin hajua.


      • Anonyymi
        mie vaan kirjoitti:

        Jos minulla olisi rakas..niin lopettaisin tupakoinnin..siitä se lähtee,,,Hänen pitäis hyväksyä minut sellaisen kuin olisin ja sitten loppuu tupakointi,

        Kuinka vanha olet


      • Anonyymi
        Narina kirjoitti:

        Minua tupakointi haittaa, enkä voi seurustella naisen kanssa joka tupakoi. Se on kynnyskysymys. Suuteleminen ei- raikkaan suun kanssa on aivan ehdoton turn off. Sorry vaan kaikki tupruttelijat.

        No poltan vielä mutta olen iloinen kukaan ei iskeä minuun tupakoinnin takia 👍👌. Mukava, että ilmoitat 🤷. Lopeta valittamista ja etsii tupakoimaton kumppania 🤷 tai elää yksin sekä sinkkuna. Sinun asiasi ei auta ketään tännekin


    • whatever

      Itse poltan,mutta ei ole väliä minulle onko toista polttaa tai ei.Rakkaudesta vain siitä kiinni :-).Jos ihastuisin tupakoimattomaan naiseen niin ok ei lainkaan haittaa.

      • *_*

        Ongelma taitaa olla enemmän sillä joka ei polta.


      • Franny
        *_* kirjoitti:

        Ongelma taitaa olla enemmän sillä joka ei polta.

        Asenteestahan se on kiinni...Onhan se lystimpää tupakoivan kanssa, jos ite tupakoi.


      • mustat keuhkot
        *_* kirjoitti:

        Ongelma taitaa olla enemmän sillä joka ei polta.

        Kyllä se on se tupakoitsija, jolle niitä ongelmia tulee pidemmän päälle...

        http://www.rookikroppa.fi/n_fi.php


      • *_*
        mustat keuhkot kirjoitti:

        Kyllä se on se tupakoitsija, jolle niitä ongelmia tulee pidemmän päälle...

        http://www.rookikroppa.fi/n_fi.php

        Kyllähän tupakoitsija pysyy kunnossa jos niin haluaa, omasta tahdosta ja viitseliäisyydestä kiinni.


      • Aivot jäässä?
        *_* kirjoitti:

        Kyllähän tupakoitsija pysyy kunnossa jos niin haluaa, omasta tahdosta ja viitseliäisyydestä kiinni.

        Niinkö, milläs ajattelit puhdistaa mustat keuhkot? Viitseliäisyydestäkö se vain johtuu, että keuhkot ovat pikimustat? Ihanko vain oma tahto riittää, että keuhkosyöpää ei tule? Tahdon voimallako sitä pelastaudutaan kuolemalta jos syöpä tulee? Tahdon voimallako parannat jatkuvn yskän, liman ja ennenaikaisesti vanhentuneen ihon? Tahdon voimallako sitä veritulpasta paranee? Tunnen kyllä tupakoitsijoita, siis nykyään jo kuolleita (kuolivat tupakan aiheuttamaan syöpään), harmi, etteivät tahdon voimalla pelastautuneet...


      • whatever

        No jos tupakoimaton ihminen ei voisi seurustella kanssani niin sehän sopii.Ihan sama jäänkö loppuelämäksi sinkkuna tupakan takia.Tupakointi toki aiheuttaa syöpään,mutta kutenkin myös tupakoimaton saa syövän.Jos tupakoinnin lopettamiseen täysin,että keuhkot täysin kokonaan joka terveeksi vasta 2 vuodessa.


      • *_*
        Aivot jäässä? kirjoitti:

        Niinkö, milläs ajattelit puhdistaa mustat keuhkot? Viitseliäisyydestäkö se vain johtuu, että keuhkot ovat pikimustat? Ihanko vain oma tahto riittää, että keuhkosyöpää ei tule? Tahdon voimallako sitä pelastaudutaan kuolemalta jos syöpä tulee? Tahdon voimallako parannat jatkuvn yskän, liman ja ennenaikaisesti vanhentuneen ihon? Tahdon voimallako sitä veritulpasta paranee? Tunnen kyllä tupakoitsijoita, siis nykyään jo kuolleita (kuolivat tupakan aiheuttamaan syöpään), harmi, etteivät tahdon voimalla pelastautuneet...

        Jos sä kuvittelet et sun keuhkot on jotenkin puhtaat niin siinä erehdyt varmasti. Toinen seikka on, et jos sun suvussa on mitä tahansa syöpää niin todennäköisesti säkin sen voit saada. (Angelina Jolien poistatti rintasyövän perinnöllisyyden takia) Kiinassa yksi pikkupoika sairastu keuhkosyöpään, mut ei tupakoinnin ansiosta vaan ilmansaasteiden. On tekopyhää luulla, ettei jotain saa jos sitä ei käytä tai siihen ei altistu.


      • *_*
        *_* kirjoitti:

        Jos sä kuvittelet et sun keuhkot on jotenkin puhtaat niin siinä erehdyt varmasti. Toinen seikka on, et jos sun suvussa on mitä tahansa syöpää niin todennäköisesti säkin sen voit saada. (Angelina Jolien poistatti rintasyövän perinnöllisyyden takia) Kiinassa yksi pikkupoika sairastu keuhkosyöpään, mut ei tupakoinnin ansiosta vaan ilmansaasteiden. On tekopyhää luulla, ettei jotain saa jos sitä ei käytä tai siihen ei altistu.

        Niin ja muuten sydän - ja verisuonisairaudetkin on perinnöllisiä. Mä oon 47v itse ja mun veriarvot on edelleen erinomaiset, mutta se johtuu liikkumisesta ja ruuasta.


      • get real
        *_* kirjoitti:

        Niin ja muuten sydän - ja verisuonisairaudetkin on perinnöllisiä. Mä oon 47v itse ja mun veriarvot on edelleen erinomaiset, mutta se johtuu liikkumisesta ja ruuasta.

        Sä näet hirveästi vaivaa selittääksesi mustaa valkoiseksi. Tupakka tappaa, ja sen todisteeksi on kiistattomia tutkimustuloksia riippumattomilta tutkijoilta ympäri maailman, ja sä tuot vastaväitteeksi yhden kiinalaisen pikkupojan, niinkö?

        Onhan se pelottavaa ajatella, että joutuis luopumaan jostain läheisestä asiasta, joka on ollut mukana kaikki surut ja ilot, siitä tupakasta. Mutta oikeastihan sä et menettäis yhtään mitään, pelkästään saisit lisää terveyttä, pysyisit terveenä pidempään, ajankäyttö helpottuis, puhumattakaan rahoista jne. Kyllä sä nää kaikki faktat tiedät.

        Lakkaa valehtelemasta itselles ja keksimästä noita tekosyitä. Tsekkaa allencarr.fi, rahat takaisin jos et onnistu.


      • vain tyhmille
        *_* kirjoitti:

        Niin ja muuten sydän - ja verisuonisairaudetkin on perinnöllisiä. Mä oon 47v itse ja mun veriarvot on edelleen erinomaiset, mutta se johtuu liikkumisesta ja ruuasta.

        Vain tyhmä polttaa. Se näkyy myös tilastoissa. Tilastojen mukaan on yleisempää polttaa mitä alemmas menee sosioekonomisessa luokassa.


      • mutua
        whatever kirjoitti:

        No jos tupakoimaton ihminen ei voisi seurustella kanssani niin sehän sopii.Ihan sama jäänkö loppuelämäksi sinkkuna tupakan takia.Tupakointi toki aiheuttaa syöpään,mutta kutenkin myös tupakoimaton saa syövän.Jos tupakoinnin lopettamiseen täysin,että keuhkot täysin kokonaan joka terveeksi vasta 2 vuodessa.

        Tässä kommentissa jotenkin kiteytyy se, miten tilastojen mukaan koulutustaso korreloi tupakointiin.


      • FYI
        mutua kirjoitti:

        Tässä kommentissa jotenkin kiteytyy se, miten tilastojen mukaan koulutustaso korreloi tupakointiin.

        whatever kommentissa kiteytyy se, että hän on kuuro ja puhuu viittomakieltä äidinkielenään.


      • Soleisolei
        FYI kirjoitti:

        whatever kommentissa kiteytyy se, että hän on kuuro ja puhuu viittomakieltä äidinkielenään.

        Juuriniin tääl on käytöstavoissa parantamisen varaa muutamallakkin ihmisellä.


      • whatever
        FYI kirjoitti:

        whatever kommentissa kiteytyy se, että hän on kuuro ja puhuu viittomakieltä äidinkielenään.

        Napakymppi


      • mutua
        whatever kirjoitti:

        Napakymppi

        Sori. Mun kommentti kertoi siis enemmän musta kuin susta, olen pahoillani.

        Mutta! Olen myös pahoillani ja harmissani siitä, että sun mielestä tupakka on tärkeämpää kuin ihmissuhteet. Sä pärjäisit ihan hyvin ilman tupakkaakin.


      • *_*
        get real kirjoitti:

        Sä näet hirveästi vaivaa selittääksesi mustaa valkoiseksi. Tupakka tappaa, ja sen todisteeksi on kiistattomia tutkimustuloksia riippumattomilta tutkijoilta ympäri maailman, ja sä tuot vastaväitteeksi yhden kiinalaisen pikkupojan, niinkö?

        Onhan se pelottavaa ajatella, että joutuis luopumaan jostain läheisestä asiasta, joka on ollut mukana kaikki surut ja ilot, siitä tupakasta. Mutta oikeastihan sä et menettäis yhtään mitään, pelkästään saisit lisää terveyttä, pysyisit terveenä pidempään, ajankäyttö helpottuis, puhumattakaan rahoista jne. Kyllä sä nää kaikki faktat tiedät.

        Lakkaa valehtelemasta itselles ja keksimästä noita tekosyitä. Tsekkaa allencarr.fi, rahat takaisin jos et onnistu.

        Kiistattomat tulokset eivät kykene todistamaan 100%, että tupakointi tappaa tai on syypää jonkun keuhkosyöpään. Tää on kiistaton fakta, katsoo sitä miltä katsontakannalta. Sitä paitsi, se on mun terveys ja mun rahat, eikä kenenkään muun.
        Jostain kumman syystä erityisesti Suomessa jatkuvasti ainoastaan tupakasta. Kai se on tupakan syy jos saa maksakirroosinkin, vaikka ei alkoholia juurikaan käyttäisi. Jos sä et polta niin älä tee siitä ongelmaa niille jotka polttaa. Ongelma on sillä joka siitä sen tekee.


      • todella typerää
        FYI kirjoitti:

        whatever kommentissa kiteytyy se, että hän on kuuro ja puhuu viittomakieltä äidinkielenään.

        Ei ne kirjoitusvirheet vaan se, että tupakointi on oikeasti aika tyhmää. Typerää on myös, että pitää tupakkaa tärkeämpänä kuin ihmissuhdetta. Sitten vielä valitetaan kun ei löydy ketään, ei löydy, ei.


      • globaalinen ongelma
        *_* kirjoitti:

        Kiistattomat tulokset eivät kykene todistamaan 100%, että tupakointi tappaa tai on syypää jonkun keuhkosyöpään. Tää on kiistaton fakta, katsoo sitä miltä katsontakannalta. Sitä paitsi, se on mun terveys ja mun rahat, eikä kenenkään muun.
        Jostain kumman syystä erityisesti Suomessa jatkuvasti ainoastaan tupakasta. Kai se on tupakan syy jos saa maksakirroosinkin, vaikka ei alkoholia juurikaan käyttäisi. Jos sä et polta niin älä tee siitä ongelmaa niille jotka polttaa. Ongelma on sillä joka siitä sen tekee.

        Tupakoitsijat on just näitä minäminäminä-ihmisiä. Mun terveys, mun rahat.

        No, jos katsotaan hieman laajemmin, niin kyse on aika isosta kansanterveydellisestä asiasta. Paljonko maksaa yhteiskunnalle kaikki tupakkahaitat, sairaudet, kuolemat, työpoissaolot, sairaalassa hoitamiset jne.?Jos ajatellaan globaalisesti kuinka paljon maksaa tupakan haittavaikutukset koko maailmassa per vuosi?

        Passiivinen tupakointi sairastuttaa. Se, että sinä poltat, on myös vaikutuksensa myös muidenkin elämään. Se myös vaikuttaa naapureiden, sukulaisten ja läheisten elämään. Se vaikuttaa myös lapsien elämään. Se aiheuttaa kehitys- ja kasvuhäiriöitä, lisä riskiä sairastua erilaisiin sairauksiin, hidastaa kehitystä ja oppimista. Se lisää myös allergia- astmaoireita ja vaikuttaa vastustuskykyyn. Passiivinen tupakointi sairastuttaa, jopa tappaa. Tupakoinnilla on vaikutuksensa myös luontoon, ilmastonmuutokseen, eriarvoistumiseen, köyhyyteen ja koko maapalloon.

        Tupakan viljely vaikuttaa ilmastonmuutokseen. Sen viljely lisää myös terveysongelmia. Epäsuorasti vaikuttaa myös ihmisten aliravitsemukseen. Torjunta-aineet joutuvat pohjavesiin. Kaikenlaiset myrkyt pohjavesissä vahingoittavat paitsi ihmisiä niin myös eläimiä ja muuta luontoa. Tässä vain muutama esimerkki mainitakseni.

        http://raitis.fi/raitisfi/uutiset/ilmastonmuutosta-vastaan-tupakan-viljelyn-korvaaminen-osaksi-kehitysyhteistyota.html

        http://www.suomenash.fi/fi/tupakka/tupakka ja kehitysmaat/ymparistovaikutukset/

        http://www.aamulehti.fi/Terveys/1194825537882/artikkeli/tupakka tappaa lahes kuusi miljoonaa vuosittain.html

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/tupakka_ja_ymparisto/

        http://www.vihreapolku.info/oma_polku/elamantapa_ja_kuluttaminen/kauneus_ja_terveys/tupakka_tuhoaa_luontoa

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/passiivinen_tupakointi/passiivisen_tupakoinnin_haittavaikutukset/

        http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/vanhempien_tupakointi_vaikuttaa/


      • whatever
        mutua kirjoitti:

        Sori. Mun kommentti kertoi siis enemmän musta kuin susta, olen pahoillani.

        Mutta! Olen myös pahoillani ja harmissani siitä, että sun mielestä tupakka on tärkeämpää kuin ihmissuhteet. Sä pärjäisit ihan hyvin ilman tupakkaakin.

        Ei se mitään.Tosiasiassa,että poltan aivan liian pitkään ollut eli 10v punaista ja nyt vuoden miedompaa."Sä pärjäisit ihan hyvin ilman tupakkaakin" niin saattaisi minulle vaikeampaa,koska en tiedä pystyisinkö lopettaamiseen tupakoinnin.Tupakka on minun valintani ja koukussa,mutta en tarkoittanut niin tupakka on tärkeämpää kuin ihmissuhteet.Ikävä kyllä,että tupakoinnin lopettamiseen aiheuttaa myös lihota.Minulla riittää pohdiskella asioita,mutta jos päättäisin lopettaa tupakoinnin niin kai on pakko myös kokonaan jättää alkoholia edes koskea.Ihmissuhteita minulla kanssa jo vaikeampia,mutta mieluiten jään viettää yksin.Seurusteluun minulla ei ole nyt tärkeä enää vaikka montakin vuottaa.Vaikka olisin tupakoimaton ihminen niin ei minulle myös seurusteluun tärkeä ole.


      • whatever
        todella typerää kirjoitti:

        Ei ne kirjoitusvirheet vaan se, että tupakointi on oikeasti aika tyhmää. Typerää on myös, että pitää tupakkaa tärkeämpänä kuin ihmissuhdetta. Sitten vielä valitetaan kun ei löydy ketään, ei löydy, ei.

        En ole sanonut niin "tupakka tärkeämpää kuin ihmisuhdetta".Minulla ei ole enää loistavassa ihmissuhteita,mutta viis sitä.Minäkin en voi pakottamaan tupakoijoille "nyt lopettaa tupakointia",mutta kannustava on eri asia ja se on heidän oma valinta.


      • *_*
        globaalinen ongelma kirjoitti:

        Tupakoitsijat on just näitä minäminäminä-ihmisiä. Mun terveys, mun rahat.

        No, jos katsotaan hieman laajemmin, niin kyse on aika isosta kansanterveydellisestä asiasta. Paljonko maksaa yhteiskunnalle kaikki tupakkahaitat, sairaudet, kuolemat, työpoissaolot, sairaalassa hoitamiset jne.?Jos ajatellaan globaalisesti kuinka paljon maksaa tupakan haittavaikutukset koko maailmassa per vuosi?

        Passiivinen tupakointi sairastuttaa. Se, että sinä poltat, on myös vaikutuksensa myös muidenkin elämään. Se myös vaikuttaa naapureiden, sukulaisten ja läheisten elämään. Se vaikuttaa myös lapsien elämään. Se aiheuttaa kehitys- ja kasvuhäiriöitä, lisä riskiä sairastua erilaisiin sairauksiin, hidastaa kehitystä ja oppimista. Se lisää myös allergia- astmaoireita ja vaikuttaa vastustuskykyyn. Passiivinen tupakointi sairastuttaa, jopa tappaa. Tupakoinnilla on vaikutuksensa myös luontoon, ilmastonmuutokseen, eriarvoistumiseen, köyhyyteen ja koko maapalloon.

        Tupakan viljely vaikuttaa ilmastonmuutokseen. Sen viljely lisää myös terveysongelmia. Epäsuorasti vaikuttaa myös ihmisten aliravitsemukseen. Torjunta-aineet joutuvat pohjavesiin. Kaikenlaiset myrkyt pohjavesissä vahingoittavat paitsi ihmisiä niin myös eläimiä ja muuta luontoa. Tässä vain muutama esimerkki mainitakseni.

        http://raitis.fi/raitisfi/uutiset/ilmastonmuutosta-vastaan-tupakan-viljelyn-korvaaminen-osaksi-kehitysyhteistyota.html

        http://www.suomenash.fi/fi/tupakka/tupakka ja kehitysmaat/ymparistovaikutukset/

        http://www.aamulehti.fi/Terveys/1194825537882/artikkeli/tupakka tappaa lahes kuusi miljoonaa vuosittain.html

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/tupakka_ja_ymparisto/

        http://www.vihreapolku.info/oma_polku/elamantapa_ja_kuluttaminen/kauneus_ja_terveys/tupakka_tuhoaa_luontoa

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/passiivinen_tupakointi/passiivisen_tupakoinnin_haittavaikutukset/

        http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/vanhempien_tupakointi_vaikuttaa/

        Ja valittajat eivät nää edessään muuta kuin tupakkaa. Suurimmat valittajat on myöskin yleensä entisiä tupakoitsijoita.


      • enoleedesmaistanut
        *_* kirjoitti:

        Ja valittajat eivät nää edessään muuta kuin tupakkaa. Suurimmat valittajat on myöskin yleensä entisiä tupakoitsijoita.

        "Suurimmat valittajat on myöskin yleensä entisiä tupakoitsijoita."
        Oletko ihan tehnyt tilastoa tästä asiasta?

        En ole ikinä polttanut, en edes maistanut. Jo pelkkä tupakansavu on niin etova ettei ole edes kiinnostanut kokeilla. Olen onnellinen ettei röökiä saa enää polttaa yleisissä paikoissa. Hyi s*atana sitä lemua vaatteissa, kun joskus nuorempana tuli yökerhosta tai baarista kotiin. Onneksi sentään oli parveke, minne vaatteet sai ripustettua tuulettumaan....2-3 päiväksi.


      • *_'
        enoleedesmaistanut kirjoitti:

        "Suurimmat valittajat on myöskin yleensä entisiä tupakoitsijoita."
        Oletko ihan tehnyt tilastoa tästä asiasta?

        En ole ikinä polttanut, en edes maistanut. Jo pelkkä tupakansavu on niin etova ettei ole edes kiinnostanut kokeilla. Olen onnellinen ettei röökiä saa enää polttaa yleisissä paikoissa. Hyi s*atana sitä lemua vaatteissa, kun joskus nuorempana tuli yökerhosta tai baarista kotiin. Onneksi sentään oli parveke, minne vaatteet sai ripustettua tuulettumaan....2-3 päiväksi.

        Kannattaisko sittenkin polttaa yksi savuke jotta toi sun keskittyminen oikein lukemiseen tai ymmärtämiseen parantuisi. Auttaa hetkellisesti tutkimusten mukaan keskittymiseen.

        Missään en sanonut, että kaikki vaan yleensä. :)


      • enoleedesmaistanut
        *_' kirjoitti:

        Kannattaisko sittenkin polttaa yksi savuke jotta toi sun keskittyminen oikein lukemiseen tai ymmärtämiseen parantuisi. Auttaa hetkellisesti tutkimusten mukaan keskittymiseen.

        Missään en sanonut, että kaikki vaan yleensä. :)

        "Missään en sanonut, että kaikki vaan yleensä. :)"
        Missä väitin, että olisit sanonut kaikki? Kysyin vain mihin perustat väiteesi, että suurimmat valittajat myöskin ovat entisiä tupakoitsijoita. Sinulla taitaa olla tupakansavua silmissä, kun et omaa tai minun kirjoittamaa näe lukea.


      • freeesi
        *_* kirjoitti:

        Ja valittajat eivät nää edessään muuta kuin tupakkaa. Suurimmat valittajat on myöskin yleensä entisiä tupakoitsijoita.

        Tiedätkö mitä, tähtiviivatähti? Sä olet huvittava :-) Kiukuttele vaan ihan niin paljon kuin jaksat, ja uskottele vaan itselles noita naurettavia argumentteja. Kuitenkin jokainen rööki, jonka sä vedät, koituu ihan sun omaksi tappioksi. Eipä uskois, että sä olet jo 47 v...


      • ...
        freeesi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä, tähtiviivatähti? Sä olet huvittava :-) Kiukuttele vaan ihan niin paljon kuin jaksat, ja uskottele vaan itselles noita naurettavia argumentteja. Kuitenkin jokainen rööki, jonka sä vedät, koituu ihan sun omaksi tappioksi. Eipä uskois, että sä olet jo 47 v...

        Ne vaihdevuodet, ne vaihdevuodet...


      • freeesi
        ... kirjoitti:

        Ne vaihdevuodet, ne vaihdevuodet...

        Jep, ne alkaa tupakoitsijoilla aikaisemmin.


      • jakke4
        globaalinen ongelma kirjoitti:

        Tupakoitsijat on just näitä minäminäminä-ihmisiä. Mun terveys, mun rahat.

        No, jos katsotaan hieman laajemmin, niin kyse on aika isosta kansanterveydellisestä asiasta. Paljonko maksaa yhteiskunnalle kaikki tupakkahaitat, sairaudet, kuolemat, työpoissaolot, sairaalassa hoitamiset jne.?Jos ajatellaan globaalisesti kuinka paljon maksaa tupakan haittavaikutukset koko maailmassa per vuosi?

        Passiivinen tupakointi sairastuttaa. Se, että sinä poltat, on myös vaikutuksensa myös muidenkin elämään. Se myös vaikuttaa naapureiden, sukulaisten ja läheisten elämään. Se vaikuttaa myös lapsien elämään. Se aiheuttaa kehitys- ja kasvuhäiriöitä, lisä riskiä sairastua erilaisiin sairauksiin, hidastaa kehitystä ja oppimista. Se lisää myös allergia- astmaoireita ja vaikuttaa vastustuskykyyn. Passiivinen tupakointi sairastuttaa, jopa tappaa. Tupakoinnilla on vaikutuksensa myös luontoon, ilmastonmuutokseen, eriarvoistumiseen, köyhyyteen ja koko maapalloon.

        Tupakan viljely vaikuttaa ilmastonmuutokseen. Sen viljely lisää myös terveysongelmia. Epäsuorasti vaikuttaa myös ihmisten aliravitsemukseen. Torjunta-aineet joutuvat pohjavesiin. Kaikenlaiset myrkyt pohjavesissä vahingoittavat paitsi ihmisiä niin myös eläimiä ja muuta luontoa. Tässä vain muutama esimerkki mainitakseni.

        http://raitis.fi/raitisfi/uutiset/ilmastonmuutosta-vastaan-tupakan-viljelyn-korvaaminen-osaksi-kehitysyhteistyota.html

        http://www.suomenash.fi/fi/tupakka/tupakka ja kehitysmaat/ymparistovaikutukset/

        http://www.aamulehti.fi/Terveys/1194825537882/artikkeli/tupakka tappaa lahes kuusi miljoonaa vuosittain.html

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/tupakka_ja_ymparisto/

        http://www.vihreapolku.info/oma_polku/elamantapa_ja_kuluttaminen/kauneus_ja_terveys/tupakka_tuhoaa_luontoa

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/passiivinen_tupakointi/passiivisen_tupakoinnin_haittavaikutukset/

        http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/vanhempien_tupakointi_vaikuttaa/

        En voisi kuvitella olevani naisen kanssa joka ei polttaisi.Tupakkahetki aamukahvin jälkeen ulkona oikein mukavaa.Mitä tulee tupakasta yhteiskunnalle aiheutuviin kuluihin, niin eiköhän minunkin 40 vuoden aikana maksamilla tupakkaveroilla jonkinlaista hoitoa pidä saadakkin jos tarvis tulee.Taitaa riittää tupakoimattomienkin hoitoon vähän.Mikä sinänsä on väärin!!!


      • KALLE KELLO
        *_* kirjoitti:

        Kiistattomat tulokset eivät kykene todistamaan 100%, että tupakointi tappaa tai on syypää jonkun keuhkosyöpään. Tää on kiistaton fakta, katsoo sitä miltä katsontakannalta. Sitä paitsi, se on mun terveys ja mun rahat, eikä kenenkään muun.
        Jostain kumman syystä erityisesti Suomessa jatkuvasti ainoastaan tupakasta. Kai se on tupakan syy jos saa maksakirroosinkin, vaikka ei alkoholia juurikaan käyttäisi. Jos sä et polta niin älä tee siitä ongelmaa niille jotka polttaa. Ongelma on sillä joka siitä sen tekee.

        Menee asian vierestä hiukan, mutta tuosta tuli mieleeni kun kävin lääkärissä vaivan takia, josta lääkäri syytti tupakointia, mutta vieläkään en tiedä miksi ja minkävuoksi tupakka oli siihen vaivaan syypää . Vastausta en ole löytänyt edes netistä... Tuli mieleeni, että tupakoitsijat ovat lääkärille helppo nakki, ei tarvitse lääkärin selata kirjojaan tai netistä katsoa mikä vaivaa vaan on helppo syyttää tupakkaa... No tupakoimattomat ovatkin sitten hankalia asiakkaita, kun niiden kanssa joutuu lääkärikin tekemään töitä


      • nonsmoking
        *_* kirjoitti:

        Ja valittajat eivät nää edessään muuta kuin tupakkaa. Suurimmat valittajat on myöskin yleensä entisiä tupakoitsijoita.

        Niin varmaan, mutta jotka myös ymmärtävät, että tupakointi on perseestä!


      • ????????????????????
        *_* kirjoitti:

        Jos sä kuvittelet et sun keuhkot on jotenkin puhtaat niin siinä erehdyt varmasti. Toinen seikka on, et jos sun suvussa on mitä tahansa syöpää niin todennäköisesti säkin sen voit saada. (Angelina Jolien poistatti rintasyövän perinnöllisyyden takia) Kiinassa yksi pikkupoika sairastu keuhkosyöpään, mut ei tupakoinnin ansiosta vaan ilmansaasteiden. On tekopyhää luulla, ettei jotain saa jos sitä ei käytä tai siihen ei altistu.

        Miten "Angelina Jolien poistatti rintasyövän perinnöllisyyden takia"? :O


      • oletpa
        *_* kirjoitti:

        Kiistattomat tulokset eivät kykene todistamaan 100%, että tupakointi tappaa tai on syypää jonkun keuhkosyöpään. Tää on kiistaton fakta, katsoo sitä miltä katsontakannalta. Sitä paitsi, se on mun terveys ja mun rahat, eikä kenenkään muun.
        Jostain kumman syystä erityisesti Suomessa jatkuvasti ainoastaan tupakasta. Kai se on tupakan syy jos saa maksakirroosinkin, vaikka ei alkoholia juurikaan käyttäisi. Jos sä et polta niin älä tee siitä ongelmaa niille jotka polttaa. Ongelma on sillä joka siitä sen tekee.

        "Sitäpaitsi se on mun"..jne..Kunnes sairastut syöpään,tai keuhkoahtaumus tautiin..Silloin hamuat julkiseen hoitoon ja ..no sitten se ei olekkaan enään sun juttusi vaan..MEIDÄN veronmaksajoiden juttu..että silleen


      • tyhmät
        freeesi kirjoitti:

        Jep, ne alkaa tupakoitsijoilla aikaisemmin.

        Anteeksi vain, mutta tupakointi vaikuttaa tyhmien touhulta.


      • Jaahas
        oletpa kirjoitti:

        "Sitäpaitsi se on mun"..jne..Kunnes sairastut syöpään,tai keuhkoahtaumus tautiin..Silloin hamuat julkiseen hoitoon ja ..no sitten se ei olekkaan enään sun juttusi vaan..MEIDÄN veronmaksajoiden juttu..että silleen

        No eipä tässä muutakuin sitä, että mekin maksamme helkkarin moista veroa tupakistamme. Aatellaan jos vaikka 40 vuotta poltat askun parissa päivässä niin kyllä niillä veroon menevillä rahoilla jo yhtä keuhkoahtaumaa hoidettaisiin, ja vähän terveitäkin potilaita. MEKIN olemme veronmaksajia, luupää.


      • harlekiini
        Jaahas kirjoitti:

        No eipä tässä muutakuin sitä, että mekin maksamme helkkarin moista veroa tupakistamme. Aatellaan jos vaikka 40 vuotta poltat askun parissa päivässä niin kyllä niillä veroon menevillä rahoilla jo yhtä keuhkoahtaumaa hoidettaisiin, ja vähän terveitäkin potilaita. MEKIN olemme veronmaksajia, luupää.

        Hah haaa no mutta te tupruttelet ilmaan savua ja aina heitätte sen natsan maahan/lapset,eläimet ym..niin ja loppopeleissä kaikki valuu pohjavesiin..että silleen..Ai niin olet taatusti impotentti tupakointi nimittäin aiheuttaa tuota varsin vekkulia vaivaa hah haa


      • Teiniastma
        enoleedesmaistanut kirjoitti:

        "Missään en sanonut, että kaikki vaan yleensä. :)"
        Missä väitin, että olisit sanonut kaikki? Kysyin vain mihin perustat väiteesi, että suurimmat valittajat myöskin ovat entisiä tupakoitsijoita. Sinulla taitaa olla tupakansavua silmissä, kun et omaa tai minun kirjoittamaa näe lukea.

        Itselläni oli teini-iässä diagnosoitu rasitusatma, joka pahemi sitten aikuisiällä ihan tavan astmaksi tupakoivien työkavereiden kanssa. Oireet pahenivat aina, kun tupakansavua joutui hengittelemään.

        Karkuun ei päässyt, kun oma työpiste sijaitsi juuri sellaisella paikalla, mihin porukka tykkäsi jäädä tupakalle. Vaikka sioinä miten sanoi, että menkää muualle, henkeä ahdistaa, haistattelua siitä vain tuli. Myös pomolta, joka tupakoi.

        Työterveys sitten lopulta diagnosoi ihan tavan astman ja kannan tästä kaunaa ikäni. Vaikka yhden lääkkeen ottaminen aamuin illoin / kohtauksen tullessa ei ole paljon, on se rajoittava tekiä ja vie turhaa rahaa. Käyttäisin sen 50€ mieluiten johonkin muuhun.

        Että ikävä kyllä itse en arvosta tupakoijia - varsinkaan *_' tuolla asenteella olevia yhtään. Nykyään kyllä lähtee niskaperseotteella ihan omat tututkin pihalta, jos siihen kehtaavat jäädä tupakalle, vaikka minä sen kiellän.


      • tupamoimatonkoi
        mutua kirjoitti:

        Tässä kommentissa jotenkin kiteytyy se, miten tilastojen mukaan koulutustaso korreloi tupakointiin.

        Ja tässä ketjussa jotenkin käy ilmi, kuinka tupakoimattomuus on muuttunut alemmuuskompleksisen roskasakin ainoaksi hyveeksi. Tunnestustihan tämä valkoinen roskasakki - sukupolvi taaksepäin tämä sosiaaliluokka kulki tupakka huulessa - on kovaa porukkaa riitelemään ja solvaamaan toisia pienimmistäkin virheistä tai poikkeamista. Tupakoimattomuushan on ollut jo vuosikaudet vallitseva normi. Antaa tupakoijien tupakoida omissa tupakkapaikoissaan ja kunnioitetaan toisia eri asioissa. Eipäs muuten se autojen pakokaasukaan mitään terveyspölyä keuhkoille ja ympäristölle ole.

        Joo ja en tupakoi itse, mutten myöskään jaksa moralisoida. Eikös alkuperäinen aihe kuitenkin ollut tupakoivan ja tupakoimattoman keskinäinen seurustelu.


      • oikolukija
        ???????????????????? kirjoitti:

        Miten "Angelina Jolien poistatti rintasyövän perinnöllisyyden takia"? :O

        Ehkäpä yritti sanoa, että Angelina Jolie poistatti rintansa ns. "sukurasitteen" vuoksi.. Tosin samalla laitatti vastaavat implantit tilalle, että näyttää silti samalta kuin ennenkin.


      • en oo mitää ottanu
        globaalinen ongelma kirjoitti:

        Tupakoitsijat on just näitä minäminäminä-ihmisiä. Mun terveys, mun rahat.

        No, jos katsotaan hieman laajemmin, niin kyse on aika isosta kansanterveydellisestä asiasta. Paljonko maksaa yhteiskunnalle kaikki tupakkahaitat, sairaudet, kuolemat, työpoissaolot, sairaalassa hoitamiset jne.?Jos ajatellaan globaalisesti kuinka paljon maksaa tupakan haittavaikutukset koko maailmassa per vuosi?

        Passiivinen tupakointi sairastuttaa. Se, että sinä poltat, on myös vaikutuksensa myös muidenkin elämään. Se myös vaikuttaa naapureiden, sukulaisten ja läheisten elämään. Se vaikuttaa myös lapsien elämään. Se aiheuttaa kehitys- ja kasvuhäiriöitä, lisä riskiä sairastua erilaisiin sairauksiin, hidastaa kehitystä ja oppimista. Se lisää myös allergia- astmaoireita ja vaikuttaa vastustuskykyyn. Passiivinen tupakointi sairastuttaa, jopa tappaa. Tupakoinnilla on vaikutuksensa myös luontoon, ilmastonmuutokseen, eriarvoistumiseen, köyhyyteen ja koko maapalloon.

        Tupakan viljely vaikuttaa ilmastonmuutokseen. Sen viljely lisää myös terveysongelmia. Epäsuorasti vaikuttaa myös ihmisten aliravitsemukseen. Torjunta-aineet joutuvat pohjavesiin. Kaikenlaiset myrkyt pohjavesissä vahingoittavat paitsi ihmisiä niin myös eläimiä ja muuta luontoa. Tässä vain muutama esimerkki mainitakseni.

        http://raitis.fi/raitisfi/uutiset/ilmastonmuutosta-vastaan-tupakan-viljelyn-korvaaminen-osaksi-kehitysyhteistyota.html

        http://www.suomenash.fi/fi/tupakka/tupakka ja kehitysmaat/ymparistovaikutukset/

        http://www.aamulehti.fi/Terveys/1194825537882/artikkeli/tupakka tappaa lahes kuusi miljoonaa vuosittain.html

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/tupakka_ja_ymparisto/

        http://www.vihreapolku.info/oma_polku/elamantapa_ja_kuluttaminen/kauneus_ja_terveys/tupakka_tuhoaa_luontoa

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/passiivinen_tupakointi/passiivisen_tupakoinnin_haittavaikutukset/

        http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/vanhempien_tupakointi_vaikuttaa/

        Tässä mainitaan varmaan tärkein asia miksi tupakoivaa rakasta vältetään. Passiivinen tupakointi on haitallista. Ei ole kyse siitä että "mun tupakointi on mun oma asia" vaan se on myös kaikkien muiden ympärilläsi olevien ihmisten asia.

        Se savu sisältää samoja haitta-aineita joita itse tupakassa joten on kuin muutkin polttaisivat vaikkeivat haluaisi. Tämähän pätee sitten siihen kanssaihmiseen jonka täytyy kärsiä toisen addiktion takia. Varsinkin jos lapsia hankkii niin 90 % todennäköisyydellä jos toinen vanhemmista polttaa niin lapsikin kiinnostuu tai ainakin pitää kyseistä käytöstä kunniallisena ja voi päätyä itsekin polttamaan.

        Puhumattakaan siitä että tupakoivan hengitys (vaikka kuinka syötte niitä raikaspastilleja) ja vaatteet haisevat kuvottavalle. En todellakaan haluisi tunkea kieltäni jonkun suuhun jossa on ollut näitä suuta syövyttäviä ja ties mitä muunlaatuisia kemikaaleja.

        P.S. niille typerille tupakoijille jotka tässäkin palstassa väittävät että ota yksi, tupakointi rauhoittaa, VÄÄRIN. kyse on illuusiosta. Tupakka itse ei tee mitään muuta kuin haittaa paitsi kyllähän se hidastaa kehontoimintoja mutta se ei ole oikeata rentoutumista - se vain imitoi sitä ja vielä kehoa harmittavalla tavalla. Sen sijaan se että tauko polttamisessa aiheuttaa kehossasi stressireaktion ja kun poltat uudelleen, "sivuoireet" loppuvat ja tunnet rauhoittuvan. Eikö mene jakeluun?
        Menkää vaikka mielenhallintaterapiaan, se jos mikä lopettaa surkean murehtimisen ja stressaamisen paremmin kuin tupakointi, jonka jälkeen ongelmasi ovat edelleen harteillasi ja on pakko polttaa taas.

        TL;DR täällä on smoke-free neiti.


      • lmao
        Soleisolei kirjoitti:

        Juuriniin tääl on käytöstavoissa parantamisen varaa muutamallakkin ihmisellä.

        Kyse on kuitenkin suomi24sta että odotuksien ei tulisi olla korkealla alkuunkaan.


      • ota selvää ensin
        Jaahas kirjoitti:

        No eipä tässä muutakuin sitä, että mekin maksamme helkkarin moista veroa tupakistamme. Aatellaan jos vaikka 40 vuotta poltat askun parissa päivässä niin kyllä niillä veroon menevillä rahoilla jo yhtä keuhkoahtaumaa hoidettaisiin, ja vähän terveitäkin potilaita. MEKIN olemme veronmaksajia, luupää.

        Kerrotko vielä, mistä lähteestä tämä tieto on peräisin, että tupakkaveron tuotot kattaisivat tupakasta yhteiskunnalle aiheutuvat kustannukset? Osoitteesta suomenash.fi löysin aivan päinvastaista informaatiota. Pelkästään kahden yleisimmän tupakasta aiheutuvan taudin kustannukset ovat 840 milj. euroa, kun tupakkaveron tuotto on 611 milj. euroa. Nämä siis vuositasolla. Mukana ei ole esim keuhkosyövän hoitoon kuluneita varoja, ei tupakkasairauksista aiheutuneita sairauspoissaoloja, ei tupakkataukoihin kulunutta työaikaa (jonka arvioidaan maksavan työnantajalle keskimäärin 2890 €/vuosi/työntekijä) ym.

        Nimittely ja suuret kirjaimet eivät nyt tehneet vaikutusta, kun perusteluja väitteelle ei löytynyt.


      • TOUKOKUU10
        *_* kirjoitti:

        Ja valittajat eivät nää edessään muuta kuin tupakkaa. Suurimmat valittajat on myöskin yleensä entisiä tupakoitsijoita.

        Tupakasta vouhkataan aivan liikaa ja siihen on annettu oikein lupakin. Ylilihavat,isomahaiset naiset ja miehet,jotka eivät harrasta mitään liikuntaa ja keskikalja kyllä maistuu joka päivä. pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä ja että heillä on oikeus missä tahansa rtilanteessa asiasta kuittailla , Tällaista kaksinais moralismia en ymmärrä. Olen tavannut paljon parempi kunttoisia tupakotsioita,kun tääs uskomattomia kaljan kittaajia.

        USEIN KORRELOIDAAN ASIA NIIN,ETTÄ TUPAKOIVA ON JOTENKIN HUONO IHMINEN,VAIKKA HOITAA TYÖNSÄ,KODINSA JA PALJON MUUTA TUNNOLLISESTI. JA HUONOMMATKIN KELPAA KUN EI POLTA,AIKA ERIKOINEN AJATUS. KANSANTERVEYDELLISESTI YLIPAINO JA ALKOHOLI KULUTTAA TERVEYS MENOJA ENITEN JA ALKOLI SOSIAALISIA ONGELMIA.


      • TOUKOKUU10
        globaalinen ongelma kirjoitti:

        Tupakoitsijat on just näitä minäminäminä-ihmisiä. Mun terveys, mun rahat.

        No, jos katsotaan hieman laajemmin, niin kyse on aika isosta kansanterveydellisestä asiasta. Paljonko maksaa yhteiskunnalle kaikki tupakkahaitat, sairaudet, kuolemat, työpoissaolot, sairaalassa hoitamiset jne.?Jos ajatellaan globaalisesti kuinka paljon maksaa tupakan haittavaikutukset koko maailmassa per vuosi?

        Passiivinen tupakointi sairastuttaa. Se, että sinä poltat, on myös vaikutuksensa myös muidenkin elämään. Se myös vaikuttaa naapureiden, sukulaisten ja läheisten elämään. Se vaikuttaa myös lapsien elämään. Se aiheuttaa kehitys- ja kasvuhäiriöitä, lisä riskiä sairastua erilaisiin sairauksiin, hidastaa kehitystä ja oppimista. Se lisää myös allergia- astmaoireita ja vaikuttaa vastustuskykyyn. Passiivinen tupakointi sairastuttaa, jopa tappaa. Tupakoinnilla on vaikutuksensa myös luontoon, ilmastonmuutokseen, eriarvoistumiseen, köyhyyteen ja koko maapalloon.

        Tupakan viljely vaikuttaa ilmastonmuutokseen. Sen viljely lisää myös terveysongelmia. Epäsuorasti vaikuttaa myös ihmisten aliravitsemukseen. Torjunta-aineet joutuvat pohjavesiin. Kaikenlaiset myrkyt pohjavesissä vahingoittavat paitsi ihmisiä niin myös eläimiä ja muuta luontoa. Tässä vain muutama esimerkki mainitakseni.

        http://raitis.fi/raitisfi/uutiset/ilmastonmuutosta-vastaan-tupakan-viljelyn-korvaaminen-osaksi-kehitysyhteistyota.html

        http://www.suomenash.fi/fi/tupakka/tupakka ja kehitysmaat/ymparistovaikutukset/

        http://www.aamulehti.fi/Terveys/1194825537882/artikkeli/tupakka tappaa lahes kuusi miljoonaa vuosittain.html

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/tupakka_ja_ymparisto/

        http://www.vihreapolku.info/oma_polku/elamantapa_ja_kuluttaminen/kauneus_ja_terveys/tupakka_tuhoaa_luontoa

        http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/passiivinen_tupakointi/passiivisen_tupakoinnin_haittavaikutukset/

        http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/vanhempien_tupakointi_vaikuttaa/

        kuules nyt; kirjoituksestasi huomaa,että et ole asioita millääntavalla itse pohtinut.
        Asiat eivät ole aina niin yksioikoisia,opuksissa meille kerrotaanvaikka mitä.

        Pitäis käyttää "talonpoikais järkeä nåissäkin asioissa.

        TUPAKKA ON PIENI MURHE LUONNON SAASTUMISEN KANNALTA.
        SITÄ PAITSI,MONELLA TYÖPAIKALLA,TUPAKOITSIAT SAIRASTAVAT VÄHITEN.


      • ota selvää ensin
        TOUKOKUU10 kirjoitti:

        kuules nyt; kirjoituksestasi huomaa,että et ole asioita millääntavalla itse pohtinut.
        Asiat eivät ole aina niin yksioikoisia,opuksissa meille kerrotaanvaikka mitä.

        Pitäis käyttää "talonpoikais järkeä nåissäkin asioissa.

        TUPAKKA ON PIENI MURHE LUONNON SAASTUMISEN KANNALTA.
        SITÄ PAITSI,MONELLA TYÖPAIKALLA,TUPAKOITSIAT SAIRASTAVAT VÄHITEN.

        Taas tulee isoja kirjaimia ja sitä "omaa järkeä". Oletko tutkinut asiaa ja kenties julkaissut tutkimuksesi jossain. Ja mitä opuksia oletkaan lukenut tähän teemaan liittyen?

        Helpoin ja samalla luotettava kanava tiedonhakuun on suomenash.fi. Tsekkaa sieltä. Löytyy myös tupakanviljelyyn ja kemikaaleihin liittyvää tietoa.


      • Ihan oikeesti
        freeesi kirjoitti:

        Jep, ne alkaa tupakoitsijoilla aikaisemmin.

        Onks toi varma tieto et alkaa? :DDD


      • whatever
        whatever kirjoitti:

        Ei se mitään.Tosiasiassa,että poltan aivan liian pitkään ollut eli 10v punaista ja nyt vuoden miedompaa."Sä pärjäisit ihan hyvin ilman tupakkaakin" niin saattaisi minulle vaikeampaa,koska en tiedä pystyisinkö lopettaamiseen tupakoinnin.Tupakka on minun valintani ja koukussa,mutta en tarkoittanut niin tupakka on tärkeämpää kuin ihmissuhteet.Ikävä kyllä,että tupakoinnin lopettamiseen aiheuttaa myös lihota.Minulla riittää pohdiskella asioita,mutta jos päättäisin lopettaa tupakoinnin niin kai on pakko myös kokonaan jättää alkoholia edes koskea.Ihmissuhteita minulla kanssa jo vaikeampia,mutta mieluiten jään viettää yksin.Seurusteluun minulla ei ole nyt tärkeä enää vaikka montakin vuottaa.Vaikka olisin tupakoimaton ihminen niin ei minulle myös seurusteluun tärkeä ole.

        En välitä negatiivisten palautteita,pyh.Ymmärrän toki,että jos tupakointi on tyhmää ja se on jokaisen oma valinta.Minulla ei ole väliä,että onko hän polttaa tai ei.Jos onnistuisin tupakoinnin lopettamiseen niin ok,mutta päätän itse haluanko seurusteluun tai ei.Taidanpa mielummin olla ikisinkku.Kunnioitan siitä ihmisiä mitä ei tykkäisi ja mitä tykkäisi.Pystyn ilman alkoholia vaikka monta vuotta ja jos myös tupakoinnista niin miksei 100% raittiusta :D.Se on minun murheeni eikä teidän.Älkää sanoko "tupakka on tärkeämpää kuin ihmissuhteet",koska olen pahoillaani ettei minulle enää tärkeä ihmissuhteita.En voi selittää tässä,koska ette tarvitse tietää.


      • JormaJortsu1
        TOUKOKUU10 kirjoitti:

        Tupakasta vouhkataan aivan liikaa ja siihen on annettu oikein lupakin. Ylilihavat,isomahaiset naiset ja miehet,jotka eivät harrasta mitään liikuntaa ja keskikalja kyllä maistuu joka päivä. pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä ja että heillä on oikeus missä tahansa rtilanteessa asiasta kuittailla , Tällaista kaksinais moralismia en ymmärrä. Olen tavannut paljon parempi kunttoisia tupakotsioita,kun tääs uskomattomia kaljan kittaajia.

        USEIN KORRELOIDAAN ASIA NIIN,ETTÄ TUPAKOIVA ON JOTENKIN HUONO IHMINEN,VAIKKA HOITAA TYÖNSÄ,KODINSA JA PALJON MUUTA TUNNOLLISESTI. JA HUONOMMATKIN KELPAA KUN EI POLTA,AIKA ERIKOINEN AJATUS. KANSANTERVEYDELLISESTI YLIPAINO JA ALKOHOLI KULUTTAA TERVEYS MENOJA ENITEN JA ALKOLI SOSIAALISIA ONGELMIA.

        Tuo on tosi. Itsekin poltan ja cooperis menee vielä yli kolme tuhatta näin nelikymppisenä. Joten ei vaikuta tupakka mitenkään. Kaljaa en edes juo. Yäk.


      • sssna.
        oletpa kirjoitti:

        "Sitäpaitsi se on mun"..jne..Kunnes sairastut syöpään,tai keuhkoahtaumus tautiin..Silloin hamuat julkiseen hoitoon ja ..no sitten se ei olekkaan enään sun juttusi vaan..MEIDÄN veronmaksajoiden juttu..että silleen

        No haistapaska sinä veronmaksaja. Joutusit sinä ne kytyset pennisi maksamaan jokatapauksessa vaikka kukaan ei ees polttaisi. Typerää puhua jostain MEIDÄN verorahoista.. onko ne muka jotenkin sinun? Jos on niin sinä kait voit päättää mihin niitä käytetään?? Voitko? Miksi et sitten MÄÄRÄÄ että tupakoitsijat ei saa julkista terveydenhoitoa?? Teepä se kun koet kerran omistavasi verorahat.. sinä et omista niistä senttiäkään ja sulle ei kuulu paskanvertaa mihin niitä käytetään. Ei kuulu vaikka niillä pyyhittäis perseitä!


      • sssna.
        ota selvää ensin kirjoitti:

        Kerrotko vielä, mistä lähteestä tämä tieto on peräisin, että tupakkaveron tuotot kattaisivat tupakasta yhteiskunnalle aiheutuvat kustannukset? Osoitteesta suomenash.fi löysin aivan päinvastaista informaatiota. Pelkästään kahden yleisimmän tupakasta aiheutuvan taudin kustannukset ovat 840 milj. euroa, kun tupakkaveron tuotto on 611 milj. euroa. Nämä siis vuositasolla. Mukana ei ole esim keuhkosyövän hoitoon kuluneita varoja, ei tupakkasairauksista aiheutuneita sairauspoissaoloja, ei tupakkataukoihin kulunutta työaikaa (jonka arvioidaan maksavan työnantajalle keskimäärin 2890 €/vuosi/työntekijä) ym.

        Nimittely ja suuret kirjaimet eivät nyt tehneet vaikutusta, kun perusteluja väitteelle ei löytynyt.

        Miten perustelet sen maksavan tuonverran (2890€/vuosi)??? Työntekijälle kuuluu taukoja 30min päivässä, joten tuskin se keneltäkään on pois mitenkään miten taukonsa käyttää! Ei kuulu työnantajalle se asia. On varmasti äärimmäistapauksia jos ominluvin työaikana tupakalle mennään ja työnantaja on typerä jos ei tähän puutu, eli oma vika. Tauot kuuluu kaikille, poltti tai ei.


      • sssna.
        vain tyhmille kirjoitti:

        Vain tyhmä polttaa. Se näkyy myös tilastoissa. Tilastojen mukaan on yleisempää polttaa mitä alemmas menee sosioekonomisessa luokassa.

        No höpö höpö! Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä aseman kanssa! Tuo sinun sosioekonominen luokittelu on vähä-älyistä!


      • sssna.
        mutua kirjoitti:

        Tässä kommentissa jotenkin kiteytyy se, miten tilastojen mukaan koulutustaso korreloi tupakointiin.

        Ei ole mitään tekemistä koulutustason kanssa! Arvoisa Tasavallan Presidenttimmekin polttaa! Hänkin kai on tyhmä ja kouluja käymätön? Idioottimaista, ylimielistä sekä vähä-älyistä väittää moista!


      • sssna.
        tupamoimatonkoi kirjoitti:

        Ja tässä ketjussa jotenkin käy ilmi, kuinka tupakoimattomuus on muuttunut alemmuuskompleksisen roskasakin ainoaksi hyveeksi. Tunnestustihan tämä valkoinen roskasakki - sukupolvi taaksepäin tämä sosiaaliluokka kulki tupakka huulessa - on kovaa porukkaa riitelemään ja solvaamaan toisia pienimmistäkin virheistä tai poikkeamista. Tupakoimattomuushan on ollut jo vuosikaudet vallitseva normi. Antaa tupakoijien tupakoida omissa tupakkapaikoissaan ja kunnioitetaan toisia eri asioissa. Eipäs muuten se autojen pakokaasukaan mitään terveyspölyä keuhkoille ja ympäristölle ole.

        Joo ja en tupakoi itse, mutten myöskään jaksa moralisoida. Eikös alkuperäinen aihe kuitenkin ollut tupakoivan ja tupakoimattoman keskinäinen seurustelu.

        Miten määrittelet sen että kuka on "roskasakkia"??? Kuvitteletko olevasi joku jumala, joka päättää että kuka on mitäkin ja miten ihmisten tulisi elää?


      • ota sssna selvää
        sssna. kirjoitti:

        Ei ole mitään tekemistä koulutustason kanssa! Arvoisa Tasavallan Presidenttimmekin polttaa! Hänkin kai on tyhmä ja kouluja käymätön? Idioottimaista, ylimielistä sekä vähä-älyistä väittää moista!

        Aika vähä-älyistä väittää Niinistöä tupakoitsijaksi, jos on lopettanut 4 v sitten.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010040311412820_uu.shtml


      • sssna.

    • 1+11

      Mä en ainakaan kestä sitä hajua enkä makua muutakuin pienessä humalassa. Kierrän kaupungillakin tupakoivat ihmiset kaukaa, koska en halua sen hajun tarttuvan omiin hiuksiini ja vaatteisiini. Ja kyllä se tarttuu heti jos joku parin metrin päässä polttaa ja tuulee kohti, tyttöystävä ainakin joskus mainitsi, että hiukseni haisevat tupakalta. Onneksi hän ei polta.

    • ihana nainen

      Mulle tupakoimattomuus on ainakin tärkeä ominaisuus naisessa. En haluaisi vanheta yhdessä naisen kanssa, joka tieten tahtoen moninkertaistaa riskinsä lukuisiin sairauksiin. Haluan elää terveenä mahdollisimman pitkään yhdessä kumppanini kanssa. En myöskään haluaisi hypoteettisille lapsilleni tupakoivaa äitiä malliksi.

      Tupakointi on myös tapana vähän ärsyttävä. Itseäni on aina vähän harmittanut jäädä yksikseni istumaan ravintolapöytään siksi, että seuralaisen on täytynyt säännöllisin väliajoin poistua tilanteesta. Monesti sitä saakin sitten hätyytellä ei-toivottua seuraa pöydästään, kun joku mies on nähnyt "tilaisuutensa koittaneen".

      Mulle tulee myös huono olo tupakan savusta ja tupakointi on muutenkin vähän sosioekonomisesti leimaava taipumus. Lähiöviboilta (koulutuksen puute, tunne-elämän epävakaus, päihteet) ei voi välttyä, mikä ei mielestäni ole kovin seksikästä naisessa.

    • Stop nyt

      Rupusakki röökaa - niin se menee .

    • todellaoutoa

      Jos ei muuten, niin jo pelkkä tupakoivan ihmisen suuteleminen on ällöttävää. Haju ja maku on niin luotaantyöntävä, etten voisi kuvitella seurustelevani ihmisen kanssa, joka haisee tuhkakupilta.

      • Eijeiei

        Tupakointi on oksettavaa. Exäni saattaa polttaa sängyssä tupakkaa ja saattaa karistaa tuhkat lattialle. Asunto haisee kaamealle ja tupakan tumppeja on myös pitkin lattioita, kun ei jaksa tuhkiksia tyhjentää. Ei kiitos


      • just joo
        Eijeiei kirjoitti:

        Tupakointi on oksettavaa. Exäni saattaa polttaa sängyssä tupakkaa ja saattaa karistaa tuhkat lattialle. Asunto haisee kaamealle ja tupakan tumppeja on myös pitkin lattioita, kun ei jaksa tuhkiksia tyhjentää. Ei kiitos

        Juu, ja varmaan syleksii myös purkatkin lattialle..


    • f4ck

      kyllähän se röökaaminen ja huonoon kuntoon dokaaminen on vain esite siitä millainen ihminen on kyseessä. Jos vähänkin on kiinnostunut itsensä henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kehityksestä niin kyllä se rööki ja viina jää pois.
      Onhan se arvokysymys, missä järjestyksessä asiat elämässä tulee. En tiedä kenen hyväksi tupakka olisi tai viina.

    • tuubassa

      Itte en polta mutta ei mua haittaa kun tyttöystävä polttaa. Se toki ällöttää jos toinen haisis vanhalta tuhkakupilta, muttai pieni röökinhaju haittaa kun tyttö muuten tuoksuu niin himottavan hyvältä :) ja on ihan seksikäs kun imee sitä röökiä ja puhaltelee savuja, sille en voi mitään... Oishan se kiva kuitenkin että toi lopettais, kyllä se röökin vetäminen vuosien päästä alkaa vaikuttamaan terveyteen ja ulkonäköön.

      Viina nyt ei liity terveyteen mitenkään jos ei juo kuin mikäkin puliukko. On vaan henkisen tasapainon kannalta hyväksi että sulla on sosiaalisa elämää ja käyt vähän bailaamassa ja nollaamassa päätä ;D minä ja tyttöystävä ollaan oikein terveitä, hyväkuntoisia tyyppejä, vaikka välillä tuleekin oltua aika nakit silmillä...

      • f4ck

        kyllä se nakit silmille veto vaikuttaa ajan kanssa vaikka ei juuri nyt näykkään. Miksi ihmeessä viina on joku pään nollaus? Jos ei osaa muuten niin kandeisko ihan perehtyä muihinkin vaihtoehtoihin. Kyllä bilettää voi ilman nakkeja silmillä ja todella omitusta sanoa ettei viina vaikuta terveyteen, ehkä sun kandeis tutustua aiheeseen mitä se nakit silmille-känni tekee sulle.

        Henkiseen tasapainoon ei kuulu se että vedetään itsensä tiedottomaan tilaan. Johan sen pitäisi terve järkikin sanoa ettei se ihan ok asia ole. Jos on pakko niin oisko se ihan kauhee ottaa kohtuudella? Sen verran että saa ne nousut ja sitten ei vedä siinä kohtaan samaan tahtiin niin että se menee sinne nakkeihin. Ei se ole niin vaikeaa. Se on puliukko dokaamista kun ollaan niin naamat kuin vaan voi olla, tapahtui se sitten joka päivä tai kerran kuussa. Yhtä viehättävää. Edelleen kertoo ihmisen tasosta kuten röökaaminen.


    • slaug

      Tupakointi tai alkoholin käyttö ei kyllä kerro ihmisen tasosta, vaikka asiaa katsois mistä suunnasta. Yhtä lailla tietokoneella istuminen ei ole terveellistä ja silti me kaikki ollaan täällä nytkin, vieläpä jauhamassa täysin tyhjänpäiväsestä asiasta eikä esim. etsimässä hyödyllistä tietoa/tekemässä töitä tms. (Ehkä tässä ohella niinkin.) Olkoon jokasella omat paheensa ja muut kritisoikoon ja moralisoikoon kuinka paljon hyvänsä, mutta jättäkööt pois tollasen epäkunnioittavan kielenkäytön, mikäli omat älylliset resurssit siihen suinkin riittävät.

      • järki käteen

        Tupakan käyttö ja sen lopettaminen ei muuten ole ihan tyhjänpäiväinen asia. Äidin tupakointi vaikuttaa muuten lapsen kehitykseen, oppimishäiriöihin jne. Haluaisitko, että lapsesi olisi kehitys- ja oppimishäiriöinen?

        On muuten todella typerää varsinkin näiden vanhempien naisten tällä palstalla kirjoitella ihannoivia juttuja jostain tupakoinnista, varsinkin kun tätä lukevat myös teinit sun muut.


      • f4ck

        luulenpa että tietokoneella saisi istua aika kauan putkeen että pääsisi edes lähelle vertauksessa röökin polttoon tai dokaukseen. Mun mielestä on takapajuista sanoa että on ihan ok polttaa tai vetää viinaa niin että ei jalat kanna. Sehän on kuin ei oltais opittu mitään mistään. Totuus on se että jos on fiksu niin ei polta eikä vedä övereitä. Ei siinä ole muttia.

        Kiritisointi on asia mikä saa asiat kehittymään, jos sitä pelkää niin sitten vaan partsille röökille ja olut käteen. Kyllä se kiristys siitä helpottaa niin kuin suomessa perinne näköjään on ja siitä noin tiukasti halutaan kiinni pitää.


      • äiti vm-56
        järki käteen kirjoitti:

        Tupakan käyttö ja sen lopettaminen ei muuten ole ihan tyhjänpäiväinen asia. Äidin tupakointi vaikuttaa muuten lapsen kehitykseen, oppimishäiriöihin jne. Haluaisitko, että lapsesi olisi kehitys- ja oppimishäiriöinen?

        On muuten todella typerää varsinkin näiden vanhempien naisten tällä palstalla kirjoitella ihannoivia juttuja jostain tupakoinnista, varsinkin kun tätä lukevat myös teinit sun muut.

        Minulla on neljä tervettä hyvin koulutettua lasta. Eivätkä he tupakoi. Minä sen sijaan olen tupakoinut koko ikäni.


      • tsäkätsäkä
        äiti vm-56 kirjoitti:

        Minulla on neljä tervettä hyvin koulutettua lasta. Eivätkä he tupakoi. Minä sen sijaan olen tupakoinut koko ikäni.

        Koko ikäsi polttanut eli oma äitisi poltti kun sinua odotti ja sitten syntyessäsi työnsi tupakan suuhusi tupruamaan.

        Sinulla on ollut onnea, että olet saanut neljä tervettä lasta, mutta se ei anna sinulle aihetta vähätellä tupakan vaikutusta lapsen kehitykseen jos raskausaikana polttaa.


    • moralisointi tehoaa

      hyvä on, lopetan tupakoinnin. se on epäterveellistä eikä sovi yhteen sosioekonomisen asemani kanssa.

      • freeesi

        Hehe, no tottakai lopetat, kun tanttaraati täällä niin määrää.

        Oikeesti toivon, että vaikkapa sun elämän nainen käntäis sun pään tässäkin asiassa..

        Mulla ei siis ole henkilökohtaisesti mitään tupakoitsijoita vastaan, mutta tupakasta en kyllä tykkää. Siinä on vissi ero.


    • dylsää

      Kyllähän maailmassa on muitakin kriteereitä valita kumppani kuin että tupakoiko hän. Itse en ole koskaan jättänyt tutustumatta henkilöön vain sen takia että tupakoi.

      Kyllähän se on niin että muut ominaisuudet ratkaisevat ei se että tupakoiko hän, paljon enemmän karsastaisin alkoholin, lääkkeiden tai muiden ongelmien , henkisten ilmenemistä.

      Niin ja silmälasit on ehdoton turn off, sekä kasvisruokavalio, liian pitkä / laiha tai lihava ei saa olla , ja vaatetuskin on oltava sellainen sopiva. Siinähän ne tärkeimmät..

      • Antirööki

        Olen katsellut vierestä, kun ihminen kuolee keuhkoahtaumaan. En toivo kenellekään samaa. Tupakoitsija tekee itse valintansa, en vaan voi ymmärtää, että miksi?
        Mikä siinä voi olla niin hienoa, että kannattaa pilata oma terveys?


      • whatever
        Antirööki kirjoitti:

        Olen katsellut vierestä, kun ihminen kuolee keuhkoahtaumaan. En toivo kenellekään samaa. Tupakoitsija tekee itse valintansa, en vaan voi ymmärtää, että miksi?
        Mikä siinä voi olla niin hienoa, että kannattaa pilata oma terveys?

        Niin,mutta kyllä tupakoimattomalle saa myös keuhkoahtaumaa.Ei voi aina välttää kaikista.Tupakointiin vaan sitä joka nikotiiniriippuuvuteen ja muuten sitä sanotaan "tupakointi tekee rauhoittaa".Tupakoitsijan oma valinta kutenkin.


      • not so whatever
        whatever kirjoitti:

        Niin,mutta kyllä tupakoimattomalle saa myös keuhkoahtaumaa.Ei voi aina välttää kaikista.Tupakointiin vaan sitä joka nikotiiniriippuuvuteen ja muuten sitä sanotaan "tupakointi tekee rauhoittaa".Tupakoitsijan oma valinta kutenkin.

        Keuhkoahtauman voi saada myös pölyisestä ja savuisesta ympäristöstä mutta suurin yksittäinen aiheuttaja keuhkoahtaumalle on tupakointi.
        Tupakointi rauhoittaa nikotiiniriippuvaisen henkilön eli jo tupakoitsija, mutta ei tupakoimatonta.


      • freeesi
        whatever kirjoitti:

        Niin,mutta kyllä tupakoimattomalle saa myös keuhkoahtaumaa.Ei voi aina välttää kaikista.Tupakointiin vaan sitä joka nikotiiniriippuuvuteen ja muuten sitä sanotaan "tupakointi tekee rauhoittaa".Tupakoitsijan oma valinta kutenkin.

        Tupakoinnin rauhoittava vaikutus on merkki nikotiiniriippuvuudesta. Eli tupakkakoukussa oleva pääsee nikotiiniannoksella samaan rauhalliseen olotilaan, joka tupakoimattomalla on muutenkin. Kun pääsee tupakasta eroon, ei enää tarvitse keinotekoista rauhoitusta :-)


      • astmaakin
        not so whatever kirjoitti:

        Keuhkoahtauman voi saada myös pölyisestä ja savuisesta ympäristöstä mutta suurin yksittäinen aiheuttaja keuhkoahtaumalle on tupakointi.
        Tupakointi rauhoittaa nikotiiniriippuvaisen henkilön eli jo tupakoitsija, mutta ei tupakoimatonta.

        Keuhkoahtauman voi saada myös homekoulusta.
        Oma äitini ei ikinä polttanut tupakkaa vaan inhosi sitä -- hän kuoli keuhkosyöpään, että silleen.


    • Helppookunheinänteko

      Paras tapa päästä röökistä eroon on Allen Carrin kirja .https://akateeminen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10051&categoryId=&productId=3202049&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=&langId=-11&top_category=&parent_category_rn=&storeId=10201&gclid=CJiy7LOqirsCFUZY3godaz4AvQ.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10201468

      Ja mitkä on alkujutut...
      1. Käy puhdistuttamassa hampaat.
      2. Vietä muutama päivä itseksesi...
      3. Hae kaupasta porkkanoita ja muuta nakerrettavaa..popcornit kans on hyvii, jos kattelee dvdtä ja töllöö ...

      Mulla kosahti ekakerta siihen, kun 2 viikon päästä alkoi ikenistä verta vuotamaan ja sitten en ilennyt mennä hampaita putsauttamaan, kun kipukynnys tais laskee.

      • jotain hyvää siis

        Mä lopetin koska mun ihastus ei pidä tupakoinnista. Ei muuten ollut edes vaikeeta.. Toivottavasti tulee se hetki kun voin kertoa moisen myös hänelle. Joo en ihan ole uskaltanut alkaa kosiskella.. mut rööki jäi..


      • kaikki pääsee irti

        Tiedättekö muuten, miksi ikenistä alkaa vuotaa verta, kun lopettaa tupakoinnin? Siksi, kun verenkierto elpyy ja palautuu (lähes) normaaliksi niin suussa, sormissa, selkärangassa (usein tupakointi on syynä selkäkipuihinkin) kuin keuhkoissakin.

        No, kun verenkierto elpyy, paljastuvat ientulehduksetkin, jotka ovat pysyneet piilossa lamaantuneen verisuoniston takia, ja veri valuu ikenistä.

        Verenvuoto ei siis johdu nikotiinipurkasta, kuten usein luullaan.

        Stumppaa tähän on hyvä kirja. Erinomainen tapa päästä eroon tupakasta on muutaman tunnin luento. Rahat takaisin, jos ei toimi.

        www.allencarr.fi


    • samelove

      itse polttelen satunnaisesti, juon joskus myös alkoholia ja saatampa joskus sortua syömään liikaa pitsaakin. Ampukaa minut?

      Tänäänkin harkitsin vesipiipun ostamista. Minusta elämästä pitää nauttia eikä nipottaa liikaa. Voisinkin tästä mennä kauppaan ostamaan tölkin olutta, koska huvittaa.

      Mielestäni raja menee siinä, kun antaa jonkin päihteen tai aineen ottaa vallan ihmisestä. Eli säännöllinen tupakointi tai jatkuva kittaaminen ei oo kaunista katseltavaa, mutta ei kyllä totaalikieltäytyminenkään tai toisten tuomitseminen.

      Hauskaa ahdasmieletöntä viikonloppua kaikille.

      • freeesi

        Kiitos samoin :-) Mun mielestä se vasta suppeakatseista onkin, ettei tajua, että ihminen voi rentoutua, olla sosiaalinen, bailata ja pitää hauskaa ihan ilman päihteitä. Pitsa on vähän siinä rajoilla.... :-D


      • f4ck

        hieno asenne, ampua pitäisi kun et millään tapaa edes tapoinesi kuulu ketjuun. Jos sä et säänöllisesti käytä niin mitä vittua, ketä kiinnostaa sun nautinnot? Tässä oli kyse siitä että nimenomaan ei pääse eroon tavoista joissa ei ole mitään terveellistä eikä fiksua.

        Elämästä saa nauttia, kaksi askia päivässä ja nakit silmille-kännit ei ole ihan fiksua sellaista. Sun satunnaiset ei ihan nyt ylitä sitä kynnystä minkä ehkä toivot.

        Ahdasmielisyyttä on monenlaista, itselläsi myös on sellaista. Jos puhutaan terveydestä niin siinä ei ole monestikkaan mitään mutu-ajattelua. Vaan ihan puhdasta faktaa.


      • freeesi
        f4ck kirjoitti:

        hieno asenne, ampua pitäisi kun et millään tapaa edes tapoinesi kuulu ketjuun. Jos sä et säänöllisesti käytä niin mitä vittua, ketä kiinnostaa sun nautinnot? Tässä oli kyse siitä että nimenomaan ei pääse eroon tavoista joissa ei ole mitään terveellistä eikä fiksua.

        Elämästä saa nauttia, kaksi askia päivässä ja nakit silmille-kännit ei ole ihan fiksua sellaista. Sun satunnaiset ei ihan nyt ylitä sitä kynnystä minkä ehkä toivot.

        Ahdasmielisyyttä on monenlaista, itselläsi myös on sellaista. Jos puhutaan terveydestä niin siinä ei ole monestikkaan mitään mutu-ajattelua. Vaan ihan puhdasta faktaa.

        Voi että sä f4ck oot kiree... Miksei tota satunnaiskäytön näkökulmaa nyt ois tähän saanut tuoda? Oikein kirosanojen kera, älä nyt viitti..


      • hagayy
        freeesi kirjoitti:

        Kiitos samoin :-) Mun mielestä se vasta suppeakatseista onkin, ettei tajua, että ihminen voi rentoutua, olla sosiaalinen, bailata ja pitää hauskaa ihan ilman päihteitä. Pitsa on vähän siinä rajoilla.... :-D

        "Pitsa on vähän siinä rajoilla" toivottavasti oli sarkasmia.


    • anrm

      Eipä kyllä ihan hirveästi tupakoivat miehet kiinnosta seurustelumielessä. Iljettävää, kun kaikki vaatteet haisee tupakalle ja suudellessa nuolee tuhkakuppia. Toki ihastuessa olen tehnyt poikkeuksia, mutta ei se kyllä kivaa ole. Melko vaikeaa vaan löytää täysin savutonta.

    • Vapaamielinen

      Itseleni on sattunut kaikki naiset (ex-vaimot, tyttöystävät jne..) aina röökipä polttavia ja itse en edes ole polttanut koskaan..saa polttaa ihan vapaasti ei minua haittaa ei se rakkaus ole tupakoinnista kiinni!!!

    • Niinpä niin.

      Eikö haittaisi, jos kumppani olis kasvissyöjä, tai ruoka-aine allerginen, ohut hiuksinen,tai alle 160 pitkä, tai käyttäisi joskus alkoholia, tai olisi jääkiekko fani? Tupakointi näiden rinnalla on naurettavan pientä.

    • Heips3

      Eiköhän tuo ole enemmänkin naisten onglema löytää polttamatonta miestä. En tee ensimmäisiäkään treffejä enää tupakoivan kanssa, koska siitä ei ole koskaan tullut mitään. Ajattelepa, jaksatko jatkuvasti joka paikassa odotella yksinäsi ,kun toinen käy tupakalla? Ja se haju...hyi...

    • 9+18

      No minä huolestuisin toisen terveydestä ennenpitkää. Vanhalla iällä tupakoitsijat yskii ja rykii... keuhkosyöpä voi muhia tai tulla keuhkoahtauma.
      Jos ihminen polttaa nuorena mutta puhuu lopettamisesta ja haluaisi lopettaa jossain vaiheessa, toivoa on. Kannattaa kokeilla kaikki konstit nikotiinipurkasta sähkötupakkaan.

    • lopettanut puolison

      Onhan sillä väliä. Itse poltin yli 20 vuotta ja kun tapasin nykyisen vaimoni ja hän saa migreenikohtauksen tupakansavusta ja jopa tupakoitsijan hajusta, lopetin. 8 vuotta polttamatta. Onhan siinä muitakin hyviä puolia, terveys, hajuaisti, makuaisti jne...

    • Ihanainen

      Kyllä niitä löytyy ...
      Itse olen yksi niistä :))

    • j + t + r

      En halua suudella " tuhkakuppia " ... vaikka itekki poltin aikoinaan kymmenisen vuotta ....

    • Itse tupakoitsijana en vois kuvitellakkaa seurustelevani sellaisen kanssa joka ei polta

    • Just näin

      Siis mikä ihme ajaa ihmiset tupakoimaan? Mä oon kysyny kaikilta niiltä joita mä tunnen ja ne ei vastaa siihen koska ne ei itsekään sitä tiiä. Eipä se mulle ongelma oo jos kaverit polttaa. Oman terveytensä siinä tuhoaa, mutta mä en hyväksy sitä omalta puolisoltani.

      Juomisen mä vielä nyt jotenkin ymmärrän kun sitä ei jatkuvasti tehdä mutta mikä syy on sille tupakoinnille? Askin kyljessä lukee selvällä suomen kielellä että haitallista terveydelle ja silti sitä vedetään kuin pesusieni vettä.

    • Tupakoimaton nainen

      Itse en polta ja toivoisin ettei se toinenkaan polttaisi. MUTTA ei se nyt este olisi suhteelle vaikka asijasta sanoisinkin, mutta loppusaltaan itsestään se lopettaminen lähtee. Pääasia ettei minun tarttes altistua savulle mm autossa tupakointi ehdoton ei.

    • Haiseekin jo ,hyi

      On minulla nainen joka ei ole koskaan tupakoinut ,en huolis naista
      yhdenillanjuttuunkaan jos tupakois .

    • Sen polttamisen ei pitäisi merkitä mitään siinä vaiheessa kun rakastut johonkin ihmiseen. Saat tupakoinnin kuulostamaan suorastaan synniltä, mitä se ei todellakaan ole.

    • nonsmoking

      Tupakointi korreloi koulutustason kanssa. Mitä heikompi koulutus, sen enemmän tupakoitsijoita. Amikset polttaa enemmän kuin korkeakoulussa opiskelevat. Samoin sosioekonominen asema, mitä paremmat tulot, sen vähemmän tupakoitsijoita. Terveysvalistus menee perille!

    • Nosmokng

      Vaikea ymmärtää miten tupakointi vaikuttaa jo tuossa vaiheessa, yhteenmuuttaessa voisi häiritä ei seurustelessa. Itse en polta ja olen nainen. Asuin 10 vuotta tupakoitsijan kanssa ja se haju oli harmeista pienin. Ei koskaan rahaa ja riippuvuus sääteli päivärytmiä ja elämää...

    • gjrkhmikkogjt

      akan henki haisoo tuhkakupilta, ei viitti pussata. hyi!

    • Juupajuu

      Tupakointi kertoo hengen köyhyydestä. Vaikka hajuhaitat, kuvottava ulkonäkö jne. ovatkin iso ja luontaantyöntävä tekijä, tuo suunnaton tyhmyys ja saamattomuus ovat suurin tekijä jonka takia lemppaisin vaikka juuri esikoispoikani synnyttäneen miss maailman.

      Mitä helv***n järkeä on värjötellä räntäsateessa tai pakkasessa kadulla vetämässä keuhkoihinsa savua paperisen pillin läpi. Näytöt tupakan terveyshaitoista ja vaikutuksista ulkonäköön ovat aivan kiistattomat, joten miksi etenkin naiset polttavat? Se jotenkin kertoo heikomman sukupuolen typeryydestä ja laiskuudesta.

      Katsokaapa vaikka seuraavan kerran tupakoivaa naapurianne, kuinka totaalisen dorkalta hän näyttää siellä räystään alla.

      • Niinpä niin

        Mikä vitsi...tupakointi kertoo hengen köyhyydestä :))

        Jos jotain on moitittavaa, niin ihmisten ylipaino. Se on ällöttävä, terveydelle haitallista ja tulee valtiolle kalliiksi.

        Ylipainokaan ei toki kerro ihmisen hengellisestä köyhyydestä, mutta kielii laiskuudesta, itsensä laiminlyönnistä ja heikosta itsetunnosta. Toisinaan on syynä myös pelkkä tyhmyys.

        Olisin 100 x enemmän tupakoitsijan kun ylipainoisen ihmisen kanssa ja veikkaan, että tällä palstalla kirjoittaneista 90 % ovat ylipainoisia läskipossuja.


    • yestupakka

      Minä olen 25 vuotias ja polttanut 13 vuotiaasta saakka. Äitini polttaa, isäni polttaa, vaarini ja myös iso-mummoni polttaa edelleen vaikka on 85 vuotias! Kaikki suvussani ovat täysin terveitä. Älkää aina jaksako valittaa tupakoinnin haitoista ja vaaroista, me tupakoitsijat tiedämme ne kyllä! Hyvät verorahat tuomme tähän maahan, jolla myös kustannetaan teidän lastenne ilmainen opiskelu ja terveydenhuolto.

      • notupakka

        Tupakointi ja tupakoitsijat kuormittavat huomattavasti enemmän terveydenhuoltoa mitä tupakoitsijat tupakoinnin verorahojen kautta valtiolle tuottavat. Ei sillä rahalla lasten ilmaista opiskelua ja terveydenhuoltoa kustanneta.


      • yök yök

        Onko äitisi polttanut tupakkaa raskausaikana kun sinua odotti? Jos on, hän on altistanut sinut oppimishäiriöille, kasvuhäiriöille, ylivilkkaudelle, sairauksille ja kemikaaleille.

        Jos raskausaikan äiti polttaa, juo viinaa ja käyttää huumeita, on paljon todennäköisempää, että lapsi on oppimis- ja käytöshäiriöinen. Lukihäiriöitä ja ADHD-diagnooseja on näissä lapsissa enemmän. Mitä enemmän lapsella on oppimis- käytöshäiriöitä, sitä vaikempaa on hänen pärjätä myöhemmin elämässään. Sitä vaikeampaa hänen on hankkia vakaa elämä, hyvä ammatti ja elättää itsensä.

        Tupakointi vaikuttaa myös lasten opppimiskykyyn. Tulee enemmän oppimis- ja käytöshäiriöisiä oppilaita. Sitähän itse oppimishäiriöiset ei ymmärrä. Oppimis- ja käytöshäiriöt ovat yhteydessä rikollisuuteen, köyhyyteen, väkivaltaan, yleiseen pahoinvointiin jne. Tupakasta saaduilla tuotoilla ei kateta mm. verorahoin vankiloita, väkivallan uhrien kärsimyksiä, työttömyyttä, rikoksia, mielentervysongelmia ja niiden hoitoa.


    • yestupakka

      Ja lisäisin vielä että tunnen monia pareja joista vain toinen osapuoli tupakoi. Hyvin onnellisia ovat kaikki!

    • Kahtaa en vaihtais

      Onhan se lähes sama asia kuin tuhkakuppia nuolisi - suudella tupakoivaa naista. Ise en polta, -mutta puolisoni polttaa....-kyllä se vaan tympii kun ohi pihalla kävelee savupilven ohi , eipä sitä tupakoiva tiedä - HAISTA.
      En kuitenkaan koskaan jätä häntä, polttihan tuo jo suhteemme alussakin. Elämä on !

    • Smokey the Bandit

      No sitähän sanotaan, että kun toisesta aidosti tykkää, niin hänet hyväksyy sellaisenaan. Ja niin sitä täytyykin.
      Tietenkin ymmärrän, jos tupakointi ja kaikki siihen liittyvä kuvottaa, niin silloin ei huoli tupakoitsijaa kumppanikseen. Vaikka tää savuttelija olis kuin ihana muuten.
      En mäkään esimerkiksi ikipäivänä huolisi alkoholistia tai edes alkoholin suurkuluttajaa tyttöystäväkseni.
      Mulle on ihan sama, polttaako nainen vai ei. Hänen täytyy vain hyväksyä sitten mun tupakoiminen siinä missä kaikki muukin minussa, jos hän nyt sattuu olemaan savuton. Itse taas sitten pidän huolen, ettei hänen tarvitse kärsiä ainakaan kovin kauheasti mun pössyttelystäni.
      Onneks kyllä naisissa on näitä suvaitsevaisiakin immeisiä.
      Ja eihän siitä mitään tule, jos haluat välttämättä olla jonkun korsteenin kanssa kimpassa ja sit alat samantien kitisemään toisen tupakoinnista ja ylipäätäänkin tekemään siitä mekkalaa. Ajatuksenakin on jo naurettava.

    • voi se hankalaakin o

      Minua ei periaatteessa haittaa vaikka ihmiset tupakoivat, harvemmin tulevat ihan viereen tupruttelemaankaan. Mutta ei se haittaa. Mutta sitten rupesin seurustelemaan miehen kanssa, joka tupakoi.. Meni tosi vaikeaksi, rupesin kiertämään häntä, kun hän tuli tupakalta, siitä hajusta tuli ongelma, minua yskitti ja haju oli paha, varsinkin, jos toinen tuli lähelle. Ja lähellehän sitä tullaan, jos yhdessä ollaan :) Sitten mies huomasi sen, aika monesti sanoin ennen nukkumaanmenoa, että ei kävisi tupakalla jne. Tajusin kyllä, että olen vähän ehkä allerginen sille hajulle, koska yskitti välillä tosi paljon, kun mies tuli viereen. Ja harmitti tietysti.
      No miespä lopetti tupakoinnin, oli kuulemma hyvä syy.. Minä en painostanut, mutta hän vain huomasi sen, että en vain jostain syystä meinannut kestää hänen lähentelyjään tupakoinnin jälkeen.
      Kyllä se voi haitata, aina ei ole kyse nipottamisesta. Olen itsekin aikoinaan tupakoinut,joten tiedän kyllä siitä asiasta, enkä tuomitse mitenkään.

    • ei tupakkayskääkään

      Avioliitossa yleensä kumpikaan ei polta - tai molemmat polttavat. Voi sitä nikotiinin ja savun määrää, kun/jos molemmat polttavat!!!
      Meillä kumpikaan ei polta.
      Voi mikä helpotus...ja rahaa säästyy!

    • No tupakalle...

      En ikinä alkaisi/voisi seurustella miehen kanssa joka polttaa. Jos rööki on tärkeämpi kuin kumppani, niin tervemenoa kilometritehtaalle. :-I

    • köh-köh-köhä

      En polta. Etsiessäni puolisoa kriteereihin kuului, ettei hänkään polta. Röökaajat ja ei-röökaajat jakautuivat jo eri kasteihin kouluaikoina. Jos toinen röökaa ja sinä et, menisitkö silkkaa rakkautta seuraksi parvekkeelle ja altisuisit itse samalla passiiviselle tupakoinnille. Röökipaikoilla tapaa aina uusia tuttavuuksia ;)

    • vaikka itse

      poltin 25v ja lopettanut vuosia sitten,inhoan yli kaiken tupakanmakuista pusua.
      jos tupakka ei jää,olkoon röökin kanssa.

    • savu ja terva yökk

      Hyvin harva enää poltaa vuonna 2013. Omassa tuttavapiirissäni ei ketään.
      Ne keiden tiedän polttavan, ovat yleensä aika heikosti koulutettuja. Onneksi duunarienkin keskuudessa tupakointi ja ryyppääminen ja muut huonot tavat alkaa olla pois muodista.
      Samoin nuorista yli 50% on nykyään täysin raittiita.
      Erinomaista, sanoisinko.

      Aloittajana voit aina sanoa, että "olet tosi kiva ihana ihminen, mutta tupaointi on turn off". Se voi motivoida lopettamaan :)

      • Huumeet kunniaan

        Höpö höpö! Hyvin moni polttaa vielä 2013 ja tulevaisuudessakin. Saahan sitä polttaa. Huumeitakin kannattaa ottaa sopivasti, mutta alkoholia kannattaa välttää!


    • Deepi

      Minä nuoruudessani poltin ja onneksi moinen idioottimainen riippuvuus jäi sitten pois. Mieheni on polttanut aina. Alkusuhteessa poltettiin molemmat - tupakointi ei haitannut, sitten minä llopetin - tupakointi ei haitannut. Mutta nyt kun lapsia alkoi siunaantumaan, niin tupakointi haittaa - ja paljon.

      Oma asiansa on lopettaako vai ei, kunhan nyt edes yrittäisi. Nykyään tupakointi haittaa valtavasti; etenkin raskaana ollessa en siedä miestä lähellä, kun haisee niin pahalle, esikoinenkin (pian 4v) kertoo hyvin selvästi ettei tupakoinnista pidä ja koska miehellä ikääkin nyt yli 30v, niin terveys huolettaa minua myös.

      Mikäli ero tulisi tai mieheni tupakkaan itsensä tappaisi tai muuten vain tulisi eteen tilanne, että uutta kumppania pitäisi etsiä, niin savuttomuus olisi ehdoton vaatimus.

    • äiti vm56

      Neljä tupakoimatonta aikuista lasta ja tupakoimaton mies :) Kestänyt avioliitto 40 vuotta ja sairaslomilla en ole ollut yhtä paljon kuin tupakoimattomat työtoverit. Minä siis olen aina tupakoinut.

    • Huumetta se on

      Tupakki on laillistettu HUUME ! Lakiin pitäisi tulla semmonen käänne että tupakki laittomaksi ja sitä mukaan sakkoja jne. En ole ketään tuomihtemaan mutta miten esimerkiksi hikinen 3:s kalja on pahempaa myrkkyä KANSANSILMISSÄ kuin HUUME eli TUPAKKI?????

    • M 40

      Olen itse polttanut liki parikymmentä vuotta, nyt olen ollut ilman tupakkaa kahdeksan vuotta, mutta ei minulle ole mitään väliä sillä polttaako joku vai ei. Tietenkin tupakoimattomuus on hienoa ja sellaista kumppania minäkin etsin, mutta ei se voi olla ainoa/tärkein kriteeri kumppanissa. Jos muuten kolahtaa, niin siinä antaa monta, monta pikkuvirhettä anteeksi.

    • fukenfag

      Minulla on täydellinen nollatoleranssi kumppanin tupakoimiseen. Jos mies polttaa, asia ei jatku pidemmälle. Tupakoiminen on typerin ja epäterveellisin asia, mitä laillisesti saa tehdä. Se rumentaa ihmistä, haiseva hengitys, kellastuvat hampaat ja haisevat kellastuneet sormenpäät ovat kuvottavat. Puhumattakaan siitä, mitä se tekee terveydelle. Itse terveydestä tarkkana ja aktiivisena liikkujana en voisi ikimaailmassa suostua seurustelemaan henkilön kanssa, joka ei viitsi itseään kunnioittaa sen vertaa, että jättäisi tupakat polttamatta. Anteeksi vain, mutta tämä on minun kantani.

    • Tätäkö haluat?
    • Semmosta

      Tupakin polttaja haisee tuhkakupille, semmoselle märälle.

      Toisaalta kiihottaa semmonen hajuveden tuoksu ja tupakin haju yhdistelmä että semmosta vois kerran pari nusassa semmosenaan.

      • Teppana

        Nykyinen naisystävä polttaa, eikä tee yhtään mieli pussailla, sama kuin nuolis tuhkakuppia, yök, muuten mukava ihminen, vahinko vaan, täytyy ehkä etsiä uus.


    • Älyhoihoi

      Pysy vain kaukana tupakoitsijoista eivät nämä seuraasi kaipaa.

    • Onko varaa??????????

      Mitäs te tööT-Läskit pullaMössö kansa vedätte röökiä tai ette mutta olette
      niin tosi tyhmiä ja hevosenpuolikkaita.

      Katsokaa peiliin ensin hartaasti ja jos peili ei kerro totuutta kysykää rohkeasti
      miltä näytätte joltakin puolueettomalta henkilöltä.

      Tämä oli jenkkiläisen pariskunnan mielipide suomalaisiata rumista=onnetto-
      mista ihmisistä.

    • 2+2

      Kyllä se suhteen toimivuus lähtee syvemmältä, ja sen on varmaan useimmat huomanneetkin. Vaikka kuinka yrittäisi tehdä "oikein" niin silti homma ei toimi. Se on melkein niin, että jos suhde ei ole riitelyä tai muuten vain tyhjää, niin se on jo päätynyt särkyneisiin sydämiin. Olen lukenut erästä kirjaa, joka todella auttoi minua ymmärtämään rakkaus- ja parisuhdeasioita, mutta myös itseäni paljon paremmin, joten voin suositella sitä muillekin. Kirja on Särkyneiden sydänten aktiivikirja, googlaamalla löytyy.

    • hyhhyhmikäparondiitt

      Tupakoitsijoilla on yleensä joku mielenterveysongelma.

    • Eitupakalle

      Multa taas loppui tupakointi, kun kumppani ei polta eikä ole koskaan polttanutkaan. Eikä koskaan sanonut mulle tupakoinnista mitään vasta kuin lopettamisen jälkeen ja silloinkin vaan kannusti ja kehui. :) yllättävän helposti sitä pääsikin eroon tupakasta. Ensin väheni ja sitten tulikin se päivä kun ei enää maistunutkaan. Ja nykyään ihmettelen että miksi sitä edes polttikaan. Aivan kamalan hajusta ja ei sovi kenellekkään. Ruma tapa.

    • Piia29

      Me poltettiin molemmat, kun tavattiin 10v sitten. Itse lopetin 2v sit, haiseehan se tupakki kauheelle, kun ei polta enään, mutta emmää miestä voi pakottaa lopettaa, sama mussukka se silti on. Pistin sen hanskat yks pv käteen, kun en löytäny omia, kun vein koiraa, niin kysyin siltä ookko uittanu tuhkiksessa näitä hanskoja :D

    • olisi olla työ

      olis terveys sitä jotta kehitellään aines, joka kokemaan miltä tuntuu esim. keuhko ahtauma tai syövän erin omaiset lajit tai kaikki muu kun sexi ei maistu tai naitattaa ja tupakalle mennään, tai käsi pois sieltä ja tupakkaa ... suoriutuu kevyillä lumilla tupakan tutustumiseen, niinkun olisi ulkomailla pölyttyneessä ilmastossa, jää se savuttelu ottamatta ja miten ennakoisi sen ja ettei todellakaan tarvitsisi ottaa tupakka mistään, mistä sitä tupakkaa saa käyttöön, jottei ottaa tupakkaa ns, psykologisesti sanoen ... kyllä tupakankäytön ennakoiva ihminen olisis paikallaan ennakoida estävästi kenen tahansa tajunnan pyrkiessä tuhon tielle ... tääl seisoo pää

    • En kestä enää

      Miksi helvetissä näitä homotransulespo-palstojen keskusteluja nostetaan tohon etusivulle? Maksaako seta jotain rojalteja suoli24:lle? Antakaa nyt hyvä ylläpito näiden ihmisten keskustella vaan omista jutuistaan ihan rauhassa älkääkä laittako näitä kaikkien naurettaviksi ja pilkattaviksi.

      Osallistuisin, kuten varmasti useimmat, ihan normaalien ihmisten keskusteluihin joissa seksuaalisuudella, ja ainakaan sen irstaimmilla alalajeilla, ei olisi mitään merkitystä.

    • Haisee palle

      Tupakoiva haisee ällöttävän pahalle, mutta ei itse sitä pysty tunnistamaan.

    • Hohhoijaa!

      Ihmettelen kovasti näitä vastauksia, "eihän sitä tahdo, että oma rakas kuolee. Haluaa toisen huolehtivan terveydestään, ettei kuole ennenaikaisesti". Laskin tuossa, että olen elämäni aikana tuntenut 6 ihmistä, jotka ovat kuolleet erinäisiin keuhkosyöpiin ja/tai keuhkosairauksiin. Yksi heistä poltti tupakkaa. Minäkään en päästä enää puolisooni auton rattiin, bussiin, salamalla pihalle, kaukomatkailemaan, hellan ääreen, liukkailla keleillä ollenkaan pihalle, koska siellähän ihmisiä kuolee ja en halua hänen kuolevan. Get a grip, ihmiset! Mieheni tupakoi seurustelun alkuvaiheissa, enkä olisi koskaan edes huomannut vaikka tarkkanenäinen olen, ellei hän olisi itse kertonut/polttanut aikanani. Autossa/asunnossa ei koskaan haissut koska siellä ei tupakoitu, hengitys oli raikas, kädet ei haissut tai kellertänyt ja puhtaat/hyvät hampaat onkin yksi ehdoton piirre minulle miehen valinnassa. T. ei suvaitsevainen ei-tupakoitsija.

    • limakurkku

      haisulitupakkasuu, hyi. vetäytyneet ikenet, heiluvat hampaat,
      hammaskivi ruskeaa.....keuhkoahtauma, kuolemansairaus.
      vanhemmat tupakoivat ja lapset kasvavat myrkkysavussa. suojattomat, puolustuskyvyttömät kasvavat pienokaiset.
      hiukset, tyynyliinat, kodin tekstiilit haisevat......auto ehkä......
      harmaa iho. keltaiset sormet......
      en suutelisi tupakoitsijaa. emme kohtaakkaan läheisesti koskaan....onni kummalekin elää omanlaistaan elämää.

    • ex pössyn pössyn

      Ei haittaa, koska itse aikoinaan poltin, niin tiedän kyllä mitä se on.

    • sselitys

      No eipä se tutustumisvaiheessa varmaan erityisesti paina tupakoiko toinen itsensä kuoliaaksi.

      Mutta meille tupakoimattomille se haju saattaa olla (ja monelle ona) ihan totaali turn-off. Ja sille asialle kun ei voi itse sitten mitään.

    • Vainukoiran nenä

      Kyllä olis jääny pitempi tutustuminen tuon miehen kanssa jos se olisi polttanut säännöllisesti, olis kelvannu korkeintaan muutamaksi kerraksi sänkyä lämmittämään. Tuommonen joskus kännissä polttamisen kestän, mutta jos se dunkkais kokoajan tupakalle niin ei vaan pystyisi olemaan, haju on niin kauhea jos joutuu tupakoivien kanssa olemaan pitempään :/

    • Itse häpeän jokaista, joka kehtaa lemuta juuri tolleen ! YYÄÄÄÄKKKK, HYYYYIIII ! En polta, enkä koskaan ole edes kokeillut, en halua lemuta ja olla häpeäksi ! Muuten -kin olen sairas, en halua enää lisätä niitä ja pahentaa asioita entisestään. En halua aiheuttaa toisille mitään ylimääräistä, esim. syöpää, jota juuri tuon vetely aiheuttaa ! Oikeasti. Onneksi suvussa ei ole, kuin yksi savustaja. Muita ei kaivata !! Haluatteko, lemuläjät, kuolla syöpään, yms, mitä toi aiheuttaa ? Haluatteko aiheuttaa muille, jot-ka altistuu väkisinkin, kun vetelette niitä missä ikinä sitä teettekin, kysymättä ensin kohteliaasti lupaa, kaikkea turhaa, sairauksia, joita kukaan ei halua ?

    • Pusut maistuu paremmilta kun siellä suussa ei maistu tupakka=)

    • nukkevaimo1

      Tupakointi on tosi vaarallista. Mitä lukeekaan tupakka-askin kyljessä? On ikävää kun kavaljeeri haisee tupakalle, vaatteet ja kaikki.. Tupakanhaju tarttuu minunkin vaatteisiini, jos esim. takit ovat vierekkäin.
      Tupakoitsija on huono esimerkki lapsille. Tupakointiin kuluu aikaa ja rahaa.
      Lopettaminen kannattaa aina. Hyviä korvaushoitoja nykyään on saatavana joka lähtöön. Tupakanpoltosta pääsee eroon jos vain haluaa.

    • Pornokalle

      Naama ja suu haisee paskalle. Kuka halluis pussata persettä?

    • ei kiitos tupakalle

      Minä en periaatteessa välitä polttaako kumppani vai ei. Mutta käytännössä kylläkin. Sairastan itse allergiaa ja astmaa (pysyvät lääkkeillä ja elämäntavoilla hallinnassa) enkä voisi kuvitellakaan itse koskaan polttavani. Pidän itsestäni hyvää huolta niin ruokavaliolla kuin liikunnallakin! Harrastan siis runsaasti liikuntaa; kuntosalia/ kestävyysjuoksua (pari maratoniakin on juostuna). En voisi elää sellaisen ihmisen rinnalla joka noin huonosti pitää itsestä huolta. (en myöskään jaksaisi rinnalla alkoholiongelaista tms). Sitten olisi miettimisen paikka jos elämään astuisi esim. ex. tupakoija tai ex. alkoholisti.. hmm..

    • tumppis

      Voiko tupakoitsijan päälle (avauksen kuvassa) heittää bensaa?

    • girls_proof

      Just opposite. Girls in Finland actually like the smoking men more. Only among the university level girls, smoking is not appreciated. However the girls in university level are still a small portion of women in Finland.

    • Ei tupakoiva

      Minusta polttaminen on periaatteessa jokaisen oma asia, mutta kumppaniksi en voisi polttavaa henkilöä edes harkita. Olen astmaatikko ja lisäksi se haju on vain sietämätön.

    • nonsmoke

      Minä lopetin viisi vuotta sitten tupakan polton silloisen tyttöystäväni pyynnöstä ja täytyy kyllä sanoa, että nyt on tyytyväinen. Pääsi eroon turhasta tavasta. Olen kyllä kiitollinen hänelle, joka jaksoi kannustaa lopettamaan, vaikka välillä saattoikin repsahtaa. :)

    • kalja mimmit yök

      tupakointi ei haittaa minua.mutta jos juo pisseä ja haisee sen juomisen jälkeen kuin pissi haisisi suusta sellaista en halua enkä ryhdy edes seurustelemaan mutta jos joskus konjakin ottaa voin ottaa itsekkin.mutta kaljalle haisevaa en halua

    • Nevereverner

      En katso kahta kertaa miestä joka tupakoi vaikka olis kuin komea, tupakointi on myös asenne je kertoo ihmisestä paljon. En voi sietää tupansavua, enkä yleensä pidä tupakoivien ihmisten asenteesta monissa asioissa, jotka liittyvät tupakointiin joko suoraan tai epäsuorasti. Se on riippuvuus ja riippuvaiset ihmiset ovat heikkoja!

    • urts

      Eihän siinä muuta ku henki haisee tuhkakupille ja rahat palaa savuna ilmaan ja terveyskin sattaa mennä. Ota ainakin iso henkivakuutus korsteenille jos meinaat sen puolisoksesi ottaa.

    • Ratto-Raili

      Hi,hi kaikenlaisia on,mutta toimintasuunnitelman pääpaino pannaan kuitenkin rahaan ja vaurauteen.

    • treenaaja

      en huolisi tupakoivaa naista ikinä.mutta en kaveeraa tupakoivien kanssa muutenkaan.

    • elämä on paskaa

      No pitää olla kyllä aika pinnallinen ihminen,jos ei seurustele vaan siks että toinen polttaa :0 itse myönnän että olin aika lailla tupakoitsijoita vastaan sun muuta paskaa,mutta kun kokeilin niin kyllä sen homman sitten tajusi : D nykyään en kyllä itse polta,mutta ei se ainakaan mua haittaa jos joku/toinen polttaa parisuhteessa,kuhan ei polta mitään tupakkaa tai sikaria vahvempaa,nii hyvin menee : D

      • Sanakirja käteen!!!

        TIedätkö mitä sana pinnallinen tarkoittaa!!??? Nii just. Et.


      • 20+8

        Katso sanakirjasta mitä sana pinnallinen tarkoittaa ennen kuin sitä käytät ja muita haukut.


    • kessult kessu haisee

      Kyllä tupakan paha haju häiritsee. Poltelkoot vaan keskenään.

    • Ex-tupakoitsija(mies

      En voisi seurustella tupakoitsijan kanssa. Lopetin itse oman polttamiseni 7 vuotta sitten. Inhosin tupakkaa jo silloin kun olin siitä riippuvainen ja senpä takia lopetinkin. Vaatteet ja hengitys haisi hirveälle, savuttomat kaverit ei kehdannu edes istua viereen kun haju oli niin kuvottava, rahaa meni, ollessani vielä alaikäinen pummin tupakkaa tai ostin vitosella yhden tupakan (muut käytti riippuvuuttani hyväkseen hinnoittelussa ja sain tietty pummin maineen pummailustakin), kunto huononi niin, että en jaksanut edes cooperia juosta ja sitten ne vieroitusoireet. Päänsärkyä, aggressiivinen olotila, kädet vapisee ja teki mieli vaikka ampua joku jotta sai sitä tupakkaa. Sillon sitä tajusi, että oli aika lopettaa ja onnistuin.

    • Nainen40+3

      En........Ei koskaan!!!!!!!!!!!!!!!

    • SavutonForEver

      Toden totta vaikuttaa! En enää ikinä halua seurustella tupakoivan kanssa. Se on koettu. Itse en ole koskaan savukkeita maistanut, enkä maista! Tupakoiva ihminen maistuu ja haisee pahalta! Yök! Sorry vaan tupakoivat, mutta kyllä haku päällä on vain savuttomat.

    • 16+2

      Aika iso turn off se minulle ainakin on. Voin hengailla kyllä joidenkin tupakoitsijoiden kanssa, mutta en koskaan seurustelisi sellaisen kanssa. Tupakointi kertoo aika paljon elämänarvoista ja ihmisen persoonallisuudesta.

    • magdaleena28v

      On iso turn off. Valitettavasti en tupakoivan ihmisen kanssa halua mitään suhdetta rakentaa.

    • mies_vm86_

      Tupakointi on ainut turnoffi naisessa mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen. En voisi edes kuvitella olevani tupakoivan naisen kanssa. Niin ja itse en siis tupakoi jos se ei nyt tullu selville.

    • joku.

      En polta enkä luule, että voisin seurustella tupakoivan kanssa. Mulla ei ole noin muuten mitään tupakoivia tai tupakoimista vastaan, mutta en vaan voi sietää tupakan hajua. Oon sit ehkä tosi hajuherkkä, en tiedä. Mulle on tärkeää, että kumppani tuoksuu hyvälle ja jos polttaa ominaistuoksu peittyy. Ja pidän lisäksi semi terveellisiä eläntapoja eräänlaisena kriteerinä, joten sekin vaikuttaa tähän vähän.

    • Ihan oikeesti

      Vau....tupakka yhdisti heterot ja lesbot. Kukaan ei valita miksi hetero naiset tunkee tänne, puhumattakaan ainakin yhdestä miehestä. Tavallisesti valitus alkaa heti. :DDD

      • katjusha

        Ai sori, oliks tää 'teikäläisten', en tosiaankaan kuulu tänne. : )


    • en usko

      Kyllä se niin on että en ees useimmin lähde treffeille jos mies polttaa :/ Itse en polta ja en halua miestä ketä polttaa. Moni mies luvaa lopettvansa jos suhde rupee vakavaksi, mutta moni on myös täynnä p*skaa! En usko näitä ihmisiä sorry vaan.

    • katjusha

      Olin naimisissa tupakoivan kassa ja nyt uusi kumppanini myös tupakoi. En kestä savua hengittää, mutta ei minun tarvitsekaan, osaahan rakas tehdä sen parvekkeella. Paljon suurempi ongelma minulle ovat hajustetten käyttäjät, hengitykseni tukkeutuu niistä.

    • njetnjet

      sateen jälkeen raikas ja hapekas ilma ja mahtavan hyvä keskikesän tuoksu lenkillä puru radalla niin hemmetti jostain röökin ällöttavä haju siinä meni sekin raikas tuoksu,tupakoijat ovat kuin poliitikot seliseli seliseli????????

    • ripax

      Tupakkka on aikavaras parisuhteessa naisen käydessä kymmenen minuutin välein tupakalla parvekkeella, jonne en voi mennä harrastamaan passiivista tupakointia, koska haluan olla hyvässä kunnossa ja pitää yllä hyvää mieskuntoa. Tupakoiva ihminen ei välitä itsestään eikä toisista, vaan on täysin hukassa!

    • ällöpöllö

      Minä rakastuin mieheen joka poltti, mutta minut tavattuaan lopetti polttamisen heti.

      En siedä tupakan hajua enkä savua, syynä hajusteallergia ja astma.

    • Valinnat

      En halua tutustua edes tupakoivaan mieheen ,vaihka olisi kuinka miellyttävä tahansa ei kiinnosta.Tupakoiva haisee ilman tupakkiakin hirveeltä saati silloin kuin tupakoi.Sormet ruskeena istuuvat vähintään tupakilla ei meillä voi olla mitään sanottavaa toisillemme jos toinen on kiinnostunut vaan istumaan tupakilla.Tuttavissakin on pari jotka tupakoivat jos istutaan iltaa nämä istuuvat yksin parvekkeella tupakkinsa kanssa.Meillä on oma valinta kutka tupakoivat ja kenenkä kanssa seurustelemme.

    • entinen röökimuija

      Kyllähän se tupakointi ihan hanurista on.. Ite poltin 10 vuotta ja oman terveyden vuoksi sen lopetin. Nyt kun hajuaisti on parantunu niin oon tajunnu kuinka törkeän pahalta sitä ite haisi. Ei ihme että silloiselta tyttöystävältä ei pusuja herunu jos röökillä olin käyny. Siistiä huomata kuinka kroppa, iho ja hiukset alkaa voimaan paremmin kun sen "harrastuksen" jätti pois.. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon tupakoinnin lopettaminen vaikutti positiivisesti seksiin...

      • Anonyymi

        Oletkko varattu


    • joo, kuka haluaisi suudella tuhkakuppia ?

    • jaksaa imee tikkarii

      en mene koskaan tupakoitsevan naisen lähelle. koska paremmin

    • mummeli1000000

      juu en ole koskaan polttanut enkä myöskään viinotellut ja ikääkin on jo 60

      • TOSIrealisti Kokkola

        Tulis sota ja tappais kaikki tupakoitsijat...!!!


      • TOSIrealisti Kokkola
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Tulis sota ja tappais kaikki tupakoitsijat...!!!

        Tupakoivalla on älykkyysosamäärä alle alarajan. En tunne ainuttakaan älykästä tupakanpolttajaa...Tulis sota..........


      • Ihan oikeesti
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Tulis sota ja tappais kaikki tupakoitsijat...!!!

        No siinä menisit itsekin! *peukkua ylös* TOSIrealistin "älykkyydelle"


    • Itse olen mies joka ei polta. Pidän naisista jotka polttavat. Siinä on jotain seksikästä. Sellainen synnillisyyden leima.

    • Heh, entisenä tupakoitsijana tuntuu lopettamisen jälkeen että en kaipaa yhtään tupakkaa ympärilleni.

    • ;);)

      Tupakka tappaa hitaasti, mutta mikäs kiire tässä on kuolla?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      101
      1912
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1397
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1167
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1148
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      994
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      980
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe