No.
Olen kirjoitellut täällä vaihtuvilla nikeillä.
Aina aika ajoin. Minua on syytetty usein vapaasuuntalaiseksi, joskus helluntalaiseksi. Joskus jopa ateistiksi. Yllättävän usein muuten :)
Ateistit taas ovat .. no ..
Tälläinen kirjoittelu on sinänsä ollut typerää, koska ei vaihtuvilla nikeillä voi mitään keskustelua käydä. Vain hämmentää. Mutta se on ollut tarkoituskin.
Ja kuulun siis luterilaisen kirkkoon.
Nythän voisi jokainen paljastaa omat roolinsa
37
148
Vastaukset
- vaihtuvilla mennään
Palstasta olen ollut sitä mieltä, ettei tälläinen oikein toimi.
Alussa joskus kirjoittelin täällä aktiivisemmin vähän aikaa pysyvällä nikillä. Mutta tajusin että tälläisellä palstalla kirjoitatat hiukan kuin tuuleen. Ajatuksesi hukkuvat viestitulvaan, joka on kuin sameaa viemäristä tulvivaa jätettä. Sieltä saattaa hopealusikankin löytää, jos seuloa jaksaa. Mutta harva varmaan jaksaa.
Pyysin joskus muutamaa tuttua vilkaisemaan palstaa ulkopuolisen silmin ja heidän kommenttinsa kertoivat sen, etei ulkopuolinen näe tälläisessä palstassa kuin pelkän sekavuuden.
Siksi päädyin vain aika-ajoin tehtäviin tehoiskuihin :), joilla voi ehkä hämmentää muutaman vakikävijän pinttyneeksi käyneitä kaavoja.
Silloin tällöin saatoin jopa onnistua :) Voisitko ystävällisesti kertoa, että mitkä palstat sitten toimivat? Olisin valmis käymään muuallakin keskusteluja.
- vaihtuvilla mennään
En ole oikeastaan löytänyt yhtään kristillistä palstaa, joka toimisi. Niitä tosin taitaa olla aika vähän. En edes oikein usko nettiin kovin vahvana kanavana tällä tavoin. Tai no miksei ..
Enkä ole nyt niin kovin aktiivisesti edes etsinytkään. Tähän palstaan törmäsin erään muun homman yhteydessä.
Tuntemani kristityt osallistuvat eri tavoin netissä naamakirjoissa, twittereissä ja muuten jollain tavoin. Itse en oikeastaan kovinkaan paljon edes käytä sosiaalista mediaa. Siis suhteessa siihen, miten sitä nykyään käytetään. - lisäys vaan
vaihtuvilla mennään kirjoitti:
En ole oikeastaan löytänyt yhtään kristillistä palstaa, joka toimisi. Niitä tosin taitaa olla aika vähän. En edes oikein usko nettiin kovin vahvana kanavana tällä tavoin. Tai no miksei ..
Enkä ole nyt niin kovin aktiivisesti edes etsinytkään. Tähän palstaan törmäsin erään muun homman yhteydessä.
Tuntemani kristityt osallistuvat eri tavoin netissä naamakirjoissa, twittereissä ja muuten jollain tavoin. Itse en oikeastaan kovinkaan paljon edes käytä sosiaalista mediaa. Siis suhteessa siihen, miten sitä nykyään käytetään.Tai no.
Toimisi ja toimisi.
Mikä tahansa voi jossakin tapauksessa toimia.
Sokea kanakin voi löytää jyvän vaikka lantakasasta aika ajoiin. - Turhia miettimättä
lisäys vaan kirjoitti:
Tai no.
Toimisi ja toimisi.
Mikä tahansa voi jossakin tapauksessa toimia.
Sokea kanakin voi löytää jyvän vaikka lantakasasta aika ajoiin.Sinähän sen kaikkiruokaisena saparoperänä hyvin teidät kun pas-kaa päivät pitkät tongit.
Tuntemani kristityt osallistuvat eri tavoin netissä naamakirjoissa, twittereissä ja muuten jollain tavoin. Itse en oikeastaan kovinkaan paljon edes käytä sosiaalista mediaa. Siis suhteessa siihen, miten sitä nykyään käytetään.Mikä on kriteeri sitten toimivalle palstalle?
Naamakirjaan en ole niin ihastunut, että siellä jaksaisin keskusteluja käydä. Se ehkä sopii pienen piirin ympäristöksi.
Minä puolestani tulin noilta muilta palstoilta suomi24:ssa, jossa etsin sellaista tilaa missä olisi monenlaista väkeä. Taisin jonkun kerran kirjoitella tuolla ateismipalstallakin. Niissä ehkä kielteisenä asiana oli keskustelijoiden vähäisyys.
Häiriköinti on kaikkialla aika yleistä, joten suhtaudun niihin välttämättömänä pahana. Eikö se ole hiukan itsestä kiinni, miten paljon niiden antaa häiritä? Tosin, osa on väsyttäviä ja varsin aggressiivisia – tukahduttavat monet hyvät palstat. Kai se heidän tarkoituksensa onkin?
Tuli etsimään sellaisia, joita kiinnostaa keskustella hyvin laajalla skaalalla uskoon sekä uskontoihin liittyvistä kysymyksistä. Mielestäni tämä oli sellainen.
Eniten seuraan kotimaa24 keskusteluja tästä aihepiiristä.- sulla aikaa
mummomuori kirjoitti:
Mikä on kriteeri sitten toimivalle palstalle?
Naamakirjaan en ole niin ihastunut, että siellä jaksaisin keskusteluja käydä. Se ehkä sopii pienen piirin ympäristöksi.
Minä puolestani tulin noilta muilta palstoilta suomi24:ssa, jossa etsin sellaista tilaa missä olisi monenlaista väkeä. Taisin jonkun kerran kirjoitella tuolla ateismipalstallakin. Niissä ehkä kielteisenä asiana oli keskustelijoiden vähäisyys.
Häiriköinti on kaikkialla aika yleistä, joten suhtaudun niihin välttämättömänä pahana. Eikö se ole hiukan itsestä kiinni, miten paljon niiden antaa häiritä? Tosin, osa on väsyttäviä ja varsin aggressiivisia – tukahduttavat monet hyvät palstat. Kai se heidän tarkoituksensa onkin?
Tuli etsimään sellaisia, joita kiinnostaa keskustella hyvin laajalla skaalalla uskoon sekä uskontoihin liittyvistä kysymyksistä. Mielestäni tämä oli sellainen.
Eniten seuraan kotimaa24 keskusteluja tästä aihepiiristä.Kaikilla ei ole varmaan aikaa panosta kuten sulla. Ja sillon tällänen palsta ei aukea.
Tuntemani kristityt osallistuvat eri tavoin netissä naamakirjoissa, twittereissä ja muuten jollain tavoin. Itse en oikeastaan kovinkaan paljon edes käytä sosiaalista mediaa. Siis suhteessa siihen, miten sitä nykyään käytetään.Miksi kristinuskoisen palstan tulisi toimia? Ei ole yllättävää, että kristityt haluavat keskustella asioista keskenään, eikä liioin ulkopuolisten! Jos jokin muu kuten ateisti kritisoi kantojanne olette välittömästi kieltämässä kritikkiä tai sitä ettei uskoanne tulisi edes kritisoida!? Uskontoon liittyy erilaisia tulkintatapoja jokaiselta uskovaiselta, joten kristinuskokin poikkeaa monesti siitä yhteisesti sovitusta asiasta. Niin paljon kuin on kristittyjä myöskin niin yhtä paljon poikkeaa se uskottu asia ja se muuttuu ihan toisenlaiseksi, joka on joskus yhteisesti sovittu. Teidän tulisi vaalita Raamattua sanan tarkasti, jos todellakin haluatte elää uskonne kanssa, eikä teillä tulisi olla minkäänlaista varaa tulkinnoille siitä!! Esim. teidän ei tulisi omistaa omaa autoa, kännykkää, televisiota, nettiyhteyksiä jne. joita ei mainita Raamatussa ja niitä joita ei mainita Raamatussa niin teidän ei pitäisi niistä mitään tietää. Tällöin te tulkitsette Raamattua väärin ettekä pysty elämään uskossanne 100%:sti, joten mitä helkkarin varten ihmisiä kastetaan kirkon jäseneksi/otetaan muun seurakunnan jseneksi tai oletetaan heidän muodostaneen käsityksen uskonnoista, joka ei ole uskontojen vastainen!?!?
sulla aikaa kirjoitti:
Kaikilla ei ole varmaan aikaa panosta kuten sulla. Ja sillon tällänen palsta ei aukea.
Tai kokemusta?
Et muuten vastannut että minkälainen se toimivampi malli on?- jnhr5weh
Tuntemani kristityt osallistuvat eri tavoin netissä naamakirjoissa, twittereissä ja muuten jollain tavoin. Itse en oikeastaan kovinkaan paljon edes käytä sosiaalista mediaa. Siis suhteessa siihen, miten sitä nykyään käytetään.Minä tiedän parikin toimivaa kristillistä foorumia - mutta juuri siksi, että ne toimivat, en toivo niihin mitään suurta ryntäystä, koska sen jälkeen ne tuskin enää olisivat toimivia...
- se aloittaja
mummomuori kirjoitti:
Tai kokemusta?
Et muuten vastannut että minkälainen se toimivampi malli on?Siis aloittaja vastaa nyt.
No kyllä toimiva keskustelufoorumi pitäisi olla kuitenkin sellainen, jossa on rauha keskustella. Minua ei henkilökohtaisesti haittaa, että sallitaan eri mielipiteet ja näkemykset. Voisin hyvin haluta esim. foorumin, jossa aihepiiri on vain hengellinen keskustelu tms.
Mutta kyllä rauha täytyy taata. Ja se, ettei ketään tai mitään saa tahallaan loukata, pilkata.
Täällä sitä tehdään aivan surutta.
Ja jos taas puhutaan esim. kristillisestä foorumista, niin minusta Jumalan suoranainen pilkkaaminen on asia, jonka voi rajata esim. palstan säännöissä. Kriittinen voi olla, ilman että täytyy olla loukkaava ja ala-arvoinen.
Tälläinen tosin ehkä onnistuisi vain, mikäli jokainen kirjoittaisi omalla nimellään. Miksikäs sellaista foorumia ei voisi perustaa ?
Jos jokainen kirjoittaisi jollakin palstalla omalla nimellään, voisin itsekkin aivan hyvin ajatella aloittaa omalla nimellä kirjoittamisen vakavalta pohjalta. Tämän tyyppisellä foorumilla ei sitä pidä kenekään tehdä. se aloittaja kirjoitti:
Siis aloittaja vastaa nyt.
No kyllä toimiva keskustelufoorumi pitäisi olla kuitenkin sellainen, jossa on rauha keskustella. Minua ei henkilökohtaisesti haittaa, että sallitaan eri mielipiteet ja näkemykset. Voisin hyvin haluta esim. foorumin, jossa aihepiiri on vain hengellinen keskustelu tms.
Mutta kyllä rauha täytyy taata. Ja se, ettei ketään tai mitään saa tahallaan loukata, pilkata.
Täällä sitä tehdään aivan surutta.
Ja jos taas puhutaan esim. kristillisestä foorumista, niin minusta Jumalan suoranainen pilkkaaminen on asia, jonka voi rajata esim. palstan säännöissä. Kriittinen voi olla, ilman että täytyy olla loukkaava ja ala-arvoinen.
Tälläinen tosin ehkä onnistuisi vain, mikäli jokainen kirjoittaisi omalla nimellään. Miksikäs sellaista foorumia ei voisi perustaa ?
Jos jokainen kirjoittaisi jollakin palstalla omalla nimellään, voisin itsekkin aivan hyvin ajatella aloittaa omalla nimellä kirjoittamisen vakavalta pohjalta. Tämän tyyppisellä foorumilla ei sitä pidä kenekään tehdä.On olemassa hengellisiä palstoja, joissa on tiukkaa moderointia. Se, että onko sinun kristinuskosi oikeaa sinne, niin on toinen asia. Saattaisit saada bannit vääräuskoisena häiriköijänä.
- RÖmpällään ihanasti
Sisällöllisestä vuorovaikuttevasta dialogistahan kirkko_kuutamolla on johdonmukaisesti pappeineen vetäytynyt... joten?
http://www.youtube.com/watch?v=EdrkNzeu-Pw - rolli345,89
Minä oon se takarivin rolli
- Pyhä Hönki
Minäpäs se olen
- haamut hajoaa
roolipelin loppu
- Seurailija
Itse olen ainakin rooleillut tällä palstalla. Olen ollut akateeminen sekä emotionaalinen. Nikkejäni ovat olleet
Seurailija: tällä nimimerkillä olen ollut oma itseni ja ilmaissut omat mielipiteeni jollain tasolla perustellen.
Marko.,,..,: Paha Mirkan kaksoisveli joka haukkuu ateisteja samalla tavalla kuin Mirka haukkuu uskovia. Perustelemattomasti ja vain tokaisten.
Marza2: Emotionaalis kognitiivinen persoona jolla olen ilmaissut mielipiteitäni mutta olen ottanut siihen mukaan tuntemuksiani, esimerkiksi joidenkin ateistejen loukkaavista trollailuista.
Sitten kirjoitin myös nimimerkillä Lukija joka oli alkuperäinen nimimerkki jota käytin vuoden 2012 syksyllä. Kuitenkin kun sanoin että "siirryn ateistien leriin" ja sen sanoin ihan provoksi fundamentalisteja vastaan jotka syyttivät minua ateistiksi vain sen takia että en hyväksynyt heidän ajattelutapaansa; niin muutkin alkoivat käyttämään lukija nimimerkkiä ja alkoivat esittämään mielipiteitä jotka olivat omistani pikkeavia niin viáihdoin "vakavan" nimimerkkini seurailijaksi.
Ja kuten useat ovat syyttäneet; en ole Diak vapaaehtonen ja mitä muita nimimerkkejä joskus joku katkera konservatiivi/ fundamentalisti luetteli kun kerroin etten hyväksy fundamentalismia ja toisten tuomitsemista.
Viimeinen kommenttini tähän on, että Mirka, Pertsa, Baltasar ja FUCKIFUU ovat olleet kaikista huvittavimpia tyyppejä äärikommenteineen. Nämä ovat niitä henkilöitä joiden toivon edelleen olevan trolleja, koska jos tuolla kävelee niin alhaisilla mielipiteillä olevia ihmisiä niin... hui kamala.- unohdit
unohdit mainita satan_himself nimimerkkisi. Niitä on ollut monta muutakin.
- sekä myös
unohdit kirjoitti:
Niin ja Helel, Ev. lut, Kristitty45, ex hellari, hengenmies, härikköuskis zelig rekattuna jne
Kyllä tuo roolipelisi on tosiaan huomattu ja palstan lakkauttaminen on hyväksi jo siksikin, että loppuu tuon turhan p***kan levittäminen ja provoilu. - Seurailija
sekä myös kirjoitti:
Niin ja Helel, Ev. lut, Kristitty45, ex hellari, hengenmies, härikköuskis zelig rekattuna jne
Kyllä tuo roolipelisi on tosiaan huomattu ja palstan lakkauttaminen on hyväksi jo siksikin, että loppuu tuon turhan p***kan levittäminen ja provoilu.Katkerat fundamentalistit ne vaan jatkaa riehumista.
Minähän jo sanoin. En ole mikään edellä mainituistasi nimimerkeistä.
Miksi minä muka valehtelisin niistä asioista... - - Helel -
unohdit kirjoitti:
"unohdit mainita satan_himself nimimerkkisi"
Väärin. satan_himself-nikkiä ei ole enää, koska minä poistin sen. Tein sen sijaan tilalle pari muuta, kuten mighty.satan ja satan.himself.
Nuo alla olevat "Ev. lut, Kristitty45, ex hellari, hengenmies, härikköuskis zelig rekattuna" eivät ole nikkejäni.
Mitäs se raamattu taas sanoikaan väärän todistuksen antamisesta? - - Helel -
Seurailija kirjoitti:
Katkerat fundamentalistit ne vaan jatkaa riehumista.
Minähän jo sanoin. En ole mikään edellä mainituistasi nimimerkeistä.
Miksi minä muka valehtelisin niistä asioista...Joo, ne häiriköi ja unohtaa mitä raamattu sanoo valehtelusta ja väärän todistuksen antamisesta. Sitä se pelko kuplan puhkeamisesta teettä, hiukan taitaa heidllä olla olot kuin Titanicin kannella.
Onneksi kirkko ja kristinusko tulee heikkenemään seuraavan kymmenen vuoden aikana oikein urakalla.
- Hämymille suojaa
Ole huoleti Sakari Satakasvo - ei totuus voi paistaa siihen rysänperään johon olet itsesi kätkenyt, eikä Jumala käyskennellesään paratiisissakaan huutanut missä olet Satakasvo Saku?
- monteri
mummomuorille
Olet mielestäni ulkokullattu uskova jonka mielipiteet eivät perustu Jumalan tahtoon, kannat mukanasi omaa syntireppua.Sama kaava sopii kaikille synnin hyväksyjille.- Monteri on synnitön
Joka on synnitön heittäköön ekan kiven - ja sinä heitit!
Eiköhän meillä kaikilla ole omat syntireppumme? Enkä ole vieläkään tavannut yhtään synnitöntä ihmistä.
- vapari
Mulla ei ole syntireppua vaan SYNTIPEPPU, jota mielellään näyttelen kaikille.
Hähää, potku molempiin suuntiin, dojoing
- uskon niin
Kuka on nimimerkki vivamolainen? Onko se ollut eläkkeellä oleva pastori Jorma Kalajoki?
- -------------------
uskon niin
Voi hyvinkin olla. Hän ei uskalla levittää homovihaansa enää muuten kuin nimimerkin suojassa.
- Seuraillut
keitä nämä vapaa-ajattelijoista kriittisesti, mutta varsin asiantuntevasti kirjoittaneet tyypit ovat?
- Monteri
mummomuori
Ulkokultaisuutta on esittää uskovaa ja samalla hyväksyä syntejä.
Uskova syntinen on syntinen ilman tällaista ominaisuutta. - Kristitty45
Minulla ei ole ollut mitään roolia. Olen kertonut rehellisesti sen mitä edustan ja mitä ajattelen. Ja näin myös tulevaisuudessa.
Niin, kaikilla meillä on omat syymme olla täällä ja omat syymme kun valitsemme miten esiinnymme.
Joillekin on tärkeää esiintyä vaihtuvilla tai useilla yhtäaikaisilla nikeillä, syistä jotka itse tietänevät parhaiten. Joillekin on tärkeää pohtia rooleja. Se vaan tuntuu silloin siltä että se roolipeli on oleellisempaa kuin puhuttavat asiat. Mutta euhän tämmöinen avoin palsta mitenkään sulje pois erilaisia motiiveja ja tyylejä.
Minusta vakkarinikeillä kirjoittavien roolit kyllä selviävät, kun lukee heidän kirjoituksiaan.
Vaihtuvat mustanikit taas ovat valinneet osakseen anonymiteetin ja se on ok. Jotkut ovat valinneet rooleilla pelailun - vaikka hämmentämisen. Näille se taitaa olla kaikkein kiinnostavinta pohtia muidenkin rooleja ja olettaa että kaikilla semmoisia on?
Mun rooli on olla kaarne, joka on rooli siinä mielessä, että kaarneena puhun rajoitetuista aiheista, en koko elämästäni. Ja kontrolloin siis myös kaarneen kuvaa palstalla. En kuitenkaan pelaile sen kummempia pelejä, kuin suojelen yksityisyyttäni sen mukaan mikä musta tuntuu välttämättömältä.- Seuraillut
Vaparit, nyt voitte paljastaa korttinne. Miten hoidatte itsellenne kiusallisten kommenttien ja ketjujen poistot? Onko teillä oma mies ylläpidossa?
Kerronpa tässä tuoretta tarinaa:
Ensin oli ketju, jossa oli faktaa vapareista. Sanoin, että ketju häviää.
Olin väärässä, sai olla aika pitkään. Ketjusta hävisi vain kommentit, joissa oli vaparien avuton vastaus ja sen kumoamus.
Sitten huomautin, että onpa kumma, kun häviääkin tekstiä välistä. Ihan uusi taktiikka vapareilla.
Sitten hävisi koko ketju. Minä rupesin sitä ihmettelemään uudessa aloituksessa. Aloitus katosi.
Nyt ihmettelen taas katoamista, mutten ihmettele, vaikka vaparit poistattaisivat tämänkin. Ei niistä ole rehelliseen keskusteluun. - Kuka on VV
Kuka on Veikko Vapari? Joku oikea vapari vai viihdehahmo? Teki äsken aloituksen joulukalentereista, jotka on kuulemma perustuslain vastaisia.
- Häpeän
Olen evankelis-luterilainen, masentunut ja perheeni hylkäämä homo. Se ei siis toki ole nimimerkkini, niitä on ollut monia enkä nyt muista niistä ainuttakaan. Olen aiemmin ollut aktiiviseurakuntalainen ja pidän itseäni uskovana vieläkin, vaikkei moni olekaan sitä mieltä ja vaikken enää uskaltaudu seurakuntaan.
Suurimmaksi osaksi olen vain lukenut palstaa. Huonoimpina päivinäni, joina olen kokenut itseni täysin arvottomaksi, olen aloittanut provokatiivisia ketjuja, joihin olen tiennyt satavan helvettituomioita ja huomioita homouden sairaudesta ja oksettavuudesta.
Pyydän anteeksi, sillä viesteihini tulleet vastaukset ovat epäilemättä tuottaneet pahaa mieltä ja ahdistusta muillekin seksuaalisuutensa tai siihen liittyvän kiusaamisen tai syrjinnän kanssa kamppaileville.- on syytäkin
Buahhahahaaaaaa, olet sama multinikki, joka provosoi ja herjaa palstalla, sekä olet kyllä käyttänyt uskova homo nikkiä, niiden kaikkien muiden lisäksi; Ev. lut, Lukija j. n. e.....................
Teet nyt kiihtyvällä vauhdilla aloituksia, joissa herjaat herätysliikkeitä ja vapaita suuntia ( lyhennät sen vapareita, tarkoittaen vapaita suuntia), olet todella kaksi/ ja moni naamainen häirikkö, tuotoksesi on sitä itseään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585493Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT4334769Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483909KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1893467Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku142586Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222335Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182298Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1542101- 1282059
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241529