Hei,
Olin poissa työpaikaltani vuoden verran, syynä syöpä. Työpaikallani aikaisemmin kuin edelleen nytkin työtovereille järjestetään rahakeräyksiä, mm 40-v, 50-v, 60-v syntymäpäivien kunniaksi, eläkkeelle lähteville, firman sisällä siirtyville, lasten syntymien vuoksi, jne.jne. Olen lähes aina itse osallistunut keräyksiin ja muistamiseen.
Nyt kun palasin työelämään, ja keräyksiä on edelleen millon mihinkin, niin mieleeni tuli että miksei keräyksiä/muistamisia tehtäisi myös vakavasti sairastuville?
Itse en moista ole aikaisemmin ajatellut, eikä työpaikallani tietääkseni ole vastaavia tapauksia ollut? En tiedä ketä siihen "huviseurakuntaan" kuuluu, jotka niitä keräys/muistamisasioita hoitaa? Sain kylläkin viime jouluna työpaikaltani joulukortin mikä silloin mieltäni lämmitti :) Mutta nyt, kun olen huomannut että keräyksiä on monille ja usein niin..:( Meillä on vielä suurehko työyhteisö ja niitä keräyksiä riittää.
Onkohan toisaalla sama juttu?
Muistaminen/rahankeruu työpaikalla
5
1175
Vastaukset
- Pitkään työelämässä
Omalla työpaikallani - silloin vanhaan hyvään aikaan - oli tapana kerätä rahat johonkin kukkakimppuun tms. jos työkaveri oli pidempään saikkarilla vaikka jonkun leikkauksen takia. Joku läheisin työkaveri kävi viemässä sitten nuo kukkaukset. Mun mielestä ihan fiksu systeemi. Jos ei saikun aikana hoksata kerätä,voisi tuo kukkakimppu olla odottamassa työpöydällä, kun saikkarilainen palaa töihin. Tuo oli silloin, kun työmaalla muutenkin oltiin enempi työkavreitten kanssa tekemisissä - ennen tulostavoitteita ym..
Sitten olin välillä samalla työnantajalla työpisteessä, jossa oli toista sataa henkilöä töissä. Tuntui että jatkuvasti oli jotain keräystä, milloin jollekin vauvan saaneelle, joka on viimeiset kymmenen vuotta ollut äitiyslomilla/hoitovapailla, eikä itselläni ollut harmaata aavitusta edes, minkä näköinen tyyppi on kyseessä tai muille tuntemattomille henkilöille.. No en osallistunut ja muutenkin tein päätöksen, että osallistun vain lähimpien työkavereitten (ikävuosi/läksiäis) keräyksiin. Muutenhan saa olla jatkuvasti rahapussi auki. - Minä vaan..
Hei again,
Ennen oli tosiaan paremmin asiat ainakin edellisessä toimipisteessäni. Mutta tässä nykyisessä.. Ei kaikkia muisteta, tai ehkä tämä oli uusi tilanne, eikä kellään tullut mieleen että jotainhan voisi keksiä, kun muillekkin 40-60v keksitään, sekä eläkkeelle lähtijöille ym. Se on varmaanki kiinni siitä että jollain leikkaisi tämmöisessäkin asiassa!
En tietenkään tiedä kuinka muualla toimitaan, mutta meidän 200 henkilön joukosta ei kellään täälä kertaa leikannut. Muutenhan sain hyvän vastaanoton, halaukset ym tervetuloa toivotukset. Mutta ei edes sitä kukkapuskaa tai suklaarasiaa muista puhumattakaan:(
Yli 10 vuoden aikana olen ainakin kerta vuoteen johonkin osallistunut, aina sillon kun niitä on kerätty!- Eve69
Meillä pienehkössä työpiirissä on kaikkia muistettu! Eikä se iso muistaminen tarvitse olla, kauniit kukat tai vaikka iso suklaarasia :)
- Eve69
Eve69 kirjoitti:
Meillä pienehkössä työpiirissä on kaikkia muistettu! Eikä se iso muistaminen tarvitse olla, kauniit kukat tai vaikka iso suklaarasia :)
Tai vaikka molemmat kylpyläviikonloppu päälle, ei paha ;)
- Eri mieli
En halua olla ilkeä, mutta minä en oikein perusta näistä asioista. Minä en itse ole koskaan kaivannut muistamista työpaikalla. Sanalliset kiitokset ja onnittelut riittävät. Minä en halua osallistua työkaverin lahjan kustannuksiin, ei minusta työpaikalla sellaista tarvitse tehdä.
Sama pätee syntymäpäiväkakkuihin. Jos on minun synttärini, niin en minä vie kakkua töihin. Joissain työpaikoissa se tuntuu olevan lähes vevollisuus.
Eri juttu on sitten pitkään saman työnantajan palveluksessa olleet. Mutta silloin se on työnantajan asia kustantaa jokin lahja kiitokseksi pitkästä työurasta. Ei työkavereiden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117181Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594777- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513838
- 2173807
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 512741
- 382721
- 392317