Jouluksi gambiaan

Jussi4

Onko kukaan ollut Afrika Village hotellissa, mimmonen paikka? Onko lähistöllä mitään nähtävää? Missä kannattaa vaihtaa rahaa? Onko rosvoja? Voisimme viedä lasten vaatteita, onko tarvitsevat tavoitettavissa, oppathan vovat myydä vaatteet? Missä kannattaa syödä, paikallinen ruoka kelpaa ja siihen haluaisimmekin tutustua? Mitä mieltä olet retkistä perillä ja voitko jotain retkeä suositella? Mitä muuta haluaisit kertoa ekakertaa Gambiaan menevälle?
Pyydän: vaan asiallisia vastauksia............

2

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihalavallaa

Listan halvin hotelli. Syrjässä. Ei omaa rantaa tai rantaa yleensäkään kävelymatkan (järjellinen) päässä. Kivikkoinen ranta eikä uintikelpoinen. halvalla ei saa hyvää.

• suuto yeh diyaa

En ole käynyt tuossa hotellissa, mutta riippuu kyllä ihan itsestäsi minkälaisella mielellä matkaan lähdet ja mitä odotat. Uskon että paikka on ihan jees, mutta ainakin minua on auttanut melkoisesti kun on hyviä, reiluja ja luotettavia kavereita maassa. Retket, ostokset, vierailut ja kaikki muu sujuu paljon helpommin ja mukavammin. Raha kannattaa vaihtaa vasta paikan päällä, vaihtopisteitä on runsaasti, muista laskea rahat jotka saat. Afrikkalaisten laskutaito ylipäänsä ei ole kovin hyvä.
      Jos sinulla on lasten vaatteita matkassasi, pidä aina jokunen mukanasi, huomaat varmaan kyllä kenelle haluat antaa. Myös särkylääkkeitä kannattaa ottaa lahjoitettavaksi, tarvetta niille todella on.
      Paikallinen ruoka parhaimmillaan on perheen kanssa syötynä, ehdottaisinkin että tutustut paikalliseen perheeseen ja ruokailutapoihin siellä. Pari sataa dalasia ruokailun jälkeen perheen emännälle.
      Gambian joella voi käydä ja Kololin apinapuistossa. Pidemmistä varsnaisista retkistä minulla ei ole kokemusta, sillä yleensä ne ovat olleet vierailuja missä olen käynyt, kuten Niumissa.
      Suhtaudu positiivisesti maan ihmisiin, vaikka tällä palstalla sinun annetaan muuta ymmärtää, siellä voi olla todella luotettavia ja sinun hyvää ajattelevia ihmisiä. Luota itseesi, tunnistat heidät. Kulttuuriin hieman etukäteen tutustumalla vältät väärinkäsityksiä ja rikastutat omaa maailmaasi.
      Hyvää matkaa ihanaan Gambiaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4767
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1631
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1457
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      960
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      797
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      767
    7. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      741
    8. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    9. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      52
      732
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75