Jouluksi gambiaan

Jussi4

Onko kukaan ollut Afrika Village hotellissa, mimmonen paikka? Onko lähistöllä mitään nähtävää? Missä kannattaa vaihtaa rahaa? Onko rosvoja? Voisimme viedä lasten vaatteita, onko tarvitsevat tavoitettavissa, oppathan vovat myydä vaatteet? Missä kannattaa syödä, paikallinen ruoka kelpaa ja siihen haluaisimmekin tutustua? Mitä mieltä olet retkistä perillä ja voitko jotain retkeä suositella? Mitä muuta haluaisit kertoa ekakertaa Gambiaan menevälle?
Pyydän: vaan asiallisia vastauksia............

2

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihalavallaa

      Listan halvin hotelli. Syrjässä. Ei omaa rantaa tai rantaa yleensäkään kävelymatkan (järjellinen) päässä. Kivikkoinen ranta eikä uintikelpoinen. halvalla ei saa hyvää.

    • suuto yeh diyaa

      En ole käynyt tuossa hotellissa, mutta riippuu kyllä ihan itsestäsi minkälaisella mielellä matkaan lähdet ja mitä odotat. Uskon että paikka on ihan jees, mutta ainakin minua on auttanut melkoisesti kun on hyviä, reiluja ja luotettavia kavereita maassa. Retket, ostokset, vierailut ja kaikki muu sujuu paljon helpommin ja mukavammin. Raha kannattaa vaihtaa vasta paikan päällä, vaihtopisteitä on runsaasti, muista laskea rahat jotka saat. Afrikkalaisten laskutaito ylipäänsä ei ole kovin hyvä.
      Jos sinulla on lasten vaatteita matkassasi, pidä aina jokunen mukanasi, huomaat varmaan kyllä kenelle haluat antaa. Myös särkylääkkeitä kannattaa ottaa lahjoitettavaksi, tarvetta niille todella on.
      Paikallinen ruoka parhaimmillaan on perheen kanssa syötynä, ehdottaisinkin että tutustut paikalliseen perheeseen ja ruokailutapoihin siellä. Pari sataa dalasia ruokailun jälkeen perheen emännälle.
      Gambian joella voi käydä ja Kololin apinapuistossa. Pidemmistä varsnaisista retkistä minulla ei ole kokemusta, sillä yleensä ne ovat olleet vierailuja missä olen käynyt, kuten Niumissa.
      Suhtaudu positiivisesti maan ihmisiin, vaikka tällä palstalla sinun annetaan muuta ymmärtää, siellä voi olla todella luotettavia ja sinun hyvää ajattelevia ihmisiä. Luota itseesi, tunnistat heidät. Kulttuuriin hieman etukäteen tutustumalla vältät väärinkäsityksiä ja rikastutat omaa maailmaasi.
      Hyvää matkaa ihanaan Gambiaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe