hyvää asiakaspalveluako?

dghdfhfgjhfghtrf

monen monet kerrat olen käynyt eri kaupoissa ostamassa paheita esim tupakkaa/viikonloppuisin alkoholiakin, niin miksi aina tämä sama kaava toistuu...?

kassalla tervehdin myyjää ystävällisesti.
myyjä ei tervehdi takaisin vaan heti kysyy papereita tylyyn sävyyn...

sitten revin sen helkkarin ajokortin näytille ja näytän myyjälle ja tämä ei murahdakaan kuin vasta siinä vaiheessa, kun sanoo hinnan.

mihin perinteinen ''moi'' on unohtunut?
mä en haluaisi olla mikään bitchvalittaja, mutta pakostakin tulee huono mieli aina kun poistuu kaupasta. joo onhan se okei kysyä papereita, mutta missä käytöstavat?

7

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PellePositiivi

      Voi kuule, minäpäs kerron.

      Viestistä päätellen kuulut juurikin näihin vajaa ~20-vuotiaisiin asiakkaisiin, jotka yleensä pitää hirveää meteliä ja hulinaa kassajonossa, kaljakorit ja tupakkiaskit kainalossa. Yleensä nämä asiakkaat eivät juurikaan huomioi kassahenkilöä. Tämän lisäksi, henkilöllisyystodistuksen näyttäminen tuntuu olevan kuin pitkänmatikan koe; ylitsepääsemötän asia. "Siis ei voi olla totta, kysyx sä multa papereita?" Kyllä, ja tulen kysymyään aina siihen asti kunnes näytät yli 30-vuotiaalta.

      Yhteenvetona; asiakasryhmä, jota edustat, on yleensä hyvin huonokäytöksistä, oikeastaan iästä riippumatta. Siksi meillä kassahenkilöillä ei ole mielenkiintoa osoittaa suurempia empaattisuuden tunteita kun tulet lauantai-kaljoja ostelee. Hyvää alkavaa viikkoa vaan täältä tiskin toiselta puolelta!

      • dghdfhfgjhfghtrf

        kysymys oli asiakaspalvelusta, ei asiakkaasta. ja itse mielestäni olen todella hyväkäytöksinen, enkä ole saanut lääkärintodistusta, että olisin vajaa, sekä en pidä yhtään mitään häiritsevää meteliä kassajonossa.
        ei tarvitse haukkua asiakasta, koska sillä karkotetaan ne pois. eikä todellakaan yleistää, ja itseppä yleistit kaikki kassahenkilöt samanlaisiksi kuin sä, pellepositiivi. kertookohan se jotain sun asiakaspalvelun laadusta..?

        - aloittaja


      • pellepositiivi
        dghdfhfgjhfghtrf kirjoitti:

        kysymys oli asiakaspalvelusta, ei asiakkaasta. ja itse mielestäni olen todella hyväkäytöksinen, enkä ole saanut lääkärintodistusta, että olisin vajaa, sekä en pidä yhtään mitään häiritsevää meteliä kassajonossa.
        ei tarvitse haukkua asiakasta, koska sillä karkotetaan ne pois. eikä todellakaan yleistää, ja itseppä yleistit kaikki kassahenkilöt samanlaisiksi kuin sä, pellepositiivi. kertookohan se jotain sun asiakaspalvelun laadusta..?

        - aloittaja

        Hei Aloittaja!

        Mukavaa, että mielipiteeni herätti sinussa vasta-argumentoinnin halua. Asia valitettavasti on kuitenkin näin, että samanlainen itsekäs, hapan suomalainen kusipää siellä tiskin takana löytyy, mitä asiakkaatkin. Toki kassalle pyritään ensisijaisesti hakemaan asiakaspalvelu-alttiita työntekijöitä, mutta minkäs me suomalaiset kulttuurillemme voimme? Emme mitään, siinähän se.

        Selvennykseksi vielä, että missään vaiheessa en asiakkaita ole, enkä tule, haukkumaan. Toin vain kassahenkilön näkökulman käsiteltävään aiheeseen ja ilmoitin vain, että tämmöstä turhan päiväistä "valivalipaskaa" saaadaan kuulla päivittäin. Naurettavaa, että tämän päivän hypermarketeissa vaaditaan Stockmannin-tasoista asiakaspavelua, vaikka hinnat ovat toista luokkaa.

        p.s. Kuvitteletko oikeasti, että tuon ajatukseni ja mielipiteeni esille palvelutilanteissa? Minä olen yksi niistä, jotka mielistelee asiakasta alusta loppuun, joten elä huoli, kyllä minä hommani osaan. On täysin eri asia, mitä oikeasti työstäni ajattelen.


      • dghdfhfgjhfghtrf
        pellepositiivi kirjoitti:

        Hei Aloittaja!

        Mukavaa, että mielipiteeni herätti sinussa vasta-argumentoinnin halua. Asia valitettavasti on kuitenkin näin, että samanlainen itsekäs, hapan suomalainen kusipää siellä tiskin takana löytyy, mitä asiakkaatkin. Toki kassalle pyritään ensisijaisesti hakemaan asiakaspalvelu-alttiita työntekijöitä, mutta minkäs me suomalaiset kulttuurillemme voimme? Emme mitään, siinähän se.

        Selvennykseksi vielä, että missään vaiheessa en asiakkaita ole, enkä tule, haukkumaan. Toin vain kassahenkilön näkökulman käsiteltävään aiheeseen ja ilmoitin vain, että tämmöstä turhan päiväistä "valivalipaskaa" saaadaan kuulla päivittäin. Naurettavaa, että tämän päivän hypermarketeissa vaaditaan Stockmannin-tasoista asiakaspavelua, vaikka hinnat ovat toista luokkaa.

        p.s. Kuvitteletko oikeasti, että tuon ajatukseni ja mielipiteeni esille palvelutilanteissa? Minä olen yksi niistä, jotka mielistelee asiakasta alusta loppuun, joten elä huoli, kyllä minä hommani osaan. On täysin eri asia, mitä oikeasti työstäni ajattelen.

        en kuvitellut mitään sellaista, että olisit mikään asiakashaukkujahirmu palvelutilanteessa. en vain pitänyt siitä, että haukuit mua vajaaksi edes tuntematta mua.
        mutta mitäpä täältä s24:ssä saakaan aikaan muuta kuin riitaa aloittamalla keskustelun. en lue enää tätä viestiketjua jatkossa. sain jo vastaukseni.

        - aloittaja


      • Pellepositivii
        dghdfhfgjhfghtrf kirjoitti:

        en kuvitellut mitään sellaista, että olisit mikään asiakashaukkujahirmu palvelutilanteessa. en vain pitänyt siitä, että haukuit mua vajaaksi edes tuntematta mua.
        mutta mitäpä täältä s24:ssä saakaan aikaan muuta kuin riitaa aloittamalla keskustelun. en lue enää tätä viestiketjua jatkossa. sain jo vastaukseni.

        - aloittaja

        Et näemmä ymmärrä lukemaasi? Missään vaiheessa en ole sinuakaan vajaaksi sanonut, ilmaisin vain mikä työni realiteetti on. Mikäli ymmärryksessäsi tosiaan on vikaa, niin ehkä on järkevämpää, ettet keskustelupalstoilla sitten liiku.

        Tervemenoa sitte vaan, kassalla nähdään taas! =)


    • vastaus:

      Aloittaja juuri kertoo hymyilevänsä ja tervehtii kassaa ystävällisesti!

      Mikä ihmeen kassapeto sinä olet! Et ole "PellePositiivi" vain pelkkä Pelle.

    • ikä tekee

      kyll nyt vähän ihmettelen... Juuri asioin Alkossa ja kiinnitin huomioni siihen, että myyjä meni yhden (todella päihtyneen) asiakkan luokse, ja ensimmäiseksi sanoi; "Moi, miten menee?" (vartijat toki jo olivat siinä hollilla)
      Samaisessa liikkeketjussa olen useinkin nähnyt, että myyjä kysyy papereita (iän vuoksi) erittäin ystävällisesti. Hymyilee ja sanoo kiitos (jos paperit siis on, ja ikä riittää)
      Jos multa vanhalta ämmältä myyjä kysyis papereita, hyppisin ilosta kuukauden, ja kertoisin siitä kaikille vastaantulijoille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      254
      2213
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2045
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1770
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1579
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1181
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1180
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1019
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1018
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1003
    10. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      996
    Aihe