Huomenia

fiiuliin*

Taas alkoi uusi viikko maanantai-aamuineen, samanlainen päivä nykyisin kuin muutkin viikonpäivät.
Muistan muinoin kun oli töihin lähtö, niin se maanantai-aamu oli surkein.

Mutta nyt mennään iloisella mielellä tämäkin päivä, ei huolta mistään....eikö tosiaan?
En päästä ajatuksiini mitään huolia ja murheita , nyt otetaan heti alkuviikkko vastaan oikein reippaalla mielellä.

Mitäs tehtäisiin, kahvit on jo juotu, ulkona on vielä hieman pimeähköä, ei voi sinnekkään lähteä, mutta kyllä se siitä päivä valkenee,

Menen ensiksi pesutupaan , ja samalla jatkan ulkoilua, takaisin tullessa on pyykitkin kuivumaan pantavia.

En tiedä kenekään SP:osoitetta etten voi lähettää kaveri-ilmoitusta, mutta kerron kun saunalahden, vai liekö Elisan. sivulla on ilmainen peli jota pelatessa voi "voittaa satoja palkintoja", niin siellä mainitaan.
Olen kokeillut, ei mitään.
'
No tässäpä tätä tuli, mutta ei mitään erikoista, kunhän lörpöttelin , näin aamun kuluksi.

27

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyviä huomenia vaan.

Tähän sovittelevaan aloitukseen onkin mukava laittaa vastauksensa,-- Fiuliinikin on herännyt, eikä itke yhtään:D---

Aamu onkin valjennut kirkasta päivää enteileväksi, mikäpä tässä onkaan ollessa, hyvin nukutun yön jälkeen.

Tuo vanha sanonta juontaa juurensa isoisään, joka meille kylään tullessaan katseli kaikkia ja sanoi tuon niin leikkisästi.

Pyykille alan minäkin, kunhan tässä aamukahvini vielä nautiskelen omassa rauhassani,..hei vaan!

• Fiiulin*

Et sinä kenenkään sähköpostia tarvitse. Kaveripyynnön teet näin:
        Sinun on kirjauduttava (onhan sinulla rekattu nikki?)
        Sitten menet sen nikin profiiliin, jonka omistajan kaveriksi haluaisit. Profiilin oik.yläreunassa klikkaat -lisää kaveriksi- tekstiä. Sinulle aukeaa myös paikka viestiin.
        Saat asianomaiselta vastauksen profiiliisi. Joskus kestää kauankin, jos henkilö käy harvoin profiilissaan.

• minä vaan

Huomenta täältä etelästäkin. Aamu on auennut upeana. Kiitos asiallisesta viestisräsi uteliana avaamaani ketjuun Vuosia kertyy. Asia on minullakin jo tullut ajankohtaisesti. Alkaa tämäkin evakko aika vähin erin loppua....

• On oikeastaan ajoissa huomata että vanhoiksi tulemme, se on luonnon laki. Mukava olisi sinunkin kanssa ajatus vaihtaa. Piti ihan mennä lukemaan edellisellä sivulla vielä viipyvä 'Vuosia kertyy' aloitus.
        "Etsi ja löydä
        päivästä parasta,
        viikosta valoa
        kuusta kultaa..."
        Sonja Hara

• Nyt on K päättänyt
        katleijanen1 kirjoitti:

On oikeastaan ajoissa huomata että vanhoiksi tulemme, se on luonnon laki. Mukava olisi sinunkin kanssa ajatus vaihtaa. Piti ihan mennä lukemaan edellisellä sivulla vielä viipyvä 'Vuosia kertyy' aloitus.
        "Etsi ja löydä
        päivästä parasta,
        viikosta valoa
        kuusta kultaa..."
        Sonja Hara

kerrankin jättää pahemmat viestit pois. DD

• fiiuliin*

Saa nähdä tuuraako minua.
      Voitin B....sta 4 arpaa jossa on voittoina 24 autoa... muistaakseni, ja paljon muuta roinaa.
      Arvat eivät ole vielä minulla, ne tulevat postissa.

Eihän minulle missään enempää tuuria ole ollut, mutta kerranhan sen auton tarvitsisikin.

On niin kaunis ilma, voisi lähteä vähän tuulettumaan, kun ei siivotakaan jaksa.
      Söin tosi vatsani niin täyteen että nukuttaa, taidanpakin vaihtaa sen ulkoilun nokosiin.
      hoo.hoohoo

Katleijaselle vaan, kyllä minä nuo neuvomasi asiat tiedän, mutta kun laiskuus vaivaa.

Jokos Sinisirkku sait pyykkihommasi valmiiksi.
      Sulatin eilen pakastimen ja siitä tuli minulle vähän ylimääräistä pyykkiä.

Mutta kukas se etelässä luuraa, oletko sinä se Turkissa kävijä!!
      Kerroppas oletko joku ......niin kuka!!!

• tuoksuvattu*

Fiiuliin.

Minä olin Turkissa, mutta enhän tiedä onko muitakin ollut siellä matkustelemassa.
        Tosi hieno kiertomatka olikin, eikä hintakaan hiponut taivaita.
        Majoitukset viiden tähden hotelleissa ja kaikki toimi hienosti.

Jos haluat kirjoittaa minulle, osoitteeni on tuoksuvattu(at)gmail.com

Mukavaa iltapäivää.

• Pyykit on kuivaustelineessä jo ajat sitten. Tekisi mieli huudahtaa:

Mikä i h a n a aurinkoinen ilma meitä hellikään:D Väsymyskin on nyt kuin poispyyhitty ulkoilman jälkeen!

Täytyy kuitenkin myöntää iän tuomat rajoitukset, lauantai-iltana rakkaiteni lähtiessä olin tosi väsynyt, lähes uupunut.

Meitä oli 6 henkilöä ruokapöydässä, joten iän myötä se verottaa voimavaroja kaikkine järjestelyineen. Niin rakasta kun onkin tavata yhteisellä aterialla.

Nyt on virkistyminen jo vallalla,eilisen lekottelun jälkeen, ja ihanaa kun ei mitkään velvollisuudet paina päälle:D Voi syventyä kirjaansakin nyt ruokailun jälkeen.

• *Kukkahame*

Iltapäivään ollaan nipin napin siirrytty, aurinko kelmeänä matalalta vielä valaisee , lyhentynyt on sen taival kuukaudessa melko tavalla.
      Tänne kirjoitusnurkan suuntaan ei enää yllä valon, kesällä oli käännettävä sälekaihtimet suojaksi, jos tässä istuin.
      Kävin Hyrylässä, vain onko se Tuusulan keskustaa oli mitä oli, mutta samalla kävin ihailemassa Kukkatalon tarjontaa, joulu on kovasti esillä jo esillä, tulppaanit hyasinti ja enkä minä niitä paljon tunne mutta amarylliksen kyllä erotin, valtavia jätti mukuloita kukkivina ja nupuilla.
      Dingeldangelit eivät vielä olleet soimassa, vaan eivät ne enää monta päivää musiikkiaan pihtaa, ja sitten sitä kuunnellaan vuoden vaihteeseen.

Olisi pientä kodin kohennusta, vaan imurointi pimeällä minusta on kuin pilapiirros, pitää olla luonnonvaloa ettei epähuomiossa jää 'villakoiria' ainakaan näkyville.
      No voi sentään enpä katsonut ketjun nimikettä, päällisin puolin vilkasin ja aloittaja fiiulin* tuntui niin raflaavalta ;-)).

Vielä laitan miten nuo auringossa kylpevät risut ovat kauniita jään sinistä taivaanrantaa vasten, passaa niitä vielä muutaman minuutin ihastella, ennen kuin pimeys laskeutuu.

• Fiiuliin...

Terkut!
      Pyykin pesua ja huushollin siivousta, sitä aina riittää vaikka yksin asuu.

Lauantaina, Paloasemalle leipomistani, jäljelle jääneistä pikkupullista kuivatin tänään kanelikorppuja. Niitä voi ottaa evääksi kun lähden seuraavalle reissulle. Eivät paina paljon ja voi tarjota kaverillekin.

• katleijanen*

Kuules Fiiulin,
      minä erehdyin luulemaan että 'minä vaan' kiitteli viestissä minua . Minä sitten siihen vastasinkin. Anteeksi, kiitokset oli tarkoitettu sinulle
      Vasta jälkeenpäin huomasin ettei siinä minä vaan viestissä ollutkaan sitä pikkuista nuolta, joka olisi osoittanut minuun. On niin huono tuo näkö.

• minä vaan

HEI katleijanen*

Kyllä se kiitos koski sinuakin kaikki vastaukset olivat arvokkaita. Kuten jo kerroinkin on asia tullut minullekkin ajankohtaiseksi. Kaaduin heinäkuun puolella,ja tapaus pisti kyllä ajattelemaan, tiedä edes sitten toivunko täysin enää koskaan.

Näin se tämäkin päivä hujahti ehtoopuolelle ja lyhensi jäljellä olevia elonpäiviä.

• Toivottavasti pääset nelipyöräisillä liikkeelle. Toipumista iässäsi kyllä tapahtuu, mutta hitaanpaa se on kuin nuorena. Ilmeisesti et sentään päätäsi kolhinut, olen huomaavinani.
        Toivon että saat jumpparilta jatkokuntoutusta.

• minä vaan
        katleijanen1 kirjoitti:

Toivottavasti pääset nelipyöräisillä liikkeelle. Toipumista iässäsi kyllä tapahtuu, mutta hitaanpaa se on kuin nuorena. Ilmeisesti et sentään päätäsi kolhinut, olen huomaavinani.
        Toivon että saat jumpparilta jatkokuntoutusta.

Valitettavasti nelipyöräisellä ajo kellettiin ainakin toistaiseksi. Jatkokuntoutus vuoden loppuun ammatti korkea koulussa. Sairaalassa olosta syntyi paljon elämyksiä ja huikeita kokemuksia. kokemuksia joita voin kertoen hyödyntää eläkekerhossa ja seurakunnankin Alfa ryhmässä.

• katleijainen
        minä vaan kirjoitti:

Valitettavasti nelipyöräisellä ajo kellettiin ainakin toistaiseksi. Jatkokuntoutus vuoden loppuun ammatti korkea koulussa. Sairaalassa olosta syntyi paljon elämyksiä ja huikeita kokemuksia. kokemuksia joita voin kertoen hyödyntää eläkekerhossa ja seurakunnankin Alfa ryhmässä.

Pitääpä katsoa netistä mikä se Alfa ryhmä on. Olen kyllä jossain yhteydessä kuullut siitä. Täälläkin oli jossain ketjussa viesti Alfaurokselta :))

• minä vaan
        katleijainen kirjoitti:

Pitääpä katsoa netistä mikä se Alfa ryhmä on. Olen kyllä jossain yhteydessä kuullut siitä. Täälläkin oli jossain ketjussa viesti Alfaurokselta :))

Alfa ryhmät toimii seurakunnan tiloissa pien ryhmissä joissa jokainen joi sanoa mielipiteenä ilman,että tulee nolatuksi. Minut sinne pyysi torilla täysin tuntematon nainen joka kuullessaan sattuneesta vahingostani halasi ja lupasi rukoilla toipumiseni puolesta.
        Minulla on kyltymätön tiedon nälkä. uskon asioissakin olen perehtynyt loossissa teosofiaan, Ruusuristiin, okkultiismiin ja itämaisiin uskontoihin ja uskon hindujen karmaan.
        Näin tätä päivää. mitä se taas tuo tullessaan jää nähtäväksi...

• Evakkoaika minä vaan

mitä se tarkottaa??

• fiiuliin*

No joo. Evakkona olen ollut minäkin, tiedän mitä se tarkoittaa.
      Muuten olen vähän ymmällä
      Olet etelässä... oletko siellä evakoituna..
      Ymmärsin että olet loukannut itsesi, mutta että evakkoon.....

Yritä nyt kuitenkin päästä kuntoon ja kirjoittamaan enemmänkin.
      Kyllä monista sairauksista jälleen noustaan.
      Terveiset.

• Siis tuokin

minä vaan on evakko niinkuin Hajumieskin.

• minä vaan

fiiuliin*

Kuuleppas nyt fiiuliin* kyllä me näistä reissuista aiemmin Bilmanin aikaan paljpn keskusteltiin. Käytiin ne lävitse sinunkin vedenhaku reissusi ja evakko hommasi. Hyviä tarinoita kirjoiteltiin Taisi muuten se meidän kirjoittelu alkaa 60 palstalla Bilman poisteli vielä viestejä mielivaltaiseesti. olinkohan silloin Rudolf . Eemelin isänä kirjotin Helenen anssa 60 palstalla Se oli sitä aikaa jolloin profiilissasi istuit pihakeinussa.

• Siivooja.
        Siis tuokin kirjoitti:

minä vaan on evakko niinkuin Hajumieskin.

Siis tuokin- nyt riitti

Valitettavasti et voi ilmoittaa asiattomasta viestistä, koska ip-osoitteesi käyttö on estetty.

• iko
        Siivooja. kirjoitti:

Siis tuokin- nyt riitti

Valitettavasti et voi ilmoittaa asiattomasta viestistä, koska ip-osoitteesi käyttö on estetty.

Jos tuo on totta sydämelliset kiitokset Siivoojalle.

• fiiuliin*

Tulinpa sanomaan porukalle hyvää yötä, mutta löysinkin paljon uutta luettavaa.

Sinä "minä vaan", olet siis ollut pitkään palstalla, siitähän on paljon aikaa kun minä noista vedenhaku matkoista olen täällä kertoillut.

Kuinka paljon vahinkoa onkaan tehnyt tuo ettei ole kirjautumisen välttämättömyyttä
      tällä palstalla.
      Sinullakin on siis ollut monenmoista nimimerkkiä, miksi ihmeessä niitä vaihtelet?
      Olenhan minäkin vaihtanut , mutta samalla kirjautunut, ja yhdellä samalla nikillä sitten kirjoittanut aikani.
      Minä vain kuvittelin Hajupojan silloin kaikenlaista kirjoittelevan, milloin milläkin nimellä.
      Hänen minä luulin siitä valokuvastakin maininneen.
      Mutta enää en kuitenkaan istuskele sen mökin pihamaalla,siellä istuu joku muu.

No tästä tuli taas sellaista höpinää, olisi pitänyt olla jo nukkumassa.
      Yritäppä sinäkin reipastua , ja tulla kuntoon.

Mutta ne hyvän yön toivotukset kuitenkin vielä tähän loppuun tällään.

• minä vaan

No niin ,että ei, kun tutimaan.
      Onhan niitä käyttönikkejä ollut useita samoin, kun useasti asiaankin lliittyviä lauseen pätkijä nikkeinä kutenesimerkiksi Utelias. Katsoppas olen joillain nikeillä vedättänyt jopa 2000 viestin ketjua. Saman nikin olessa usein palstalla se herättää närää. Yleisestä palstas,ta kun on kysymys voi vallan mainiosti käyttää nikkiä joka liittyy kirjoitettavaan asiaan eikä henkilöön

Hajupojalla on useampia rekisteröityjä nikkejä. Minä en ole rekattu millään nikillä siinä ero.

• niinpä niin

hajupojalla on nytkin etusivulla yksitöista eri rekisteröidyllä nikillä avattua ketjua, Mikä hauskinta sama henkilö eri nikeillä riitelee itsensä kanssa, Moni ei vaivaudu tämän juuston tekijän ketjuja edes avaamaan.

• typerää

laskeppa uudestaan hajun avauksia on etusivulla kaikkiaan 13 , kymmenenkin vuotta vanhoja jhajun itsensä nostamia arkistosta,

• on se kumma

kun yksi ukko voi vallata palstan ettekä te sata muuta pärjää sille. Olette niin kateellisia toisillenne ettei kunnon avauksiin vastata eikä niitä siis moni enää tee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6660
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4184
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      2974
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1960
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1639
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      89
      1479
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1469
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1419
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1386
    Aihe