" Ota löysin rantein, älä jännitä,

ota vastaan, mitä tarjoo elämä....". Noinhan Lavi lauleskeli, ja hyvä oppi olisikin.
Olenhan itsekeskeinen, itsepäinen, itserakas, itsetietoinen, itseriittoinen, itsenäinen ja minä itse. Miksikö nuo luettelin. No siksi, etten saanut asiaani mihinkään muuhun ketjuun mahtumaan, pitää ottaa itselleen tilaa. Eihän se nyt sovi, että pienellä präntillä jonkun viestin nurkkaan olisin tärkeän asiani ilmituonut.

Enempää ei tarvitsekaan noihin edellälueteltuihin yleviin luonteenominaisuuksiin puuttua, mutta ilmaisen iloni tutkimustuloksesta, että ´Pelkkä urheilun katsominen voi parantaa kuntoa. ´ Upeeta, paras kuulemani ilmoitus sitten jälkeen voin....nimittäin, ettei voi olekaan epäterveellistä. En sen paremmin perehtynyt itse tuon otsikon sisältöön, mutta jäi alitajuntaani muhimaan.
Mitenkä raihnasia ja huonokuntoisia olisimmekaan, jollemme edes jossain elämämme vaiheessa olisi tuijottaneet telkusta ainakin olympialaisia.
Vaikuttaakohan siihen kunnon parantumiseen vielä se, mitä lajeja katsoo tai on katsonut. Ilmankos kuntoni onkin huonontunut viime vuosina, kun ei ole TV pauhannut täysillä urheilukilpailujen aikana, kuten ´ennenvanhaan.

Jaa-a, vielä on ruista jonkin verran ranteessa, kun on tullut katsottua edes keihäänheittoa. Entäs paini, sitäkin oli mukava seurata, parempi siveyden vuoksi olla mainitsematta sen vaikutusta kuntoon. Miks ´ei muuten ole sekapainikilpailuja, naiset ja miehet, olisi varmasti vielä enemmän urheilun seuraajia.
En nyt ennätä enempää alustella tätä aihetta, mutta sana on vapaa, jos sanatuttaa.

23

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Minä olen ihmetellyt eilisen jälkeen kun kunto ja into on niin korkealla, no sitä mäkihyppyä seurasin ja aina kun hyppääjän sukset irtosivat hyppyrin laelta tuntui se minun mahan pohjassa, kuin olisin ollut suksien kannoilla.
      Minulla on paljon kesällä sekä talvella urheilulajeja joita seuraan, kesäisin suunnistus, se oli minullakin harrastuksena nuoruusvuosina, ja kesäiset kenttälajit.
      Helpompaa olisi luetella mitä en välitä katsoa, mutta joskus tulee seurattua mitä telkusta sattuu tulemaan, mieluummin kuuntelen selostusta oli se mistä lajista hyvänsä.

Olen kerran ollut painikilpailua katsomassa mutta..mutta se ei ollut minun juttu.
      Sulkavan soutuakin muutamana kesänä enpä minä mitään ihmeitä siitäkään ymmärtänyt, mutta olisiko siitä tullut jotain voimaa, pelkkä ajatus 60 km soudusta jo hirvittää!

Luonteenpiirteitä joita luettelit, samoja löytyy, jääköön tunnustamatta mitä.

Nyt on iltapäiväkahvin aika, ostin joitain kierukoita (olikohan ne kahvileipiä).

• Samoja ominaisuuksia, suuruudenhulluutakin joskus, muun hulluden ja hulluttelun ohella.

Urheilua katsoessa katsojan pulssi kiihtyy ja mitä kaikkea se tuo radiotoimittaja tuossa luettelikaan. Helpompaa on tuo pulssin kiihtyminen kun juo kupin kahvia, ja hiki tulee kun maustaa ruokansa vahvoilla mausteilla, niin, että suusta savu nousee.
      Hikoilukin kun oli yksi tuon urheilua seuraavan hyvä ominaisuus, terveyttä edistävä.

On tänään vähän hatuttanut, kun viimeisimmän muuton jäljiltä ei löydy mitään. Iso laatikollinen pelkkiä uusia energialamppuja on kadoksissa. Sammui tämä yksi tärkeä valo ja onnistuin jostain kaivamaan tavallisen lampun loistamaan tärkeän tekemiseni ylle.
      Ostin uuden laturinkin, käyttämättömänä sekin katosi jonnekin muuton tuoksinassa. Oli pakko karsia kalusteita ja muuta roinaa, meni kai toiseen varastoon sekin.

Huonosta muistista kärsii, mutta kun muistan tuoneeni tärkeät tavarat tänne!
      Asuukohan meillä kuitenkin joku muukin, kun hukkaa kaiken.
      Ei kyllä muiden kenkiä näy, liekö kengätön?

Tulis nyt talvi. Loppuis tämä valojen kansa nyhrääminen edes keskipäivän ajaksi. Tuo ompelukone, ja tilatun hameen kangas, omiakin ompeluja ja aina pimeää.

Seuraavaan kertaan jää nuo muut inhottavat ominaisuuteni, nälkä kasvaa ja ruoka tuoksuu uunissa. Syömään ja lihomaan tästä, kun satakiloiset lähettävät terveisiä, enhän minä millään pärjää sellaisille, vaikka söisin kaksi annosta.

Tuoksua karjalanpaistin iltapalaksi.

• jjoutava

Sana on vapaa ja urheilu aiheen pakko on jotakin kirjoittaa. 50 luvulla oli Olli Mäki minulle ihanne. Hän oli nyrkkeilijä jolla oli tekniikka hallussaan. Sitte oli Bob Fischer kova sana shakissa. Shakkia olen itsekin harrastanut ja varmaankin siitä on peräisin minun melkoinen pohjakunto.

Voitinkin kerran shakissa erään lomapaikan vieraisiin kuuluneen miehen joka joka päivä huuteli. Pelaako kukaan shakkia? Voitin kevyesti hänet ja siihen loppui myös hänen pelikaverin etsiminen ja meidänkin pelit. Miksi olin niin tosissaan enkä antanut hänen voittaa aluksi?

Voimat ovat alkaneer väheneen kun seuraan niin vähän urheilua Voin hyvin alkaa seuraamaan urheilua jospa voimia tulisi siitä lisää.

• eräs palstalta

Skakin mainitessasi vasta kuulin uutisista, kuinka norjalainen 22-vuotias Magnus Carlsen on shakin uusi maailmanmestari.
        Itse olen aina kunnioittanut shakinpelaajin. Naista en ole tainnut nappuloissa nähdä koskaan.

Onkohan koskaan tehty tutkimusta shakinpeluun ja ÄO:n välillä. Liekö niillä mitään yhteyttä?
        Maailmojen puistoissakin näyttää vanhemmat herrasmiehet sitä harrastavan.
        Aikoinaan sukulaismies yritti minulle shakin saloja aukoa, mutta ei riittänyt minulla viisautta eikä mielenkiintoa.

Pitääkin alkaa harrastaa enemmän urheilun katsomista, jos se kerran kohottaa voimia.

• Laiska ja
        eräs palstalta kirjoitti:

Skakin mainitessasi vasta kuulin uutisista, kuinka norjalainen 22-vuotias Magnus Carlsen on shakin uusi maailmanmestari.
        Itse olen aina kunnioittanut shakinpelaajin. Naista en ole tainnut nappuloissa nähdä koskaan.

Onkohan koskaan tehty tutkimusta shakinpeluun ja ÄO:n välillä. Liekö niillä mitään yhteyttä?
        Maailmojen puistoissakin näyttää vanhemmat herrasmiehet sitä harrastavan.
        Aikoinaan sukulaismies yritti minulle shakin saloja aukoa, mutta ei riittänyt minulla viisautta eikä mielenkiintoa.

Pitääkin alkaa harrastaa enemmän urheilun katsomista, jos se kerran kohottaa voimia.

mitääntekemätön vähätöinen mies istuu ja käry nousee.
        Ryyppää välillä ja mnee vaimon laittamaan ruokapöytään.
        Älykkyysosamäärä sama kuin sään lämpötila.

Naiset eivät ehdi. Älykkäämpiä ovat kylläkin.

• eräs palstalta
        Laiska ja kirjoitti:

mitääntekemätön vähätöinen mies istuu ja käry nousee.
        Ryyppää välillä ja mnee vaimon laittamaan ruokapöytään.
        Älykkyysosamäärä sama kuin sään lämpötila.

Naiset eivät ehdi. Älykkäämpiä ovat kylläkin.

Ehdinpä pikaisesti luntata Googlesta. Huonolla enkullani ja kääntäjän avulla, netti kertoi, että enemmän vaikuttaa hyvä muisti, kai älyäkin olla pitää.

Kuvaamaasi näkyä en ole nähnyt. Sukulaismieheni oli tavallinen työläinen, ahkera ja hyvä shakinpelaaja. Myöskään maailman parhaisiin shakinpelaajiin tuskin mielikuvasi istuu.
        Johan nuori MM-mestari oli valittu 100 vaikutusvaltaisimman ihmisen joukkkoon maailmassa. Kuin myös seksikkäimpiin, siihen kai kuuluisuus lie yksi merkittävin tekijä?

• *Kukkahame*

Kiitos kunnon naurun purskahduksesta!!
      Tuo älykkyysosamäärä !!!

• :)))

Ehkäpä shakki kuitenkin enemmän ÄO:ta vaatii, kuin nahkapallon perässä juoksu, tai muovilätkän kepitys??

• *Kukkahame*
        :))) kirjoitti:

Ehkäpä shakki kuitenkin enemmän ÄO:ta vaatii, kuin nahkapallon perässä juoksu, tai muovilätkän kepitys??

Tein nettitestin just ja 96 on tulos
        laitan tuon osotteen http://www.mensa.fi/?page_id=27
        voi kukin halutessaan ajankuluksi testailla.

Onneksi on enemmän kuin ulkolämpö ;-DDD

• minulla tulos
        *Kukkahame* kirjoitti:

118.

• normaali älykkyys
        *Kukkahame* kirjoitti:

on 100.

• Kyllä urheilua on mukava omasta keinutuolista käsin katsoa. Tyypilliseen suomalaiseen tapaan yleisurheilu ja talvella hiihto ja mäenlasku ovat mielilajeja.
      Nyt Janne Ahonenkin paluun mäkeen teki. Kiva jos mäkimiehemme palaisivat taas tunne kärkisijoille päin. Taitoluistelua tykkään katsella varsinkin silloin kun omia luistelijoita on mukana. Mutta kyllä ne kärkipään luistelijat oppii tuntemaan. Mistä nyt putkahti mieleen Katarina Witt itä-saksalainen huippu aikoinaan.
      Jääkiekkoakin ennen katselin mutta en enää sen vuoksi kun telovat toisiaan rammoiksi. Välillä tuntuu että houkutteleeko se paremmin katsojia tuo äärest kova ja aggressiivinen pelityyli.
      Omassa nuoruudessa harrastimme paljon liikuntaa ja urheilua. Itsekin urheiluseuraan kuuluin ja kilpaakin hiihdin. Nyt hyvä kun pyöräilemään ja kävelemään pystyn, juoksemaan en.

• Shakkia on tullut pelattua miesvainaani kanssa paljonkin, arvatkaa kumpi voitti aina. Jokaiselle lapsenlapselle olen shakin siirrot ja säännöt opettanut (siis miten mikäkin nappula liikkuu. Aika nuorena ne saavat juonenpäästä kiinni. Kyllä 13 vuotinen pojanpoika pistää minulle hyvin hanttiin ja tehnyt matinkin.
      Vähemmin nykyään tulee pelattua, joskus kuitenkin. Korttipelit ovat mukavaa ajankulua.

• Ramoona*

Mäkihyppy on minunkin mielestäni kiinnostavaa katsottavaa, vahinko vaan että paras suomalaismenestys on hiipunut. Aikoinaan käytiin Puijon kisoissa koko perhe ja ihastuin Veikko Kankkoseen, sain nimmarinkin. Ensimmäisiin hiihtokilpailuihin osallistuin jo viisivuotiaana, ja suksittelusta pidän vieläkin. Kaikkea yleisurheilua harrastettiin kylän lasten ja nuorten kanssa joukolla, murrosiässä oli jo muutakin kisailua mukana. Kun sain joululahjaksi ensimmäiset kaunoluistimet, aloin melkein asua koulun luistinradalla. Oppikoulussa jumppamaikaksi saatiin kaunoluistelua valmentanut ope, ja kehityin aika taitavaksi. Taitoluisteluahan se nykyisin onkin ja sen lajin kisat katson aina tarkkaan.Aikamoinen vesipeto olin, ja kaikkihan me sisarukset oltiin uimamaistereita, lapsuudesta tuokin laji on mieluisaksi jäänyt.

Huvittaa tuo tutkimus , että urheilun katsominen nostaa sykettä ja siten nostaa kuntoa. Eihän sitä niin tosissaan pidä ottaa, että hikoilee ja verenpaine nousee !
      Luin samalta sivulta, miten pähkinät ja mantelit ovat terveellisiä, mantelien suurkuluttaja olenkin aina ollut. Kohtahan on sesonki, kun glögikausi alkaa...minulle mantelit ovat siinä tärkein ainesosa , ja joulupuuroonkin voin lisätä niitä kourallisen. Joulun aikaan pitää olla aina kuohossa kuorellisia erilaisia pähkinöitä , joita saa saksilla rikkoa, lisäksi aitoja ruukkurusinoita. Suklaakonvehdit voin kyllä sivuuttaa keveästi, ehkä pari vihreää kuulaa menee. Toiste lisää , joka aiheen alla kai voi jotain suuhunpantavistakin puhua.

• Tuota shakin mysteeriota olen joskus ammoisina aikoina joutunut miettimään, kyllä siinä täytyy yhteys ÄO: ään olla, nolla mikä nolla, onpa mulla helppo olla. Ei silti kyllä kiinnostustakaan, tuntikausia joittenkin palikoitten siirtoa tuijottaa.
      No lohdutukses, se yleinen ÄO mittaa vain muistaaksein juuri tätä palikka-älyä, logiikkaa ja matemaattista älyä tai jottain sinne päin.
      Bridge on myös älypeli, keskittyminen ja muisti tärkeää. Ai sitäkö minä, no en tosiaan sitäkään, mulle riittää pasianssit, mustamaija ja sika, sellaset lasten kanssa pelattavat. Juu, tietysti hassunkuriset perheet on ihana.

• Olen iän päivän olettanut, että mensan testeissä saisin ÄO luvuksi saman kuin kengännumeron. Talvikengän on hyvä olla tilava, lestistä riippuen jopa 43. Uusien asioiden oppiminen kuin puolen kilon madetta haulipyssyn piippuun ahtaisi.

Kauko Käyhköllä oli lohduttava rallikin tälle:" minä en toki liikoja ylpeile luonnonlahjoilla suurilla, mutta matkani päähän mä taivallan, tällä moukan tuurilla. Sitten Käyhkö nauroi makeasti esityksensä lopuksi.

• .....pii
        capt.cöpenick kirjoitti:

Olen iän päivän olettanut, että mensan testeissä saisin ÄO luvuksi saman kuin kengännumeron. Talvikengän on hyvä olla tilava, lestistä riippuen jopa 43. Uusien asioiden oppiminen kuin puolen kilon madetta haulipyssyn piippuun ahtaisi.

Kauko Käyhköllä oli lohduttava rallikin tälle:" minä en toki liikoja ylpeile luonnonlahjoilla suurilla, mutta matkani päähän mä taivallan, tällä moukan tuurilla. Sitten Käyhkö nauroi makeasti esityksensä lopuksi.

Hyvä kapteeni sinä loistat täällä kehujien parissa.

Eikös iso kirjakin sano että itsensä kehuja alennetaan

• kooällä
        capt.cöpenick kirjoitti:

Olen iän päivän olettanut, että mensan testeissä saisin ÄO luvuksi saman kuin kengännumeron. Talvikengän on hyvä olla tilava, lestistä riippuen jopa 43. Uusien asioiden oppiminen kuin puolen kilon madetta haulipyssyn piippuun ahtaisi.

Kauko Käyhköllä, jos jollakin, oli luonnonlahjoja vaikka muille jakaa.

"laulaja (päärooli), näyttelijä, muusikko, kapellimestari, säveltäjä, sanoittaja, sovittaja, Tv-tuottaja, ohjaaja, juontaja, koomikko
        Soittimet kitara (pääinstrumentti), viulu, piano, harmonikka, banjo, rummut, mandoliini, tugruth"

http://pomus.net/001451

• talletin muistiin
        kooällä kirjoitti:

Kauko Käyhköllä, jos jollakin, oli luonnonlahjoja vaikka muille jakaa.

"laulaja (päärooli), näyttelijä, muusikko, kapellimestari, säveltäjä, sanoittaja, sovittaja, Tv-tuottaja, ohjaaja, juontaja, koomikko
        Soittimet kitara (pääinstrumentti), viulu, piano, harmonikka, banjo, rummut, mandoliini, tugruth"

http://pomus.net/001451

Oiva linkki tämä Pomus. Talletin. Kiitos.

• jjoutava

Vaikka yhden voitin, kuitenkin useammalle hävisin shakkipelissä, Pelissä vaaditaan myös kunnossa olevaa fysiikkapuolta joten kuntoa parantavaa urheilua shakki on Älykkyysvaatimuksista en tiedä, mutta sen tiedän, että vaaditaan nopeaa hahmotuskykyä eri vaihtoehdoista ja parhaan siirron valinta sekä sokean pisteen varominen, ne on tärkeä hallita.

Itse pelatessani usein näen olevani uhattuna, mutta kun mietin kaikkia vaihtoehtoja unohdan uhan ja teen häviöön johtavan virheen kun lähden hyökkäämään. Tavallisessa elämässäkin on hyvä muistaa niitä sääntöjä eikä lähteä hyökkäämään tosta vain.

• juhon varma

Sus'n mainitsema Lavin Vepa ei kylläkään tosielämässä peitellyt menestystään laulujen ja rallien kunkkuna. Yks hänen ikätoverinsa, rouva muuten, sanoi ettei hän voi sietää sitä mestaria sitten ollenkaan.
        Kuitenkin Lavi teki yleisön mieleisiä kupletteja ja lauluja tosi elämästä. Kekkonen pisti Lavin laulut pannaan, Lavin mainitessa, itse asiassa kehuessa >kekkonen on tämän ajan ilmiömies<
        Diktaattori Kekkonen ei tunnistanut laulun ydintä, siitä panna, koska UKK oli myös Yleisradiossa iso pamppu.

• susmorsian ek.

Noo, ei minulla ensimmäisenä Lavi ollut aatoksissain kun tään viestiketjun alotin, vaan tää ralli. Onhan varmaan paljonkin ´frouvia´, jotka piut-paut Laville ja rallatteluilleen antavat, ovat antaneet. Aika tiukka täti tää mainitsemasi rouva, mitenkä lie sitten rouvalle noin antipaattinen asenne Lavia kohtaan syntynyt.

Jossain oon aikasemmin varmasti kertonut senkin, että pikkusen kerkisin Laviin tutustua, kun Haminan ups.kerholla satuttiin joskus samassa pöydässä istumaan.. Ihan miellyttävä ihminen hän, hissukseen istuskeltiin ja elämän tosiasioista juteltiin, ei hän itseään millään lailla ns. tehnyt tykö, päinvastoin. Se oli sitä aikaa se, minäkin vielä alle viiskymppinen. Yleensä miellyttävät muistot tapaamistani ihmisistä päällimmäiseksi jääneet.

• ke 27.11 illalla

Tää frouva. Sattumalta häneen törmäsin. Hienoista viiineistä nautiskeleva ranskan kielen omaava hienostofrouva. Kuinka ollakaan, hän sattumalta tarvitsi tilapäistä metsuriapua kun myrsky oli ruhjonut suuren pihakoivun tontilleen.
        No niin no. Lavit ja helismaat kuuluivat frouvan mielestä alhaisoon. Minusta hän huomautti anopilleen, että siinä se on varsinainen tyhjäntoimittaja, ei tiennyt että sattumalta olin paikalla.

Unitutkija Jukka Alihangan aikaista poismenoa sureksin. J.A:lla oli hienoja biisejä kuten se Auto sammu keskelle korpitietä.
        En muista nimmariani kun oli niin hyvät talkooharjakaiset. Vaikka vettä tihuutti iltapimmeellä niin ulkotulet tehtiin, hyvii juomii ja parhait lihajalosteit sii napsittiin, laulettiinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6888
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4264
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3416
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3034
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      286
      2011
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1693
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1571
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1533
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe